כמה שאלות ליישור קו - מעבד, לוח-אם וזיכרונות - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כמה שאלות ליישור קו - מעבד, לוח-אם וזיכרונות


ornoror

Recommended Posts

מה ההבדל בין שני המעבדים הבאים? מי טוב יותר?

1. Phenom II X4 970 Black Edition Box

2. Phenom II X6 1075T

לפי הדגם ברור ש-X6 הוא החדש יותר אומנם ל-X4 במקרה הזה מחיר כמעט זהה ולכן אני מבולבל :nixweiss:

שאלה שניה בקשר לזיכרונות. מה החברה המומלצת? איכות, אורך החיים...

אותה השאלה לגבי לוחות-אם.. ובהנחה שנרכשים אחד מהמעבדים שמוזכרים למעלה, איזה לוח אם הייתם משלבים? או gigabyte? ואיזה דגם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שאלות נפוצות: מעבדים, לוחות אם וזיכרונות

אמור לענות על נושא המעבדים ^

בעניין זיכרונות ולוחות- כמו בכל תחום משווים בין מוצרים מסוימים ולא בין פירמות.

עיין בסטיקי בעניין הזיכרונות.

לוח- תלוי בדרישות:

בין לוחות אם ישנם הבדלים בחיבורים ובפונקציות וכמו גם במאפיינים כלליים.

חיבורים שונים יכולים להיות eSATA, SATA 3.0Gb/s, SATA 6.0Gb/s, Firewire 400, Firewire 800, LAN, USB 2.0, USB3.0, חיבורי אודיו שונים, Serial/Parallel, PS/2.. מן הסתם ההבדל אינו רק בחיבור מסוג מסוים אלא גם במספר החיבורים, למשל לוח אחד מציע ארבעה חיבורי SATA ולוח אחר מציע שישה או שבעה/שמונה. LAN למשל יש בכל לוח כיום אבל יש לוחות שנותנים שני חיבורים כאלה. כמעט ולגבי כל החיבורים הנ"ל שרשמתי- זה לא רק האם הלוח נותן את החיבור אלא גם כמה חיבורים מאותו סוג, כפי שהדגמתי עם חיבור SATA.

זה לא נגמר פה כי יש עוד חיבורים, הפעם בדמות חריצים, חריצי זיכרון וחריצי PCI/PCI-E. יש לוחות זולים שנותנים פחות חריצי זיכרון להרחבה ויש שנותנים יותר. אולם לשימושים מסוימים ניתן לצפות מראש שלא יהיה צורך ביותר מ-X-GB של זיכרון, לכן זה לאו דווקא חיסרון. לגבי PCI ו-PCI-E- כל לוח והחריצים שהוא מאפשר: למשל לוח אחד נותן חריץ אחד של PCI-E x1 ולוח אחר נותן שלושה חריצים שכאלו. כנ"ל לגבי חיבור ה-PCI הישן וכנ"ל לגבי פונקציות CF/SLI שאפרט בהמשך.

הבדלים נוספים בלוחות, הפעם לא בחיבורים עצמם אלא ביכולות/פונקציות כאלו ואחרות. דוגמאות:

יכולות אוברקלוקינג- אין צורך לפרט יותר מידי בעניין; כרטיס מסך מובנה- ובמידה וקיים, זה לא נגמר פה, יש טובים יותר ויש טובים פחות; יכולת RAID- כנ"ל, יש שתומכים ביותר רמות RAID ויש עם תמיכה יותר מצומצמת; מערכים של כרטיסי מסך- CF ו-- גם כאן זה לא מוחלט, יש חריצים שמוגבלים אלקטרונית ובעצם פיזית מגבילים [למשל] נתיב 16 ל-8 או מ-8 ל-4, יש שתומכים CF ולא ולהיפך. -> ולגבי כל פונקציה זה ספציפי כי אולי לוח מסוים אינו אוברקלוקר מספיק טוב ואולי לוח מסוים קצת מוגבל במערך רצוי.

מאפיינים כלליים: הבדלים הרבה יותר כלליים הם מן הסתם התושבת של המעבד והתמיכה בזיכרון, סוג ערכת השבבים (אם כי זו משפיעה ישירות על החיבורים והפונקציות שתוארו לעיל). דרישות כלליות אחרות יכולות להיות גודל תקן, במידה ומדובר במארז קטן שלא יכול לאכלס לוח ATX אלא MicroATX.

לחלק מהאנשים חשוב דבר אחד, לחלק דבר אחר ולחלק מהאנשים לא חשוב שום דבר.. לכן אי אפשר לקבוע שלוח X באיזור מחיר מסוים יתאים לכולם: משתמש אחד יוכל לחסוך ומשתמש אחר יצטרך להשקיע יותר, הכל תלוי בדרישות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קראתי באינטרנט שעדיף ל Phenom II x6 לוח של ASUS עד כמה זה נכון אני לא יודע.

בעיקרון מבחינת ביצועים Phenom II X6 1075T ו Phenom II X4 970 כמעת זהים יתרון קל Phenom II X6 1075T

לא משהו שתרגישי אותו בעבודה שוטפת עים המחשב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעקרון ה-Phenom IIx6 לא משתלם במיוחד למשחקים, אבל כדי שנוכל להמליץ על מעבד שכן ישתלם עבורך השאלה העיקרית פה היא באיזה רזולוציה אתה מתכנן לשחק?

רזולוציה 1920 1200 אני מניח, אולי יותר

מה דעתך?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברזולוציה הזאת כרטיס המסך הוא צוואר הבקבוק ולמעבד כמעט שאין משמעות. ההבדלים בין מעבדי High-End ו-Low End הם מספר FPS בודדים.

לכן, אם השימוש המרכזי במערכת הוא משחקים כדאי לחלק את התקציב בצורה חכה ולהשקיע יותר בכרטיס מסך.

מעבד IIx3/4 יהיה מתאים עבורך, הוא זול יותר ומאוד משתלם. אם אתה בכל זאת מעוניין במעבד מסדרת ה-Phenom לך על אחד מה-Phenom IIx4.

האם אתה מתכנן OC?

ועדיין לא ציינת מהן הדרישות שלך מהלוח (ראה הודעה של !_NIKE_!).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...