מתלבט: 2 מסכים צמודים ואיכותיים- לעריכת וידאו - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מתלבט: 2 מסכים צמודים ואיכותיים- לעריכת וידאו


tal h

Recommended Posts

כרגע עובד עם 2 מסכים של VIEWSONIC- PV171, גודל 17אינץ, מרוצה מהם מאוד (בזמנו שילמתי על שניהם 6500 שקל).

צבעים איכותיים, מדוייקים, והכי חשוב- אני יושב כ8-10 שעות ביום על המחשב -העיניים לא מתעייפות ! (זה הכי חשוב לי).

להבדיל, יש לי מערכת אחרת של אישתי, עם מסכי LG19 שם אני עובד 15 דקות וכבר עם עיניים אדומות.

עד עכשיו עבדתי עם רזולוציה של 1024X768 ורק עכשיו עברתי לרזולציה גבוהה יותר- 1152X864 כי מעבר לזה זה כבר קטן לי מידי.

אני רוצה לקנות זוג מסכים חדשים, 22-23 אינץ, חשוב שיהיה איכותיים,לא מעייפים את העיניים.

בנוסף, אני עובד עם KVM שהחיבורים שלו זה VGA ככה שחייב לצאת מהמסך הראשי VGA( אותו מסך חולק עם עוד 3 מחשבים) את המסך השני (הרחבת שולחן עבודה), יחובר ב (כרטיס מסך HD6850).

חשבתי על דל 2209WA, או על סמסונג 2333T.

בגלל שמדובר על 2 יחד, לצערי לא אוכל להשתולל במחיר (במחיר של 2 דל אני יכול לקנות 3 סמסונג).

דגשים שחייבים שיהיו:

- יכולת תלייה על הקיר עם המתקן הנוכחי שלי (VESA100)

- כפתורים- חייב בדופן מקדימה ולא בצדדים כי אני מצמיד את המסכים אחד לשני מרחק 0 (פיצ'רים כמו ויכולת סיבוב לא מעניין אותי)

- שהכתב יהיה ברור, ולא קטן מידי, בגלל תוכנה שעובדת עם ריבוי .

- איכות, נוחות עבודה עם זמן ממושך, ולא מעייף את העיניים (שזה הפחד הכי גדול שלי להחליף).

לא רואה ,רק עבודה בלבד. הבנתי שה2209 לא תומך ב FHD, מה זה אומר מבינתי?

באמת יש הבדל בין 22 ל 23 אינץ?

תודה לעוזרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 53
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

הגודל של כתב במסך תלוי בגודל של הפיקסלים. הגודל של כל פיקסל הוא גובה / רוחב של המסך (במילימטר) חלקיי הרזולוציה באותו כיוון בהתאמה

מסך LCD מראה תמונה חדה ברזולוציה המקסימלית שלו בלבד. אל תפעיל מסך LCD ברזולוציה נמוכה יותר, אתה תקבל פחות חדות ואוליי זה מה שגורם לכאב ראש. במקום זה, תגדיל את הפונטים בתוכנה לכמה שאתה רוצה (אני לא יודע אם אצלך ניתן להגדיל את הפונטים בתוכנות שונות וכו, אצלי ניתן)

ב VGA קל יותר לעוות צבעים, במיוחד אם זה עובר דרך KVM. תנסה לחבר את המסך למחשב הראשי אם DVI ולהשאיר את ה KVM אם 2 מחשבים בלבד

לר מכיר יותר מזה במסכים, יש לי LCDים לא תואמים (גודל וחברות שונות) ב dual screen ב 2 תחנות עבודה ואף פעם לא היתה לי בעיה אם זה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אל תפעיל מסך LCD ברזולוציה נמוכה יותר, אתה תקבל פחות חדות ואוליי זה מה שגורם לכאב ראש. במקום זה, תגדיל את הפונטים בתוכנה לכמה שאתה רוצה (אני לא יודע אם אצלך ניתן להגדיל את הפונטים בתוכנות שונות וכו, אצלי ניתן)

כבר 8 שנים אני עובד עם רזולוציה נמוכה- 768*1024 במסכים הנוכחיים- ואין לי כאבי ראש, אז אין קשר. במסכים אחרים שציינתי של - גם שם רזולוציה דומה- ויש כאבי עיניים.

במערכת העריכה החדשה התקנתי 7 שם הגדלתי באמת את הפונט, אבל בתוכנה של העריכה לא ניתן, והפונטים ממש קטנים שם וקשה לעבוד הרבה זמן, לכן אני רוצה לקנות מסכים גדולים יותר.

לא הבנתי את הכוונה שלך ל KVM... אין לי מחשב ראשי, יש 3 שבכולם אני עובד תמידית ועובד מאחד לשני.

איזה מסך מומלץ ?

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכאבי ראש יכולים להיות מכמה סיבות

תכונות של הפאנל של המסך - צבעים שגורמים לכאב ראש (לא נראה לי) / כיווניות שגורמת לזה שאתה רואה צבע קצת שונה ב 2 העיניים כשאתה מסתכל אל מקום במסך (זה הכי נראה לי) / משהוא אם התאורה האחורית

ניקיון התמונה - אם אתה נותן תמונה רזולוציה נמוכה האלקטרוניקה במסך מותחת אותה לכל המסך. האיכות של המתיחה שונה במסכים שונים, אז יתכן שהמסכים שלך עושים אותה טוב ומסכים אחרים לא

זרימה בתמונה - המסך לא תמיד מצליח לזהות את המיקום של התמונה (כמו שהיא זזה אם אתה עושה auto בתפריט של המסך). חלק מהמסכים יכולים להראות תמונה יציבה וחלק ממשיכים לשנות את הצבעים של פיקסלים בקצוות איפה שיש קווים חדים (נראה כמו זרימה של מים דרך המסך במקרים קיצוניים)

ה KVM שלך מעביר את 2 המסכים או 1 ? אם 1 אז המחשב שאליו מחוברים 2 מסכים הוא כיאלו הראשי

יכול להיות שאתה יכול להחליף את הפונטים (קבצי TTF) במערכת ההפעלה לפונטים גדולים יותר כך שהתוכנה תושפע - אני לא ניסיתי את זה, אצלי ההגדרות בלוח בקרה תופסות גם בתוך התוכנות

אני לא יכול להמליץ ספציפית אל מסכים מניסיון. אני משתמש אם כמה מסכים גנריים ואחד של benq ולדעתי כולם בסדר, לא יודע אם גם מבחינתך הם היו בסדר אם אתה היית משתמש איתם

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לי אישית יש 2333T ואני מאוד מרוצה ממנו , זוויות הצפייה טובות והפאנל טוב מאוד , אבל לא טוב כמו IPS , אני במקומך הייתי שוקל לקחת שני סמסונג או שני DELL 23'' .

http://www.rsm.co.il/Product.aspx?productid=2100

http://www.rsm.co.il/Product.aspx?ProductID=2074

ההפרש במחיר הוא די גדול , (כ 1000 ש"ח לשני המסכים) , אבל אם אתה רוצה איכות ללא פשרות אז , עלות / תועלת - ללא ספק הסמסונג ...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה DELL23 נראה טוב, השאלה אם אינץ אחד יותר שווה את ה 200 שקל יותר מה 22 של .(סה"כ על 2 ייצא לי 400 שקל הפרש,שזה הרבה).

בגלל שאני עובד עם ריבוי - אני צריך רוחב, אך עם זאת חשוב לי גם גובה לא פחות בגלל מבנה של התוכנת עריכה.

לכן 16X9 נראה לי מלחיץ, כי עד עכשיו אני עובד רק עם 4X3.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי התיאור שלך ה- 2209WA יהיה עדיף מאשר מסך 23" כלשהו, גם מבחינת יחס התמונה (16:10) וגם מבחינת גודל הנקודה שמעט גדול יותר.

אגב, מסך גדול יותר לא אומר שתראה בגדול יותר, הכל תלוי בגודל הנקודה. במסכי 17-19" גודל הנקודה היה גדול יחסית ולכן העצמים על המסך נראו גדולים ביחס למסכי ה-22-24" של הדור הנוכחי. כאשר אתה עובר, נניח, למסך 24" אתה לא תראה את העצמים גדולים יותר, אלא בדיוק להפך, דווקא קטנים יותר מכיוון שהרזולוציה של המסכים האלה היא לרוב 1920x1200 ולכן גודל הנקודה הוא יחסית קטן. היתרון בהם הוא שטח העבודה הגדול שמקבלים בהשוואה למסכי 17-19" ולא שאתה רואה הכל גדול יותר.

מסך 22" בעל בעל פאנל איכותי ברזולוציה של 1680x1050 כמו ה- 2209WA הוא די אידיאלי למי שמפריע לו גודל נקודה קטן, אך מומלץ לוודא שגם הגודל הזה לא מפריע לך. במקרה הכי גרוע תוכל להשתמש ברזולוציה של 1440x900. אמנם תאבד קצת מחדות התמונה (לא בטוח שמורגש בעבודה יום-יומית, אם כי כמובן שתמיד מומלץ לעבוד ברזולוציה הטבעית) ומשטח העבודה, אך תשמור על יחס התמונה וגודל העצמים יהיה כמעט זהה לגמרי לזה שבמסכי 19".

בקשר לתמיכה בתוכן HD. מן הסתם שהרזולוציה של המסך קטנה מ-1920x1080 ולכן לא תוכל לראות עליו תוכן FHD ביחס של 1 ל-1 (כלומר פיקסל 1 אל מול כל פיקסל פיסי במסך) התוכן יעבור Downscale. אם עד היום זה לא הפריע לך והצרכים שלך לא השתנו, אני לא חושב שיש לזה חשיבות עבורך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בגדול - מסכים עם About:blank - ה2209WA נראה עדיף בשל נקודה גדולה יותר ועושה רושם שרזולוציה גבוהה זה לא משהו שיחסר לך, בהתחשב ברזולוציות הנמוכות שאתה רגיל לעבוד עימן.

רק תבין שברזולוציה הטבעית של ה2209WA הכתב יהיה קטן יותר מאשר במסכים הנוכחיים שלך. אם לא תוכל להתרגל, תצטרך לעבוד כמו שנאמר במשהו כמו 1440X900, שזה קצת חבל ובקושי מוסיף לך שטח עבודה יחסית למה שיש לך עכשיו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מבחינת שטח עבודה- אני מסתדר מצויין עכשיו עם 2 מזכי 17, פשוט בא לי קצת יותר "גדול". אם אני יקנה 22 ויראה את החלונות והפונטים באותו גודל- מה עשיתי בזה?

אם אני יקנה 2 חדים- אני ייקח את אחד ה 17 הישנים, ואצרף ותם לעבודה עם 3 מסכים, כך שבתוכנת העריכה- המשך 17 השלישי יהיה "מוניטור", ואוכל לחסוך מקום לחלונות נוספים ולהנות מתמונה של הוידאו בגדול יותר.

עד היום עבדתי עם 1024X768, ובמחשב אחד ספציפי (מתוך 3) עברתי ל 1152X864 אז ממש לא מפריע לי רזולוציה טבעית או לא, העיקר גדול וברור.

אני לא צופה בתכנים של HD על המסך מתוך תוכנות צפייה, אלא בתוכנת עריכה עצמה אני עורך HD.

** סתם דוגמא לתמונת מסך עם עבודה עם 2 מסכים בתוכנה שלי:

http://www.videoproductions.com.au/assets/images/Edius-dualmonitor.jpg

בסידור הזה אני עובד:

http://www.guygraphics.com/uploads/product/99916512/picture2/prodscreen_edius_gui_small.jpg

(המוניטור אלה 2 החלונות של הוידאו בעצם-וניתן לגרור אותם למסך שלישי ולא משנה מה גודלו).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי הצעה קצת שונה... אם תבחר במסך עם כמה כניסות תוכל לוותר על ה-KVM ולקבל איכות תמונה עדיפה בהרבה (לא תוגבל ל-VGA ובלי פיצול אות).

בין הכניסות תוכל לעבור עם כפתור על המסך עצמו ותוכל להשתמש בסט בודד של עכבר/מקלדת באמצעות פתרון תוכנה כמו SYNERGY+ למשל (עובד היטב מניסיון אישי ממושך ומוצלח): http://code.google.com/p/synergy-plus/

אם אתה רוצה לפרוס אלונות נפרדים על אותו מסך יש את Fences בתשלות או AquaSnap החינמיךת למשל.

אם יש לך ~4K, הייתי הולך על ה-U2711 המדהים, אחרת U2311 ברבע מחיר או U2410 שמעט עדיף (אבל יקר כמעט ב-1000 ש"ח).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני זוכר את תקופת ההסתגלות שהיתה לי כשעברתי גדלי מסכים עם השנים.

המוח הוא דבר גמיש שאפשר לאמן.

גודל הטקסט זה משהו שאפשר לשנות בוינדוס במידה מסוימת.

אם כל העולם קורא ועובד עם מסכי 22" אז גם אתה יכול.

זה לא משהו שצריך להדאיג אותך יותר מדי.

מה שחשוב זה שהמסך לא יהיה מטושטש.

בטלוויזיות למשל יש הרבה מסכים מטושטשים שלא מתאימים לעבודה עם טקסטים.

במסכי מחשב זה פחות בעיה.

גם עם מסך טוב המעבר בין טכנולוגית CRT ל LCD דורש זמן הסתגלות.

אחרי שתתרגל לגודל השונה ותעשה קצת התאמות בגודל וכיוון צבעים ובהירות, אתה תוכל לעבוד עם המסך שעות רצוף בלי כאב עיניים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם כל העולם קורא ועובד עם מסכי 22" אז גם אתה יכול.

אני מסכים איתך בגדול שלהרבה דברים ניתן להתרגל וחלק מהרתיעה מקורה לפעמים בחששות לא מבוססים מסוגים שונים, אבל מה שכן, הייתי קצת נזהר בקביעות מהסוג הנ"ל. כוונתך כמובן ברורה, אך לפעמים לאדם מסוים יש מגבלה בריאותית או אחרת שבגללה חששות מסוימים דווקא כן מוצדקים (ואינם נלקחים בחשבון על-ידי אנשים שאינם מודעים לה או מתמודדים איתה).

לא שאני חושב שזה בהכרח המצב פה. רק חשבתי לציין את זה, כי בדיוק כמו שהחששות והרתיעה הם לפעמים לא מוצדקים, גם כניעה ל"לחץ" או נורמות חברתיות אינם בהכרח תמיד הפתרון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמה הבהרות:

-כרגע אני עם LCD 17 איכותיים, ולא CRT (אם מישהו חשב ככה).

-עם ה KVM אני ישאר, כי הוא כולל גם כניסות ומעבר באותם .

- במסכים שלי יש אופציה ל 3 מחישבים לכל מסך, פונקציה מעניינית- אבל מעצבנת מאוד. אצלי חיברתי רק למסך ה"משני" זה שלא מחובר ל KVM ואיתו אני מחליף בין מחשב למחשב במסך ה"מורחב לשולחן העבודה"- מעצבן, ובטח שאם אני יצטרך להחליף פעמיים- זה ממש מעצבן.

- לפעמים אני מחליף ממחשב למחשב בהפרשים של דקה או חצי דקה (שם פה משהו, עובר לפה, וחוזר לפה ושוב...) בגלל זה רק KVM בא בחשבון (דאבל קליק על CTRL).

לגבי מסכים:

אז ההתלבטות שלי היא בין 2333T לבין הדל 2209, שיקר יותר בהרבה (בקניית זוג).

מה דעתכם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מבחינת איכות הפאנל אני לא חושב שיהיה הבדל מורגש. אין לי ניסיון אישי עם ה-233T למען האמת אז קשה לי להחוות עליו דעה מבוססת בכל הנוגע לאלקטרוניקה וכו'.

מה שכן, גם מבלי להתייחס לסוגיה הנ"ל, לפי התיאור שלך מסך ביחס תמונה 16:9 לא בדיוק עונה על הציפיות שלך מכיוון שהוא רחב מדי. השאלה עד כמה זה באמת נתון קריטי עבורך והאם מבחינתך הוא מצדיק את ההפרש בעלות?

ובעצם שאלה עוד קודם. אם אתה מראש לא מתכנן לעבוד ברזולוצית המסך הטבעית וכתוצאה מכך תפסיד את היתרון של שטח עבודה הגדול יותר, כלומר ייתכן שלא תקבל שטח עבודה גדול באופן משמעותי מזה שיש לך עכשיו, למה בכלל לשדרג? בגלל גודל העצמים? אני לא יודע עד כמה הם יהיו גדולים וחדים (זה תלוי ברזולוציה) ולכן אולי כדאי לשאול קודם באיזו רזולוציה אתה מתכנן להשתמש?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תראה, אין לי הרבה נסיון עם המסך שרכשתי שבוע שעבר אבל יש לי נסיון עם הרבה מסכים מהעבודה בה אני עובד.

במשרד שלי יש לי המון יש גם מספר לא קטן של EIZO וגם מסכים מקוצעים של MAC

שבוע שעבר רכשתי את U2410 ואתמול וחברתי אותו לראשונה.

פשוט מדהים.

חיברתי אותו גם למצלמה וידאו טובה מאוד שפ פנסונניק FULL HD TM700 דרך ה-. נלפא

חיברתי אותו ל- PS3 המספק FULL HD . מדהים.

חיבור למחשב פשוט נראה לא כמו כל מסך אחר.

המחיר סביר 2400 ש"ח

למסך יש המון כניסות RGB SVIDEO וכל מה שאתה צריך.

בקיצור..... מומלץ בחום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...