מאוורר חדש בתור צ'ופר למחשב הישן - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מאוורר חדש בתור צ'ופר למחשב הישן


momi2004

Recommended Posts

יש לי Athlon 64 עם לוח Gigabyte K8NS Pro שמשמש אותי נאמנה כמחשב שני כבר 5 שנים. בזמן האחרון הרעש של המאווררים התחיל להפריע לי יותר. הוצאתי וניקיתי אבל זה עדיין לא ממש עוזר.

על המעבד יש מאוורר מקורי של , שמסתבר שברמה הנמוכה ביותר שלו הוא עדיין עושה מספיק רעש. על המארז יש מאוורר גנרי שגם תורם את שלו.

השאלה שלי האם כדאי להחליף את המאוורר מארז במאוורר אחר של AC, ראיתי שיש להם כמה דגמים. האם כדאי דגם עם PWM או לא, האם כדאי דגם שהמהירות שלו משתנה לעומת כאלה עם מהירות קבועה? הטמפ' מעבד היא באופן קבוע באזור ה 36 מעלות כששני המאווררים פועלים. ראיתי גם שיש להם דגמים עם מין תוספת "שילדה" כזאת, וכאלה בלי. אשמח להסברים לגבי ההבדלים.

כמו כן, האם כדאי למקם את המאוורר מארז מקדימה או מאחורה? עד היום היה מאחורה, אבל אני חושב לשים אותו מקדימה בשביל לתת קצת יותר לדיסקים הקשיחים. המארז הוא HEC 6A1B

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה רוצה שקט הייתי ממליץ לך להחליף את המעבד לאחד מדגמי ה-Alpine של AC (זולים, שקטים ואפילו מקררים מעט יותר טוב מקירור הסטוק).

בנוגע למאוורר המארז. דבר ראשון הייתי מוסיף עוד מאוורר כך שיהיה אחד מקדימה ואחד מאחורה.

שנית, כל מאורר של AC או לדוגמה כזה של Schyte מדגם S-flex או Slipstream יהיה מצוין למטרה.

אני באופן אישי הייתי מעדיף לקנות מאוורר שעובד במהירות קבועה (לא פחות מ-1200 RPM ואם השקט פחות משנה אז אולי אפילו יותר).

PWM זה נחמד אבל ממש (ממש) לא הכרחי ואם אתה לא מתכוון לחבר אותו ללוח האם, אז בכלל מיותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חשוב לי קצת להוריד את הרעש, לכן אולי באמת מאוורר מעבד חדש יהיה פתרון טוב.

לגבי עוד מאוורר אחד מקדימה ואחר מאחורה, המחשב הסתדר מצויין עם אחד עד היום, ועוד מאוורר נראה לי סתם רעש מיותר.

למה היית מעדיף מאוורר במהירות קבועה?

אשמח להסבר מה זה PWM בכלל, ואיזה חיבור זה. ההבדלים במחיר הם זניחים, בדגמים של ה PWM יש פשוט את תוספת השלדה הזאת שנטען שהיא גורמת להפחתת ויברציות ורעש. אשמח לדעת אם יש באמת הבדל מורגש.

דרך אגב, אני מנסה להגיע למצב שבו המאווררים לא עובדים כל הזמן. זה נראה לי פשוט מיותר למחשב שלא עושה OC ורוב היום עוסק בהורדות של קבצים בלבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

PWM זה חיבור 4 פינים (אבל שונה מהמולקס הרגיל) שמאפשר למאוורר לשנות את מהירותו בהתאם לצורך. כשחם יותר הוא יסתובב מהר יותר (וירעיש יותר) ושכקריר יותר יסתובב לאט יותר (וירעיש פחות) וכל זאת ללא התערבות המשתמש.

כל זה נחמד ויפה בתיאוריה אבל לדעתי לא נחוץ באופן מעשי, דורש חיבור ספציפי בלוח האם (אלא אם כן המאווררים מגיעים אם מתאם כלשהו -- בזה אני לא בטוח) ובכלל כל עוד אתה מחבר את המאוורר לחיבור 3 פינים תוכל לשלוט בו.

אנ מעדיף מאוורר במהירות קבועה מכיוון שבתכנון נכון אתה מקבל סירקולציה אופטימאלית בדרגת שקט טובה שדואגת לפינוי חום נאות מפנים המארז. המקום היחידי בו אני רואה שימוש אמיתי (וגם זאת יותר העדפה מאשר צורך אמיתי) ל-PWM הוא עבור מאוורר המעבד. למאוררי מארז אני מעדיף מאוורר במהירות קבועה שידחוף את כמות האוויר בה אני מעוניין.

סירוקלציה מיטבית נוצרת כאשר יש מאוורר אחד (או יותר) שמכניס אוויר מקדימה ואחד (או יותר) שמוציא אוויר מאחורה. זה תורם לכל תנועת האוויר בתוך המארז ולפינוי חום. לכן אני ממליץ בחום (סליחה על משחק המילים) להוסיף מאוורר מקדימה.

הוספה של עוד מאוורר מקדימה לא תוסיף לרעש, הרעש לא עומד ביחס ישר לכמות המאווררים (2 מאווררים בעלי דרגת רעש זהה לא יפיקו פי 2 רעש ממאורר זהה בודד). הרעש גם יכול לנבוע ממאוורר ספק הכוח שלך, אבל בהנחה שהוא לא מרעיש יתר על המידה, תצורה של מארז עם מאוורר אחד מקדימה, מאוורר אחד מאחורה (מהדגמים שלעיל) וה-Alpine על תעניק לך ערכת שקטה שאלא אם כן אתה רגיש בצורה חריגה לרעש, תספק אותך בהחלט.

איזה מאווררים אתה בכלל צריך? 80 או 120 מ"מ? אני לא מכיר את המארז שלך ולא מצאתי מפרט שלו ברשת. מה התכוונת מאוורר שמגיע עם שלדה? אתה יכול לפרסם את שם הדגם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה באמת נשמע לי מיותר, ה BIOS עושה את זה יום למאוורר המעבד גם ככה. הבעיה היא שגם במהירות המינימלית הוא עושה לדעתי יותר מדי רעש. הוא מסתובב ב 3900RPM.

אני חושב שאני מעדיף את המאוררים עם ה PWM כי הם מסוגלים לרדת במהירות לנגיד 500-700 RPM שזה מספיק לי מבחינת הצרכים של המחשב. מאוורים במהירות קבועה עד כמה שראיתי מסתובבים (סליחה על המשחק מילים) סביב מהירות של 1500 RPM.

ברורה לי הסירקולציה המיטבית, אבל נראה לי עדיין מוגזם למחשב הזה. לא חושב שמיוצר פה כל כך הרבה חום. אבל צריך לנסות ולבדוק, יכול להיות שאני אשים מאוורר אחד, ואז אולי אשים עוד אחד.

מה אפשר לעשות עם מאוורר ספק הכוח חוץ מלנקות? להחליף אני לא מעוניין כי הוא ספק מצויין של HEC.

המאווררים שנדרשים לי הם 120MM. אתה יכול לראות את הסדרה של המארזים הללו כאן:

http://www.hec-group.com.tw/pccase/6a/

הדגם שלי המדוייק לא נמצא שם, אבל המפרטים זהים, זה רק העיצוב שונה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. מבחינת הקירור למעבד תחליף ל-Alpine הוא משמעותית שקט יותר (אפשר אפילו להגדירו כחרישי) ויספק לך קרור שווה ערך (אם לא עדיף במקצת) לזה של קירו הסטוק רק בדרגת רעש נמוכה משמעותית.

2. לדעתי ה-PWM מיותר. מאוורר מארז במהירות של 800 RPM בקושי דוחף אוויר, אבל אם אתה בכל זאת "מתעקש" על מאוורר כזה, תקנה את ה-Schyte S-Flex 1200 RPM, תחבר אותו לחיבור 3 פינים ותוריד אותו ידנית ל-800 RPM ואם זה לא יספק אותך תוכל להעלות אותו למהירות המרבית (או שתקנה מראש את הגרסה במהירות 800 RPM), או שתקנה את ה-AC עם PWM שראיתי שמגיע עם מתאם מיוחד לשרשור מאווררים (תבדוק שיש לך חיבור שלוש פינים פנוי בלוח האם) אבל גם הוא יסתובב סביב ה-1000-1200 RPM ככל הנראה.

דע שה-S-Flex בגרסת ה-1200 RPM נותן יחס מצוין בין דחיפת אוויר ושקט (הוא שקט מאוד).

3. המאוורר הקדמי מקרר את הכוונים הקשיחים, שזאת גם נקודה שצריך לקחת בחשבון ולכן לא הייתי מוותר בשום מקרה על מאוורר קדמי, גם אם זה רק למחשב שלא "עושה" הרבה.

4. בקשר לספק כוח אין הרבה מה לעשות (חוץ מאולי להחליף גם בו את המאווררים), באיזו תצורה הוא , מאוורר 120 ס"מ או שניים של 80 ס"מ? אבל קודם בדוק כמה הוא מרעיש מבחינתך.

5. לא קישרת למאוורר עם השלדה אליו התכוונת. יש לי הרגשה שאתה מתכוון ל-ARCTIC F Pro (או דומה לו במבנה). אם אכן כך, זה מאוורר שרק מיועד להוצאת אוויר ובגלל המבנה שלו לא ניתן להתקינו כך שיכניס אוויר (אלא אם כן מתקינים אותו מחוץ למארז). באופן עקרוני המבנה הייחודי שלו לא באמת תורם לשקט באופן כזה שמצדיק את קנייתנו במקום מאוורר שגרתי שלא יגביל אותך בעתיד במבחינת תצורה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. יש כמה דגמים ל APLINE למעבד הזה, אתה ממליץ על 92mm או 80mm?

2.קיבלתי את דעתך לגבי S-Flex. שוב, אין לי בעיה שהוא יסתובב מהר יותר כשצריך, אבל אם לא צריך, אז אני מעדיף שהוא ירד למהירות מינימלית. לדעתי ברוב הזמן של המחשב הזה לא צריך פשוט מעבר לזה. אני רואה את הטמפרטורות.

3. אוקיי.

4. מאוורר 120. אני אנסה קודם להחליף מאוורר ספק ומארז לפני שאני אתעסק עם הספק.

5. חשבתי שאתה מתכוון למארז. אבל כן על המאווררים האלה דיברתי.

תודה על כל התשובות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. אני ממליץ על ה-Alpine 64 Pro (למרות שכולם טובים. הייתי מעדיף כזה עם מאורר 92 מאשר כזה עם 80 מ"מ).

2. לדעתי גם ב-1200 RPM הוא די שקט ובמקביל דוחף מספיק אוויר, אבל אין מניעה לקנות את ה-AC. בגלל החום שנפלט מהכוננים הקשיחים לדעתי גם מאוורר PWM לא יסתובב במינימום שלו.

4. בהחלט. לא התכוונתי שתתחיל עכשיו להתעסק עם הספק, כנראה שהוא לא מקור הרעש העיקרי גם ככה. אם אחרי החלפת המאווררים עדיין הוא יפריע אפשר למצוא פתרונות.

5. לא הייתי ממליץ לקנות את המאוורר הזה רק בגלל שהוא מגביל אותך בשימוש. עד כמה שאני בדקתי (בשמיעה בלבד) הוא לא באמת יותר שקט ממאווררים אחרים ככה שאני לא מוצא הצדקה לקנות דווקא אותו לאור המגבלה שהוא כופה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@taotao:

מי מחליף מארז? ;D בחיים לא מחליף את המארז הזה. הכוונה הייתה בסך הכל לשדרג קצת את המחשב ולהוריד קצת את הרעש. חוץ מזה הוא עובד כביום היוולדו ;D

תודה לפונים, אני אתחיל עם למעבד, ואחליף גם את המאוורר הגנרי של המארז. גנרי זה אף פעם לא עושה לי טוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עדכון לגבי המאווררים:

1. נקנה מאוור מארז קדמי AC 12, רגיל בלי כל התוספות. המאוורר אכן כמעט לא נשמע, ואין ספק שהוא מוריד את הטמפ' בצורה יותר טובה מהגנרי. בנוסף שיניתי קצת את המיקום של הדיסקים הקשיחים מול המאוורר כך שהם יהיו מול המאוורר בדיוק וזה בהחלט משפיע.

2. למרות מה שכתוב באתר של AC ה Alpine 64 Pro לא מתאים לסוקט 754. במקרה שלי הוא נראה מתאים, אבל הקירור הפסיבי מעוצב ככה שחלק ממנו יושב על קבלים שהם צמודים ללוח. במצב הזה המאוורר לא אוטם את הסוקט ולא יושב טוב בכלל.

שלחתי מייל בעניין ל AC, ואני אנסה להחליף אותו ל ALPINE 7 ביום ראשון. באסה כי רציתי לסגור את הסיפור בסופשבוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Alpine 7 מתאים לתושבת 775 בלבד (עד כמה שאני יודע) ולכן חסר את המנגנון המתאים כדי להתחבר לתושבת שלך.

לפי התמונה של לוח האם שלך אני מבין שהקירור יושב לך על הקבלים שצמודים לתושבת לכיוון צידו האחורי של המארז.

תמדוד מה גודל גוף הקירור שנכנס שם, ואם אין פתרון בשביל ה-Alpine 64 PRO הייתי הולך על ה-Alpine 64 GT או Alpine 64 PWM ששניהם קטנים יותר במידותיהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קניתי ב KSP, ואני לא רואה שיש להם את הדגמים האלה כך שאוכל להחליף.

יש לך מושג איפה אפשר לקנות אותם?

דרך אגב, גיליתי שמה שעושה רעש לא נורמלי הוא המאוורר של הצ'יפסט. האם הוא הכרחי ואיפה אפשר להשיג פסיבי לצ'יפסט?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מכיר. צריך יהיה לחפש.

אפשר אולי למצוא עדיין בחנויות את דגמי ה-Silencer 64 של AC שהם אמנם ישנים יותר אך עבורך אמורים להספיק באותה מידה. מאוד מוזר הענים הזה עם חוסר ההתאמה של גוף הקירור. האם אתה יכול לנסות לחשוב על דרך לאלתר משהו או שפשוט בלתי אפשרי לחבר את הגוף כמו שצריך?

מה הגודל של מאורר הצ'יפסט? אם הוא מהקטנים (כמו אלו של כרטיסי המסך הישנים) אז לא פלא שהוא מרעיש ולדעתי כדאי לנתק אותו זמנית ולראות אם יש הבדל טמפ' ואם אין, אז פשוט לפרק אותו. הוא יושב על גוף כלשהו?

באופן כללי בדרך כלל הצ'יפסט מקורר פאסיבית והסירקולציה במארז מחליפה מאוורר ייעודי. אם המאוורר הזה יושב על גוף ניתן לפרק אותו ולהשאר רק עם גוף הקירור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין מה לאלתר, ובדברים האלה בלתי אפשרי לאלתר. השיפוע של הגוף יושב על שני הקבלים הגבוהים שצמודים לסוקט. אי אפשר להצמיד אותו בלי לשבור את הקבלים או לפרק את התושבת פלסטיק של הלוח. זה פשוט לא מתאים. אני אנסה להחזיר אותו ל KSP ביום ראשון ונקווה שהם לא יעשו בעיות. בנוסף אני אחכה לראות מה החברה עצמה אומרת. זה לא בסדר שהם מפרסמים אותו באתר שלהם כמתאים, אם זה לא מתאים לכולם. אני בטוח שזה לא הלוח היחיד בעולם עם סוקט 754 וקבלים באחד הצדדים.

המאוור הוא אחד מהקטנים אפשר לראותו אותו פה בתמונה. הוא יושב על גוף קטן שמתאים רק למאוורר, אם הייתי מוצא איזה פסיבי נורמלי לדעתי זה היה מספיק. אני צריך למצוא מדחום בשביל לבדוק את הטמפ' שלו עם ובלי המאוורר.

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...