הערה בקשר לנושא הרעש של הדיסקים המומלצים שבסטיקי - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הערה בקשר לנושא הרעש של הדיסקים המומלצים שבסטיקי


sharklz

Recommended Posts

שלום

בסטיקי מומלץ לא מעט (כמו גם בפורום) על דיסקים של סמסונג, אבל בקריאה של נתונים באתר של סמסונג נראה שאין הבדל בין הדיסקים האלה שלהם בהיבט האקוסטי:

HD103SJ

http://www.samsung.com/global/business/hdd/productmodel.do?group=72&type=94&subtype=98&model_cd=507

HD103SI

http://www.samsung.com/global/business/hdd/productmodel.do?group=72&type=94&subtype=98&model_cd=440

HD154UI

http://www.samsung.com/global/business/hdd/productmodel.do?group=72&type=94&subtype=98&model_cd=441

השאלה היא לפי מה נקבעה ההמלצה לגבי הרעש? האם לפי משהו עובדתי?

זה שהדיסק הוא ECO GREEN לאו דווקא מגדיר רמת רעש.

יום טוב

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

NIKE

על זה בדיוק אני מדבר, שיש ביקורות אבל הן לא נתמכות עובדתית מול דפי הנתונים עם העובדות היבשות שמגיעות מסמסונג.

בדפי הנתונים הפרמטר לגבי הרעש הוא זהה. לא פחות ולא יותר. F2=F3.

השאלה שלי היא על סמך מה נעשו ההשוואות?

יניב קופר,

אני קניתי 1TB F3 (סמסונג) ומצד שני השקעתי בקירור איכותי למעבד ולמארז, ובסופו של דבר הרכיב הרועש שלי הוא ההארד דיסק שאמור להיות שקט. :kopfpatsch:

אז אני עכשיו מחפש משהו יותר שקט מ-F3 וחשבתי על ECO GREEN אבל לפי האתר של היצרן עצמו אין הבדל ברעש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש להם את הכלים והם (אתרים בודדים, אלו לא בדיקות פשוטות) מריצים בדיקות של רמת רעש. פשוט וקל. מה זה "על סמך מה?"?

"לא נתמכים עובדתית"- אין לי שום כוונה לזלזל אבל תציג את זה במקום סתם לרשום. תקשר לביקורת ברשת שמציגה דיסק מסוים כרועש יותר מדיסק אחר (כששניהם מאותו היצרן) ואילו באתר היצרן בכלל מוצע כי שניהם מפיקים את אותה עצמה של רעש.

כמה עובדות בשבילך:

ה-F3 אינו אמור להיות שקט, הוא אמור להציג ביצועים גבוהים, הוא במקרה גם כונן שקט.

ה-F3 נחשב לממשק שקט אבל אין זה אומר שהוא הכי שקט בשוק.

לכל אחד יש את השמיעה שלו, אולי בשבילך הוא רועש אבל בשביל אחרים הוא שקט.

הרעש תלוי בתנאי הסביבה, לא בכל מערכת וסביבה דיסק מסוים יהיה רועש או שקט.

לא סביר אבל אולי הדיסק שקיבלת הוא דפוק

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"לא נתמכים עובדתית"- אין לי שום כוונה לזלזל אבל תציג את זה במקום סתם לרשום. תקשר לביקורת ברשת שמציגה דיסק מסוים כרועש יותר מדיסק אחר (כששניהם מאותו היצרן) ואילו באתר היצרן בכלל מוצע כי שניהם מפיקים את אותה עצמה של רעש.

בבקשה

היקפתי את החלק הרלוונטי.

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נו, ו..? איפה החלק החשוב? קישור לביקורת שמציגה תוצאות אחרות..

הרי אמרת ששני דיסקים לפי האתר של אינם שונים ברמת הרעש שלהם ולעומת זאת שונים בביקורות ברשת. אם כך אז מתבקש לינק לביקורת שמציגה את זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נו, ו..? איפה החלק החשוב? קישור לביקורת שמציגה תוצאות אחרות..

הרי אמרת ששני דיסקים לפי האתר של אינם שונים ברמת הרעש שלהם ולעומת זאת שונים בביקורות ברשת. אם כך אז מתבקש לינק לביקורת שמציגה את זה.

מה?? ::)

אתה רציני??

היצרן פרסם נתונים לגבי המוצר שלו, אתה אמור להתייחס אליהם כאל ריפרנס אמיתי, לא לצאת מנקודת הנחה שהוא טועה (ועוד איזה יצרן - סמסונג, לא חברת מאשדוד...).

אם אתה שם בסטיקי אמירה כזאת אתה חייב לאשש אותה על סמך בדיקות כלשהן! ועוד אנשים קוראים וממליצים כאילו זה איזה תנ"ך (מישהו אמר עדר?)

רק לידע כללי - המונח אקו גרין במקרה הזה מתייחס לחומרים מהם הוא עשוי (RoHS) וצריכות ההספק.

אין שום קשר לרמת רעש!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מממ.. אוקיי, עכשיו הבנתי אותך :)

הנה השוואה של רמת הרעש, זה במאמץ- (לעומת זאת במנוחה אין הבדל)

http://www.tomshardware.com/charts/2009-3.5-desktop-hard-drive-charts/Sound-Level,1032.html

אין לי מושג מה המתודולוגיה של או של אף אחד מהיצרנים בבדיקות של רמת רעש אבל זה גם לא ממש מעניין אותי משום שלא קיימת שום סיבה לסמוך על זה כשיש ביקורות ברשת כמו הנ"ל (למרות שאני לא מת על האתר הספציפי הזה; אני סומך עליהם רק משום שאין ניגודים מול אתרים כמו TechReport ו-SPCR).

נ.ב. זה כלל לא איום אבל אם תמשיך להשמיץ ולזלזל אז אני אאבד את המוטיבציה שלי לעזור לך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

sharklz, אתה בטוח שהרעש של הכונן הוא מהמנגנון המכני ולא מרעידות וכתצאה מהתנגשות מתכת במתכת (בין הכונן לבין דפנות הכלוב שבו הוא מותקן)?. האם בכלוב הכוננים הקשיחים שלך יש גומיות או כל אמצעי אחר לספיגת רעידות?

אתה יכול לנסות לתאר את הרעש שאתה שומע מהכונן ומפריע לך?

לגבי דרגת הרעש, נתוני היצרן, כמו כל נתוני יצרן הם בטח לא רפרנס. הרבה פעמים הם גם לא רפרנס בהשוואה בין דגמים מדורות שונים. על פי התקנים הבינלאומיים שאני מניח שהיצרנים המכובדים מחוייבים להם, צורת המדידה מגדירה סביבת ומתודולוגית מדידה מאוד מסוימות, הרבה פעמים סביבת ומתודולוגית הבדיקה הללו שונות משמעותית ממצב פעילות בעולם האמיתי (לדוגמה, משהו שאולי יותר מוכר קצת, הנתונים של יצרני המדפסות) ולכן הנתונים אמנם מדוייקים אך לא בהכרח מייצגים.

סדרת ה-F3 היא שקטה. אמנם שקט זה משהו סלקטיבי ואי אפשר להגיד לך שהכונן לא מרעיש עבורך, אבל אני חושב שקיים סיכוי סביר שגם אם תמצא כונן שקט יותר, ההבדלים בפועל הם כל כך קטנים שספק אם תרגיש בהם.

לגבי הנתונים בסטיקי. ראשית מאוד חבל שאתה מביע זלזול כזה בעבודה של אחרים, זה לגמרי מיותר. שנית, הדגמים שמגיעים לשם לא מגיעים כך סתם. בנוסף לקריאת ביקורות ברשת ובדיקה עצמית עד כמה שאפשר שהם שני תנאים בסיסיים. נאסף מידע ממשוב שניתן על-ידי מאות עד אלפי משתמשים מאתרי חומרה כמו ועוד. בדרך כלל מניתוח משוב בהיקף הזה ניתן לעמוד על בעיות מסוימות (תלונות חוזרות ובהיקף גדול מספיק על אמינות, רעש חריג, תפקוד ועוד) ותכונות מסוימות שמאפיינות דגם מסוים. ניסיון של אדם בודד או מספר אנשים ספורים אינו מהווה מדד סטטיסטי מהימן לקביעת דעה כזאת או אחרת, ואם כי מאוד ייתכן שהכונן הזה הוא רועש עבורך בתצורת המערכת שלך, אם תחפש ותקרא ביקורות ברשת תראה שסדרת F3 זוכה בין היתר לשבחים לא מעטים על רמת הרעש הנמוכה יחסית ליעודו (שוב, יש לזכור שמדובר בכונן "לביצועים").

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חברים - Nike, about:blank

אני קודם רוצה להתנצל אם הרגשתם שאני מתנשא או מזלזל. ממש לא.

להיפך, מכיוון שאני מתייחס ברצינות לסטיקי ולהודעות כאן אני עשיתי בדיקה לעומק ושאלתי את מה ששאלתי. אם דברי הובנו כזלזול אני מתנצל.

בעבודתי כשאני בוחר רכיב מסויים לשימוש כחלק ממערכת או כמוצר בודד, אני תמיד מתייחס ל-DATASHEET שאני מקבל מהיצרן, וכך נראה לי נכון לעשות גם כאן, במקרה שיש נתונים אחרים כל מה שאני אומר הוא שצריך להציג אותם כדי להראות שהם לא מתיישרים עם נתוני היצרן, ולא להיפך.

בקשר לרעש עצמו - אני לא חושב שיש לי רעידות במארז או בין המארז לדיסק, זה לחלוטין רעש קריאה/כתיבה.

העניין הוא שבעת קניית המחשב שמתי דגש חזק לנושא הרעש (מארז, מאוורר מעבד, כרטיס מסך) ונוצר מצב שהמכלול באמת מאד שקט ולמעשה מה ששומעים עכשיו זה את ההארד דיסק...

נייק, ראיתי את הלינק שצירפת, מעניין שזה לא מתיישר עם .

כנראה שבכל מקרה אלך על ה-F2 שלהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפשר להתייחס לגיליון הנתונים ולמפרט של היצרן. אבל יש תחומים או יש נתונים שהם למעשה חסרי משמעות או שאינם מייצגים את התפקוד בפועל.

כמה דוגמאות:

1. מדפסות - זמן לעמוד ראשון, כמות עמודים בדקה, שימוש בדיו וכו' וכו'. המדידות נעשות בתנאים מאוד מסוימים שלא כל כך תואמים לשימוש בעולם האמיתי.

2. גופי קירור - הטמפרטורה עצמה לא אומרת הרבה כי היא תלוייה בסביבה ובסביבה חמה יותר ייתכן שהמצב יהיה שונה (לכן יש לבדוק את ההפרש בין הטמפרטורות ולא את הערכים עצמם).

3. זמן תגובה במסכי LCD.

4. דרגת רעש של , מאווררים וכו'. המדידות הן נתון שמאוד קשה להסתמך עליו ומאוד קשה להשוות בין דגמים מכיוון שלא תמיד צורת ושיטת המדידה שקופות (ולעיתים הן גם משתנה כך שכל ניסיון להשוות בין דגמים מדורות שונים, שלא נדבר על יצרנים שונים, הוא מאוד לא אמין).

לכן בדברים סובייקטיבים כמו רעש, אין דרך חד משמעית לדעת אם משהו מספיק שקט לך או לא מלבד לשמוע אותו. אולי עדיף לך בכלל לקנות 2 כונני 500GB מסדרה F3 במקום כונן אחד של 1TB. הכוננים האלה מכילים פלטה בודדת מה שבעקרון תורם לשקט שלהם.

לי באופן אישי יצא לעבוד גם עם סדרה F2 וגם עם F3 (כונני 500GB) ולא שמתי לב לרעש כלשהו, אבל רגישות לרעש זה עניין סובייקטיבי.

לפני הכל אני הייתי פותח את המארז, מפרק את הכונן, אם אין גומיות בנקודות המגע בינו לבין הכלוב הייתי מנסה לאלתר משהו, לאחר מכן הייתי מרכיב אותו במפרץ אחר מהמפרץ שבו הוא נמצא עכשיו (מנסה גם להוריד וגם להעלות אותו במיקום) ובודק אם יש הבדל כלשהו ברעש שנפלט אל מחוץ למארז. אם כל זה לא ישנה מאומה, אולי באמת החלפת כונן היא הפתרון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעבר למה ששי כתב..

אני בד"כ כן מתייחס לנתוני היצרן אבל זה תלוי למה מתייחסים. אני כן מתייחס לרמת הרעש שמתארים יצרנים בנוגע למאווררים אבל אפשר להשוות כך אך ורק מאווררים של יצרן אחד כי מן הסתם אפשרי וסביר שיצרנים שונים משתמשים בשיטות שונות. כל יצרן מחפש את השיטה שהכי נוחה לו, כזו שיוצאת ידי חובה אך בסופו של דבר גם כזו שמציגה את המספרים הכי נמוכים. אז במאווררים (או כמוצר) אין לי בעיה עם זה, ממילא עדיף למצוא השוואות ישירות בין מוצרים ברשת אבל אם למשל יש רק מאוורר אחד מיצרן כלשהו בביקורת אז ניתן להיעזר באתר היצרן בשביל להעריך את המיקום האפשרי של מאווררים אחרים באותה ביקורת.

בכוננים קשיחים זה לא אמור להיות אחרת, אין לי ממש סיבה לתת מלבד מה שכבר ציינתי, אז אני פשוט אגיד "עובדה". ראה בהשוואה שקישרתי אליה קודם את ה-HD322GJ אל מול ה-HD154UI, הכונן הכי שקט מול הכונן הכי רועש שם מבית . לאחר מכן תבדוק את אותם נתונים באתר של , יש הבדל הפעם אבל אתה תראה שהוא מזערי לחלוטין לעומת ההבדל שבהשוואה (אציין שההבדל הוא הפוך, לטובת הכונן שהוכח כרועש יותר בביקורת והוא גם רק במנוחה כשבביקורת רואים שההבדל משמעותי גם במאמץ).

עריכה: סיבה אפשרית היא שהם מכניסים את הכוננים לקבוצות של רמת רעש, אולי מאותה סיבה שיחידת המידה שם היא בל ולא דציבל. כלומר מטווח של דציבלים מסוימים פשוט מעגלים ל-2.6 או 2.8.. לא יודע, זה רק רעיון. :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...