כרטיס מסך עושה ריסט (VPU recover) באמצע משחקים - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כרטיס מסך עושה ריסט (VPU recover) באמצע משחקים


galzohar

Recommended Posts

http://www.tomshardware.com/forum/300135-33-5850-twin-frozr-display-hangs-resets-recover

זה הדיון המקורי שפתחתי ב-tomshardware שבו לצערי לא הצלחתי לקבל יותר מדי מידע מועיל.

מפרט:

OS: WinXP 32bit

CPU: i7-920

MB: GA-EX58-UD3R

GPU: HD5850

PSU: Thermaltake Toughpower Qfan 750W

RAM: 2 X 2GB 1333MHz

No overclocking.

הבעיה היא שבמשחקים מסויימים, בזמן אקראי לגמרי, כל המשחק קופא לכמה שניות, לאחר מכן המסך נהיה שחור, ואחרי כמה שניות הוא חוזר. אם ה-cataclyst control center מותקן, הוא גם נותן הודעה שכרטיס המסך הפסיק להגיב והוא הופעל מחדש ("VPU Recover has reset your graphics accelerator as it was no longer responding to graphics driver commands"). אם CCC לא מותקן, אז הוא פשוט מפעיל את עצמו מחדש בלי הודעה. לפעמים זה גם גורם לקריסה של המשחק אבל רוב הפעמים ה-recover מצליח והמשחק ממשיך. בזמן שהמשחק תקוע אני יכול עדיין לדבר בטימספיק אז נראה שתוכנות אחרות ממשיכות לעבוד כרגיל בזמן הזה.

ב-Starcraft 2 ראיתי לא מעט אנשים שמתלוננים על זה, והמקומות היחידים שמצאתי בהם פתרונות, הפתרון היה לעשות underclock לכרטיס. ואכן - כשהורדתי אותו ממהירות השעון שאיתה הוא נמכר (750MHz) ל-700MHz, הצלחתי לשחק SC2 הרבה מאד זמן בלי שום תקיעות או בעיות (אך כמובן זה לא מצב תקין...). דבר עוד יותר מוזר, זה שלאחרונה התקנתי Unreal Tournament 1999, והוא נתקע (והתאושש) גם עם 700MHz! חוץ מזה, המשחק היחיד שעשה לי את הבעיה הזו הוא Dragon Age: Origins, אבל שם זה קרה פעם בכמה שעות בממוצע, אז לא עשיתי איתו יותר מדי בדיקות.

לפני ה-5850, היה לי 4890, ואיתו הכל עבד בסדר, וגם ניסיתי אותו שוב עכשיו ונראה שאיתו הכל עובד. בנוסף, העברתי את ה-5850 למחשב של אח שלי ושם הוא גם עובד בסדר, כך שככל הנראה הכרטיס מסך עצמו תקין. בשני המחשבים התשמשתי בדרייברים הכי מעודכנים לכרטיס שהיה מורכב בהם באותו זמן.

הדבר היחיד שעדיין לא ניסיתי זה לשים את ה-5850 ב-slot השני, אני אנסה את זה אחרי שאבדוק עוד קצת שה-4890 באמת מריץ את SC2 בלי שום בעיות.

בסוף אני רוצה לדעת על מה אני צריך להתלונן לחנות - כרטיס מסך, , או אולי בכלל משהו אחר? כי אחרי הכל גם הכרטיס מסך וגם לוח האם "עובדים", הם רק לא עובדים ביחד...

תודה מראש לכל מי שיעזור!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...
  • תגובות 40
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

חוץ מזה שעדיין לא הצלחתי למצוא איך אני אמור לפתור את הבעיה בשום מקום כבר הרבה זמן (חוץ מללכת לאייבורי ולצפות מהם למצוא אותה לבד מה שכנראה לא יקרה כי קשה מאד לשחזר אותה והיא לא מתגלה בבדיקות סטנדרטיות כמו ו-Funmark שעוברות בלי שום בעיה), יש עוד בעיה - כשאני עושה underclock מ-725 ל-700 בעזרת ATI Tray Tools, המאוורר שלי מחליט שהוא רוצה להסתובב הרבה יותר מהר גם שאני לא משחק בכלל. יש דרך נורמאלית לסדר את זה או תוכנה אחרת שכדאי לי להשתמש בה במקום? במקור השתמשתי ב-ATI Tray Tools בשביל כל האפשרויות שיש לי להציג על המסך כדי לבדוק מה המצב של הכרטיס כשהוא נתקע, אבל אני כבר לא צריך את זה יותר כי אני יודע שזה בכלל לא עניין של טמפ' (נתקע על 65 מעלות בעוד שב-Funmark עובד יפה עם יותר מ-80 מעלות).

עזרה מכל סוג שהוא תתקבל בברכה, בין אם זה איזשהו כיוון איך לבדוק איזה חלק במחשב לא בסדר, ובין אם זה איך לגרום למאוורר לא להשתגע. את הכרטיס ניסיתי על מחשב אחר והוא לא נתקע, אבל מצד שני גם אצלי זה לא נתקע כל הזמן אלא רק פעם ב-.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ניסית לבצע VMT במעמד ה- ?

חשבת אולי הספק לא נותן מספיק מתח ?

ניסית אולי לשדרג לעצמך את הדריברים ?

או אולי אפילו לבדוק קבלים נפוחים על הלוח ?

ומה עם קבלים על הספק עצמו ?

אתה יכול לנסות גם להוריד את התאימות של המשחק ל-WINXP ואז לראות מה קורה ,

אם זאת הגרסה האחרונה של הדריברים שלך נסה לעשות DOWNGRADE לגרסה קצת יותר ישנה ,

אולי זה יעזור

( אני ראיתי פה בפורום אחד שזה עזר לו דווקא )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה זה VMT במעמד ה-BIOS?

הספק לא הרבה יותר חזק ממה שהמחשב שלי צריך גם ככה? גם חברה טובה וגם 750W שזה מעל ומעבר?

קבלים נפוחים על הלוח אני לא רואה. על הספק צריך לפתוח ולראות, אבל אני בספק כי אם הייתה בעייה כזו לא הייתי רואה בעיות כל הזמן בכל המשחקים? כרגע, למשל בארמא שהוא הרבה יותר כבד מסטארקראפט אין שום בעיות.

אני כבר ב-WINXP

בקשר לדרייברים, עדכנתי וזה כמובן לא עזר. ראיתי הרבה אנשים שהיו להם גם בעיות כאלה וניסו כמעט כל דרייבר אפשרי וכלום לא עזר, והדבר היחיד שראיתי שבאמת עזר לאנשים זה לעשות downclock לכרטיס מסך. כמובן שהיה אפשר להסיק מזה על כך שפשוט יש ל-ATI בעייה בדרייברים שהם לא תיקנו עדיין והיא מופיעה רק במשחקים מסויימים, אבל זה לא הגיוני שכן יש אנשים שמשחקים Starcraft עם אותו כרטיס בלי שום בעיות, ובטח שלא הגיוני שהיא נפתרת ע"י הורדת מהירות שעון של הכרטיס.

אני חייב לציין שזו אחת הבעיות היותר מסתוריות שנתקלתי בהן... אולי אני פשוט אנסה לפרמט ולהתקין הכל מחדש רק כדי להיות בטוח, אבל זה נראה מאד חשוד ששינויים בתוכנה יפתרו בעיה שדורשת לעשות downclock לכרטיס מסך כדי לפתור אותה, אלא אם כן זה באמת אבל יש לא מעט אנשים שניסו כל דרייבר אפשרי והבעיה לא הפסיקה עד שהם עשו downclock.

השאלה היא האם בכלל יש מה להביא את המחשב לאייבורי ולהתלונן ולנסות לנצל אחריות על משהו, כי אני אפילו לא יודע על מה והם בטח לא יצליחו לשחזר את הבעיה... כאילו, מה אני אגיד להם, תשחקו איזה שעה סטאקרקאפט או UT, או איזה 7 שעות dragon age, כי אלו המשחקים היחידים שזה קורה בהם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני תמיד ממליץ לגשת למעבדת מחשבים במקום לשבור את הראש ,

פה בפורום לרוב מדברים באוויר כי אין אפשרות פיסית לראות את המחשב ,

והגולש אמור לנסות לבד לעשות למחשב דברים שהם לא ממש מומלצים למי שלא מבין במחשבים ( לא כולם )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

כמובן שאחרי יום אייבורי אמרו שהמחשב תקין, עשו משהו עם התזמונים של הזכרונות הריצו בדיקות והכל עבד. כמובן שהבדיקות שאני הרצתי לפני גם עברו, זה לא אומר כלום אמרתי להם, זה קורה רק במשחקים ספציפיים, אבל הם אמרו שהם נתנו לזה לרוץ כל הלילה עם כל הבדיקות האפשריות ושאני אנסה שוב. כמובן שאחרי שעה משחק על 725MHz שוב נתקע הכרטיס ועשה recover.

After reading about someone who updated his PCIe drivers to solve this problem, I looked for something that seems appropriate on the MB's page:

קראתי על מישהו שכתב שהוא עדכן את הדרייברים של ה-PCIe וזה פתר לו את הבעיה. חיפשתי משהו דומה בעמוד הרלוונטי של gigabyte

http://ee.gigabyte.com/products/page/mb/ga-ex58-ud3r_10/download/

אבל לא מצאתי שום דבר שנראה קשור.

אחרי זה הרצתי את driver agent כמו שהיה מומלץ בעמוד של ואלו התוצאות שקיבלתי:

http://driveragent.com/0/driveragent_results?hwid=f7e2cc265643c0890d6c81980b6361cc&PHPSESSID=fqqbu8oj2heeqfrepaum0jdbi0&referral=270

כמובן שכדי להוריד משהו הם דורשים כסף, ואני לא סומך עליהם גם עם אגורה, וחוץ מזה אני שילמתי על החומרה שלי, אני לא צריך לשלם גם על הדרייברים. אז עשיתי ל- " Intel® ICH10 Family PCI Express Root" ומצאתי את זה:

http://www.pcpitstop.com/drivers/download/Intel%28R%29~ICH10~Family~PCI~Express~Root~Port~1~-~3A40.html

עכשיו אין לי מושג אם באמת כדאי לי לנסות לעדכן ככה את הדרייברים. אני לא באמת יודע על איזה אתרים אפשר לסמוך בקטעים האלה ועל איזה לא. מה שמעניין זה ש-Driver Agent הראה בעיקר בעיות עם דרייברים של PCIe ו-SATA, במיוחד אחרי זה: http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=488458.0 (למרות שתכל'ס לא עלה אפילו אז אני לא יודע איך זה יכול להיות קשור לדרייברים).

:s07:

בקיצור חתיכת פרוייקט הדבר הזה... אולי אני פשוט אנסה שוב את הכרטיס מסך הקודם לראות שבאמת הכל עובד איתו טוב (היה יום אחד שהחלפתי בין הכרטיסים ולא היו בעיות, אבל יכול להיות שפשוט לא שיחקתי מספיק בשביל שזה יקרה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

After reading about someone who updated his PCIe drivers to solve this problem, I looked for something that seems appropriate on the MB's page:

זה רק מצביע על כך שהמעבדה צדקה , המחשב תקין לחלוטין ,

הגורם לבעיות שלך הינו המערכת = דריברים ,

אייבורי מוכרים חומרה , ועל זה הם מסתכלים , כל עוד החומרה תקינה , המחשב תקין ,

לא אכפת להם מה קורה עם מערכת ההפעלה שלך , ובצדק , למערכת יש יותר מ- 300,000 באגים

ומבחינת דריברים , הם תמיד מעדכנים להכי מעודכן מהרשת

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השאלה היא מאיפה לעדכן מה. עדכנתי דרייברים לכרטיס קול ול-chipset מהאתר של , אבל אין שם שום דבר שנראה שיסדר את הדרייברים של ה-PCIe או ה-SATA. יש כל מיני אתרי דרייברים שונים ומשונים ולך תדע איזה מהם ייתן לי דרייברים דפוקים שיהרסו לי את המחשב... אלא אם כן מישהו יכול להמליץ על דרך פעולה טובה אני כנראה אעשה את זה בתור הדבר האחרון לפני פורמט והתקנה מחדש של הכל.

חוץ מזה, כש-ATI (או MSI, לא משנה לצורך העקרון) מייצרים כרטיס מסך, הם לא גם אחראיים שהדרייברים שלו יעבדו? וכש- מייצרים לוח אם, הם לא אחראיים שהדרייברים שלו יעבדו גם? משהו פה מסריח. נראה לי מאד חשוד שאני צריך ללכת לאתרי גורם שלישי כדי לעדכן לי את הדרייברים לדברים שקניתי מחברות מוכרות. אבל שוב אם מישהו יודע על אתרים שאפשר לסמוך עליהם, אשמח אם הוא יחלוק את הידע הזה.

חוץ מזה, נראה לי מאד חשוד שכשאני עושה underclock לכרטיס מסך "בעיות דרייברים" נפתרות, או שמחשב יכול להיתקע עוד לפני שמערכת ההפעלה נכנסה לפעולה בגלל בעיות .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עריכה: לדעתי אלה ממש לא בעיות , החנות כמובן צריכה לעשות כסף וכבר לא כל כך איכפת לה ממך, לכן הסיכוי שהם באמת יריצו משחק ויראו את זה קורה הוא אפסי הרי, כי לעשות כסף מצריך המון זמן. וכמו שאתה אומר, בעיות לא יבואו לביטוי לפני טעינת מערכת ההפעלה.. ברור שמשהו חומרתי כנראה לא בסדר.

עריכה נוספת: לא קראתי את הפוסט שלך אצל טום, שבה אתה מציין שזו לא בעיית טמפ'. כתבתי שאצלי היתה בעיה זהה וזה היה טמפ', אמנם עם כרטיס אחר אבל היא נפתרה עם הגברת מהירות המאוורר. לא רלבנטי בדיעבד.

מה שעוד קראתי בחיפושי אחר פתרון היה שלעתים עשוי לגרום לזה. אם אתה מריץ שני סטיקים יהיה שווה אולי לנסות לעבוד עם אחד ולבדוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי במחשב של אח שלי HD4890 שהיה לפני זה במחשב שלי (ולא עשה בעיות, אבל שיחקתי איתו כמעט ורק במשחקים שגם עכשיו לא עושים בעיות). ניסיתי אותו קצת אצלי ואת שלי קצת אצלו ולא נתקלתי בבעייה, אבל תכל'ס זה יכול להיות מזל אז כשיהיה לי זמן (בתקווה מחר) אני אעשה ניסוי יותר ארוך.

מה שכן, אשמח אם תגידו לי אם צריך להתקין מחדש דרייברים כשאני מחליף, כי בסוף באתר שלהם הם מפנים אותי להורדה של אותו קובץ התקנה בדיוק עבור שני הכרטיסים, אבל אני לא יודע אם תכל'ס בהתקנה הוא מתקין משהו אחר לפי הכרטיס או שזה בדיוק אותו דבר. funmark ו- עוברים וכמו-כן כל הבדיקות שהריצו באייבורי במשך לילה שלם עברו גם.

את הזכרון אני אבדוק בלילה, למרות שאני בספק רב כי פעם אחרונה שבדקתי הוא היה תקין והוא של אז סיכוי נמוך שהוא נדפק סתם ככה.

בסופו של דבר אם זה באמת הכרטיס או הלוח אם, אני עדיין חייב למצוא בדיקה נורמאלית שתכשיל אותו, כי לא נראה לי שאני יכול לשכנע אותם לשבת לשחק שעה+ starcraft, שלא נדבר על dragon age שלוקח כמה שעות ואפילו יותר לפני שזה קורה פעם אחת. UT99 עושה את זה לעיתים יחסית תכופות, אבל נראה שלא בכל מפה/gamemode, ושם תמיד אפשר להאשים את זה שהמשחק ישן (למרות שזה כמובן לא בצדק, כי הוא עדיין עובד יופי).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השאלה היא מאיפה לעדכן מה.

כרטיסי מסך הם לרוב מעדכנים מדיסקים של המעבדה

לוחות וכל הדרייקעס של ה-ONBOARD מאתר היצרן של הלוח ,

הם יודעים מה הם עושים , אל תחשוב שהם מורידים משרתים של יוסי ובניו בע"מ ...

אייבורי הינה חברה שסוחרת במניות ואמורה לשרת את הבעלים שלה ,

אי לכך ובהתאם לזאת אין להם טעם להתקין בצורה רשלנית בכדי לטרטר לקוח שוב ושוב ושוב ושוב ,

יש להם מספיק על הראש עם עוד המון לקוחות אחרים , תאמין לי שאין להם צורך בעוד לקוח חוזר לא מרוצה ,

אז הם עושים הכל ע"מ שלא תחזור למעבדה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נו את הדברים הברורים כבר עדכנתי מזמן, אבל כמו שאתה רואה בקישור התוכנה הזו עדיין טוענת שיש דברים לא מעודכנים שאין לי מושג מאיפה לעדכן אותם חוץ ממה שמצאתי מגוגל (שגם מקושר באותה ההודעה).

בסוף לא נראה שהם נגעו בכלל בדרייברים. מה שאמרו לי זה שעשו משהו עם התזמונים של הזכרון (למרות שאני בספק שבאמת שינו משהו, יכול להיות שסתם הגדירו מחדש מה שכבר היה) וכל הבדיקות רצו. לא אמרו לי על איזה בדיקה שנכשלה לפני שעשו מה שעשו, אז תכל'ס לא עשו כלום חוץ מלהריץ בדיקות, שלפחות חלק מהן אם לא את כולן כבר הרצתי בעצמי... אז תכל'ס אין לי מה לחזור אליהם שוב בלי בדיקה שנכשלת.

חוץ מזה, נראה שהצורב מת, הוא לא מצליח לסובב אף דיסק, אפילו לא את Starcraft 2 שהתקנתי יחסית לא מזמן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...