אם מישהו פה שקל פעם לעבור למדינה אחרת, ממליץ לו לקרוא את הכתבה הבאה - עמוד 7 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אם מישהו פה שקל פעם לעבור למדינה אחרת, ממליץ לו לקרוא את הכתבה הבאה


card

Recommended Posts

  • תגובות 168
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

בישראל לא המציאו את המע"מ והמכס,

אבל בישראל המע"מ, המכס, או המיסים בכלליות הם גבוהים הרבה יותר.

במקום להסתכל על הלינק שנתת, על איזה מישהו שהחליט למכור באיזה מחיר מפוצץ,

תסתכל על המחקר של BDO, שעשה בדיקה הרבה יותר מקיפה ממה שאתה עשית, והגיע לכך שבישראל צריך לעבור פי 4, בשביל לקנות את אותה מכונית בדיוק, רק בארץ אחרת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כשבן אדם מחליט למכור משהו משומש, הוא בוחר את המחיר שבא לו להגדיר.

הוא יכול לבחור גם מחיר הזוי.

זה עוד לא אומר שהוא מכר את זה.

אתה לוקח דוגמא אחת, ממדינה אחת,

כשהמחקר של BDO עשה ממש מחקר, ועל פני הרבה מדינות.

אתה מבין מה ההבדל בין מחקר, לבין סתם דוגמא אחת?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב, קראתי ברפרוף את הת'רד הזה ובתור אחד שגר באוסטרליה בשלוש שנים האחרונות אני רוצה לשתף אתכם בחוויה האישית שלי פה.

אני בן שלושים. הגעתי הנה אחרי כמה חדשים במזרח אסיה וטיילתי מעט עד שנגמר לי הכסף, אז התחלתי לעבוד במטבח (הייתי שף בתל-אביב מאז סוף הצבא)

לקבל ויזת-עבודה לא היה הדבר הכי קל, בניגול למה שמישהו אמר פה, אוסטרליה וקנדה לא "נותנות אזרחות" למי שיש תואר אקדמאי. ישנה שיטה מפורטת מאוד של נקודות

(מה המקצוע שלך, ניסיון, גיל, הכל נכנס) אבל מצאתי שף שהסכים להמליץ עליי לויזה שזה כבר יותר קל. יחסית.

בגדול, תנאי המחייה הם גבוהים בהרבה מישראל. אין מה להשוות. כן, פירות יותר יקרים. האינטרנט גם יותר יקר ובדולרים. אבל אני גם מרוויח בדולרים והרבה יותר ממה שהרווחתי אי-פעם בישראל. סופי-השבוע פה הם שבת-ראשון (כמו ברוב העולם המערבי) ואנשים עובדים ארבע או חמש ימים בשבוע ומשכורת מקבלים כל שבועיים או כל שבוע. מעט מאוד אנשים מקבלים משכורת חדשית. המיסים פה גבוהים (על המשכורת) אבל אחרי שאני מוריד מהנטו משכורת שאני מרוויח שכר דירה, טלפון, והוצאות הכרחיות אחרות עדיין נשאר לי כסף בכיס לבזבז על יציאות\הופעות\בלה בלה בלה ואחרי כל זה, שמבחינתי זה הכי טוב, אני עדיין מצליח לחסוך כמה מאות כל חודש. בלי להרגיש שאני נחנק או חוסך מעצמי.

בתל-אביב מעולם לא הייתה לי הרגשה כזו, תמיד הייתה רדיפה אחרי חשבונות לשלם. מעולם לא הצלחתי לחסוך ואלמלא הפקדון מהצבא שהשתחרר אחרי חמש שנים, לא הייתי מצליח אפילו לקנות כרטיס טיסה.

זה לא שאני לא אוהב את , אני אוהב, מת על תל-אביב ואת החברים בארץ. אבל אני לא יכול לחיות שם. זה קשה בלי סיבה טובה.

ולא הרגשתי בטוח אף פעם לגבי העתיד שלי. מקצועי ואישי. עכשיו אני פחות לחוץ ונוח יותר.

זה ניסיוני האישי, זה לא מתאים לכולם אבל זה עבד בשבילי. העיקרון הבסיסי הוא שתשאר איפה שאתה מרגיש טוב. החיים קצרים,

אוהד

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Yot - התגובה היפה ביותר שראיתי בת'רד. תודה.

card - נראה שקל לך כל כך להאשים את החרדים בכל חוליי המדינה. צא מזה. לא טוב לך - אתה מוזמן להגר, אך היה סמוך ובטוח שזה לא בגלל החרדים.

זאת מבלי להתייחס להכללות המיותרות והמידע המוגזם והלא מבוסס שאתה מעלה כאן מתחילת הנושא. אגב, הדתיים בהתנחלויות עושים , עובדים ולומדים. אז אני לא מבין מדוע הכללת גם אותם, אך נראה שזוהי דרכך - להכליל ולחפש אשמים אחרים.

בנוסף לכך, לי בתור חילוני אין בעיה עם העובדה שאין בשבת, ואני לא לבד. לחלקנו הגדול קיימת זיקה למדינה ולדת, וזאת למרות החיים הסקולרים שאנו מנהלים בפועל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לאוהד PCBuster:

איזה כיף היה לקרוא את התגובה שלך.

היו כמה אנשים שניסו להגיד פה, שאם בן אדם מתלונן על המצב בישראל, אז הוא כנראה שלילי ופסימי מטבעו, ו"בכל מקום לא יהיה לו טוב".

כאילו אנשים שיורדים מהארץ, הם שליליים ופסימיים.

והנה, בן אדם שירד, ועכשיו הוא שמח,

עכשיו הוא מרגיש שהוא חי,

ולא צריך לרדוף אחרי שומדבר.

בצער אני נאלץ להגיד לך:

תשאר שם ואל תחזור.

ואם אתה מתגעגע לאנשים מהארץ, אז אל תדאג, כי לפי המגמה הנוכחית, זה נראה שלאט לאט תפגוש אותם יותר ויותר שם :)

הבית עובר מקום.

למקום בו בני אדם פחות מנוצלים ע"י הממשלה שלהם.

אגב, הדתיים בהתנחלויות עושים , עובדים ולומדים. אז אני לא מבין מדוע הכללת גם אותם, אך נראה שזוהי דרכך - להכליל ולחפש אשמים אחרים.

אנשים שהם עם כיפה סרוגה, הם אכן שונים מהשאר.

הם עושים ועובדים, ובכלליות אנשים טובים.

הטענה שלי היא כלפי חרדים, לא כלפי אנשים שהם כיפה סרוגה.

בנוסף לכך, לי בתור חילוני אין בעיה עם העובדה שאין בשבת

לך אין בעיה.. השאלה אם אתה הוא הרוב?

אם הייתה בסופשבוע, זה היה מאפשר להרבה אנשים(ואני בינהם) לוותר על הרכב שלהם.

אבל כשביומיים היחידים בשבוע שבהם יש לך זמן חופשי, אין תחבורה, אז זה קצת הופך את הרעיון של לעבור לתחבורה ציבורית ללא ישים.

ביומיים היחידים בשבוע שבהם אתה בחוץ כשיש אור יום, אתה לא יכול לזוז לשומקום.

פלא שיש הרבה מכוניות על הכביש?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל." - יגאל אלון

ידידי card, אני לא יודע עם אילו קשיים אתה מתמודד בחייך, אבל סבי בגיל הרבה יותר צעיר ממך (וממני) הספיק לעבוד כמעט חצי שנה בבירקנאו ולשרוד 2 צעדות מוות.

הוא שרד את המלחמה ונפגש עם 7 אחים ואחיות שלו ששרדו גם הם בעיר הולדתם, ומשם התחילו את המסע לישראל, שכלל שנתיים באיטליה, נסיון עליה כושל לארץ (הוא נתפס), שנה הוראת עברית במחנה בקפריסין ועלייה לארץ.

עם עלייתו לארץ הוא התגייס לצבא כשאין לו כלום מלבד הבגדים שאותם לבש וטבעת אותה הכינו לו תלמידיו בקפריסין. התמקם באזור הקריות והחל לעבוד במכס בנמל חיפה. עם חלוף הזמן הוא הכיר את אשתו ונולדו להם ילדים - הוא המשיך לעבוד קשה יום-יום והצליח לרכוש אופנוע עם סירה, עליו הוא אישתו וילדיו חרשו את הארץ לאורכה ולרוחבה ואף לקנות לעצמם דירה.

אחיו ואחיותיו התפזרו ברחבי הארץ, אחד עבד בכור בדימונה עד לפרישתו בשנות ה-90, השני התמקם בבני ברק ויש לו כ-100 נינים וכו'.

מעולם, לא שמעתי את סבא שלי מתלונן על הקשיים אותם הוא עבד בחייו. לא על כך שהוריו, הוריהם ואחיו הקטנים נלקחו למשרפות, לא על כל רכושו שנגזל ע"י הגרמנים, לא על הבריטים שתפסו אותו כשניסה לעלות לארץ אבותיו וכלאו אותו בשנית במחנה. לא על הצבא שגייס אותו מייד לשורותיו ודרש ממנו חודשי מילואים כשבקושי הצליח לפרנס את משפחתו.

עם כל הכבוד למכונית, אירופאית או דירה יותר קצת יותר גדולה או אני לא יודע מה - אפשר להסתדר בלעדיהם, כל עוד יש מקום אליו אתה מרגיש שייך, בו הזעת ושפכת דם, בו ילדיך גדלו וחונכו - לא רק ע"י מערכת החינוך אלא גם על ידיך עצמך. לראות את הנכדים שלך חוזרים מהצבא ולהיות גאה - ולהבין את המשמעות ואת השינוי שקרה פה ב-60 השנים האחרונות.

card, ההווה שלך דל ועתידך לוט בערפל. אני מאחל לך את כל ההצלחה שבעולם.

לרגע הזלתי דמעה אך מהר מאוד נזכרתי שגם סבתא שלי ניצולת שואה והיו לי בני משפחה נוספים שהיו ניצולי שואה ונפטרו בינתיים. נזכרתי גם שמדינת ישראל שלחה לסבתא שלי טופס שבו נכתב שהיא תזכה להנחה בטיפולי שיניים אם היא תחתום על הטופס הארוך שלפניה. המזל שלי הוא שסבתא שלי החליטה לקרוא את האותיות הקטנות ולהיעזר באמא שלי, וגילינו שחתימה על הטופס תגרום לקיצוץ בטיפולים אחרים שמגיעים לסבתא שלי. כלומר, מדינת ישראל מתעללת בסבתא שלי ניצולת השואה ומתעללת בשאר ניצולי השואה:

עלייה של 160% במספר ניצולי השואה הזקוקים לסיוע ב-5 השנים האחרונות, כך עולה מנתוני דוח הקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל. בשנת 2010, כ-60 אלף ניצולי שואה קיבלו סיוע לעומת 23 אלף ניצולים ב-2005. נזכיר, כי כיום חיים בישראל 208 אלף ניצולי שואה.

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000618461

רגע רגע, אני אומר לעצמי, חשבתי שיש צמיחה ומדינת ישראל כמעט ולא נפגעה מהמשבר הכלכלי העולמי. בנוסף לכך, גרמניה העלתה את סכומי הפיצויים שהיא משלמת למדינת ישראל אך הכסף נותר אצל מדינת ישראל ואינו מגיע לניצולי השואה. כלומר, מדינת ישראל, שהוקמה בעזרתם של ניצולי שואה, גונבת את כספי הפיצויים ומפנה אותם לצרכים אחרים...

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3504161,00.html

סבתא שלי הייתה גם מאוד גאה כאשר הלכתי לצבא אך כנראה שהיא הייתה פחות גאה כאשר חליתי במחלה במהלך שירותי הצבאי והצבא החליט שעדיף לו לשחרר אותי מאשר לממן לי טיפולים יקרים. צה"ל ומשרד הבטחון החליטו להערים עליי קשיים בכך שתביעה נגדם הייתה נמשכת מספר שנים ובינתיים המחלה שלי הייתה מחמירה, אז נאלצתי לתבוע את ביטוח לאומי ולהסתפק בפחות כסף ממה שמגיע לי וכמובן שלא הוכרתי כנכה צה"ל.

אני כמובן יכול להמשיך עם דוגמאות נוספות שאני מכיר על ההתעמרות של מדינת היהודים באזרחיה היהודים והלא יהודים ורמיסת כבודם אך אני מניח שאנשים חכמים יידעו לאן דבריי מכוונים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לאוהד PCBuster:

איזה כיף היה לקרוא את התגובה שלך.

היו כמה אנשים שניסו להגיד פה, שאם בן אדם מתלונן על המצב בישראל, אז הוא כנראה שלילי ופסימי מטבעו, ו"בכל מקום לא יהיה לו טוב".

כאילו אנשים שיורדים מהארץ, הם שליליים ופסימיים.

והנה, בן אדם שירד, ועכשיו הוא שמח,

עכשיו הוא מרגיש שהוא חי,

לא צריך לרדוף אחרי שומדבר.

זכותך לחיות איפה שאתה רוצה. כמה רעש אתה עושה מהחלטה להגר. אפשר לחשוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ל"תמיד מחייך":

אני מאחל לסבתא שלך רק טוב.

המסקנה שניתן להסיק מהסיפור שלה, הוא שלא רק שלא כדאי להיות בארץ בשנות העבודה(גילאים 21-65)

אלא מי שנתקע בארץ בגיל הזקנה שלו, הוא בכלל הולך להיות מסכן.

להעביר מיליארדים לישיבות, למועצות דתיות, ולהבטחת הכנסה לאנשים שמעולם לא עבדו ולא שילמו מס, יש.

להעביר כסף לאנשים שעבדו כמו חמורים כל החיים, אין.

ל-"lev-27":

אני רק לא מבין...

אז אל תבין..

אתה לא חייב להבין הכל :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נראה לי אתה בעצמך לא מבין מה אתה רוצה מהחיים. מצד אחד החלטת להגר (לכאורה. אני עדיין טוען שלא תזוז לשום מקום), מצד שני אתה יוצר פרובוקציות ומחפש חיזוקים. אתה מאותם אנשים שאוכלים את המוח עד שאומרים להם מה שהם רוצים לשמוע? ספר להורים שלך. להם אמור להיות אכפת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נראה לי אתה בעצמך לא מבין מה אתה רוצה מהחיים. מצד אחד החלטת להגר (לכאורה. אני עדיין טוען שלא תזוז לשום מקום), מצד שני אתה יוצר פרובוקציות ומחפש חיזוקים. אתה מאותם אנשים שאוכלים את המוח עד שאומרים להם מה שהם רוצים לשמוע? ספר להורים שלך. להם אמור להיות אכפת.

באופן אירוני, אני מתחיל לחבב אותך.

אתה מצחיק וחמוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנוסף לכך, לי בתור חילוני אין בעיה עם העובדה שאין בשבת, ואני לא לבד. לחלקנו הגדול קיימת זיקה למדינה ולדת, וזאת למרות החיים הסקולרים שאנו מנהלים בפועל.

למרות שעם רוב הפוסט אני מסכים, עם השורה הנ"ל אני ולדעתי גם רבים אחרים בפורום ובמדינה הזאת לא יסכימו.

החרדים אינם מקור היחיד לבעיות הכלכליות בארץ (למרות שהם אוכלים תקציב גדול ביחס להכנסות שהם יוצרים למדינה), אך נושא התחבורה הציבורית מפריע לרבים מאוכלוסיית המדינה (ואני נוטה להאמין שמדובר ברוב האוכלוסייה החילונית למרות שאין לי סטטיסטיקה מדויקת, ואני מאמין שגם לך אין). בארץ נורא מתרגשים מזה שמפעילים אוטובוס בלילות ובאזורים מסוימים גם בשישי בלילה ומי ישמע בחיפה יש גם ביום שבת אוטובוסים (בתדירות של אוטובוס פעם בחצי שעה החל מ-10 בבוקר). אני לא חושב שיש מדינה מערבית אחת בעולם שזה המצב אצלה ואין לזה שום קשר לערכים יהודים - מי שרוצה לשמור על ערכים יהודיים לא ינסע בשבת בכלל ובטח שלא באוטובוס (זו הרי צביעות מאוד גדולה לומר שטוב שאין אוטובוס בשבת בשביל לשמור על האופי של המדינה והדבר הבא להניע את האוטו ולנסוע לפאב).

היית אומר שאין אף מוסד של המדינה פתוח בשבת אז גם - נו מילא, אבל זה גם לא נכון (מוזיאונים, פארקים לאומיים ואתרים של קק"ל מופעלים בשבת במתכונת מלאה ואף מתוגברת בד"כ, ובטח בחגים).

אין שום הצדקה לאי הפעלת התחבורה הציבורית בשבת ואני לא חושב שקיימת סיבה טובה כלשהי שבגללה התחבורה הציבורית אינה צריכה לפעול בשבת (פרט אולי לשיקול כלכלי - אבל התחבורה הציבורית זה דבר שהמדינה מסבסדת למען התושבים, כלומר המדינה מכירה בכך שתחבורה ציבורית זה לא עסק ריווחי בין כה וכה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...