Civilization 5 - הדיון הראשי - עמוד 17 - משחקי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Civilization 5 - הדיון הראשי


Gimel

Recommended Posts

מישהוא יודע האם יש דרך לדעת מה מצב תוכנית החלל של היריבים שלך?

כן- תלחץ על סמל הדף (additional information) ואז על victory progress.

כעת אתה במסך בו יוצגו התקדמויות היריבים לסוגי הניצחון השונים. תלחץ על detail ברצוי. למשל, מסך ניצחון המדע יראה כך:

http://forums.civfanatics.com/attachment.php?attachmentid=271234&stc=1&d=1288771089

כאשר יריב ישלים חלק מתכנית החלל, אותו חלק יסומן במסך. מלבד זאת, כאשר יריב יחל לבנות את תכנית החלל- תקבל על כך הודעה.

אתמול אגב עשיתי upgrade ב socail policiy ב autocracy שקניית יחידות תהיה יותר זולה ב 33% ולא היה לזה שום השפעה על מחיר היחידות. בעייה מוכרת?

לא נתקלתי בבעיה. תוודא שאתה משחק עם הפאץ' האחרון.

כמו כן, ההנחה של 33% היא כמובן רק כשאתה רוכש במיידי יחידה עבור תשלום זהב.

מה הדרך להפוך יריב במצב עויין (hostile) לידיד.

שמתי לב לשתי דרכים לשיפור יחסים עם אויב:

1) לסחור איתו באופן קבוע, בד"כ זה מחזיר אותו להיות נייטרלי איתך.

2) לשחד אותו ב-resources או בזהב.

בשני המקרים, ל- הטפשי של המחשב יש נטיה לשכוח את הטובות שלך ולבגוד בך לפתע. אז אל תשקיע את כולך בלשחד בני ברית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 275
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

כן- תלחץ על סמל הדף (additional information) ואז על victory progress.

כעת אתה במסך בו יוצגו התקדמויות היריבים לסוגי הניצחון השונים. תלחץ על detail ברצוי. למשל, מסך ניצחון המדע יראה כך:

http://forums.civfanatics.com/attachment.php?attachmentid=271234&stc=1&d=1288771089

אצלי המסך הזה לא נראה ככה, הוא ריק לחלוטין, חשבתי שהנתונים של עצמי יופיעו רק ברגע שאתחיל את תוכנית החלל.

עכשיו כשהסתכלתי שוב על המסך הזה, אני נזכר שבעבר הוא באמת נראה ככה, אבל כנראה שבאיזה שהוא פאץ זה נעלם. אני באמת יבדוק שאני בפאץ האחרון, אבל אני משחק דרך סטים והוא מעדכן אוטומטי את הפאצים.

שמתי לב לשתי דרכים לשיפור יחסים עם אויב:

1) לסחור איתו באופן קבוע, בד"כ זה מחזיר אותו להיות נייטרלי איתך.

בגלל שהוא בסטטוס של עויין (hostile), הוא מוכן לסחור איתי רק בתנאים מטורפים.

2) לשחד אותו ב-resources או בזהב.

אני ינסה לתת לו דברים שאני יכול לוותר עליהם.

עידכון: בדקתי ומבחינת סטים המשחק מעודכן. איך אני מוודא שבאמת יש לי את העידכון האחרון?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סטים מעדכן לגירסה האחרונה, אז אין לך מה לבדוק שם.

אתה בטוח שהמסך אצלך שונה? אתה לוחץ על details תחת ניצחון טכנולוגי?

אם אתה עדיין בשלך, תביא צילום מסך שנבין על מה אתה מדבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צודק, כנראה לא הסתכלתי במקום הנכון, אבל עדיין זה לא מראה את המידע הנכון על האחרים. אני במשחק והגרמנים כבר בנו חלק נכבד מהחללית לפי ההודעות שמקבלים כל פעם שמוסיפים חלק, ובכל זאת זה מראה כאילו הם לא בנו כלום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

את ההודעות אתה מקבל כשהם מתחילים לבנות את חלק X.

יש מצב שקיבלת את ההודעות והם עדיין לא השלימו את הבניה של החלקים (אפשרי כמובן לבנות כמה במקביל).

הרי הבניה של חלקי תכנית החלל מאוד ארוכה מבחינת תורות אם אין לערים Production מאוד גבוה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

יצא טלאי נוסף למשחק:

http://store.steampowered.com/news/5074/

1.0.1.217

Released 3/1/2011

ENGINE

• Significant turn time improvements.

• Invisible Rivers now display correctly. This caused many issues because the player could not see some rivers, like fresh water showing up in strange places, unit movement suddenly shortened, etc.. Basically, there were certain rivers that did not display where forks occurred, etc.

• Memory leak – UI – Change the way the UI Manager calculates the hash of a texture so that different ways of specifying the same texture will not load the same texture more than once.

• Memory leak – DLL – Fix memory leak in DLL Args system

CRASH/TURN SPIKE

• Correct coding error that could cause turn-time spikes, incorrect deployments for protected bombard attack, or incorrect deployments as armies marched across the map

USER INTERFACE

• Add combat summary when a city bombards a unit

• Add a new diplomatic status "Denouncing" that displays on the turn that an civ is denouncing the player

• Embarked units no longer look like they have 500 strength

• User warned if about to declare war on a city state that is under protection of a major power

GAMEPLAY

• Taper off benefit of excess food when building settlers

• City-States now recognize when a road is connected for their road-connection quest.

• Golden Ages now provide +20% production per city rather than +1 hammer per tile

STRATEGIC AI

• Prevent from building too many AA units

• Don't allow CSs to build Manhattan Project

calculation of enemy military might are tweaked based on size of enemy gold reserve

calculation of enemy power now takes into account promotions

DIPLOMATIC AI

• Avoid cascades of denunciations against a single player. AI now uses its own current friendliness level with a given power to determine how much weight to place on a denunciation against that power.

• Denunciations expire after 50 turns

• Declarations of Friendship expire after 50 turns

MODDING

• Added support for policies that provide culture from kills

• Added support for policies that provide extra culture from cultural improvements

• Added support for policies that provide extra embarked movement

• Added support for policies that provide free Great People

• Online Panel now displays TOTAL downloads for a mod and not just the downloads for that specific version.

• When you click on a mod in the online browser, you may now use a dropdown to select a previous version.

• Added Line Control for modders to use when creating graphs, etc.

MULTIPLAYER

• Can now use DLC civilizations in multiplayer

• Added Ring, Skirmish and Ancient Lake maps to MP.

BUG FIXES

• Clear up cases where diplomatic status could show as "Friendly" even after that AI power has denounced the player.

• Fix situations where AI demeanor and verbiage didn't match friendliness level shown in diplomatic status string.

• Additional bug fixes and tweaks.

BALANCE CHANGES

Game Rules

• Cities must now have three or more tiles in between them (1 more tile than before), unless separated by a sea/coast tile.

• Cities now only get 1 free production and 0 free gold (1 less in both cases)

• Trade routes get bonus gold based on population of capital; formula changed a bit so minimal gold received for hooking up very small cities

• Bonus production from excess food (used when building settlers) tapers off if excess is 3 or more.

• Allied maritime city states provide 3 food per turn to the capital, not 4

• Balance pass on production and maintenance costs throughout the game.

Buildings

• Aqueduct added (entirely new building). 40% of Food is carried over after a new Citizen is born.

• Palace boosted to 3 gold and 3 production

• Granary gives bonus 1 food for Wheat/Banana Deer; cost reduced

• Market and Bazaar provide 2 gold (as well as +25%)

• Workshop provides 2 production (bonus reduced to +15% but affects ALL production); cost increased

• Windmill now has a +15% production modifier (for buildings only) and provides 2 production

• Stable gives bonus 1 production for Sheep/Cattle/Horse and can be built with Sheep or Cattle; cost reduced

• Lighthouse gives bonus 1 food for Fish; cost reduced

• Ironworks dropped to 8 production (but earlier in tech tree now)

• Factory requires Workshop; add 3 production but boost now just 25%; has 1 more specialist slot (now 2)

• Nuclear and Solar Plants now require Factory but increase to production is now 35% and provide 4 production themselves; these two now mutually exclusive

• Hospital adds 5 food (but no longer retains food), requires Aqueduct

• Forge adds +1 production to each source of Iron

• Reduced Armory maintenance to 2 gold

• Reduced Colosseum happiness to 3, and reduced maintenance to 2 gold

• Reduced Theatre happiness to 4

• Reduced Monastery maintenance to 0 gold

• Reduced Garden maintenance to 1 gold

• Reduced Observatory maintenance to 0 gold

• Reduced Opera House culture to 4, and reduced maintenance to 2 gold

• Removed the Great Person Point from Public School

Specialist Adjustments

• Temple -1 Artist

• Mud Pyramid Mosque -1 Artist

• Opera House +1 Artist

• Bank -1 Merchant

• Satraps Court -1 Merchant

• Stock Exchange +1 Merchant

• Observatory -1 Scientist

• University +1 Scientist

• Garden -1 Artist

• Laboratory -1 Scientist

• Public School +1 Scientist

Improvements/Routes

• Production bonus from Railroads reduced to 25%

• Removed 1 extra gold from Mine on Gems, Gold, Silver, Marble.

• Fishing Boats give 1 food, not gold.

• Fishing Boats give 1 gold with Compass.

• Camps on Deer give production instead of food .

• Remove 1 extra food from Sugar plantations.

• Trading Post gold reduced from 2 to 1 (increases back to 2 when hit Economics).

• Trading Post & Camp gold increases by 1 with Economics.

• Lumbermill production increases by 1 with Scientific Theory (moved up from Steam Power).

• Mine & Quarry production increases by 1 with Chemistry.

• Plantation & Pasture food increases by 1 with Fertilizer.

• Well & Offshore Platform boosted to 3 production (from 1).

• Academy increased to 6 Science.

• Landmark increased to 6 Culture.

• Manufactory increased to 4 Production.

Policies

• Tradition: Culture border expansion discount in cities placed on Tradition branch opener. Discount increases over the course of the game. Also grants +3 Culture in the capital.

• Aristocracy: Wonder bonus reduced by 5% to 20%.

• Legalism: Provides a free Culture building in your first 4 cities.

• Oligarchy: Garrisoned units cost no maintenance, and cities with a garrison gain +100% ranged combat strength.

• Landed Elite: +15% Growth, and +2 Food per city.

• Monarchy: +1 Gold and -1 Unhappiness for every 2 Citizens in your capital.

• Liberty: +1 culture per turn in every city.

• Collective Rule: Settler production increased by 50%, and a free Settler appears near the capital.

• Citizenship: Worker construction rate increased by 25%, and a free Worker appears near the capital.

• Representation: Each city you found will increase the Culture cost of Policies by 33% less than normal. Also starts a Golden Age.

• Order: Reduce Order production bonus to 15%.

• Meritocracy: +0.5 Happiness for each city connected to the capital, and a free Great Person of your choice appears near the capital.

Resources

• Fish reduced to 1 food (but can be boosted back to 2 with Lighthouse)

• Marble boosts wonder production by 20%, down from 25%

Technologies

• Scaled up tech costs throughout the game (slight change for early eras; close to double for Modern)

• Move Lumbermills up to Construction

• Move Bridge Building back to Engineering

• Move Ironworks to Machinery

Units

• Workboat cost increased

• Settler cost increased by 25%

Wonders

• Colossus no longer goes obsolete

• Angkor Wat now provides a 25% discount for the costs (both culture and gold) to gain plots empire-wide.

Civ Unique Bonuses

• Reduce Chu-ko-nu from 10 to 9 ranged strength

• Doubled culture from kills for Aztecs

• Krepost now provides a 25% discount for the costs (both culture and gold) to gain plots in the city.

• Paper Maker only provides 2 gold but no longer requires any building maintenance

Map Generation Changes

• Increased Oil quantity per resource.

• Minimum Uranium is now 2.

• Cut Deer Appearance in regions.

• Adjusted Sheep placement so it is more spread out.

• Decreased Wheat appearance in Plains.

• Increases Cow appearance overall, including adding up to 2 Cow tiles to heavy grass start positions.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

:o

סוף סוף פטצ' משמעותי למשחק, מה שבטוח זה שהם מתקדמים לכיוון הנכון (חזרה ל CIV4)

אני חושב שעוד שנה עם עוד שני פטצ'ים כאלה והמשחק יהיה מעניין לשחק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני כבר חודשים שוקל לקנות את המשחק, ותהיתי אם מישהו כבר בדק אם הפאטצ' הזה אכן מביא את התורות למצב נורמלי.

עצה שלי , חכה !

המשחק עדיין לא טוב מספיק כדי לקנות אותו, תן לו לפחות שנה מאז היציאה ואז תחליט

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

מצטער אם שאלו את זה כבר

אבל יש אפשרות להעביר תור מבלי לנצל את כל המהלכים?

פשוט זה משגע לפעמים לגרום לספינות ולעובדים ולשאר ירקות סתם להתרוצץ בלי מטרה רק כדי להעביר תור

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

2 דרכים פשוטות:

1) לבחור ליחידה שאתה לא רוצה להזיז באפשרויות שלה - do .

2) ללחוץ shift + enter כדי להעביר את התור מיידית. טוב גם במקרים שאתה צריך לבחור למשל social policy ואתה לא רוצה להחליט בתור הנוכחי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...