האם כדאי לי "להתקדם" למסך עם פאנל שונה מ-TN? - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם כדאי לי "להתקדם" למסך עם פאנל שונה מ-TN?


ksn1981

Recommended Posts

לא יצא לי לראות (ולעבוד עם) מסכים מלבד TN.. ואני די משתוקק לשיפור במסך מולו אני מבלה את רוב היום..

אני מודע לזה שסביר שאוציא יותר כסף ושאוותר על מראה מעוצב.. אבל יותר מכל, אני משתדל שלא להעלות ציפיות כדי שלא אתאכזב..

הבנתי שפאנל איכותי יותר לא בהכרח מתאים לכל שימוש, וברור לי שהשיטה הטובה ביותר לעמוד על איכויות מסך היא להתנסות בו בפועל.. לצערי, אין לי אפשרות כזאת ואני די מנסה לנחש את התשובות..

למה TN?

ניסיתי לא מעט מסכי TN, ואשקר אם אגיד ש- "סבלתי" מהם..

אולי פשוט "נפלתי" על מסכי TN טובים יחסית (כי יצא לי לראות אחרים גרועים).. אולי עניין זוויות הצפיה לא כל-כך קריטי עבורי (רק אני מול המסך וכנראה שאני לא מסיט את הראש ברמות שזה מצריך התייחסות מיוחדת).. ואולי עניין אמינות/דיוק הצבעים לא חשוב עבורי (כל עוד הצבעים מתאימים לנתוני ויכולות המסך, לא דהויים ולא "מוגזמים")..

למה פאנל אחר?

מעבר לכך שמחירי הפאנלים האחרים נגישים מאי פעם, קיים הסיכוי (התקווה המיוחלת) שארגיש בשיפור המדובר..

לצורך המחשה, בטלפונים סלולאריים, ניסיתי מסכים גרועים/סבירים/טובים, ובפרט עמדתי על טיבם (חשבתי) של הטובים. אבל.. כשראיתי את מסך ה- Super (למי שמכיר), אפילו המסכים "הטובים" החווירו (תרתי משמע).. פתאום ראיתי שחור (שחור), פתאום ראיתי צבעים "חיים" ופתאום.. נראה לי הבנתם את הרעיון.

מה שאני מנסה להגיד, זה ש- "טוב" זה עניין לגמרי יחסי, וכל עוד לא ניסיתי את הפאנלים האחרים, יכול להיות שקיבלתי תמונה מעוותת (שוב - תרתי משמע ;)).

השימושים שלי? נתוני-היצרן?

אומנם אני לא בעניין של משחקים, אך אני בהחלט צופה/עורך .. אז אולי עדיף לי "להיאחז" ב- 2ms (שעד כה התנסיתי רק בו) ולא להמר על 5ms (שלא לדבר על 8ms).

מצד שני, אני בהחלט מרבה לעבוד מול טקסט (אופיס/אינטרנט/תכנות..) ואולי זה הסימן שאני צריך להתקדם לעבר פאנל איכותי יותר, שיקל ולו בקצת על עיניי.

מניסיון העבר, חלק מהנתונים של המסכים הם לגמרי יבשים וחסרי משמעות: כשעברתי למסך עם יחס ניגודיות משופר באלפי אחוזים, כלל לא הרגשתי בשינוי (אפילו לא בהפעלה הראשונה!).. ובאותה מידה, לא חסרות ביקורות על מסכי 2ms עם בעיות דווקא בגזרת המריחות!

תודה שקראתם.. אשמח אם מישהו יכול לעזור!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מסכים עם ART TATUM - אוסיף - זה שמשהו מתקדם יותר לא אומר שצריך לעבור אליו.

אני אישית עובד על מסך CRT בבית (אמנם שפורפרת טרינטרון אבל עדיין מיושן) - טרם ראיתי מסכי LCD שמשתווים לאיכות התמונה שלו ולרזולוציה הגבוהה בה אני עובד בו.

ביום שהמסך שלי ימות אני אעבור למסך אחר (בינתיים גם זה שנשפך עליו כמעט ליטר מים לא הרג אותו...).

כל טוב,

גבריאל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמו שאומרים - אם זה לא שבור, לא מחליפים... וכשזה יהיה שבור, אז ורק אז צריך לראות מה יש בשוק ובאילו מחירים. אם הייתי צריך מסך היום, למשל, הייתי כנראה קונה את הSamsung Cream 2333T - ולו כי מדובר ב23" מאיכות סבירה עם פאנל PVA בפחות מ900 שקל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מוכרח להסכים עם כל קודמיי - מה בוער לך? לדבריך, אתה מסופק מהמסך הנוכחי שלך. כשתרצה/תצטרך להחליף - אז תשקול את האופציות הקיימות בשוק באותו זמן. בינתיים תחפש אפשרות לראות מסך לא TN איפשהו, כדי להבין האם ההבדלים משמעותיים עבורך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חברים, תודה רבה על התגובות..

אז למה "חייב" לקנות מסך? הבטחתי לאחיינים שלי את המסך הנוכחי שלי (לאחרונה אני עושה זאת המון :-[).

אין לי טענות כלפי המסך הנוכחי שלי (LG W2353V), אבל..

אם אני קונה עכשיו עוד מסך TN, אין לי לאן "להתקדם" מעבר ל- LED אולי.. ואין לדעת מתי אבטיח את המסך החדש לעוד בן משפחה (כבר "הצפתי" אותם :D) כך שאני מרגיש שזוהי ה-הזדמנות עבורי לנסות את "הטוב" שמדברים עליו.. וזה מחזיר אותי לשאלות של האם "הטוב" הזה מתאים לי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה התקציב שלך?

זו ה-שאלה...

אם יש לך ~3.7K פנויים ואתה רוצה שדרוג מפלצתי ובהחלט מורגש, הייתי הולך על ה- U2711 המדהים:

אמנם יקר מאוד, אבל אחד מהמסכים יוצאי הדופן שיש היום במחיר שפוי בקושי - DELL U2711. ב~3750 ש"ח תקבלו מסך עם פאנל מהמעולים שיש בגודל 27 אינטש, ארגונומיה מושלמת, רזולוציה אדירה של 2560x1440, רכזת , שלל כניסות וקורא כרטיסים.

http://www.pandas.co.il/product_info.php?advertisor=zap&products_id=28572

מומלץ בעיקר למי שלא רוצה/יכול להשתמש בריבוי מסכים מכל סיבה שהיא ועדיין זקוק לרזולוציה גבוהה במיוחד.

והסקירה המאוד מחמיאה: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2711.htm

http://www.youtube.com/watch?v=3faC2ur3Qq0

אחרת, ב~1000 ש"ח יש לך את ה-U2311 שלדעתי הוא ככל הנראה המסך המשתלם ביותר כיום ומהטובים שיש במחיר שפוי:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=470478.0

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אומנם אני לא בעניין של משחקים, אך אני בהחלט צופה/עורך .. אז אולי עדיף לי "להיאחז" ב- 2ms (שעד כה התנסיתי רק בו) ולא להמר על 5ms (שלא לדבר על 8ms).

ראשית הייתי מעוניין להתייחס למשפט הנ"ל. זמן תגובה הוא נתון שכבר מזמן אבד עליו הקלח. כבר לא מעט שנים שכל המסכים מתאימים לכל השימושים, ומריחות, לאגים ובעיות שונות בתמונה, בדרגה כזאת או אחרת, מקורן במכלול של גורמים ולא בנתון בסיסי אחד. אתה יכול להתייחס לזמן התגובה כמו לתדר המעבד -- נתון שמטרתו היא לנסות "לסווג" את המוצר ולקדם מכירות. אל תשכח גם שבזמנו שווק זמן התגובה כנתון מכירות אגרסיבי לאור איכותם הבינונית משהו של מסכי ה-TN מאותה תקופה.

אני מסכים על כל המגיבים הקודמים על כך שאם אתה מרוצה ממשהו אין סיבה סתם להחליפו, ובהנחה שאתה כן מחליף מסיבה כזאת או אחרת, מאוד ייתכן שבאופי השימוש שתארת בהחלט לא תרגיש בהבדלים משמעותיים. מסכי ה-TN של ימינו הם לא כאלה גרועים, ועיקר הבעיה בהם היא זוויות הצפייה ויש שייטענו שגם מכלול הצבעים (עניין שכמו דרגת הרעש של מערכת מסוימת, הוא די סובייקטיבי כשמדובר במשתמש ממוצע). אני כן חושב שיש סיכוי מסוים שבוידאו איכויותיו של מסך בעל פאנל טוב יהיו מובחנות, אך קשה לי לקבוע עבורך אם זה מצדיק את ההחלפה או לא.

באופן עקרוני אני חושב שאם אתה כבר מחליף מסך אז עדיף להחליף למסך עם פאנל איכותי יותר, אולם, בעבודה משרדית שוטפת אל תצפה להבדלים מרחיקי לכת.

יתרון נוסף שיש בדרך כלל למסכים בעלי פאנל איכותי יותר על פני מסכים בעלי פאנל TN, אם כי הוא אינו קשור כלל וכלל לאופי התצוגה, הוא שהם ארגונומיים. לי באופן אישי ארגונומיה חשובה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה אנשים :D

tmpusr

ה- 27.. עשה לי וואחד :D.. נראה מהמם..

אין לי בעיה שאשלם עליו, אבל נראה לי שאתבאס מוות כשדל יוציאו לו עדכון שאפילו שינו שם רק את המרקם של הלוגו ;D

לפני שאקבל החלטה אחרת.. אעדיף להישאר עם רגליים על הקרקע..

ה- 23.. נשמע לי הגיוני מאוד.. אבל תקנו אותי אם אני טועה, זה לא הדגם ש- "לפעמים" מגיע עם בעיה של "צהוב כשמסתכלים מימין וכחול כשמסתכלים משמאל"? אולי אני מתבלבל עם מסך אחר? נראה לי גם שניתן לבדוק תאריך ייצור או משהו ולקבל מסך ללא הבעיה הנ"ל..

jclarkk

התקציב יכול להגיע ל- 1500ש"ח (ללא כל מאמץ).. אבל אין לי סיבה לנצל את כולו בכוח!

gabriel6

זה בסדר אני מבין שמדובר בסוג תאורה לעומת סוג פאנל.. מה שמביא אותי לשאלה:

האם שילוב עם LED של (מסך חדש) ייתן שיפור כלשהו כמו שלפחות ההיגיון אומר לי? (לצורך השאלה, אני מתעלם מהפרש המחיר ומנחיתות העיצוב והארגונומיה שלו יחסית לדל).

About:blank

תודה על התגובות המפורטות שלך.. כתמיד!

אתה באמת חושב שהשיפור לא יבוא מגזרת העבודה מול טקסטים? דווקא חשבתי שזה אחד התחומים החזקים של .. לא?

הרי אם להיות לגמרי כן.. הטענה היחידה שיש לי כלפי TN (לפחות לפני ההתנסות ב- IPS) היא שאני מרגיש שהעיניים שלי מתאמצות לאחר עבודה ממושכת מול טקסט.. יכול להיות שזה מספר השעות בכלל.. אבל לפחות אין לי מה לחשוש שב- הדבר יהווה חיסרון מול ה- TN?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התעייפות בישיבה מול המסך בדרך כלל לא קשורה לסוג הפאנל אלא יותר להגדרות והרגלי העבודה של המשתמש:

1. עבודה ברזולוציה שאינה הרזולוציה הטבעית וכתוצאה איבוד חדות.

2. בהירות גבוהה מדי של המסך (הרבה פעמים ברירת המחדל של הגדרת הבהירות במסכים היא פשוט גבוהה מדי וחלק גדול מהאנשים כלל לא טורחים לשנות את זה).

3.סביבת עבודה לא נכונה. ישיבה בזווית לא נכונה מול המסך, מסך שאינו בגובה המתאים ועוד שאר בעיות שארגונומיה יכולה למזער ואפילו להעלים.

4. עבודה רצופה מול המסך ללא הפסקות.

5. מעבר תדיר בין המסך ובין מקור אחר, כמו דפי נייר שנמצאים לידו ועוד.

כך שמאוד קשה לדעת מה מקור העייפות שאתה חווה.

אני חושב שגם לעבודה משרדית עדיף פאנל איכותי יותר, אבל כל זה פחות קריטי כאשר אתה בדרך כלל יושב ממורכז מול המסך ולא נוטה להסיט את המבט לכל מיני מקומות אחרים בסביבה. כשאמרתי שאל תצפה להבדלים מרחיקי לכת התכוונתי שהטקסט לא ייראה חד יותר (ברזולוציה המרבית) וזה לא שהפעולות יתבצעו מהר או טוב יותר, אם כבר אולי תבחין בגווני צבע יותר "נכונים". במסכים גדולים שבהם לפעמים כן נוטים להסתכל למעלה ולמטה, אני חושב שיתרונותיו של פאנל איכותי יותר כן יבואו לידי ביטוי, אבל בוא נגיד שמדובר במסכים 24" ומעלה. במסך 22" לא חושב שעניין הזוויות יורגש יתר על המידה (אך שוב, זה סובייקטיבי).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למרות שאני "חותם" על מרבית מהניתוח המפורט והמועיל שלעיל, המסקנות והניסיון שלי מובילים אותי למסקנה ההפוכה...

אני חושב שגם לעבודה משרדית עדיף פאנל איכותי יותר, אבל כל זה פחות קריטי כאשר אתה בדרך כלל יושב ממורכז מול המסך ולא נוטה להסיט את המבט לכל מיני מקומות אחרים בסביבה.

זו בדיוק הנקודה לדעתי, כי זו לא דרישה ריאלית ברוב המקרים.

זה בהחלט עניין אינדיבידואלי, אבל רבים ממכרי בהחלט שמו לב להבדל (אבל רק אחרי שעברו למסך איכותי - לא הרגישו שמשהו חסר קודם לכן :lol:).

כתבתי בעניין הרבה פעמים (נראה לי שאתה מכיר את הלינקים, לפי הניסוחים בפוסט הראשון ;)):

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=346741.msg2997174#msg2997174

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...