מחירי הדלק שוב עולים, והפעם בהרבה. נמשיך לשתוק ולחטוף? כנראה שכן. - עמוד 27 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחירי הדלק שוב עולים, והפעם בהרבה. נמשיך לשתוק ולחטוף? כנראה שכן.


nineball

Recommended Posts

  • תגובות 561
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

הפירוט שלך מאוד כללי, מאיפה אני יודע מה ההכנסה שלכם? מה ההוצאות? על איזה אתם נוסעים?

האמת, זה גם לא מעניין אותי, זה שצימצמת הוצאות זה מצויין, זה הדבר ההגיוני לעושת.

אנחנו מרוויחים לא רע ביחד (נדחקים בקושי לעשירון העליון), נוסעים במכונית ששווה פחות מ-20K ושאר ההוצאות כאמור במגמת חיתוך.

זה אולי נראה לך הגיוני, אבל זה לא טוב למשק (מאיר בטח יסביר).

אתה רוצה לבזבז מעבר ליכולת שלך ושעוד מישהו ישלם לך על זה?

זה למעשה אחד הדברים שמדאיגים אותי.

אני לא מעז לקנות דירה במצב הנוכחי. מבחינתי אם המחירים ממשיכים להאמיר לגבהים לא סבירים אני מתקפל מפה.

אבל הרבה אנשים מתחייבים למשכנתאות הזויות, על גבול יכולת ההחזרה שלהם גם במצב הכלכלי השפיר דהיום והריביות הנמוכות.

אם יתחולל משבר - תהיה מהומה וכל אותם עשרות אלפי משפחות שקנו בשיא הבועה ויעמדו בפני אובדן הבית ידרשו שהממשלה תעזור להם ואז ישלחו יד לכיס שלי - מבחינת גם אכלתי מהדגים הבאושים (חייתי בצמצום ולא רכשתי דירה) וגם גורשתי מהעיר (המדינה תיקח מהכסף שחסכתי ותחלק למי שקנה דירה שהוא לא יכל להרשות לעצמו).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פאנל חשמל לצריכה ביתית לא מחזיר את ההשקעה אלא אם כן הממשלה שודדת מישהו אחר ונותנת לך.

זה הסיבה שגם אחרי שחברת החשמל משלמת מחירים מופקעים על חשמל סולארי עדיין לא שווה להתקין דבר כזה (וטוב שכך)

אלא אם כן אתה מציע שהצרכן ישלם יותר מ 2 ש"ח לקילוואט (פי 4 מהמחיר היום) איך אתה מציע שיממנו את זה?

אם הממשלה תסיר לגמרי את כל המיסים על מפעלים תוצרת הארץ ללוחות סולארים, כולל על העובדים במפעל, אז יהיה ניתן לייצר ולמכור במחירים נמוכים משמעותית.

אותו דבר עושים לגבי טכנאי ההתקנות, וכל פעילות שעוסקת בנושא ישירות.

הזמן שלוקח להחזיר את ההשקעה יקטן מאוד בעקבות עלויות נמוכות.

המדינה לא תפסיד כלום כי מדובר בשוק מקומי חדש שכל מטרתו הוא להקטין את התלות הלאומית בדלק, וזה רק יגדיל את מעגל העבודה.

המחיר "המופקע" שחברת חשמל משלמת על החשמל הסולארי שמוכנס לרשת לא צריך להיות מוגזם.

הנוסחה צריכה להיות כך שיהיה ניתן להחזיר את ההשקעה בלוחות הסולארים תוך 7 שנים, שאחריו תוקטן הצריכת החשמל מהרשת בכל בית בישראל באחוז מסוים, והמחיר שמשלמים לחברת חשמל על החשמל בשעות חשוכות יתקזז במעט.

כדי שלא יהיה ניצול כמו שקרה במדינות אחרות, צריך להגביל את כמות הפאנלים הסולארים שכל בית יכול להתקין או הכמות חשמל שכל בית יכול למכור בחזרה, כך שהתמורה להתקנת הפאנל תהיה בחיסכון ורווח לשימוש עצמי.

ואחרי שעברו 7 שנים מאז התקנת הפאנל, המחיר שיקבלו על מכירת החשמל יהיה זהה למחיר שהם משלמים לחברת החשמל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם הממשלה תסיר לגמרי את כל המיסים על מפעלים תוצרת הארץ ללוחות סולארים, כולל על העובדים במפעל, אז יהיה ניתן לייצר ולמכור במחירים נמוכים משמעותית.

אותו דבר עושים לגבי טכנאי ההתקנות, וכל פעילות שעוסקת בנושא ישירות.

הזמן שלוקח להחזיר את ההשקעה יקטן מאוד בעקבות עלויות נמוכות.

המדינה לא תפסיד כלום כי מדובר בשוק מקומי חדש שכל מטרתו הוא להקטין את התלות הלאומית בדלק, וזה רק יגדיל את מעגל העבודה.

המחיר "המופקע" שחברת חשמל משלמת על החשמל הסולארי שמוכנס לרשת לא צריך להיות מוגזם.

הנוסחה צריכה להיות כך שיהיה ניתן להחזיר את ההשקעה בלוחות הסולארים תוך 7 שנים, שאחריו תוקטן הצריכת החשמל מהרשת בכל בית בישראל באחוז מסוים, והמחיר שמשלמים לחברת חשמל על החשמל בשעות חשוכות יתקזז במעט.

כדי שלא יהיה ניצול כמו שקרה במדינות אחרות, צריך להגביל את כמות הפאנלים הסולארים שכל בית יכול להתקין או הכמות חשמל שכל בית יכול למכור בחזרה, כך שהתמורה להתקנת הפאנל תהיה בחיסכון ורווח לשימוש עצמי.

ואחרי שעברו 7 שנים מאז התקנת הפאנל, המחיר שיקבלו על מכירת החשמל יהיה זהה למחיר שהם משלמים לחברת החשמל.

המחירים הם אסטרונומיים עם ובלי מיסים.

כמו שמאיר מנסה להסביר לך, הפקת חשמל ע"י פאנלים סולריים היא מאוד לא יעילה ברוב המקרים. קיימת מגבלה פיזית שבגללה אחרי כך וכך שנים (20 נדמה לי), הנצילות היא אפסית (לא יותר מ-15%. עם זאת קיימות טכנולוגיות שמגיעות לאזור ה-25-30% יעילות, אבל הן לא כ"כ בשלון ובאופן טבעי מאוד יקרות), ומערכת שמפיקה לך קוט"ש תעלה לך 30-40K שקלים. כמובן שצריך לקחת בחשבון מגבלות אחרות כמו אי היכולת להפיק חשמל בחושך או כאשר יש עננים, לדוג'. אפילו אם תקח את כל החשמל לעצמך ועוד ישאר לך משהו למכור, יקח לך שנים רבות להחזיר את ההשקעה ולא בטוח בכלל שזה ישתלם לך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ניקח תרחיש אופטימלי למתקן סולרי פרטי אולם בקנה מידה גדול יותר ממתקן ביתי.

מודול של 200 ואט מאיכות טובה עולה היום כ-2500 ש"ח לפני מיסים אם קונים אותו בכמויות מסחריות.

שטח של פאנל כזה הוא בערך 1.2 מ"ר.

בהתקנה של כמות פאנלים גדולה העלויות של ממירי מתח, בקרים והתקנה קטנות יותר לכל פאנל. בניין עירוני ממוצע יכול להתקין על הגג ומעל מגרש החניה כ-200 פאנלים כנ"ל בעלות כוללת של לפחות 600 אלף ש"ח לפני מיסים. מדובר כאן במערכת גדולה למדי. לצורך השוואה - על גג בי"ח ליולדות בתל-השומר הותקנה מערכת של 50 קילוואט.

מערכת כזאת תפיק הספק מרבי של 40 קילואט ואנרגיה כללית לשנה של 64000 קוט"ש. על מנת להחזיר את ההשקעה (שהיא כאמור מחושבת ללא מיסים) תוך 7 שנים המחיר לקוט"ש צריך להיות לפחות כ-1.38 ש"ח, לפני עלות ההון - בעיתי משהו. לאורך 20 שנה (זמן האחריות על פאנל טוב - שבו הוא שומר על פחות 80% מהיכולת שלו) - המחיר לקוט"ש יהיה 46 אגורות - וזה לפני עלות ההון לאורך אותם 20 שנה!

כרגע מדובר בעסקה שאולי משתלמת למתקיני המערכות - אבל לא למדינה (ולכלל הציבור).

עם זאת - אם יש ברשותך גישה לשטחים גדולים, ניתן להשתמש בטכנולוגיה פחות יעילה של Thin film.

שטח הגג של קניון גדול בישראל יכול להגיע ל-200,000 מ"ר, באופן תאורטי ניתן להקים על גג קניון כנ"ל מערכת של 10,000 קילוואט בעלות של כ-60 מיליון ש"ח. מערכת כזאת תפיק 16,000,000 קוט"ש לשנה (בערך שליש פרומיל מכלל צריכת החשמל של ישראל) ויכולה להיות משתלמת גם במחירים ריאליים אם המדינה תפטור את התקנת המערכת ממיסים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפשר אחרת --

לא להוריד מיסים. לא לקצץ. להציג תוכנית ארוכת טווח לשיפור התחבורה הציבורית ונתיבי אופניים, להציג תוכנית משמעותית לשיפור מצב התעסוקה בפריפריה (או לאפשר תחבורה נוחה, יעילה ומהירה למוקדי התעסוקה), תוכנית לשיפור מערכת החינוך, תוכנית סדורה לפתרון בעיית הדיור (דיור, לא נדל"ן - דירות למגורים ולא דירות להשקעה!).

זה כמובן לא יקרה - כפי שכבר דיינו בדיון זה בעבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שהכי מעניין ורלוונטי זה שחצי מ-300 מיליון השקלים האלה (150 מיליון למתקשים) יגיעו מתקציב הכבישים (הבין-עירוניים), מה שבין היתר עלול להוביל להרוגים בכבישים (שיפוץ כבישים קיימים לרמת בטיחות טובה תורמת הרבה יותר לבטיחות בדרכים מדברים רבים שהמשטרה כביכול אוכפת ותורמת לצמצום שגיאות האנוש).

יותר גרוע מזה, למיטב הבנתי הקיצוץ במחירי התחבורה הציבורית יגיע לידי ביטוי רק במחירי החופשי חודשי, ככה שלנוסעים המזדמנים ולאלה מאיתנו שחיים על כרטיסיות - הקיצוץ הזה בכלל לא רלוונטי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יותר גרוע מזה, למיטב הבנתי הקיצוץ במחירי התחבורה הציבורית יגיע לידי ביטוי רק במחירי החופשי חודשי, ככה שלנוסעים המזדמנים ולאלה מאיתנו שחיים על כרטיסיות - הקיצוץ הזה בכלל לא רלוונטי.

בלי תוכנית כוללת לשיפור התחבורה הציבורית בישראל אין לזה שום משמעות (גם ככה ההנחה היא ע"ח מס' עליות שהיו לאחרונה).

השתמשתי בתחבורה ציבורית בישראל באופן אינטנסיבי די הרבה שנים, אשתי נוסעת באוטובוסים לעבודה. מדי פעם אני נאלץ להשתמש בשירותי הרכבת.

זה לא פתרון אמיתי לרוב הציבור העובד ולא סתם רובם המכריע של המשתמשים באוטובוסים וברכבות הם בני-נוער, חיילים (בעיה רצינית), לא-מועסקים או מועסקים מהמעמד הנמוך, קשישים וחרדים. זאת להבדיל מהמערכות בערים הגדולות בעולם שבהם מרבית הנוסעים הם אנשים עובדים מהמעמד הנמוך ועד הבינוני-גבוה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...