היחס בין הספק מגבר לבין רמקולים - למערכת סטריאו - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

היחס בין הספק מגבר לבין רמקולים - למערכת סטריאו


homart

Recommended Posts

אהלן,

אני יודע שיכול להיות שהשאלה הזו כבר נשאלה אבל באמת שחיפשתי לא מעט זמן...

אשמחי לדעת מה הייחס עליו עליי להסתכל כשאני בוחר מערכת שמע (בחלקים כמובן, מגבר ורמקולים בנפרד) .

המגבר מוציא וואט מסוים, או rms , איך אני בוחר את הרמקולים לפי ההתנגדות וכו' ..... ובקיצור, איך לשמוע טוב וחזק בלי לשרוף את הרמקולים.

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לכל יש נתון נצילות (יחידות מדידה: די-בי), שלמעשה מהווה את כמות הדציבלים שהרמקול מייצר ממרחק של מטר אחד בהינתן לו וואט אחד מהמגבר. כל עלייה של 3 דציבלים דורשת הכפלה של עוצמת ההגברה. כמובן שהמדידה הזו נערכת בחדר ללא החזרים (משמע, תנאים שלעולם לא תשיג בחדרך) ולכן אינה ניתנת לשיחזור בפועל. ובכל זאת, כתלות בגודל החדר שלך ומרחק הישיבה שלך מהרמקולים, לא תצטרך יותר מכמה וואטים בודדים כנראה כדי לייצר עוצמת שמע מספקת. כלומר, לכל מגבר עם, נניח, 30 וואט ומעלה לא יהוו הרמקולים שלך אתגר עבורו.

א-ב-ל וזה אבל חשוב: העכבה (יחידות מדידה: אוהם) שמציג הרמקול צריכה להתאים לזו שהמגבר מצפה לראות. בפועל, ההתאמה הזו בעייתית מאחר והעכבה משתנה ללא הרף לאורך ספקטרום התדרים השמיע. אם יש לך שהעכבה שלו צוללת נמוך ממה שהמגבר תוכנן להתמודד איתו, אתה תרגיש שהמגבר "לא דוחף" את הרמקול כמו שצריך או שהמגבר "קטן" על הרמקול.

בניגוד לדעה הרווחת, דווקא עדיף מגבר ש"גדול" על הרמקול מבחינת ההספק שלו, כי הוא יכניס את הרמקול לרוויה (Clipping) הרבה לפני שהוא עצמו יתחיל לגמגם. במילים אחרות, אם הרמקול הוא חוליה נתונה, למה שתרצה חוליה שאינה "גדולה או שווה" לה מאחוריה, מבחינת ההתאמה החשמלית? (לא במובן של כוח, אלא במובן של האפשרות להיכנס לעיוות מוקדם מהרמקול) לא בוחרים במגבר בשביל שלא יסכן את הרמקול בשום מצב, גם לא בשעה האחרונה בחוגת עוצמת השמע. אם אתה מספיק טיפש כדי לנסות ולהגיע לשם, אתה ממילא לא תקנה ומגבר, אלא תממן לעצמך במקום זאת טיפול סיעודי במוסד לבעלי פיגור שכלי חריף.

על כל פנים, כל עוד לא תשמיע בעוצמה בלתי נסבלת, אתה לא תתקרב למצב בו אתה מסב נזק לרמקול מודרני.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבנתי ממך שבעיקרון היום הסבירות שרמקולים ישרפו היא נמוכה מאוד, אז בכל את על מה להסתכל?

לכל מגבר שאני קונה יש וואט מסוים וrms (מה לעזאזל ההבדל?) ולכל יש סימון באוהמים ובדציבלים, איך לקרוא את זה?

עד לפה הבנתי שיש להסתכל על זה ביחס של 3/2 כאשר הדציבלים הרמקול הם ה3 והוואט שמוציא המגבר לכל ערוץ הוא ה2

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בדיוק באתי לרשום מה שכתוב. הנתונים לא משמעותיים בעליל. כבר נתקלתי במגברים של 20 וואט שנשמעו טוב הרבה יותר ממגברים של 200 וואט. לכל חדר ממוצע סביר להניח שלא תצטרך יותר מאשר וואטים בודדים בשום מצב. אם פעם תמדוד הספק רגעי במוצא של מגבר, סביר להניח שהוא לא יעבור את ה-3וואט עם ממוצע.

זה תמיד נחמד לדעת שיש לך 7000וואט במגבר. אבל אם הוא נשמע חרא ב-10וואט זה לא עוזר לנו. מה גם שבימינו משקרים יותר בנוגע לנתונים :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין שום צורך??

אז למה מספקים לנו את המידע הזה?

סתם בשביל לייפות את הרכיבים ולעבוד על הצרכן הפשוט.?

מלבד מקרים חריגים ואיזוטריים שהסכוי שתתקל בהם הוא אפסי, לא.

כי ברגע שנתון כלשהו מוחדר לתודעה ע"י יצרן אחד, כל השאר מיישרים קו ומתחילה תחרות על "למי יש יותר טוב", לפי האופן בו נתפס תרגום הנתון ל"יותר טוב" בקרב ההדיוטות.

נכון. (פסיכולוגיה צרכנית - האדם "מזמין" את החברות שיעבדו עליו)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...