עבור לתוכן

האם הגענו לרגע שנפסיק לממן את האברכים?

Featured Replies

פורסם

ולגבי המפגינים - בהתגלות האלימות הראשונה להיכנס בהם בכל הכוח. כמובן בתחילה רק במי שמראה אלימות אבל כולנו יודעים שזה תוך שניות אחדות יתדרדר למצב של עליהום.

אני לא בטוח שאתה צודק בזה, מהומות של 100 אלף איש אם לא יותר זה מצב שאף אחד לא רוצה.. (ושנינו יודעים שזה מה שיקרה ברגע שיתחילו לעצור חרדים בהפגנות).

  • תגובות 265
  • צפיות 21k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם

זאת ההפתעה, לא היית שום מקרה אלים בהפגנה של מעל 100 אלף איש, הסיבה כי היו שם רק שפויים ולא נתו יד לברברים.

השפויים באו כי כך קבעו גדולי -תורה.

דעתי שווה לעיתנואי גדעון לוי http://www.kikarhashabat.co.il/גדעון-לוי-הארץ.html

פורסם

החרדים בטלנים ויש להם את כל הזמן שבעולם ללכת מהפגנה להפגנה.

ממילא המשכורת דופקת, כולם רשומים בישיבה.

פורסם

רוני, אהבתי את הקטע שגדעון לוי מרוצה מההפגנה "השקטה" שלהם.

מסתבר שבעיני המדינה וכולנו כבר, קריאות גזעניות והוצאת דיבה סטייל "היטלר", "נאצי", "כושי מלוכלך" ושאר ירקות זה בשגרה, ורק אם הם יתחילו לשרוף צמיגים ולהפוך פחים זה לא בסדר.

עוד 10 שנים נראה לי שגם להפוך פחים ולשרוף צמיגים יהפוך לשגרה, ואז ההפגנה תיקרא "פרועה" רק אם ירצחו כמה אנשים.

זה הולך בכיוון מעודד

whoop-dee-doo

פורסם

למי שאין מוסר ישר זאת בעיה, מדובר על ההפגנה של 100 אלף חרדי אמת ולא קיצוניים ברברים, מי שמכליל זאת בעיה שלו.

השאלה המתבקשת היא אם מכירים חרדים באופן אישי, אם היא לא -אז שום דבר שבעולם לא יכול לשנות דעה.

פורסם

למי שאין מוסר ישר זאת בעיה, מדובר על ההפגנה של 100 אלף חרדי אמת ולא קיצוניים ברברים, מי שמכליל זאת בעיה שלו.

קצת לצאת מהבועה .

חרדי זה חרדי. כשהרב אומר תיהיה ברברי, הוא יהיה ברברי. כשהרב אומר תיהיה רגוע, הוא יהיה רגוע.

וזה לא מפתיע אותי מה שאתה אומר.

פורסם

שוב מי שלא מכיר חרדים באופן אישי ,זאת בעיה קשה שאין לה פיתרון - עד שיכיר.

בושה שהקיצוניות שכאן ממש גרועה, רב יאמר להיות ברברי , אפילו לראות חדשות [כמו אתמול] היה מצייר תמונה אחרת לאדם שרק מכיר חרדים דרך מסך הטלווזיה ועיתונות.

אין רב גדול-תורה שמאשר אלימות, שוב חוסר בלהכיר את הציבור הזה, אתם אלה שמביאים אסון למדינה.

אני לא מתיימר לשנות דעה למישהו, כי זה לא יקרה לעולם, שוב עד שמכירים אישית דבר מסויים -אשר לדון עליו.

לדעתי היה אתמול קידוש ה' גדול, סוף סוף הפגנה של חרדים מטעם גדולי תורה, אין אלימות .

פורסם

אין רב גדול-תורה שמאשר אלימות

אבל לאשר קריאות גזעניות, הסתה עקיפה או ישירה לאלימות והפרת צו בית-משפט, זה בסדר, נכון?

פאק אני פשוט לא מצליח להבין איך אנשים כמוך מסוגלים לחיות עם כל הסתירות האלה.

במקום למלא אחר חוקי המדינה שבלעדיה לא הייתם שורדים אפילו חודש, אתם בוחרים לנגח אותה. למה?

אני מתפלל לאלוהים שהביזיון הזה, שהוא בזיון לאל לא פחות מאשר ביזיון למדינה, יפסק. וכשאני אומר "יפסק", אני מתכוון למעצר המוני של חרדים ששוברים חוקים ויורקים למדינה בפרצוף.

פורסם

כותב באופן כללי להבנת דברי.

ישנם אנשים שאוהבים לסלף, ולהכניס אותי כיאלו אני חרדי, אך כל אדם שמכיר את הציבור באופן אישי -מכיר במה שאני כותב.

ברגע שיש הפגנה מטעם גדולי-תורה [בעיקר הרב אלישיב אצל האשכנזים] אז באים השפויים להפגנה שגם מצהירים,[מי שראה אתמול בחדשות ,שהם מוקיאים את האלימים כמו שהיה שילשום ]

מי שזוכר את ההפגנה הגדולה בשנת אממ 1999 , גם שם היו גדולי -ישראל ולא היה שום אלימות, אפילו התקשורת הכניסו בכוונה תחילה זוג חילוני לתוך ההמון כדי לעשות התססה- אך לא הצליחו

מוזמנים לצפות

http://www.shofar.net/site/emedia.asp?id=380&Category=3&Prourl=http://oldserver.shofar-tv.com/MEDIA/53.wmv

[דקה 19:50 רואים את זה, אפשר להעביר אחרי שכל הסירטון נטען במלואו]

..

לגבי הפרשה ,האבות קיימו את גזר הדין, נאמר אם לא תרצו בפשרה אז תכנסו לכלא- וזה מה שהם בחרו.

המחאה של החרדים [מעל 100 אלף ] היית בכלל על האמירה של השופט בבג"ץ,שבג"ץ גדולה יותר מהתורה, ועל כך יצאו למחות , וגם ללוות את העצורים.

פורסם
המחאה של החרדים [מעל 100 אלף ] היית בכלל על האמירה של השופט בבג"ץ,שבג"ץ גדולה יותר מהתורה

אבל זה נכון.

פורסם

לך זה נכון, לשומרי התורה זה לא -לכן הם יצאו למחות [וזה מותר ] וארגנו את זה מסודר עם המשטרה.

אין כאן קשר נגד חוקי המדינה, אלא רק לאימרה הזאת.

פורסם

איפה הוא אמר את זה? לא זכור לי שהוא אמר את זה.

רוני - מה ז"א לדעתך לא היו צריכים לפנות לבג"ץ? בנו של עובדיה יוסף - פנה לבג"ץ בעניין האפליה. בג"ץ לא התערב כך סתם..

פורסם

לך זה נכון, לשומרי התורה זה לא -לכן הם יצאו למחות [וזה מותר ] וארגנו את זה מסודר עם המשטרה.

אין כאן קשר נגד חוקי המדינה, אלא רק לאימרה הזאת.

גם הנסיון לחסום את גהה היה בתיאום עם המשטרה? גם השבתת ר"ג? ואם כל הנאשמים הסגירו את עצמם, אז למה בדיוק המשטרה מחפשת אותם? סליחה על השפה אבל אתה חייב להפסיק לזרוק בולשיט לאוויר.

פורסם

אין לי כרגע זמן פנוי לחפש, תחפש את זה בגוגל , השופט אפילו יש לו כיפה ואמר זאת.

יש לציין שהאבות קיבלו 2 הצעות אחת פשרה והשניה כלא -ובחרו בשניה,כך שאין כאן משהו אישי נגד בג"ץ .

לא היו צריכים לפנות, כי זה רק יגרום ליותר תסיסה, היו צריכים לפתור את זה בדרך אחרת.

לדעתי יש את הקטע הזה בציבור החרדי אשכנזי ספרדי, אך הוא לא מטעם של גזענות [בגלל שצבע עורו חום יותר] אלא בגלל סוג חינוך, אותו בית-ספר מקבל ספרדיות אך בגלל שזה בית ספר שנועד לאשכנזיות הוא יעדיף רוב אשכנזי.

גדולי תורה בעצם עם אדייק ישראל בציבור האשכנזי [כמו הרב אלישיב ] נלחמים על הדבר הזה שכן לקבל ספרדיות , אך יש עסקנים שלא תמיד הולכים לרוחם באופן מלא.

.......

שוב אותו בחור רוצה לסלף את כווונתי [השאלה שלי האם זה כל פעם בכוונה תחילה],בקצרה הפגנה שמתנהלת על ידי גדולי תורה היא שקטה- מהסיבה שהיא מתנהלת עם חרדי אמת ולא קיצוניים ברברים שאף הם שונאים אותם יותר ממך.

גם בהפגנות קטנות למשל 1000 איש וכדומה של 'העדה החרדית' [כמו אינטל וכאלה] את הדברים שאני אכתוב כמו גם אז קשה לי עדיין לכותב אותם לאדם שלא מכיר את הציבור הזה ,כי להכיר ציבור רק דרך תקשורת -זאת בעיה [תנסו קצת לחשוב על זה] ככה וככה אנו מדביםר עליהם, אבל אפילו לא מכירים כמה חרדים אישית או מעולם לא ביקרו באיזה היכל ישיבה לראות את אותם חרדים, לשוחחח עימם להכיר אותם פנים מול פנים וכו'..

אז גם בהפגנה כזאת יש בערך 2 שיזרקו אבנים ועוד כמה פחים -וזהו, כל השאר אינם יד בזה, אך מה תעשה התקשורת? היא רוצה כותרת היא רוצה רייטינג אז היא תיקח את זורקי האבנים -וזהו

ממקום להדגיש כל פעם שהרבנים מוצאים כרוזים וכו' שנגד אלימות וכיוצא בזה וגם מדברים על זה כל פעם בפני קהל, לתקשות הכללית קל לקחת רק חצי מהעוגה העיקר רייטינג גבוה.

כל חרדי צריך להתנהג בדיוק כפי שהרמב"ן כתב בזמנו לבנו.

איגרת הרמב"ן

שְׁמַע בְּנִי מוּסַר אָבִיךָ. וְאַל תִּטֹּשׁ תּוֹרַת אִמְּךָ: תִּתְנַהֵג תָּמִיד לְדַבֵּר כֹּל דְּבָרֶיךָ בְּנַחַת, לְכֹל אָדַם וּבְכֹל עֵת, וּבַזֶּה תִּנָּצֵל מִן הַכַּעַס שֶׁהִיא מִדָּה רָעָה לְהַחְטִיא בְּנֵי אָדַם. וְכֵן אָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה: כֹּל הַכּוֹעֵס כֹּל מִינֵי גְהִינֳם שׁוֹלְטִים בּוֹ, שֶׁנֶּאֱמַר: וְהָסֵר כָּעַס מִלִּבְּךָ, וְהַעֲבֵר רָעָה מְבַשֶּׂרְךָ. וְאֵין רָעָה אֶלָּא גְהִינֳם, שֶׁנֶּאֱמַר: וְגַם רָשָׁע לְיוֹם רָעָה. וְכַאֲשֶׁר תִּנָּצֵל מִן הַכַּעַס תַּעֲלֶה עַל לִבְּךָ מִדַּת הָעֲנָוָה שֶׁהִיא מִדָּה טוֹבָה מִכֹּל הַמִּדּוֹת טוֹבוֹת, שֶׁנֶּאֱמַר: עֵקֶב עֲנָוָה יִרְאַת ה'. וּבַעֲבוּר הָעֲנָוָה תַּעֲלֶה עַל לִבְּךָ מִדַּת הַיִּרְאָה, כִּי תִּתֵּן אֵל לִבְּךָ תָּמִיד: מֵאַיִן בָּאתָ, וּלְאָן אַתָּה הוֹלֵךְ, וְשֶׁאַתָּה רִמָּה וְתוֹלֵעָה בְּחַיֶּיךָ וְאַף כִּי בְּמוֹתְךָ, וְלִפְנֵי מִי אַתָּה עָתִיד לִתֵּן דִּין וְחֶשְׁבּוֹן, לִפְנֵי מֶלֶךְ הַכָּבוֹד, שֶׁנֶּאֱמַר: "הִנֵּה הַשָּׁמַיִם וְשֶׁמֵּי הַשָּׁמַיִם לֹא יְכַלְכְּלוּךָ, אַף כִּי לִבּוֹת בְּנֵי אָדַם". וְנֶאֱמַר: "הֲלֹא אֵת הַשָּׁמַיִם וְאֵת הָאָרֶץ אֲנִי מַלֵּא נְאוּם ה' ".

וְכַאֲשֶׁר תַּחְשֹׁב אֵת כֹּל אֵלֶּה, תִּירָא מִבּוֹרְאֲךָ וְתִשָּׁמֵר מִן הַחֵטְא, וּבַמִּדּוֹת הָאֵלֶּה תִּהְיֶה שָׂמֵחַ בְּחֶלְקְךָ. וְכַאֲשֶׁר תִּתְנַהֵג בְּמִדַּת הָעֲנָוָה לְהִתְבּוֹשֵׁשׁ מִכֹּל אָדַם וּלְפַחֵד מִמַּנּוּ וּמִן הָחֶטְא, אָז תִּשְׁרֶה עָלֶיךָ רוּחַ הִשְׁכִּינָה וְזִיו כְּבוֹדָה, וְחַיֵּי עוֹלַם הַבָּא.

וְעַתָּה בְּנִי, דַּע וּרְאֵה, כִּי הַמִּתְגָּאֶה בְּלִבּוֹ עַל הַבְּרִיּוֹת, מוֹרֵד הוּא בְּמַלְכוּת שָׁמַיִם, כִּי מִתְפָּאֵר הוּא בִּלְבוּשׁ מַלְכוּת שָׁמַיִם, שֶׁנֶּאֱמַר: "ה' מָלַךְ גֵּאוּת לָבֵש" .

וּבְמַה יִתְגָּאֶה לֵב הָאָדָם? אִם בְּעֹשֶׁר ה' מוֹרִישׁ וּמַעֲשִׁיר. וְאִם בְּכָבוֹד, הֲלֹא לֶאֱלֹקִים הוּא, שֶׁנֶּאֱמַר: "וְהָעֹשֶׁר וְהַכָּבוֹד מִלְּפָנֶיךָ", וְאֵיךְ מִתְפָּאֵר בִּכְבוֹד קוֹנוֹ?. וְאִם מִתְפָּאֵר בְּחָכְמָה, מֵסִיר שָׂפָה לְנֶאֱמָנִים. וְטַעַם זְקֵנִים יִקַּח: נִמְצָא, הַכֹּל שַׁוֵּה לִפְנֵי הַמָּקוֹם, כִּי בְּאַפּוֹ מַשְׁפִּיל גֵּאִים וּבִרְצוֹנוֹ מַגְבִּיהַּ שְׁפָלִים, לַכֵּן תַּשְׁפִּיל עַצְמְךָ וינשאך הַמָּקוֹם.

עַל כֵּן אֲפָרֵשׁ לְךָ אֵיךְ תִּתְנַהֵג בְּמִדַּת הָעֲנָוָה לַלֶּכֶת בָּהּ תָּמִיד: כֹּל דְּבָרֶיךָ יִהְיוּ בְּנַחַת, וְרֹאשְׁךָ כָּפוּף, וְעֵינֶיךָ יַבִּיטוּ לְמַטָּה לָאָרֶץ וְלִבְּךָ לְמַעְלָה, וְאַל תַּבִּיט בִּפְנֵי אָדַם בְּדַבֶּרְךָ עִמּוֹ, וְכֹל אָדַם יִהְיֶה גָּדוֹל מִמְּךָ בְּעֵינֶיךָ, וְאִם חֲכַם אוֹ עָשִׁיר הוּא-עָלֶיךָ לְכַבְּדוֹ, וְאִם רָשׁ הוּא וְאִתָּהּ עָשִׁיר אוֹ חָכַם מִמֶּנּוּ-חֲשֹׁב בְּלִבְּךָ כִּי אַתָּה חַיַּב מִמֶּנּוּ וְהוּא זַכַּאי מִמְּךָ, שֶׁאִם הוּא חוֹטֵא, הוּא שֹׁגֵג וְאַתָּה מֵזִיד.

בְּכֹל דְּבָרֶיךָ וּמַעֲשֶׂיךָ וּמֵחַשָּׁבוֹתֶיךָ וּבְכֹל עֵת, חֲשֹׁב בְּלִבְּךָ כְּאִלּוּ אַתָּה עוֹמֵד לִפְנֵי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא וּשְׁכִינָתוֹ עָלֶיךָ, כִּי כְּבוֹדוֹ מַלֵּא עוֹלַם. וּדְבָרֶיךָ

יִהְיוּ בְּאֵימָה וּבְיִרְאָה כְּעֶבֶד לִפְנֵי רַבּוֹ, וְתִתְבַּיֵּשׁ מִכֹּל אָדַם, וְאִם יִקְרָאֲךָ אִישׁ אַל תְּעַנֵּהוּ בְּקוֹל רָם רַק בְּנַחַת, כְּעוֹמֵד לִפְנֵי רַבּוֹ. וֶהֱוֵי זָהִיר לִקְרוֹת בַּתּוֹרָה תָּמִיד אֲשֶׁר תּוּכַל לְקַיְּמָהּ, וְכַאֲשֶׁר תָּקוּם מִן הַסֵּפֶר, תְּחַפֵּשׂ בַּאֲשֶׁר לָמַדְתָּ אִם יֵשׁ בּוֹ דָּבָר אֲשֶׁר תּוּכַל לְקַיְּמוֹ, וּתְפַשְׁפֵּשׁ בְּמַעֲשֶׂיךָ בַּבּוֹקֵר וּבָעֵרֶב, וּבַזֶּה יִהְיוּ כֹּל יַמֶּיךָ בִּתְשׁוּבָה. וְהַסֶּר כֹּל דִּבְרֵי הָעוֹלָם מִלִּבְּךָ בְּעֵת הִתְפִּילָהּ, וְהַכֵּן לִבְּךָ לִפְנֵי הַמָּקוֹם בָּרוּךְ הוּא, וְטַהֵר רָעֲיוֹנֶיך, וַחֲשֹׁב הַדִּבּוּר קֹדֶם שֶׁתּוֹצִיאֵנוּ מִפִּיךָ, וְכֵן תַּעֲשֶׂה כֹּל יְמֵי חַיֵּי הֶבְלֶךָ בְּכֹל דָּבָר וְדָבָר וְלֹא תֶּחְטָא. וּבַזֶּה יִהְיוּ דְּבָרֶיךָ וּמַעֲשֶׂיךָ וּמֵחַשָּׁבוֹתֶיךָ יְשָׁרִים, וּתְפִלָּתְךָ תִּהְיֶה זַכָּה וּבָרָה וּנְקִיָּה וּמְכֻוֶּנֶת וּמְקֻבֶּלֶת לִפְנֵי הַמָּקוֹם בָּרוּךְ הוּא, שֶׁנֶּאֱמַר: "תָּכִין לִבָּם תַּקְשִׁיב אָזְנְךָ"

תִּקְרָא הָאִגֶּרֶת הַזֹּאת פַּעַם אַחַת בְּשָׁבוּעַ וְלֹא תִּפְחוֹת, לְקַיְּמָהּ וְלַלֶּכֶת בָּהּ תָּמִיד אַחַר ה' יִתְבָּרֵךְ, לְמַעַן תַּצְלִיחַ בְּכֹל דְּרָכֶיךָ וְתִזְכֶּה לָעוֹלָם הַבָּא הַצָּפוּן לַצַּדִּיקִים. וּבְכֹל יוֹם שֶׁתִּקְרֶאנָה יְעַנּוּךָ מִן הַשָּׁמִים כַּאֲשֶׁר יַעֲלֶה עַל לִבְּךָ לִשְׁאוֹל עַד עוֹלַם, אַמֵּן סֶלָה:

פורסם

תראה, בכל פעם שיש אלימות אפשר להגיד שזה קומץ וזה לא מייצג את הרוב. אבל לא תמיד יש קשר בין מה שאומרים לבין המציאות, נכון?

הרי אתה ואני יודעים שיש לרבנים את הכוח והסמכות בקהילות החרדיות כדי למנוע מקרים כאלו לאלתר. שנינו יודעים שהם לא משתמשים בסמכות שלהם, פוסקים הלכה בנושא שאוסרת הכאת חייל או שוטר, כי לא אכפת להם שהנתינים שלהם מכים שוטרים וחיילים - ואני בטוח שיש לא מעט רבנים שאף תומכים באלימות נגד המשטר.

אז אפשר להביא איזה מקור של רמבם, או איזו גמרא בנושא - אבל ידוע שהרבנים של היום מצפצפים על הגמרא, המשנה ומקורות אחרים (ראה סוגיית עגונות, הראשונה שעלתה לי לראש).

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים