מחירי הדלק שוב עולים, והפעם בהרבה. נמשיך לשתוק ולחטוף? כנראה שכן. - עמוד 26 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחירי הדלק שוב עולים, והפעם בהרבה. נמשיך לשתוק ולחטוף? כנראה שכן.


nineball

Recommended Posts

הגרעון הוא הרבה יותר מ 500 מליארד שקל לא כולל ערבויות שונות שהמדינה נותנת שקשה מאוד להעריך כמה הם בסך הכל.

נא בדוק באתר בנק , מאגר סדרות, שם מופיעים נתוני סה"כ הגרעון הממשלתי בערכים שנתיים וזה עדיין עומד, תודה לאל על -24 מליארד.

אינני יודע מאיפה אתה שואב את הנתון של גרעון 500 מיליארד שקל, אולי אתה כולל בזה את ההתחייבויות לפנסיה של הממשלה כ-450 מיליארד (שם באמת אנחנו מייצאים את הבעייה לילדים) אבל אז אנחנו גולשים לחשבונאות אחרת לחלוטין.

זה לא הגרעון התקציבי השוטף ולא שייך כלל למימון התקציב השוטף עליו מדברים בדיון זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 561
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

הגרעון הוא הרבה יותר מ 500 מליארד שקל לא כולל ערבויות שונות שהמדינה נותנת שקשה מאוד להעריך כמה הם בסך הכל.מחוץ לתיאוריה אין דבר כזה "מחוקק שקול", במציאות יש פוליטיקאים שצריכים להבחר שוב.

לא, זה בערך הגירעון

קצת פחות מ80% מהתמ"ג

[br]פורסם בתאריך: 13.02.2011 בשעה 17:00:28


נא בדוק באתר בנק , מאגר סדרות, שם מופיעים נתוני סה"כ הגרעון הממשלתי בערכים שנתיים וזה עדיין עומד, תודה לאל על -24 מליארד.

אינני יודע מאיפה אתה שואב את הנתון של גרעון 500 מיליארד שקל, אולי אתה כולל בזה את ההתחייבויות לפנסיה של הממשלה כ-450 מיליארד (שם באמת אנחנו מייצאים את הבעייה לילדים) אבל אז אנחנו גולשים לחשבונאות אחרת לחלוטין.

זה לא הגרעון התקציבי השוטף ולא שייך כלל למימון התקציב השוטף עליו מדברים בדיון זה.

מה 24 מיליארד?

רק השנה מחזירים מעל 120 מיליארד (בתקציב 2011)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מיני, מה הפתרון שלך?

עודף תקציבי שהיה ב2010 כבר השתמשו בו להחזר חובות

ביתרות המט"ח של בנק זה בעיה להשתמש - זה יפגע בשער הדולר (ואתה לא רוצה לפגוע בייצוא)

גם אתה דיברת על "עודף תקציבי" שהוא ההפרש בין ההכנסות להוצאות הממשלה,

וגם מאירפולריס כתב שהגרעון הוא 500 מליארד רחמנא ליצלן.

חבריה, נא לדייק במונחים.

זה כבר משעמם אותי ובטח גם את האחרים אז לא אגיב עוד בעניין זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שנה שעברה היה עודף תקציבי, השתמשו בו להקטנת החוב הלאומי

החוב הלאומי הוא באזור ה500 מיליארד.

(אם בתקציב המקורי היה החזר חוב קרן+ריבית 120 מיליארד החזירו בפועל 130 מיליארד ולכן אין עודף תקציבי מ2010)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המיסוי על הדלק גורם בעקיפין לעליית מחירים במשק ...התוצאה הישירה היא שמחיר הלחם, החלב, הביצים, הגבינה ובעצם כל מוצר שהוא עולה.

רק שמחירי הלחם הבסיסי, החלב, הגבינה והביצים נמצא בפיקוח - ולכן הוא לא עולה כי הוא מסובסד.

אבל ברור שמחירי הדלק משפיעים על מחירי הלחם...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רק שמחירי הלחם הבסיסי, החלב, הגבינה והביצים נמצא בפיקוח - ולכן הוא לא עולה כי הוא מסובסד.

אבל ברור שמחירי הדלק משפיעים על מחירי הלחם...

דמגוגיה, כמובן.

הלחם היחיד שבפיקוח הוא הלחם האחיד והלא-פרוס.

כן, זה שאף אחד לא קונה חוץ מכל מיני זקנים בני 70. כבר לפחות 5 שנים שאני הולך לסופר לפחות פעם בשבוע, ובחיים לא ראיתי מישהו שקונה אותו חוץ מכאלה.

כנ"ל לגבי כל השאר - החלב הבסיסי אולי בפיקוח, אבל כל המוצרים שלו - ממש לא. 7 שקל לקוטג' זה לא מחיר מפוקח, למשל.

אבל כל הדיון הזה מטופש. כי עלויות השילוח של הדברים האלה זניחה עד כאב. כמה כבר עולה הדלק? 500 שקל לנסיעה של חצי מדינה? בכמה הוא עלה? 15 שקל לאותה נסיעה? 15 שקל על מאות ואלפי מוצרים שנמצאים באותה משאית = עליה של אגורות בודדות למוצר, וגם זה לא הכרחי.

עליה של 20 אגורות לליטר דלק לא תעלה מחירים לשום דבר. היא תעלה רק את השינאה של הציבור כלפי המדינה, כי זה הקטע העקרוני ולא ה-20 אגורות האלה, שבינינו הם לא יותר מ-50 שקל בחודש לאנשים שנוסעים המון ומתדלקים ב-1,000-1,500 שקל בחודש. זה באמת דיי זניח בתכלס.

אבל כאמור - זה העיקרון. נמאס ממדינה בזבזנית שבמקום לקצץ במשרדים בזבזנים - שולחת את היד לכיס של הציבור האומלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל כל הדיון הזה מטופש. כי עלויות השילוח של הדברים האלה זניחה עד כאב. כמה כבר עולה הדלק? 500 שקל לנסיעה של חצי מדינה? בכמה הוא עלה? 15 שקל לאותה נסיעה? 15 שקל על מאות ואלפי מוצרים שנמצאים באותה משאית = עליה של אגורות בודדות למוצר, וגם זה לא הכרחי.

עליה של 20 אגורות לליטר דלק לא תעלה מחירים לשום דבר. היא תעלה רק את השינאה של הציבור כלפי המדינה, כי זה הקטע העקרוני ולא ה-20 אגורות האלה, שבינינו הם לא יותר מ-50 שקל בחודש לאנשים שנוסעים המון ומתדלקים ב-1,000-1,500 שקל בחודש. זה באמת דיי זניח בתכלס.

אבל כאמור - זה העיקרון. נמאס ממדינה בזבזנית שבמקום לקצץ במשרדים בזבזנים - שולחת את היד לכיס של הציבור האומלל.

קודם כל, תיקון לגבי מחירי ההובלה - לא מובילים את הדברים לחנויות ברכב פרטי, אלא במשאית. ובמשאית מן הסתם צריכת הדלק גבוהה הרבה יותר...יכול להגיע אפילו לליטר לקילומטר אם המשאית מלאה.

ובאמת אתה צודק...מס של 20 אגורות לליטר זה לא כל כך משמעותי.

אבל הלוואי שזה היה כל המס על הדלק...

תסתכל בכמה המחיר של הדלק עלה בשנתיים האחרונות, ותבין שזה כבר הרבה מאוד כסף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דמגוגיה, כמובן.

הלחם היחיד שבפיקוח הוא הלחם האחיד והלא-פרוס.

כן, זה שאף אחד לא קונה חוץ מכל מיני זקנים בני 70. כבר לפחות 5 שנים שאני הולך לסופר לפחות פעם בשבוע, ובחיים לא ראיתי מישהו שקונה אותו חוץ מכאלה.

כנ"ל לגבי כל השאר - החלב הבסיסי אולי בפיקוח, אבל כל המוצרים שלו - ממש לא. 7 שקל לקוטג' זה לא מחיר מפוקח, למשל.

אבל כל הדיון הזה מטופש. כי עלויות השילוח של הדברים האלה זניחה עד כאב. כמה כבר עולה הדלק? 500 שקל לנסיעה של חצי מדינה? בכמה הוא עלה? 15 שקל לאותה נסיעה? 15 שקל על מאות ואלפי מוצרים שנמצאים באותה משאית = עליה של אגורות בודדות למוצר, וגם זה לא הכרחי.

עליה של 20 אגורות לליטר דלק לא תעלה מחירים לשום דבר. היא תעלה רק את השינאה של הציבור כלפי המדינה, כי זה הקטע העקרוני ולא ה-20 אגורות האלה, שבינינו הם לא יותר מ-50 שקל בחודש לאנשים שנוסעים המון ומתדלקים ב-1,000-1,500 שקל בחודש. זה באמת דיי זניח בתכלס.

אבל כאמור - זה העיקרון. נמאס ממדינה בזבזנית שבמקום לקצץ במשרדים בזבזנים - שולחת את היד לכיס של הציבור האומלל.

אתה מכיר את המילה דמגוגיה, זה יפה. מה שעוד יותר מרשים זה השימוש שלה בפועל. האם להציג את כל הדיון הזה כדמגוגיה יכול להיחשב כדמגוגיה?

הנה לך דמגוגיה: מי שקונה לחם אחיד הם עשרות אלפי אנשים בארץ שידם אינה משגת. ישנה שכבה שלמה של אנשים שמקצצים בשקלים בודדים ובעשרות אגורות אבל כנראה שהם שקופים עבורך כי ידך שלך משגת. לגבי מחירי מוצרי החלב לא ממש הבנתי את הפואנטה אבל גם כאן מדובר בעלייה מאוד משמעותית בשנים האחרונות, כזו שהפכה להיות משמעותית מאוד.

גם לגבי הדלק אתה מציג דמגוגיה מאוד יפה.

ניקח לדוגמה את חברת תנובה, חברה גדולה שמחזיקה מאות וכנראה אלפי משאיות בכל רחבי הארץ. עלייה של כ-20 אג' היא אומנם משמעותית, אבל זה לא נגמר כאן: בוא נזכור שהדלק עלה ביותר משקל בתקופה האחרונה ויותר מזה בראייה של מספר שנים. אם לי בתור צרכן פרטי הושלמה עלייה של יותר מ-50 ש"ח לתידלוק בודד רק מהעליות האחרונות, תנסה להעריך בכמה הדלק עלה עבור חברה כמו תנובה. רמז: מיליוני שקלים.

אבל זה לא נגמר כאן. תנובה צריכה חלב בשביל לייצר מוצרי חלב. הרפתן צריך לשלם יותר על הובלה של החלב הזה והעלות הזו צריכה להתגלגל לאנשהו. כנ"ל לגבי עוד עשרות ומאות ספקים שתנובה עובדת מולם, כולם צריכים לשנע משאיות בעלויות גבוהות הרבה יותר והעלות הזו מתגלגלת לצרכן בסופו של דבר.

אבל זה לא נגמר כאן. תנובה היא אומנם מותג לאומי, אבל יש לה פעילות נרחבת מאוד גם מחוץ לגבולות מדינת , ברוב המקרים תחת שם שונה, בין אם זו פעילות של מכירה, שיווק וייצור (תנובה הרי מחזיקה לא מעט מחלבות בחו"ל). כמובן שכאן גם יש עלויות של מטוסים וספינות. כשמחיר הנפט עולה, גם מחיר דלק המטוסים והספינות עולה.

האמן לי שאני אפילו לא מכסה חצי מהעלויות הנוספות שקיימות.

עכשיו נחזור לצרכן הפרטי. תנובה גילגלה אליו את עליות המחירים. גם אוסם. גם שטראוס. גם טרה. גם כל שאר היבואנים.

אכלת אותה, ואכלת אותה בגדול.

אבל בדבר אחד אתה כן צודק - הכי קל לשלוח יד לכיס של הצרכן. כי זו הרי מדיניות כלכלית נבונה, נכון? במקום להוריד מחירים, להוריד מיסים, לספוג את ההפסדים ולתת לצרכן מוטיבציה להוציא את הכסף בחנויות וכך ליצור מנוע צמיחה אמיתי (לא וירטואלי כזה כמו שכתוב בנאומים של ביבי השקרן) שמניע את הכלכלה קדימה ויוצר חוסן כלכלי למדינת ומעלה את רמת המחייה... זו הרי כלכלה מטופשת מהסיבה הפשוטה שאת פירות הכלכלה הזו כנראה שתראה הממשלה שתיבחר בקדנציה הבאה, ולמה שנעשה להם את העבודה? אולי זה לא יהיה אנחנו בכלל? אז בשביל מה להתאמץ? אכול ושתה כי מחר נמות. :'(

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חבל שאתה מתעלם מהתופעה שאנשים לא יודעים ולא רוצים לנהל את התקציב שלהם נכון

ולחיות בהתאם לרמת החיים אליה הם באמת מסוגלים כלכלית.

יקנו חדש, במקום משומש. יחיו בבית יקר ממה שצריך ויכנסו לחובות ויחיו במינוס.

יסתובבו עם מכשיר סלולרי חדיש ומשוכלל, סיגריות רק תוצרת חוץ ועוד.

אין ספק שגזירות המס החדשות משפיעות גם על מעמד הביניים זה שכן עובד ויכול להרשות לעצמו,

אבל זה עדיין לא אומר שהתופעה שציינתי לא קיימת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חבל שאתה מתעלם מהתופעה שאנשים לא יודעים ולא רוצים לנהל את התקציב שלהם נכון

ולחיות בהתאם לרמת החיים אליה הם באמת מסוגלים כלכלית.

יקנו רכב חדש, במקום רכב משומש. יחיו בבית יקר ממה שצריך ויכנסו לחובות ויחיו במינוס.

יסתובבו עם מכשיר סלולרי חדיש ומשוכלל, סיגריות רק תוצרת חוץ ועוד.

אין ספק שגזירות המס החדשות משפיעות גם על מעמד הביניים זה שכן עובד ויכול להרשות לעצמו,

אבל זה עדיין לא אומר שהתופעה שציינתי לא קיימת.

תראה, הגזירות האחרונות הכניסו אותי ואת אשתי למגננה כללית. צמצנו באופן דרסטי את הנסיעות במכונית, צמצמנו משמעותית רכישה של מוצרי לא חיוניים, אנחנו בקושי יותאים לבלות. אין לנו שום כוונה להחליף מכונית, לא לשדרג סלולרי וגם צמצנו את הוצאות התקשורת. אנחנו שוקלים לעזוב את הארץ בעוד שנים ספורות ולכן חלק מהכסף שאנחנו חוסכים נשים במט"ח.

אז נכון שיש הרבה מאוד משפחות בישראל שחיות הרבה מעל הפופיק. אבל אם עוד ועוד משפחות יצמצמו הוצאות כמו שאנחנו עושים כעת התוצאה תהיה מיתון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תראה, הגזירות האחרונות הכניסו אותי ואת אשתי למגננה כללית. צמצנו באופן דרסטי את הנסיעות במכונית, צמצמנו משמעותית רכישה של מוצרי לא חיוניים, אנחנו בקושי יותאים לבלות. אין לנו שום כוונה להחליף מכונית, לא לשדרג סלולרי וגם צמצנו את הוצאות התקשורת. אנחנו שוקלים לעזוב את הארץ בעוד שנים ספורות ולכן חלק מהכסף שאנחנו חוסכים נשים במט"ח.

אז נכון שיש הרבה מאוד משפחות בישראל שחיות הרבה מעל הפופיק. אבל אם עוד ועוד משפחות יצמצמו הוצאות כמו שאנחנו עושים כעת התוצאה תהיה מיתון.

הפירוט שלך מאוד כללי, מאיפה אני יודע מה ההכנסה שלכם? מה ההוצאות? על איזה אתם נוסעים?

האמת, זה גם לא מעניין אותי, זה שצימצמת הוצאות זה מצויין, זה הדבר ההגיוני לעושת.

אתה רוצה לבזבז מעבר ליכולת שלך ושעוד מישהו ישלם לך על זה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...