תלונה לחלל האוויר(או להוצאת עצבים על מסכי LCD) - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תלונה לחלל האוויר(או להוצאת עצבים על מסכי LCD)


andav

Recommended Posts

אני כבר כמעט יומיים עם המסך החדש 2209wa.

לפני זה הייתי כמה שנים טובות עם מסך 17 אינטש של מאג.

מעולם לא היה לי LCD.

הבעיה הגדולה היא הרזולוציה הענקית של המסכים האלו.

במסך הזה הרזולוציה הטבעית היא 1680*1050.

אמנם כך זה ניראה יותר חד אבל זה פשוט קטן מדי לעיניים שלי.

כרגע עברתי לרזולוציה קטנה יותר של 1440*900 ואמנם הטקסט מעט עבה ולא מדויק מאוד, אך סביר, אבל זה הרבה יותר נורמלי לעיניים.

אני לא מבין למה הרזולוציה הטבעית כל כך גדולה, או לפחות, למה אין כמה רזולוציות שנראות חדות כדי שאפשר יהיה לבחור.

לדוגמא, במסך הקודם הייתי על רזולוציה של 1024*768 ושם הטקסט היה יחסית קטן, אבל לא היו לי בעיות וכאבי ראש/עיניים כמו עכשיו, כלומר אני מניח שהטקסט היה יותר גדול מהטקסט שברזולוציה הטבעית של המסך החדש.

בקודם גם היה אפשר לעבוד על 800*600 ללא בעיה, כלומר לא הייתה ירידת איכות מבחינתי ושוב, אין לי מושג למה ב- LCD רק הרזולוציה המקסימלית היא הטבעית וכל השאר יש להן בעיות שונות(של מריחות או עובי וכו').

מה שמתסכל יותר זה שאני מבין שכל המסכים הם כאלה(של LCD).

ראיתי שאפילו מסכים קטנים יותר הם עם רזולוציה כזו(מה שנדמה כעוד יותר גרוע).

בקיצור, אם אלוהי המסכים שומע אותי אז:

עשה טובה, תתחיל לייצר מסכים עם רזולוציה מעט יותר נמוכה אבל יותר נוחה לעיניים, או לחילופין, עשה כמה רזולוציות טבעיות שאוכל לבחור מביניהן ולא רק אחת שתהיה הטובה ביותר, אבל גם המבעסת ביותר לעיניים(לפחות שלי).

תודה על הקריאה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האמת שרזולוציה של 525*840 אמורה להיות מתאימה למסך שלך, אבל אין לי מושג אם יש לו אופציה כזאת.

מסכי LCD מורכבים מפיקסלים, CRT לא לכן CRT יכול לעבוד בצורה טבעית עם כל רזולוציה וLCD לא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תגובות:

ל- edenn הרזולוציה שאתה מדבר עליה היא מאוד קטנה(כלומר העצמים בה, יהיו מאוד גדולים). אמרתי כבר בהתחלה שעבדתי עם יותר מזה ב- crt הישן שלי (1024*768) וזה היה בסדר. אני לא מחפש רזולוציה מאוד קטנה, אני מחפש שתהיה יחסית גדולה אבל שלא תהיה מאוד גדולה שתקשה על העיניים שלי :-).

ל- orenmi, כל הרעיון שאני לא רוצה להתחכם, אני רוצה לעבוד בצורה טבעית כמו שעבדתי בעבר. בלי זום או לשנות דברים. היה הרבה יותר פשוט אם היה אפשרי להקטין רזולוציה מבלי לאבד איכות, אבל כניראה שזה לא אפשרי ב- LCD.

ל- multicore, אני מתלונן, כי זה לא נוח לי, למרות שהמסך על פניו הוא אחד הטובים. לא יודע מה הקונספט שאתה מדבר עליו, אני רק רוצה לראות נורמלי ולא לקבל כאב בראש/עיניים. לגבי בעיית עיניים, אני חושב שלא עד כמה שידוע לי.

ראה גם האשכול הזה:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=481959.0

ובפרט התגובה הזו:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=481959.msg4137811#msg4137811

הבעיה לא רק אצלי.

אגב, אצלו היו שני LCD של 17 ולא CRT כמו אצלי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל אין ספק שלוקח זמן להתרגל למעבר כזה.

לקח לי גם לא מעט זמן כשעברתי מ19 CRT ל 22 רחב.

אולי אתה צריך לשבת קרוב יותר. הCRT היה קרוב אליך יותר בגלל עוביו.

ואם לא תסתדר, אז אולי אתה צריך מסך קטן יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן, חשבתי על עניין ההקרבה של המסך.

אולי באמת אקריב אותו יותר :-).

כניראה שאתה צודק, ה- CRT אולי באמת ישב קרוב יותר אלי, מאשר ה- LCD.

מצד שני, חשבתי שבגלל שהמסך גדול הרבה יותר, אפשר יהיה להרחיק אותו ממני(כמו שאם יש לך 21 אינטש, אתה תשב קרוב יחסית, אבל אם יש לך 43 אינטש, אתה יכול לשבת הרבה יותר רחוק ולראות כמו שצריך), אבל כניראה שזה לא עובד ככה במחשב.

ושוב, באמת חבל שהרזולוציה הטבעית היא כל כך גדולה. הם ממש מותחים את זה עד קצה הגבול. אם היו הולכים מעט פחות, אמנם הרזולוציה הייתה יותר קטנה, אבל עדיין היה הרבה מקום על המסך וכאב העיניים היה פוחת, אבל מצד שני, אולי באמת הבעיה לא אצל כולם, אלא רק אצל בודדים.

ואולי כמו שאתה אומר, צריך להתרגל אל המסך.

אני מקווה שאתה צודק :-)

ל-multicore, התגובה שלי הייתה מעט כעוסה, ואני מתנצל על כך.

אני לא באמת כועס, כלומר לפחות לא עליך, אלא על המסך שלי שקשה לי איתו. רוצה להיקשר אליו רגשית אבל הוא מרחיק אותי :-).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

andav, אני לא כואס. לדעתי או שיש לך בעיית ראייה כלשהי או שאתה פשוט לא הכרת מסכי LCD עד היום (מה שנראה לי הזוי ביותר אם אתה חי במדינה מפותחת).

אפילו אני פעם עבדתי עם מסך CRT ואפילו 14" ובחיים לא הרגשתי לא נוח לעבוד מול LCD באותו זמן. במיוחד מסכים איכותיים מהדורות האחרונים ולא הדורות הראשונים שיצאו לפני יותר מעשר שנים.

מעבר לזה בבית אני היום עם שני מסכים איכותיים ביותר U2410 rev. A02 + WFP2408 rev. A01 ובעבודה עם מסך 20" TN מעפן של מותג מדבקה (מי מכיר את Fujicom?) ועדיין מצליח לעבוד במשך שעות ללא שום בעיה בשני המקומות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכל עניין של ציפיות מוטעות אל מול מציאות.

andav, אני מכיר הרבה אנשים שכמוך חשבו שאם יקנו מסך גדול יותר פיסית אז הכל יראה גדול יותר. אך זה לא המצב. כשקונים מסך מחשב גדול יותר לרוב מקבלים גם רזולוציה גדולה יותר - משמע, שטח העבודה גדול יותר אך בעקבות כך הפרטים שעל המסך "נראים" קטנים יותר או שהם באמת קטנים יותר (רזולוציה גבוהה מדי במסך בעל שטח פיסי קטן מדי - גודל נקודה קטן)..

לשאלתך למה אין כמה רזולוציות חדות יש תשובה פשוטה. כי כך עובדת הטכנולוגיה. בניגוד למסכי CRT שם קרן אלקטרונים למעשה יצרה את התמונה, במסכי LCD המסך מורכב פשוט מנקודות (פיקסלים) פיסיות. כדי לקבל תמונה חדה יש להציג את התמונה כאשר כל פיקסל של התמונה נמצא אל מול פיקסל פיסי במסך. בכל מצב אחר (כלומר כל רזולוציה שאינה הרזולוציה המרבית) נפגעת חדות התמונה בצורה מסוימת.

ככה עובדת הטכנולוגיה וחבל שלא ביצעת מחקר מקדים כדי לוודא שאתה קונה את מה שאתה מצפה לקנות. אני לא אומר זאת כביקורת אלא כהערה כללית.

לטעמי גם אם כל העצמים קטנים לך אפשר בקלות לפתור את הבעיה (אני חוזר פה על פתרונות שהועלו כבר במהלך הדיון):

1. תגדיל את ה-DPI. בייחוד אם אתה משתמש ב- או 7.

2. בדפי תגדיל בדפדפן את גודל הגופן. במסמכים, תגדיל את ה-Zoom.

3. יש אנשים שהמעבר קשה להם ולוקח להם זמן להתרגל. אני מציע לך להתחיל לעבוד ברזולוציה הטבעית של המסך, להשתמש בפתרונות 1 ו-2 במידת הצורך, ולתת לזה כמה שבועות. אולי אתה פשוט צריך להתרגל יותר (אני לא יודע איך להסביר את זה כי אני אישית לא בדיוק מבין את הקושי הזה שחלק מהאנשים נתקלים בו ולכן קשה לי לתת הסבר יותר מדויק/מפורט).

ולסיום. ארגונומיה. הרבה מאוד אנשים סובלים מכל מיני כאבים בגוף, בעיניים, כאבי ראש ועוד ו"מאשימים" את המסך, למרות שהכל נגרם מסביבת ותנוחת עבודה לא נכונה. תקפיד על סביבת עבודה ארגונומית (לא חסר מידע ברשת). גובה הכיסא, גובה המסך, זווית המסך, תנוחת הישיבה וכו'. קנית מסך עם תכונות ארגונומיות מלאות, תנצל אותן, לכך הן מיועדות. אם המסך גם רחוק לך מדי, תקרב אותו קצת. לא צריך להדבק למסך, אבל בהחלט אפשר לשחק עם מרחק הישיבה ממנו (ולאחר מכן תתאים את שאר סביבת ותנוחת העבודה שלך בהתאם).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היי תודה לכולם :-).

תגובות:

ל- multicore, אצל אחי יש LCD אז יצא לי לעבוד על כזה מסך, אבל אני חושב שהגודל אצלו שונה, ואולי גם הרזולוציה אצלו שונה. לא הרגשתי אצלו משהו מוזר.

בכל מקרה, ביום יום, מעולם לא היה לי LCD(גם הטלוויזיה שלנו היא עם הטוסיק הענק :lol:).

לגבי בעיית ראיה, אמנם הרבה זמן לא נבדקתי אבל אני חושב שאני רואה בסדר גמור. גם אמרתי מקודם שעם ה- CRT העתיק של 17 אינטש, ראיתי על רזולוציה די גבוהה של 1024*768.

אתה, אצלך בבית, במסכים שלך, על הרזולוציה המקסימלית, ללא הגדלת DPI או הגדלת פונטים בדפדפן?

אגב, זה לא שאני לא רואה את הטקסט. אני רואה, אבל אחרי זמן יחסית ממושך, אני מרגיש את העיניים שלי ואת צדי הראש(אזור הרכות).

בכל מקרה, הבעיה העיקרית שלי זה באינטרנט אז שם באמת הגדלתי את הפונט(רק חבל שלפעמים אני צריך, כשאני חוזר לאתר כלשהו, להגדיל שוב כי זה לא נשמר תמידית).

ל- wrecker, כמה ה- DPI אצלך? אשמח לדעת כדי להכניס אותו ערך גם אצלי.

אגב, אני על .

ל- About:blank, קודם כל, אני רוחש לך כבוד מלכתחילה, עוד לפני שכתבת משהו, ולו רק בגלל הכינוי שלך. אני תמיד ב- about:blank כשהדפדפן נפתח. אין כמו המקום הזה :lol:.

עכשיו לגבי מה שכתבת:

אני מבין את מה שאתה אומר והנחתי שככל שהמסך גדול יותר כך יהיה מקום ליותר פרטים ולכן בעצם הכל מוקטן. גם ידעתי מעט מראש שהרזולוציה הטבעית היא הגבוהה מבין כולן(קראתי כאן קצת לפני שקניתי את המסך).

מה שכניראה לא הנחתי נכונה זה שזה יהיה כל כך קטן(הפונט ברזולוציה הטבעית).

לגבי הפתרונות שלך, כרגע אני מגדיל פונטים בדפדפן וזה הרבה יותר נוח(וכל זה כשאני ברזולוציה הטבעית).

לגבי ה- DPI, אני אראה בהמשך :-).

עכשיו לגבי ההסבר שנתת על מסכי LCD, יש לי לומר דבר כזה:

לטעמי, מלכתחילה יצרני המסך היו צריכים לייצר(גם) מסכים עם רזולוציה מעט נמוכה (נניח אצלי 22 אינטש, אז למשל 1440*900), ולא כל כך גדולה(1050*1680), כי היא יותר מדי גדולה(לפחות לי). אם פיזית, כמו שאמרת היו פחות פיקסלים, הכל היה ניראה יותר טוב בשבילי.

אני מאמין שאני לא לבד ולעוד כמה הרזולוציה הטבעית לא הכי נוחה והם מגדילים פונטים בדפדפן ואולי DPI, או עוברים לרזולוציה קטנה יותר.

בכל מקרה, אלו דיבורים באוויר, כי כניראה זה לא יקרה, אלא אם כן אקנה את , מה שכלל הניראה לא יקרה בעתיד הקרוב לעין :lol:.

לבסוף, גם אם הייתי מחקר מקדים, אני לא חושב שיש הרבה ברירות, כי אלו המסכים כיום. אם אני רוצה מסך שטוח, ויחסית גדול, אז נותרו לי רק המסכים האלו :-).

ל- ivan מה הכוונה צולע? הצלחתי להגדיל. זה אמנם ניראה שונה, אך למה אתה מתכוון בצולע? זה פחות יפה מב- 7?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במחקר מקדים לא התכוונתי שהיית מוצא פתרון קסם ומסכים שלא קיימים, אלא פשוט שהיית יודע להתאים את הציפיות שלך ואולי אפילו קונה מסך 19" בעל גדול נקודה יחסית גדול. בכל מקרה, כל זה לא משנה כבר.

אתה יכול לעבוד על רזולוציה נמוכה יותר כמו 1440X900 (כדי לשמור על יחס התמונה). זאת פשרה שרבים עושים והיא די סבירה. מצד אחד אתה מגדל מעט את העצמים ומצד שני איבוד החדות הוא יחסית קטן.

אני ממליץ לך להמשיך לעבוד כפי שאתה עושה עכשיו ולתת לזה זמן. אם אחרי מספר שבועות עדיין לא תתרגל, יהיה טעם לנסות לעבוד ברזולוציה נמוכה יותר.

עוד שתי הערות:

1. ארגונומיה וכל מה שכתבתי בהודעה הקודמת - באמת שחשוב להקפיד על זה.

2. תכוון את דרגת הבהירות (בעיקר), הניגודיות והצבע של המסך. ערכי ברירת המחדל ובעיקר דרגת הבהירות עשויים להיות גבוהים מדי וזה יכול לגרום לכאבי עיניים וראש. אני מוצא שרוב מסכי ה-LCD מגגיעים כברירת מחדל עם ערך בהירות גבוה מדי לטעמי. אני על 2408WFP שמגיע מהמפעל עם ערך בהירות של סביב ה-50 (לא זוכר בדיוק) ואני הורדתי אותו ל-15 כי זה עבורי ערך נוח. תנסה להוריד את הבהירות של המסך ולבדוק אם יש לזה השפעה על כאבי הראש והעיניים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...