אם מישהו פה שקל פעם לעבור למדינה אחרת, ממליץ לו לקרוא את הכתבה הבאה - עמוד 3 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אם מישהו פה שקל פעם לעבור למדינה אחרת, ממליץ לו לקרוא את הכתבה הבאה


card

Recommended Posts

  • תגובות 168
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

שוב

בכלל שבאמת רמת הדיבור שלך היא נמוכה מאד

(ואני מדבר בשמי :) )

אז אני לא רואה טעם לענות לך.

זה באמת מרגיש מיותר :)

אתה מוזמן להמשיך לחיות בארץ ולבכות על "ישראלים".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

avatar,

הכתבה לא באה להראות שבמדינה אחרת תוכל לקנות אוטו יותר טוב.

הכתבה באה להראות קצה קרחון מתופעה יותר גדולה, שבה בארץ אתה תעבוד קשה

(לא רק עבור אוטו, אלא גם עבור בית, עבור , ועבור מה לא).

בישראל אתה פשוט תצטרך לעבוד יותר, ולקבל רמת חיים נמוכה יותר.

אם רמת החיים שלך היא סכום החומריות שברשותך, זה נכון. אף אחד לא מתווכח עם זה.

אלו החיים וזה לא ישתנה לעולם. מרבית המדינות לא צריכות להוציא כ"כ הרבה כסף על .

עם זאת, אנחנו במקום יחסית טוב עבור המצב שלנו.

לא תצטרך משכנתא של 30 שנה בשביל לקנות דירה מסכנה בבניין ישן בקומה רביעית בלי מעלית חחחח

מבין?

לא, אני לא מבין. בשביל לקנות דירה בניו-יורק סיטי אתה גם צריך לעבוד הרבה הרבה הרבה מאוד. וגם לגור בבית עתיק (ולא ישן) בלי מעליות.

כמעט כל דבר שתקנה בחיים לך, בישראל, תשלם יותר. הרבה יותר.

זה לא נכון. אם אתה חושב שזה נכון תביא סימוכין.

דרך אגב,

מזדה 3, זה לא מכונית פאר.

בכל מדינה נורמלית זו נחשבת מכונית סטודנטים.

לא יודע מה זה "מדינה נורמלית", אבל לא כל מדינה היא ארה"ב. במרבית מדינות אירופה רוב האנשים נוסעים במכוניות קטנות וחסכוניות.

הייתי בכמה מקומות בעולם ובהחלט לא כל מכוניות שראיתי שם הייתה מרצדס\BMW\קאדילק. לך לכל עיר גדולה בארה"ב ורמת המכוניות שם לא תהיה רחוקה באופן מהותי מבישראל. (ברור שקצת יותר - כן)

שוב:

אם אתה חושב שבמקום אחר בעולם אתה תוכל עדיין להיות חסר דעת כמו שאתה ועם זאת להרוויח מלא כסף ולחיות "כמו מלך", לבריאות. תהנה. בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם רמת החיים שלך היא סכום החומריות שברשותך, זה נכון. אף אחד לא מתווכח עם זה.

איך הפתגם אומר,

כסף לא קונה הכל,

אבל כסף קונה כמעט הכל.

אם אתה עובד ומשקיע את מיטב זמנך, והמדינה לוקחת לך את רוב הכסף

(ועוד בשביל לממן אנשים אחרים שלא עובדים..)

אז, זה יוריד לך את רמת החיים.

להרבה אנשים בארץ, במיוחד צעירים, השאלה היא לא "האם תהיה לי מכונית פאר לעומת האם תהיה לי מכונית רגילה",

אלא השאלה היא "האם יהיה לי אוטו, או שאני אהיה תלוי בתחבורה ציבורית".

ולכל אלה שאומרים שתחבורה ציבורית עדיפה,

יש בזה המון אמת,

אבל למה אין אותה בסוףשבוע?

הרי זה זמן החופש אצל רוב האנשים שעובדים(כדי לממן את אלה שנגד בסופשבוע),

אז דווקא אז אין את התחבורה הציבורית שכל כך אנחנו מהללים אותה בתור ירוקה, חסכונית, וכו'?

קצת אירוני...

בשביל לקנות דירה בניו-יורק סיטי אתה גם צריך לעבוד הרבה הרבה הרבה מאוד. וגם לגור בבית עתיק (ולא ישן) בלי מעליות.

הלכת קצת קיצוני לא?

לא חייבים לגור בסיטי של ניו-יורק.

יש מספיק בתים באיזורים מרכזיים, שהם לא ה-סיטי עצמו.

בישראל מנגד, תגור ב-חור, ותשלם הרבה יותר.

אף אחד לא ביקש לחיות כמו מלך,

או ביקש מכונית פאר.

(איך שאתה אוהב להקצין)

מה שאני אומר זה שפה תחיה ותעבוד קשה,

וברוב המדינות המערביות האחרות תוכל לעבוד פחות, ולהשקיע את הזמן שלך בדברים יותר טובים מאשר רק עבודה.

כגון משפחה, זמן פנאי, או כל מה שבא לבן אדם.

ותודה על האיחול.

אני אכן הולך לעשות את זה.

ואני שם פה את הכתבה הזו כדי שעוד אנשים יקראו את זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מתעלם מהמציאות אם זה מה שאתה חושב. להאשים את ה'פרחחים בסיוויק' זה סבבה. אבל הממשלה והמשטרה כבר שנים מאשימה בדיוק אותם ומגבירה את האכיפה והעונשים והמצלמות בצורה קיצונית, הכל בדיוק בשביל להלחם בפרחחים בסיוויק, ומי היה מאמין, לא חל שום שיפור במצב התאונות. ממש פלא :kopfpatsch:

ברגע שיבינו שתאונות זה לא רק בגלל הנהגים ויתחילו לתקצב את המאבק בתאונות בהתאם, מצבינו יהיה הרבה יותר טוב. כמובן שבלי נהגים אין תאונות. אבל יש עוד מספיק גורמים. וכן, חדש יכול להמנע מתאונה שרכב ישן לא יוכל להמנע ממנה. וזה עוד לפני שמדובר על ההבגדל בפגיעות כשכבר כן יש תאונה.

בצורה הכי פשוטה, ישירה וניתנת להוכחה: הורדת גיל הרכב הממוצע יוריד את התאונות, ויפחית את חומרת הפגיעה בתאונות שכן יתרחשו.

לגבי ה-107. זה מאד נחמד על הנייר, אבל קצת בעייתי אם יש לך ילדים למשל. או אם אתה צריך לעשות נסיעות ארוכות כמה פעמים בשבוע. האופציה השפויה למשפחה בארץ היא משומש, אין מה לעשות. כל עוד ככה נראים המחירים, זה המצב.

nixweiss:

אני מסכים איתך שמכוניות חדשות יורידו את חומרת הפגיעה בתאונות, אבל זה לא משנה את העובדה שרוב התאונות באשמת נהגים. נהג צריך להשתמש בשיקול דעת משהו שלא בדיוק עושים כאן.

באירופה משפחות מסתדרות מצויין עם מכוניות מיני. ביפן קונים מכוניות זעירות עם מנוע 600 סמ"ק. באיטליה עדיין ניתן לראות פיאט פנדה מקורית עם 45 כ"ס עולה בעליות הרי האלפים. למה בארץ חושבים שמשפחה חייבת 1.6 אוטומטית כאשר רוב הזמן הרכב מסיע רק את הנהג לעבודה אני לא מבין. פשוט בורות מוטורית. תתפלא, אבל 107 תשרת אותך יפה מאוד גם אם תיסע כל יום בינעירוני.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם רמת החיים שלך היא סכום החומריות שברשותך, זה נכון. אף אחד לא מתווכח עם זה.

אלו החיים וזה לא ישתנה לעולם. מרבית המדינות לא צריכות להוציא כ"כ הרבה כסף על .

עם זאת, אנחנו במקום יחסית טוב עבור המצב שלנו.

לא, אני לא מבין. בשביל לקנות דירה בניו-יורק סיטי אתה גם צריך לעבוד הרבה הרבה הרבה מאוד. וגם לגור בבית עתיק (ולא ישן) בלי מעליות.

זה לא נכון. אם אתה חושב שזה נכון תביא סימוכין.לא יודע מה זה "מדינה נורמלית", אבל לא כל מדינה היא ארה"ב. במרבית מדינות אירופה רוב האנשים נוסעים במכוניות קטנות וחסכוניות.

הייתי בכמה מקומות בעולם ובהחלט לא כל מכוניות שראיתי שם הייתה מרצדס\BMW\קאדילק. לך לכל עיר גדולה בארה"ב ורמת המכוניות שם לא תהיה רחוקה באופן מהותי מבישראל. (ברור שקצת יותר - כן)

שוב:

אם אתה חושב שבמקום אחר בעולם אתה תוכל עדיין להיות חסר דעת כמו שאתה ועם זאת להרוויח מלא כסף ולחיות "כמו מלך", לבריאות. תהנה. בהצלחה.

אני לא כ"כ מבין את הטיעון שלך. יש לך סימוכין בנוגע לרכב, מספרים מדויקים, מה הבעיה? זה שלא ראית מספיק קאדילק בארה"ב? המספרים ברורים, פה יותר יקר לקנות . אין מה לדון בזה.

לגבי דירה, אותו דבר. בישראל ממוצע 114 משכורות. בארה"ב 60 (http://goo.gl/hUVdq).

לפי זה דירה בישראל עולה בממוצע כ-900 אלף שקל. בדיוק כמו שבארה"ב הממוצע לא מדבר על ניו יורק סיטי, גם ה-900 אלף שקל האלה לא יקנו לך דירה נורמלית במרכז, ובוודאי לא בת"א.

בקיצור, בלי קשר להאם צריך לעזוב או כמה חרא פה, ומה בדיוק המטרה של פותח הדיון - לחיות בארץ יותר יקר. אני חושב שזה די ברור, לא?

אם דיור ורכב עולה פי 3-4 מאירופה, עם כל הכבוד לפרות וירקות, את המאות אלפים שהפסדת במשכנתא אתה לא תחזיר בסופר :nixweiss:

אני מסכים איתך שמכוניות חדשות יורידו את חומרת הפגיעה בתאונות, אבל זה לא משנה את העובדה שרוב התאונות באשמת נהגים. נהג צריך להשתמש בשיקול דעת משהו שלא בדיוק עושים כאן.

באירופה משפחות מסתדרות מצויין עם מכוניות מיני. ביפן קונים מכוניות זעירות עם מנוע 600 סמ"ק. באיטליה עדיין ניתן לראות פיאט פנדה מקורית עם 45 כ"ס עולה בעליות הרי האלפים. למה בארץ חושבים שמשפחה חייבת 1.6 אוטומטית כאשר רוב הזמן הרכב מסיע רק את הנהג לעבודה אני לא מבין. פשוט בורות מוטורית. תתפלא, אבל 107 תשרת אותך יפה מאוד גם אם תיסע כל יום בינעירוני.

יש אשמה ענקית על הנהג, אין ספק. אבל לדעתי התקציבים היו צריכים להתחלק אחרת. משקיעים אינסוף באכיפה כשברור שזה לא עוזר. אגב, גם להאשים את הנהג - נכון שחלק מהעניין זה אופי, יש אנשים שלא ישימו זין וינהגו רע. אבל חלק גדול מהאנשים פשוט לא יודע לנהוג. שעורי נהיגה זה בדיחה. אם היו מלמדים אנשים לנהוג באמת המצב היה יותר טוב.

בכל מקרה יש הרבה גורמים לתאונות ואף אחד לא מוציא את הנהג מרשימת האשמים....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה לפתוח דיון שממליץ לכולם לרדת מהארץ? האם אתה לא מאמין בהחלטה שלך לרדת (או שלא לרדת) כך שאתה צריך חיזוקים מאנשים שאינך מכיר?

אני לא קונה את הטענה שאתה עושה זאת 'לטובת הכלל'. כנראה שכל הדיון מטרתו לספק איזשהו חשש ודילמה פנימית שאתה מתמודד עימה.

זה נכון לומר שרמת המחייה בארץ (בהשוואה לשכר) נמוכה משמעותית מחו"ל, בפרט אם אתה אקדמאי או אדם עם יכולת עסקית ואופי כריזמטי. עם זאת, זו שטות להכליל ולומר כי הכל נובע מהחרדים, שהתשתית פה פגומה והכל שחור משחור. אומנם הפרזיטיות של חלק מהסקטור החרדי מקוממת (גם אותי), אך ההשפעה שלהם על מה שיוצא לכל אחד מאיתנו באופן אישי מהכיס היא קטנה. יש מספיק גורמים שמשפיעים על רמת המחייה ועל עליית המחירים והמיסים, כאשר חלקם מוצדקים וחלקם לא.

נראה כי אנשים שוכחים מהר מאוד מי אנחנו, מהיכן באנו ואף מה השגנו בזמן כה קצר. לצד השחיתות, הגועל, החינוך הקלוקל, המחירים הגבוהים וכיוצ"ב, קיים גם הצד השני - מדינה שמהווה מקום בטוח (באופן יחסי) ללאום היהודי, קשר היסטורי למי שחפץ בכך (או 'סתם' מקום עם גורם משותף למי שלא). למרות הכל, הקמנו באמת מדינה לתפארת, וההישגים בתחומי המדע והיי טק מעידים על החומר האנושי האיכותי שקיים כאן.

ישנם גם עוד פרמטרים נוספים שאנשים לא מתייחסים אליהם. המזג אוויר כאן מצויין (למי שאוהב מזג אוויר קיצי וימים ארוכים ושטופי שמש), הפקקים בדרך לעבודה גרועים לא פחות (ואף יותר) בחו"ל והמרחקים גדולים יותר. ישנה הדרדרות ברמת הפשע והפלילים אך עדיין רובנו נרגיש בטוחים יותר להסתובב ברחובות תל אביב בלילה מאשר בערים מרכזיות אחרות בעולם. כמובן שהרשימה עוד ארוכה, אך הפואנטה הובהרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם יש לך מקצוע מבוקש ועבודה מחכה שם אז זה משהו אחר.

אני נסעתי לארה"ב אחרי במטרה לחסוך קצת לפני הטיול.

באותו יום שנחתתי מצאתי עבודה בהובלות (ברור שזה לא קשה למצוא)

ההרגשה בחודשיים שהייתי שם הייתה לרוב חרא. לקום ב 5 בבוקר במינוס 20 מעלות וללכת לתחתית לנסוע לעבודה קשה.

הרגשתי לגמרי כמו פועל זר. אף פעם לא תרגיש "בבית".

בנוסף, בזבזתי יותר ממה שהרווחתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכתבה הזו לא באמת מחדשת משהו. זה ידוע.

אי-אפשר לחיות במדינה שלוקחת יותר מחצי מהמשכורת.

בחישוב מהיר, אם אני מרוויח יפה - אוטומטית 44% הולך למס הכנסה. תוסיפו לזה ביטוח , מע"מ, ארנונה, (כן, יש גם על זה אגרה), מים (בהרבה מדינות לא משלמים על מים) - והנה הלכו לכם 4\3 משכורת, עוד לפני שהתחלתם את החודש בכלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באירופה משפחות מסתדרות מצויין עם מכוניות מיני. ביפן קונים מכוניות זעירות עם מנוע 600 סמ"ק. באיטליה עדיין ניתן לראות פיאט פנדה מקורית עם 45 כ"ס עולה בעליות הרי האלפים. למה בארץ חושבים שמשפחה חייבת 1.6 אוטומטית כאשר רוב הזמן הרכב מסיע רק את הנהג לעבודה אני לא מבין. פשוט בורות מוטורית. תתפלא, אבל 107 תשרת אותך יפה מאוד גם אם תיסע כל יום בינעירוני.

מי שבור פה זה אתה, אבל זה לא חדש. הרכב הנמכר ביותר באירופה בשנים האחרונות היא הגולף. רוצה לנחש כמה היא עולה בישראל? צמודה אליה היא הפורד פייסטה, שעולה לא פחות מ-100,000 שקל בישראל. אני לא יודע באיזו אירופה היית, אם בכלל, אבל ברשימת עשרת המכוניות הנמכרות ביותר באירופה מופיעות מדי שנה גם אופל אסטרה ופורד פוקוס לצד מכוניות קטנות יחסית כמו ה-207 או הקורסה. אני לא יודע מאיפה הנפצת את השטות שמשפחות באירופה מסתדרות עם מכוניות מיני, כי המציאות לא כל כך מסכימה איתך (כרגיל).

אגב, אני נסעתי בעליות של הרי האלפים ולא ראיתי אף פיאט פנדה עם 45 כ"ס. אם אתה ראית, כנראה שזה היה רק ב-Cartoon Network.

מעבר לכך, card כמובן צודק - לאדם בעל השכלה אקדמית אין מה לחפש בישראל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

7 מתוך 10 זה מכוניות סופר מיני ומיני.

Volkswagen Golf - 571,838 EU Sales

Ford Fiesta - 472,091 EU Sales

Peugeot 207 - 367,160 EU Sales

Opel Corsa/Vauxhall Corsa - 351,807 EU Sales

Fiat Punto - 323,536 EU Sales

Renault Clio - 312,925 EU Sales

Ford Focus - 309,134 EU Sales

Fiat Panda - 298,914 EU Sales

yVolkswagen Polo - 282,780 EU Sales

Opel Astra/Vauxhall Astra

בוא נבדוק את שוק הרכב בארץ:

1. מאזדה 3

2. טיוטה קורולה

3 יונדאי I30

4 יונדאי I20

5. יונדאי אקסנט

6. פורד פוקוס

7. שברולט קרוז

8. מאזדה 2

9. הונדה סיוויק

10. רנו פלואנס

את עלבנות שמור לעצמך, גמד מכוער ומתנשא שמשחק אותה גבר מאחורי המקלדת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא סוד שישראלי אוהב "שופוני". לאיטלקי, אפילו אמיד, אין שום בעיה לנהוג בפנדה או ב-500 בתוך העיר (לצורך העניין - כל עיר אחת גדולה).

אין לי מושג איך כל כך הרבה ישראלים מרשים לעצמם לנהוג במכוניות חדשות (פרטיות או אפילו מליסינג - בעלויות הנוכחיות).

דן - משפחה אירופאית היא לא משפחה ישראלית - לרוב אין להם יותר מילד אחד (אם בכלל). בנוסף, פיאסטה, 207, קורסה וכו' של היום הם לא אלו של לפני 20 שנה - הם מרווחות ומספיקות בהחלט לאותה משפחה של 3 נפשות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...