מה הפך את FLAC לכזה מוצלח? [דיון] - עמוד 18 - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה הפך את FLAC לכזה מוצלח? [דיון]


hen1235

Recommended Posts

לוקחים את האלבומים ובעריכה מתאימים אותם יותר לשמיעה בפורמט תוך כדי איבוד ההפרשים בין הצלילים (השוואת ווליום בתרגום

עילג).

זה קישקוש, פשוט ככה עושים מאסטרינג היום וזה לא קשור ל- פלאק או כל פורמט אחר....זה הפיניש של ההפקה וככה עושים אותו היום, אתה יכול לטעון באותה מידה שבגלל פורמט ה- המוזיקה היום היא כ"כ מקומפרסת :smile1:

מה שכן - מפיק שרוצה לפנות לקהל מיינסטרימי בודק את המזיקה שלו בהרבה מקורות: באוטו,בסטריאו של אמא שלו, באוזניות איי-פוד מעפנות וכו'.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 272
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

זו בדיוק הנקודה - במקום לעשות מאסטרינג ( שדרך אגב תמיד נעשה) כדי להוציא את האלבום שנשמע הכי טוב, עושים מאסטרינג לאלבום שיהיה קל

לשמוע במכשירי (ועל הדרך חותכים חצי מהטווח הדינמי). זו חלק מהסיבה שבפוסט המקורי שלי כתבתי לו לחפש את ההבדלים בFLAC עם

מוזיקה קלאסית ועם אלבומים לפני שנות ה200 שלא עברו REMASTER - כי עשו להם אותו תהליך בדיוק (למרות שעשו להם מאסטרינג

כשהוציאו אותם כמובן).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

mce - אתה רק מוכיח את בורותך ואטימותך. מוסיקה קלאסית זה ל"חנונים"?

חבל שאתה לא יודע להעריך דברים איכותיים [לצערי כמו הרבה אחרים]. וגם במידה ואתה לא, מה הטעם בלהתרברב בזה?

אני מאזין למוסיקה קלאסית, וגאה אודות היותי "חנון פלהרמונית". מרוצה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא בדיוק נכון

ההנאה היא לא רק המורכבות של הצליל אלא גם האיכות שלו ,את זה כל סיגנון מוסיקה יכול לשדר .

כלומר , סיגנון המוסיקה הוא לא עומד ביחס ישר לאיכות המוסיקה .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון.

אני לא באתי בטענה שמוסיקה אחרת היא ירודה וערכה פחות משל מוסיקה קלאסית, אלא הסברתי כי המוסיקה הקלאסית המוכרת היום שנכתבה ע"י המלחינים המפורסמים היא מוסיקה מורכבת ואיכותית ויש לכבד אותה/את זה.

ואיכות צליל זה שוב משהו שנתון לאינטרפרטציה. כל סגנון מוסיקלי משתמש בטכניקה שונה להפקת צליל מאותם כלים, משמע כל אחד מחשיב צליל אחר כאיכותי עבורו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זו בדיוק הנקודה - במקום לעשות מאסטרינג ( שדרך אגב תמיד נעשה) כדי להוציא את האלבום שנשמע הכי טוב, עושים מאסטרינג לאלבום שיהיה קל

לשמוע במכשירי (ועל הדרך חותכים חצי מהטווח הדינמי). זו חלק מהסיבה שבפוסט המקורי שלי כתבתי לו לחפש את ההבדלים בFLAC עם

מוזיקה קלאסית ועם אלבומים לפני שנות ה200 שלא עברו REMASTER - כי עשו להם אותו תהליך בדיוק (למרות שעשו להם מאסטרינג

כשהוציאו אותם כמובן).

אבל לא עושים את זה בגלל ה-MP3!

אנשים בתעשייה נותנים לרוב האנשים את מה שהם רוצים ולכן זה ממשיך! אתה יודע איך הייתה נשמעת המוזיקה של ליידי גאגא וכל האלקטרו-פופ-ראפ בלי זה? כמו חרא חסר מעוף!

תראה איזה הבדל יש בין שירים\טראקים מ-1983 לבין אלו של 1998 (MP3 לא התקיים עדיין) - זה תהליך שתפס את רוב התאוצה עוד לפני המצאת ה-.

אני גם מדמיין לעצמי איך נשמעת קלאסית שעברה מאסטרינג של פופ :behead:גם ככה זאת צורמת לאוזן...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מבין מה הבעיה של אנשים פה עם מוסיקה קלאסית...

כנראה שמעולם לא הקשבתם לביצועים טובים או שלא הקשבתם כמו שצריך.

הבמת, שלפעמים עוזר להקשיב בהתחלה עם אדם מבין שיכול להסביר/לנתח את היצירה וגם להעביר קצת מההתלהבות שלו, זה נותן פרספקטיבה שונה לחלוטין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה היא "היכולת לפענח"

ככול שהצליל מורכב יותר צריך יכולת מוגברת של פיענוח .

זו בפשטות הבעיה , אני בטוח ששהבדילים בין איכויות של רכיבים אלקטרויים היא גם כן נמדדת ביכולת הפיענוח ( כמובן זו רק אחת התכונות שמרכיבות את המונח "איכות" , איכות היא מילה המורכבת ממספר תכונות שכרגע אין צורך להיכנס אליהן מפני שניתוח המונח עצמו גובל בפילוסופיה , בעיניינו אנו , איכות תהיה נמדדת במספר פראמטרים שאחד מהם הוא מורכבות הצליל כלומר בהודעות האחרונות , כפי שהוא בא לידי ביטוי בהבדלים בין מוסיקה קלאסית - למשל- למוסיקת פופ , ברור לגמרי שצליל שתיזמורת מלאה תפיק יהיה מורכב הרבה יותר מאשר להקה עם שתי גיטרות ומערכת תופים , או לחילופין נגן גיטרה אחד - טוב ככול שיהיה )

כל כלי נניח יכול להפיק את הצליל "דו" אבל כל כלי נותן לו "צבע" אחר ,

צליל מורכב הוא גם צליל "ציבעוני" יותר

בסופו של דבר אם תדמו את המוסיקה לתמונה תהיה לכם אלגוריה טובה יותר .

למשל , שאיננה מורכבת, אני אקח את הדוגמה הכי קיצונית , נניח הקשות / פעימות בקצב אחיד על פיסת עץ , אפשר יהיה לדמיין את זה כנקודות עגולות של צבע כהה על נייר לבן .

תשוו צלילים לפיקסלים על מסך המחשב - יתכן ,

ועכשיו תמשיכו הלאה עם הדימיון ,

מוסיקה היא מישור שבו המאזין הוא אלוהים .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מבין מה הבעיה של אנשים פה עם מוסיקה קלאסית...

כנראה שמעולם לא הקשבתם לביצועים טובים או שלא הקשבתם כמו שצריך.

הבמת, שלפעמים עוזר להקשיב בהתחלה עם אדם מבין שיכול להסביר/לנתח את היצירה וגם להעביר קצת מההתלהבות שלו, זה נותן פרספקטיבה שונה לחלוטין.

אל תבין אותי לא נכון, אין לי בעיה עם קלאסית, אני אפילו עושה רמיקס ל-ST CECILIA MASS.

אבל זאת עדיין שהצלילים בה צורמים לאוזן לפעמים (בעיקר הכינורות והצלילים הגבוהים) בניגוד למוזיקה אלקטרונית שיכולה להיות מאוד נעימה לאוזן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

rodnik הבעיה שלי היא לא במסטרינג לפופ אלא שהשיקול המנחה במסטרינג שעושים היום הוא לא הצליל הכי מתאים לשיר אלא הצליל שהכי

יתאים לנגן . אה ולומר על קלאסית שהיא צורמנית ועל אלקטרונית שהיא נעימה לאוזן... :alcoholic:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה כבר תלוי ביצירה הספציפית, יש יצירות קלאסיות מעטות שאני אוהב ואני מבין למה הוא מתכוון "צורם",

אבל את אותו הדבר אפשר לומר על אלקטרונית.

אם לא היה לי חבר שמנגן בעוגב וצ'לו יש מצב שבכלל לא הייתי מנסה קלאסית וחי עם הסטריאוטיפים

שיש היום בנושא.

ההעדפה שלי היא רוק, מבלוז, קלאסי וגראנג' דרך פסיכדלי ועוד תת ז'אנרים רבים ועד למטאל (בלי צרחות, יותר לכיוון איירון מיידן לדוגמה),

עכשיו מה, תקראו לי פריק/ תגידו שהמוזיקה הזאת לא נעימה לכם באוזן? הכל תלוי בהעדפות ואי אפשר לקבוע פה עובדות.

דרך אגב, ag43 לא יכולת להסביר את הבעיה של המאסטרינג היום טוב יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שהשיקול המנחה במסטרינג שעושים היום הוא לא הצליל הכי מתאים לשיר אלא הצליל שהכי

יתאים לנגן .

אתה עדיין חוזר על אותו הניגון הא? ב-98 עשו מאסטרינג יותר רועש מ-83 בגלל ה-MP3? :bash:

אני יאמר את זה שוב: היום ממקסמים למוות כי זה מה שהאנשים רוצים, זה לא קשור לפורמטים בכלל!

ובקשר למוזיקה אלקטרונית: אני מניח שכמו רוב הישראלים אתה מכיר את הצד המכוער שלה בלבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה אתה מגיב אם אתה לא טורח לברר על מה מדברים? אין שום קשר לווליום כללי, יש הפחתה ברמת ההבדלים בין הווליומים (על רגל אחת). אין

קשר למה שאנשים אוהבים או לא אוהבים, לוקחים מוצר מוגמר ואז מתאימים אותו לפי הנגן. אגב,אחת ההרכבים שאני הכי אוהב לשמוע הוא

TANGERINE DREAM כך שיש לי שמץ של מושג במוזיקה אלקטרונית, אני פשוט אומר שאחד הדברים שכמעט אי אפשר לומר על קלאסית

הוא שהיא "צורמנית".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה אתה מגיב אם אתה לא טורח לברר על מה מדברים? אין שום קשר לווליום כללי, יש הפחתה ברמת ההבדלים בין הווליומים (על רגל אחת). אין

קשר למה שאנשים אוהבים או לא אוהבים, לוקחים מוצר מוגמר ואז מתאימים אותו לפי הנגן. אגב,אחת ההרכבים שאני הכי אוהב לשמוע הוא

TANGERINE DREAM כך שיש לי שמץ של מושג במוזיקה אלקטרונית, אני פשוט אומר שאחד הדברים שכמעט אי אפשר לומר על מוזיקה קלאסית

הוא שהיא "צורמנית".

אהה טנג'רין דרים... גם אני אוהב את הקשישים האלה ;D

כמו שאמרתי פה כבר: מפיק טוב לקהל מיינסטרים בודק שהמוזיקה שלו נשמעת טוב בהרבה מקורות - זה לא אומר שהוא מתכנן את הסאונד שיתאים לפורמט כזה או אחר, אני לא יודע למה תהליך ה-LOUDNESS קורה אבל אני בטוח שזה לא בגלל פורמט ה- שכן הוא תפס תאוצה הרבה לפני הפורמט המדובר.

בנוגע לקלאסית: יכול להיות שזאת בעיה שלי אבל כינורות וצלילים גבוהים מסויימים צורמים לי באוזן לפעמים (הבחור מלמעלה הסכים איתי).

יכול להיות בגלל שמוזיקה קלאסית לא עוברת עיבוד צליל כמו שאר הז'אנרים הנפוצים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...