ThinkPad vs Latitude vs EliteBook מה באמת הטוב ביותר? - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ThinkPad vs Latitude vs EliteBook מה באמת הטוב ביותר?


ymss69

Recommended Posts

טוב אז אני יתחיל את הטרד האחרון שלי לפני הקנייה שלי שאם לא תקרה החודש, אז תקרה בקרוב מאוד עקב צורך בנייד חדש שעד עכשיו היה בו פחות צורך, אבל קשה לחיות ללא.

ברקע- IBM ThinkPad X40, היה ברשותי מעל 5 שנים, כרגע רק הדיסק קשיח הלך, הבעיה שסוללה ודיסק קשיח יעלו לי מעל 1000 שקל, ולא יתנו לי אחריות על המוצר או על שאר הרכיבים שאני לא יודע כמה זמן יחזיקו מלבד העבודה שהמחשב יחסית חלש.

הצורך- מחשב נייד עסקי, לא בגלל שאני איש עסקים אלא בגלל שבהיותי בא מתחום מכירות המחשבים הכרתי לעומק את הצורך באחריות ארוכה ובחשיבותה של איכות הבנייה הגבוהה שמגיעה בזאנר הזה של המחשבים, אני לא רוצה מחשב לטווח קצר אלא אחד לטווח ארוך כמו שנתן לי הקודם.

דברים חשובים נוספים שכדאי לציין-

1. מסך מאט בלבד!! אין לי שום רצון במסך מבריק, יודע במאת האחוזים שזה לא בשבילי, מלבד זאת אין צורך במסך רחב להיפך מסך רגיל יהיה אפילו טוב יותר.

2. משקל שלא יעלה על 2 קילו ומסך שלא יעלה על 14 אינץ.

3. טראק פוינט, נשמע מטומטם אבל לדעתי אחד הדברים השימושים במחשב.

4. אין שום צורך בכונן ולכן גם אם יגיע כנראה שיוסר למטרות חסכון במשקל.

5. חיבור אלחוטי טוב ככל הניתן, זה שרשום N זה לא מספיק, צריך כרטיס עם עוצמה חזקה!!

האופציות העומדות לפניי מחולקות לשתיים, קודם כל חברה ואחר כך גודל.

נתחיל בעניין החברות, לשלושת החברות הגדולות יש סדרות עסקיות שכולם מקבלים ביקורות כאלה ואחרים על איכותם,

HP הייתה נחשבת עד היום לנחותה בשלישייה, אבל סדרת האליט החדשה מקבלת שבחים כמעט בכל אתר אפשרי ונראית כאופצייה לא רעה בכלל!

DELL אולי יצרנית המחשבים הגדולה בעולם, מקבלת אינסוף תשבוחות והמלצות בכל הפורומים, למרות זאת שירות גרוע בארץ וחוסר פרגון לדגמים החדשים לא חסר.

LENOVO אולי לא IBM אבל עדיין אותם סדרות שמקבלות אינסוף ביקורות טובות ברשת, נחשב אולי למחשב העסקי הטוב בעולם, החסרון פה הוא המחירים בארץ שלפעמים מגיעים לאלפי שקלים יותר מהמתחרים.

גודל, כאן נמצא את הדברים הבאים-

12.1 יש את ה2540 של ואת הX201 של לנובו.

13.3 E4310 של דל

14.1 E6410 של דל, 8440, וכל הT410 שבראשם הS!!!

דגמים שנראים כרגע הכי רלוונטים הם הX201 ב12, הE4310 ב13, ה8440 ב14, וגם הT410S.

הX201 נראה הבחירה הטריוויאלית אחרי הX40 החסרון הוא סוללה שתבלוט החוצה כי אני לא מתכוון להתמודד עם 4 תאים, והביקורות שאומרים שהסדרה שהובילה עד היום תשוק מקבלת מענה רציני מה2540.

הE4310, נראה ההתפשרות הכי טובה באמצע, החסרונות הם ביקורות שעוד לא הגיעו , הסוללה שבולטת החוצה, ודל שמשום מה מקבלים רושם פחות טוב מהמתחרים בסגמנט הזה.

ה8440 הוא כנראה המחשב שמקבל הכי הרבה תשבוחות, בהרבה אתרים מחשיבים אותו למחשב העבודה הטוב ביותר שנמכר כיום, מהללים אותו כמחשב הדגל של וטוענים שכמעט ואין לו מתחרים, החסרון שלו בא מהחברה שלו שסובלת מחוסר אמינות ושירות גרוע בארץ יחסית.

הT410 על הסדרה הזאת בכלל אין מה להרחיב, סדרת המחשבים העסקים הנמכרת ביותר בעולם והנחשבת ביותר בעולם, נפוץ מאוד בגופים מאוד נחשבים כמו ודומיהם, החסרון שלו הם במיקום הסוללה, המשקל אם לא בוחרים את דגם הS והמחיר המטורף בארץ לעומת חו"ל.

המון המון לבטים שאפשר לצמצם אותם בעיקר ע"י התמקדות בחברה או גודל, אני רגיל ל12 והוא היה לי נוח בטירוף, אבל יחסית משטח עבודה קטן, ה14 נראה גודל אידאלי אבל בדרך כלל סובל ממשקל עודף, וב13 אין מגוון מספיק טוב (כי יצאתי מנקודת ההנחה שסוני יקר ואין שירות טוב בארץ).

אשמח מאוד לדעתכם,

יוסי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איך שכחת את ה X301 של לנובו ?

אני משתמש במחשב זה והוא נהדר. עם מעבד ULV ולא מרגיש שום נחיתות בביצועים.

לאחרונה עבדתי קצת על X201 עם מעבד i5 - לא היה מהיר באופן משמעותי מה-X301 אבל היה פחות נוח, וכן היה עבה וכבד יותר מה X301.

ודרך אגב, אני מאוד אוהב גם את המחשבים של DELL, אבל היא אינה יצרנית המחשבים הגדולה בעולם אלא השלישית אחרי HP ו ...

אבל הייתי לוקח כל גדם מקביל של ע"פ השתיים האחריות בלי לחשוב פעמיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

העדפותיך במחשבים ניידים דומים מאוד (עד כדי שזה כמעט מפתיע) לטעמי האישי. גם אני רואה יתרון גדול לדגמים העסקיים, לאיכות בנייה ושירות, מעדיף מסך מאט, משקל נמוך ולא מוכן להתפשר על נייד בלי טראקפוינט.

חייב להתוודות מראש שניסיון אישי ממושך יש לי רק עם ניידי Thinkpad (ועם נייד עסקי עתיק אחד של Compaq שלא רלוונטי לסיפור), אך מהתרשמויות קצרות אצל אחרים, וכן מביקורות ודעות שצברתי התגבש אצלי רושם שהניידים החדשים בסדרות העסקיות של ו- משתווים באופן כללי לדגמים של Lenovo, כאשר לכל אחת משלוש הסדרות המובילות שציינת יכולים להיות יתרונות מסוימים וחסרונות מסוימים לעומת השאר.

בסופו של דבר, כנראה, לא משנה מה תבחר, לא תיפול בבחירה שלך. ליתר דיוק, סיכוי של "נפילה" קיים תמיד (בכל דגם חדש - ייתכן שיש איזה פגם נסתר שיתבהר רק לאחר שימוש ממושך), אך אני לא חושב שסיכוי זה שונה מהותית בין שלושת היצרנים.

היתרונות המסורתיים שתמיד ראיתי לThinkpad הם המקלדת והטראקפוינט. המקלדת שלהם תמיד הצטיינה מבחינת הנוחות (הצורה של המקשים, הפידבק בהקלדה), למעט מספר דגמים לא מוצלחים (בדור ה-T400/T500) שבהם היו מקלדות "רכות" מידי. בדור החדש עברה המקלדת עיצוב מחדש, כך שהבעיה (על סמך דיווחים של משתמשים) כבר אינה קיימת. כמו כן, אני אישית, מאוד מעדיף את סידור המקשים של IBM/Lenovo שקרוב על פני זה של (מבחינת מיקום, צורה וגודל של מקשי שליטה כגון Shift, Enter, Home/End ודומיהם). פה מדובר בהעדפה אישית שיכולה להשתנות מאדם לאדם. אגב, ניידי Latitude בהקשר זה דומים מאוד לThinkpad.

לגבי הטראקפוינט, למרות שבכל הניידים שהזכרת הוא קיים, איכותו לא זהה. זה של IBM/Lenovo הצטיין לאורך השנים בדיוק ותגובה עדיפים מאשר אלה של המתחרים, וכן באפשרויות הגדרה רבות ומגוונות בדרייבר. אני גם מוצא את מכסי הגומי עצמם יותר נוחים, וזה עושה הבדל עצום עבורי. דבר נוסף - בניידי DELL/Lenovo קיים כפתור אמצעי לטראקפוינט שבאמצעותו מתבצעת גלילה, וזה פיצ'ר חשוב מאין כמוהו שמעלה את שימושיות הטראקפוינט בעשרות אחוזים. פיצ'ר זה קיים גם בניידים הגדולים בסדרת Elitebook (גודל 15-17"), אך מסיבה ממש לא ברורה ויתרו עליו בדגמי ה-12-14", ולטעמי זה גובל ברשלנות פושעת.

מה שכן - יתרון מסוים שאני רואה לHP הוא שבדגמי Elitebook האחרונים עברו לייצר את המכסה החיצוני של המסך ושל הפאלמרסט ממתכת (לעומת פלסטיק CFRP/ABS). זה נותן קשיחות נוספת (וגם נראה טוב). יש עם זה בעיה אחת - מתכת היא יותר קשיחה מפלסטיק, אך פחות גמישה. מה שאומר שאם מפעילים לחץ חזק, או שהמחשב חוטף מכה, יכולים להיווצר שקעים (ממש כמו ברכב, ראיתי את זה קורה). עם זאת, סביר להניח שהמתכת היא עמידה יותר לשפשופים, שריטות ושברים מ"עייפות החומר" בפינות ובקווי התפר שהרבה פעמים רואים בפלסטיק.

אם נתמקד בדגמים הספיציפיים, הרי שה8400 והT410 הם קצת בעייתיים, כי המשקל שלהם הוא מעבר ל2ק"ג. בתור אחד שמכיר את הX40, ומצד שני גם מסתובב באופן קבוע עם נייד 14", ההבדל יהיה שמיים וארץ (משקל כמעט כפול).

הT410S לעומת זאת, הוא סיפור אחר לגמרי. במשקל של 1.8 קילו זה אחד מניידי ה14" הקלים ביותר שקיימים, וככזה הוא היה הבחירה האישית שלי, כי הוא נותן שילוב מצוין של משקל נמוך (הכונן האופטי נשלף, כך שאפשר לוותר עליו ולהוריד את המשקל עוד), מסך גדול, רזולוציה גבוהה (1440X900) שזה גבוה משמעותית ממה שיש לך בX40 וגם ממה שתוכל למצוא ב-E4310 למשל. החסרון המרכזי - מחיר ושוב מחיר.

הX301 שpiwi הזכיר הוא גם דגם מצוין, וגם הוא מציע את אותה הרזולוציה של 1440X900 בגודל ובמשקל מעט נמוכים מהT410S. החסרונות - מעבד איטי יותר (למרות שכנראה יורגש רק בשימושים מסוימים) ומדור ישן יותר. יש שמועות שעומד לצאת יורש, אבל אין שום דבר וודאי. כמו כן - חסרונות נוספים בחיבוריות, כי אין תמיכה בתחנת עגינה ובכרטיסי הרחבה PCCard/ExpressCard. וגם כאן מדובר במחשב לא זול בכלל.

הX201 לדעתי פחות עדיף, אלא אם כן אתה חייב את הכי קטן שיש. הוא לא משמעותית קל יותר מהX301, בא ברזולוציה נמוכה יותר (אלא אם כן אתה מוצא X201S מתאים, אבל גם אז - לרזולוציה כזו מסך 12" כנראה פשוט קטן מכדי להיות נוח), והעיצוב שלו פשוט לא לטעמי (למרות שזה אישי).

לגבי ה2540 של - כל היתרונות והחסרונות שפירטתי לעיל עבור HP תקפים לגביו.

לסיכומו של עניין, כמו שאמרתי - אין פה ולא יהיה פה מנצח ברור. העדפתי האישית (אם היה לי תקציב לא מוגבל) הוא הT410S מכל הסיבות שפירטתי. אבל אם מכניסים מחיר לשיקול, התמונה משתנה, ושיקולי עלות/תועלת הם אישיים מידי, כך שלא אוכל לחוות דעה בעניין זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז ככה, הפורום הזה למרות היותו כמו כל הפורומים שורץ הרבה אנשים שרוצים להבין אבל לא באמת כאלה, גם שופע הרבה אנשים עם ידע רב או אפילו עסקנים בתחום, אני שמח מאוד להגיע לפה כל פעם מחדש, רציתי להתחיל בזה.

אז אני יסביר לך קצת יותר רקע רק בגלל שהגענו לזה, אני עובד בתחום דבר שיביא אותי למחירי מדף שנמוכים ב20 אחוז מהמחירים בארץ, ויש לי גם אופצייה לקנות מחו"ל, עניין הכסף אומנם בעייתי בגלל מחסור רב בו כרגע אבל גם בימים שקניתי את הX40 הייתי תלמיד כיתה י' שהלך לעבוד ועבד עוד יותר קשה על אמא שלו כדי להסביר לה למה הוא צריך מחשב נייד ב13 אלף (כן כן זה היה המחיר ההזוי שלו אז) בזמן שמחשבים ניידים עולים 4500 (מקבילים ל3500 של היום), בסופו של דבר כולם הבינו כמה זה עסקה חכמה, אח שלי שקנה מחשב נייד שלוש שנים אחריי והמחשב הספיק ללכת כבר, אני שהמחשב נתן לי מענה בכל מקום, בלימודים עם סוללה מדהימה של 7 שעות, בבית כניידות מושלמת ממקום למקום, ואמא שלי שהייתה שמחה שהתעודת בגרות שלי הניבה פירות.

היום אני לפני תואר ואני יודע כמה אני יצטרף את המחשב הנייד הזה ולכן אני לא רוצה ליפול פה, אני מוכר מחשבים ניידים ועוברים לי אינספור כאלה ביד, והגעתי למסקנה שההבדל בין 12 ל13 ו14 הוא משמעותי והוא דבר שאני מאוד רוצה, הבעיה שיש את הX301 ששיחקתי איתו והוא לא מלהיב בכלל ביחס למחיר ההזוי שלו בעיקר הקונפיגורציות הישנות שהוא משווק איתם וכאן מגיע גולת הכותרת,

מכל האנשים והדעות שקיבלתי כולם הולכים לכיוון הלנובו עכשיו היה והלכתי על כזה, השאלה היא ככה-

X201 חסרון בסוללה שתבלוט החוצה, העניין שאי אפשר לקנות עם המעבדים החסכונים מסדרת I5 והיחידה שמגיע עם הI7 החסכוני אינו זמין לא בארץ ולא בחו"ל, רזולוציית מסך נמוכה מלבד הS.

X301 או לקנות יד שנייה! או להמתין לדגם חדש שיצא וכנראה יכלול את המעבדים החסכוניים החדשים ואולי אפילו USB3.

T410S חסרון במיקום הסוללה שנראה לי מפחיד, גם פה יש את העניין שאולי בעתיד הוא ישווק עם המעבדים החסכונים, והשאלה אם כדאי לקנות אותו בחו"ל.

והשאלה הקטנטנה והחשובה מעט, כן או לא ולמה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי - כן. שווה. בתנאי שאתה יכול להרשות לעצמך את תוספת המחיר הלא קטנה, ובתנאי שאתה לא זקוק לנפח רב, לעומת דיסק קשיח נותן, על סמך רוב הדעות של אנשים שהתנסות איתם, את השיפור הדרמטי ביותר לחוויית השימוש הכללי. הרבה יותר מאשר שדרוג מעבד / . כאמור, הכוונה היא לשימוש השוטף (פתיחת יישומים / קבצים, מהירות תגובה לפעולות משתמש).

לגבי קניית ניידי בחו"ל - אין עם זה שום בעיה (כל עוד זה Thinkpad). כולם מקבלים אחריות בינ"ל שתקפה בארץ. שים לב שרוב הדגמים הזולים שנמכרים בארה"ב באים עם אחריות לשנה כברירת מחדל - מומלץ לשדרג לפחות ל3.

אני לא מצליח להבין מה מפחיד אותך במיקום הסוללה של הT410S. החסרון המשמעותי אולי הוא שהסוללה מוגבלת ל6 תאים, אבל גם ככה אמרת שאתה לא רוצה סוללה שתבלוט החוצה.

לגבי חסכוניים - על אילו אתה מדבר ספציפית?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שמפחיד אותי מתחלק לשתיים-

1. האם המיקום של הסוללה לא גורם לחימום יתר באזור העכבר והמקלדת בזמן שהמחשב בטעינה.

2. שגם הסוללת שישה תאים לא בדיוק עוברת את ה3 שעות בשימוש נורמלי, שזה נראה לי קצת מידי.

בנוגע לקניית בחו"ל והSSD, קיבלתי, יבדוק את כל האופציות מה הכי ישים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי חימום יתר, לא שמעתי תלונות על זה ובכל מקרה לא הייתי דואג. יש מספיק דברים שיכולים לגרום לחימום יתר באזור הזה, בלי קשר למיקום הסוללה. המעבד, למשל, שבמאמץ נוטה להתחמם משמעותית יותר, הזכרונות, הכרטיס האלחוטי. מכל אלה, היא אולי הדבר הפחות מתחמם.

לגבי זמן , זה באמת קצת מעט (שכן מדובר בסוללת 6 תאים מוקטנת). אפשר במקום הכונן האופטי שאתה לא צריך להוסיף נוספת, שתוסיף לך משהו כמו 50-60% זמן , אבל אז אתה כבר מתקרב ל2ק"ג במשקל, וגם המחיר עולה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בוא ניצא מנקודת הנחה שסגרנו על , אם היית צריך לקנות את המחשב לעצמך, כאשר באוקטובר אתה מתחיל ללמוד, על איזה מהשלושה הייתה הולך, והאם היית ממתין למעבדים החדשים? והאם יש סיכוי שאחד מהם כבר יגיע עם תמיכה בUSB3?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

את העדפתי האישית כבר ציינתי לפני מספר הודעות. :) אבל אין זה אומר שהיא צריכה להיות העדפתך.

לגבי המתנה - אני מחזיק בדעה שאין לזה משמעות, כי תמיד יש משהו טוב יותר מעבר לפינה, ואפשר ככה לחכות לנצח. קונים כשצריך ומנסים למצוא את הכי טוב/משתלם באותה נקודת זמן.

לגבי מעבדים חדשים וUSB3 - אין בין הדברים האלה שום קשר. כרגע לא תומכת בUSB3 בצ'יפסטים שלה, ולפי הודעה שהתפרסמה לאחרונה, נראה שלא מתכוונת לתמוך בטכנולוגיה זו עד 2012. כל היצרנים שמוסיפים תמיכה לUSB3 עושים זאת באופן עצמאי באמצעות בקרים נפרדים. עצמה כבר תומכת בUSB3 במחשבים הworkstation שלה (W510 ו-W701). האם יחליטו להוסיף תמיכה לכל קו המוצרים שלהם ברוויזיה הבאה, ומתי זה יקרה? רק בלנובו יודעים. מה שבטוח, אם מדובר יהיה בשדרוג מעבד בלבד, זה לא יוסיף לך USB3.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הדבר היחיד שקראתי עליהם שחלקם 25 וואט על מנת לשמור על תדר מעבד גבוהה, וחלקם 18 וואט ומקבילים לULV של היום עם תדר שמסתובב סביב ה1.4, מלבד זאת רק הI7 החסכוניים באמת משווקים עם מחשבים חדשים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...