העברת אחריות של KSP למישהו אחר... - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

העברת אחריות של KSP למישהו אחר...


Born2Kill

Recommended Posts

היי,

אני מוכר נטבוק למישהו אחר וברצוני לדעת האם יש אפשרות להעביר את האחריות אליו.

כתוב בדף הקבלה וזה לא מובן לי למה:"האחריות לסחורה אישית לקונה ואינה ניתנת להעברה".

מישהו יכול להבהיר את העניין?

זה נראה לי מוזר שאסור להעביר אחריות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

החנות מטפלת בלקוחותיה.

אדם שקנה ממך יד שנייה הוא לא לקוח של החנות, ולכן היא מעדיפה שלא לספק לו אחריות(במילים אחרות וקצת בוטות- מה לה ולו?), אלא רק לקונה המקורי.

מה שגם העברת מוצר מיד ליד, מגדילה(כביכול) את הסיכויים שייפגם, חנויות רבות לא רוצות את זה.

חלק מהחנויות שמות את הסעיף הזה כדי להגן על עצמן משפטית, ובפועל מבליגות עליו ומספקות אחריות על המוצר בלי קשר לבעליו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה?!

אפילו אם אני נותן לו ייפוי כוח?

כלומר חתימה שלי וכו'..?

מה החיסרון בהעברת אחריות, זה זכותי להשתמש בה כרצוני.

לא זה לא, אחריות זה חוזה שנחתם בינך לבין החנות, אתה לא יכול להעביר חוזה ללא סעיף שמתיר את זה במיוחד, ויפוי כוח לא תופס בכל מקרה.

לחנות אין שום אינטרס לאפשר לך להעביר אחריות לאנשים אחרים כי אם הם מוכרים נטבוק ב2000 שקל עם אחריות לשנה ואתה נגיד תוכל למכור אותו ב1700 עם אחריות ל7 חודשים אתה מבין שבעצם הם מאפשרים לך להתחרות בהם בצורה ישירה נכון?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

החנות מטפלת בלקוחותיה.

אדם שקנה ממך יד שנייה הוא לא לקוח של החנות, ולכן היא מעדיפה שלא לספק לו אחריות(במילים אחרות וקצת בוטות- מה לה ולו?), אלא רק לקונה המקורי.

מה שגם העברת מוצר מיד ליד, מגדילה(כביכול) את הסיכויים שייפגם, חנויות רבות לא רוצות את זה.

חלק מהחנויות שמות את הסעיף הזה כדי להגן על עצמן משפטית, ובפועל מבליגות עליו ומספקות אחריות על המוצר בלי קשר לבעליו.

אני אגיד לך למה זה מוזר...

לפני כמה חודשים הייתי ב-KSP ואחד העובדים אמר לי שאפשר להעביר בעלות, פשוט להביא לאותו בנאדם שהעברת את הקבלה איתו.

מקסימום לכתוב כמה משפטים שאומרים שיש יפוי כוח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעיקרון אם הם רואים קבלה הכל בסדר, הרי הם לא מבקשים מאדם שבא אליהם להזדהות ולאמת את פרטי הקבלה ;D

אבל אם אותו אדם יצהיר שהוא רכש את המוצר הזה יד שנייה אני לא יודע עד כמה באמת ימצאו לנכון לטפל בו, הרי הם לא מחוייבים לכך.

אם העובד שאמר לך מספיק אמין- אין לך מה לדאוג.

רק שבכל סניף של KSP השירות שלהם משתנה, אז זה יכול להיות טיפה סיכון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתקנון של KSP כתוב הרבה שטויות שנוגדות את החוקים במדינת (אולי הם סומכים על שיטת המצליח, אם כתוב בתקנון שלהם, כבר מראש לקוחות לא יפנו אליהם ובטח לא יבררו את זכויותם בחוק).

לפי חוק הגנת הצרכן, האחריות עוברת עם המוצר לבעליו החדשים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עושה רושם שהתגובה של KSP אינה חוקית:

על פי תקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה), פרק ד', סעיף 17:

"זכויות הנתונות לצרכן על פי תקנות אלה או על פי תעודת או חוזה השירות, לגבי טובין אשר הבעלות בהם הועברה לצרכן אחר, יהיו נתונות לנעבר."

אני מבין מזה, שאם יש לך תעודת אחריות על מוצר, ומכרת את המוצר, תעודת האחריות עוברת לרוכש החדש, והוא בעליה החוקים של האחריות.

תקריא את הסעיף הזה ל-KSP, מעניין איך הם יגיבו.

גם אם כתוב אחרת בחוזה שלהם אחרת, זה הופך את החוזה שלהם ללא חוקי (מה גם שהוא חוזה חד צדדי וכיו"ב).

בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעיקרון אם הם רואים קבלה הכל בסדר, הרי הם לא מבקשים מאדם שבא אליהם להזדהות ולאמת את פרטי הקבלה ;D

תחלס, אפילו בKSP זה לא סביר שיקרה.

אבל מה שכן, יכולה להיות בעיה עם קבלת המוצר בחזרה מתיקון אם אותו אדם שקיבל את המוצר לתיקון לא נימצא או לא מזהה אותך

ובמידה ולא קיבלת טופס תיקון שאני לא זוכר שמקבלים אם אני לא טועה לפחות איפה שאני קונה, יכול להיות שיתנו את המוצר רק לאדם שרשום בחשבונית.

אני זוכר שיום אחד קיבלתי טלפון מסקייפיסי שאדם מנסה לקחת ספק שלי ששמתי בתיקון ואם זה בסדר לתת לו את המוצר,

רק שלא זכור לי ששמתי בתיקון שום ספק, עד שירד לי האסימון שזה ספק שמכרתי למישהו לפני שנה וחצי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. אם KSP רשמו משהו בחוזה שלהם, סביר בהחלט שזה לא נגד החוק כי:

א. לחברה בגודל כזה בטוח שיש יעוץ משפטי.

ב. מישהו כבר היה נכנס בהם בתביעה ייצוגית.

2. אם רשום שאין דבר כזה העברת אחריות, אז אין העברת אחריות, אבל :

א. בכללי, הם מסתכלים על הקבלה, ומעולם לא ביקשו ממני שם תעודת זהות, וגם כששלחתי אנשים אחרים למסור ציוד שלי, אף אחד לא הסתכל על מי שהביא את הציוד, אלא רק על תאריך הקניה והשלמות הפיזית של המוצר.

ב. ספציפית, KSP מוכרים את הניידים והנטבוקים, אבל האחריות ניתנת ע"י היבואנים. לדוגמא: נטבוק של - מקבל אחריות ע"י ח.י. כך שזה לא ממש משנה, וגם בח.י לא יבקשו ממך תעודה מזהה לבעלות.

מתי כן מתעוררות בעיות?

א. כשמישהו טיפש מספיק כדי לציין שהמכשיר אצלו ביד שניה, ואז החברה יכולה להתנער מאחריות אם לא נוח לה לתת אותה.

ב. כשיש בעיה לספק אחריות והחברה נותנת האחריות מנסה לברר איך להתנער מהאחריות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...