מה קורה ל- RAID כשמחליפים לוח אם? - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה קורה ל- RAID כשמחליפים לוח אם?


MichaelZ

Recommended Posts

כן, אני יודע.. המחשב החדש היה אמור להיות אצלי כבר לפחות איזה שבוע. היו כמה עיכובים בדרך ועוד בסוף הפאשלה המעצבנת של הצ'יפסט… קודם התבאסתי מכל העניין, אח"כ קיבלתי עצבים, אחרי זה נרגעתי ועכשיו פשוט כבר לא איכפת לי. אז ככה שבינתיים המחשב תקוע ואני התקדמתי להתעסק עם דברים אחרים. לא יודע מה יהיה בסוף עם המחשב המעצבן שהצליח לגזול ממני כל-כך הרבה זמן וכוחות נפשיים עוד לפני שבכלל הזמנתי אותו.

חשבתי פה על משהו…

שאלה היפותטית.. נניח שבניתי לי מערך RAID0 משני כוננים.. ביום אחד יפה אני מגלה פתאום שהלוח אם נדפק. לאו דווקא משהו ששייך לבקר ה- SATA. בקיצור, אני צריך להחליף את הלוח.. שלחתי אותו וקיבלתי לוח זהה (חדש). איפה עומד ה-RAID בכל הסיפור הזה? אני מחבר את הכוננים בדיוק לאותו מקום ואז מה? נכנס להגדרות של ה- RAID ב- ומה בדיוק אני אמור לעשות שם כדי שהבקר יידע לזהות את המערך הקיים? נגיד שהקטע הזה יסתדר, ה-ווינדווס 7 פשוט יעלה רגיל?

מה נראה לכם שיהיה במצב כזה?

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

RAID על לוח-אם יכול להעשות על שני בקרים:

1. בקר המובנה בערכת השבבים - דגם השבב הוא דגם שבב הגשר הדרומי (South Bridge).

2. על בקר הרחבה (אם קיים) שמוסיף היצרן - במקרה כזה את שם היצרן והדגם של השבב ניתן למצוא במפרט הלוח.

במקרה שמחליפים לוח, ככל שהבקר החדש יהיה דומה לבקר המוחלף, כך הסיכוי להצליח לשחזר את המערך גדול יותר. במקרה של בקרים זהים הסיכוי כמובן הוא הגבוהה ביותר.

בנוסף יש תוכנות שאולי יאפשרו לך לשחזר את המערך, ובמקרה שמדובר ב-RAID 0 הכי פשוט זה ליצור Image שלו, לשמור על התקן חיצוני ואז לפרוס את ה-Image לתוך המערך החדש שתיצור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לעשות IMAGE של המערך אני אוכל לעשות רק כשהמחשב פחות או יותר תקין.. אם הוא בכלל לא עולה בגלל שהלוח דפוק זה לא יעזור לי.

זה מחזיר אותי כמה שנים טובות אחורה כשהלוח שלי נדפק לגמרי 3 חודשים לפני תום תקופת האחריות. הבאתי את המחשב לחנות, הם בדקו ושלחו את הלוח להחלפה. אחרי שבוע היה לי כבר לוח חדש. דאגתי שהכל יחובר אליו כפי שהוא היה והווינדווס פשוט עלה רגיל. הוקוס-פוקוס! גם לא לקחו לי שקל. מאז אני לא בוגד ב-.

לצערי במקרה שתיארתי מקודם זה כנראה לא היה הולך כל-כך חלק. אבל זהו המחיר שמשלמים כשמתעסקים עם ריידים למיניהם.. אני פשוט אהיה חייב לעשות גיבויים בתדירות גבוהה כי הכשלים יכולים לבוא עכשיו מהרבה מאוד כיוונים.

השאלה שלי יותר היא כזאת. לאחר שקיבלתי את הלוח החדש, אני נכנס לבקר של ואיך זה ממשיך משם? הוא יוכל לזהות ששני הכוננים הם מערך של RAID ופשוט לקבל אותם? או שאני אצטרך להכניס לו את כל הנתונים (כמו גודל ה-סטרייפ ו-ה-צ'אנק ומה לא) ואז לקוות שהוא פשוט יזהה את פרי יצירת אחיו מהלוח הקודם? הוא יפנה בכלל לבדוק אם הפרמטרים שהאזנתי תואמים את המצב בכוננים? הוא יוכל להגיד לי שהמערך שלי זוהה והכל תקין או שהוא פשוט יקבל את מה שאני אגיד לו גם אם אני טועה? ואז אני אנסה להעלות את הווינדווס ובמקום זה המחשב פשוט יתפוצץ?? :kopfpatsch: סתם... אבל לך תדע מה יהיה..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. מערך RAID0 יעיל בעיקר לכוננים שעליהם נמצאת מערכת ההפעלה/תוכנות ו/או קבצים זמניים למיניהם. במקרה כזה השינויים שנעשים הם לרוב קטנים (אלא אם כן אתה נוהג להתקין ולהסיר תוכנות באופן תדיר) ולכן Image שנוצר לאחר שהמערכת מתפקדת כמו שאתה רוצה צריך לכסות אותך מהבחינה הזאת של כשל מפתיע.

גיבויים של החומר השוטף זה משהו אחר לגמרי שכמובן מומלץ לעשות באופן קבוע.

2. אתה צריך להיכנס ל- ולהגדיר את הבקר הרצוי למצב RAID, לחבר את הכוננים לחיבורי ה-SATA המתאימים בלוח-האם ואז לקוות שהבקר יזהה את המערך (המידע עצמו נכתב על הכוננים עד כמה שאני יודע) ויוכל להשתמש בו. אולי תצטרך להיכנס לתוכנת השירות של ה-RAID כדי לעשות את זה. אני מניח שהוראות תוכל למצוא בחוברת לוח האם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...