למה קיימת המתנה בין אכילת בשר לחלב בדת היהודית? - עמוד 4 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

למה קיימת המתנה בין אכילת בשר לחלב בדת היהודית?


Fighter

Recommended Posts

מהתורה, כמו שנאמר, אסור לבשל או לאכול את שניהם יחד.

יש מחלוקת בין הרמב"ם לרש"י לגבי הטעם של איסור אכילת חלב אחרי בשר:

לא זוכר מי אומר מה אבל אחד אומר שזה בגלל הטעם שנשאר בפה ואחד אומר שזה בגלל הבשר שנשאר בשיניים.

לכן צריך הפסק כמו בין סעודה לסעודה.

ומכאן נובעים המנהגים השונים בקשר לזמני ההמתנה:

יש כאלה שנוהגים 6 שעות, ויש כאלה שפחות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 118
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אני חושב שזה הטעם של מדוע מחכים בין בשר לחלב.

הדין כלעצמו של התורה - אסור בשר וחלב מטעם מוסרי, כי בזה מידת אכזריות כאשר האדם אוכל את חלב האם - יחד עם הבשר, הוא כאילו מתייחס לחיות כהפקר, ומערבב חלב שנועד להנקה יחד עם בשר שנועד לאכילה.

כל השאר מדרבן כפי הציוו בתורה לעשו סייג ,במקום שהעם יכול לטעות.

כפי שהוסבר כאן http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=462772.30

....

בספרו הפילוסופי מורה נבוכים מסביר הרמב"ם בין היתר את הטעם למצוות השונות, ורושם בחלק שלישי, פרק מ"ח:

אבל אסור בשר בחלב, הרי עם היותו גס מאוד בלי ספק, וגורם מילוי רב, אין הדבר רחוק לדעתי שיש לעבודה זרה בכך שייכות, ושמא כך היו אוכלין בעבודה מעבודותיה או באד מאדיהם.

וממה שמחזק את זה לדעתי, שאסור בשר בחלב הזכירו פעמים בתחילת הציווי בו כאשר הזכיר מצוות החג, שלוש פעמים בשנה וגו`, וכאילו יאמר בחגכם וביאתכם לבית ה` אלוהיך לא תבשל מה שתבשל שם בצורה פלונית כפי שהיו הם עושים.

זהו המתקבל יותר לדעתי בטעם איסורו, אלא שלא ראיתי את זה כתוב במה שעיינתי מספרי ה"צאבה".

[הרמב"ם הסביר שמקור הטעם נמצא בעובדה שכך נוהגים הגויים, והיהודי צריך להיות שונה מהגויים בכל דרך חייו - בלבושו, במנהגיו, בדיניו וגם במאכלו. בעבר היו נוהגים עובדי אלילים לבשל בשר בחלב ביחד, וכיום נוהגים הגויים לאכול את המאכל הנקרא "צ'יזבורגר", והכל נובע מאותה תרבות . התורה מלמדת את היהודי לרסן את עצמו, לכבוש את יצריו ולמנוע עצמו מכל סוגי המאכלים, כדי שלא יגיע לדרך זללנות ורעבתנות כפי שעושים בעלי החיים האוכלים הכל.]

..

וזמן ההמתנה בין בשר וחלב הוא שש שעות , ויש אומרים חמש, ולחולה ולמינקת יש להקל לאחר שעת המתנה בלבד.

טעם לאיסור אכילת בשר בחלב מובא בספר החינוך מצוה צב וזה לשונו: [עניין רוחני]

"משרשי מצוה זו, לפי הדומה שהוא כענין מה שכתבנו במצות מכשפה, כי יש בעולם דברים שנאסר לנו תערובתן בסיבת הענין שאמרנו שם."

ובמצוה אודות איסור הכישוף מצוה סב כתב:

"וענין הכישוף הוא לפי דעתי כן: שהשם ברוך הוא שם בתחילת הבריאה לכל דבר ודבר מדברי העולם טבע לפעול פעולתו טובה וישרה לטובת בני העולם אשר ברא; וציוה כל אחד לפעול פעלו למינהו, כמו שכתוב בפרשת בראשית [א', י"ב ואילך] "למינהו" על הנבראים. וגם על כל אחד ואחד המשיל כח מלמעלה להכריחו על מעשהו, כמו שאמרו זכרונם לברכה [בראשיח רבה פרשה י', ו'] אין לך עשב מלמטה שאין לו מזל מלמעלה שאומר לו גדל.

"ומלבד פעולתן שעושה כל אחד ואחד בטבעו, יש להם פעולה אחרת בהתערבם מין מהן עם מין אחר; ובמלאכת התערובות יש בה צדדין שלא הורשו בני אדם להשתמש בהן, כי יודע אלהים שסוף המעשה היוצא לבני אדם באותן צדדין רע להן ומפני זה מנעם מהם...

"ועוד יש באותן צדדי התערובות והתחבולות האסורות לעשות, ענין אחר שנאסרו בעבורו: לפי שכח אותו התערובת עולה כל כך, שמבטל מפעולתו לפי שעה כח המזל הממונה על שני המינין. והמשל על זה, כמו שאתה רואה שהמרכיב מין בשאינו מינו יחדשו לברוא מין שלישי - נמצא שביטלה ההרכבה כח שניהם. ועל כן נמנענו מהעלות על רוחנו - אף כי נעשה בידינו - דבר שמראה בנו רצון להחליף דבר במעשי האל השלמות".

ומוכח מדבריו, שאין האיסור בתערובת של בשר בחלב מטעם שמירת הבריאות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואל תשכח משה את חוק הכשרות", אומר אלוהים למשה, "לעולם אל תאכל גדי בחלב אימו, זה אכזרי."

משה חושב שניה ואומר, "למעשה מה שאתה אומר זה לעולם לא לאכול בשר וחלב ביחד."

"לא", משיב אלוהים, "מה שאני אומר זה לעולם אל תאכל גדי בחלב אימו, זה דבר אכזרי."

"אה, הבנתי", אמר משה, "מה שאתה באמת אומר שחייבים לחכות שש שעות בין אכילת בשר לחלב בכדי שלא יהיו יחד בבטן."

"משה!!!", אומר אלוהים בכעס, "מה שאני אומר זה אל תבשל גדי בחלב של אמו, זה אכזרי!!!"

"או אלוהי בבקשה אל תעניש אותי על טיפשותי" מתחנן משה, "כוונתך בוודאי היא שיהיו לנו שני סטים של כלי אוכל אחד למאכלי בשר ואחר למאכלי חלב ואם יש טעות אז צריך לקבור את הכלים בחוץ."

אלוהים אומר בעצבים, "לעזאזל משה, תעשה מה שאתה רוצה..."

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לומד בבית ספר דתי מאד למרות שאני לא שומר שבת וכשרות.

אבל בכל זאת בעל ידע בעניין, ורק היום היה לנו בגרות די קשה בתנ"ך.

בכל מקרה, כמו שנאמר פה מותר לאכול עוף וחלב- העניין הוא שהאיסור אכילת עוף וחלב הוא מחכמים ולא מהתורה.

והקטע של פעם 3 שעות שומרים ופעם 6 שעות זה א' כל עדה יש לה מנהג אחר,

וב' לפי הרוב: 3 שעות בין עוף לחלב ו-6 שעות בין בשר לחלב.

עוד דבר: אסור לאכול חלב ואז מיד בשר. צריך לשטוף את הפה ואת הפנים.

וגם אסור לאכול בשר ודגים יחד.

שאלת למה אסור אש בשבת?

כי ה' נתן את יום השבת למנוחה, ולפיכך נתן 39 אבות מלאכה שאסור לעשות ביום שבת ואש הוא אחד מהן וכל הנגזרות ממנו גם אסורות.

בעקרון הדוגמא של בשר וחלב ו39 אבות מלאכה אסורות בשבת הם נקראים חוקים

המצוות מחולקות ל-2 סוגים:

מצוות לא תעשה ומצוות עשה

ואלו מחולקים לחוקים ומשפטים.

בחוקים- יש הגיון. כגון בבשר וחלב וגם בברית מילה יש עניין חזק של למשל (היום גם גויים עושים ברית מילה מטעם בריאותי ובדת מצווה לעשות ביום השמיני בו הדם נקרש הכי מהר)

במשפטים אין הגיון שהאדם מבין. פשוט ככה אמר ה' וככה צריך לעשות.

המשפטים הם באמת הלכות ומצוות לא הגיוניות שאדם מן השורה יגיד: מה השטויות?

אבל אדם מאמין יעשה את זה וישמור בלב שלם וזה ההבדל בין מאמין ללא מאמין.

המאמין התמים ישמור גם בלי לשאול שאלות

והמאמין החכם ישאל שאלות בכדי לדעת איך שומרים טוב יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בחוקים- יש הגיון. כגון בבשר וחלב וגם בברית מילה יש עניין חזק של למשל (היום גם גויים עושים ברית מילה מטעם בריאותי ובדת מצווה לעשות ביום השמיני בו הדם נקרש הכי מהר)

לא היה לי כוח להגיב, ומאחר שאני מסרב להתייחס לרוני (מבחינתי הוא מקרה אבוד),

אני אתייחס רק למשפט הזה,

ואגיד שהוא בולשיט מוחלט.

תביא לי הוכחה מדעית אחת (מדעית, מחקר אמיתי שמאשש את מה שכתבת על קרישת דם) ואני מעכשיו

אהיה מוכן לשמור הפרדה של בשר וחלב. מבטיח, באמת, בכל לשון של הבטחה.

תוכיח את מה שכתבת במקום לזרוק משפטים לאוויר ואז נדבר.

עד אז, זה בולשיט מוחלט.

בנוגע לאספקט הבריאותי, אכן זה יותר הגייני ומונע מחלות כאלה ואחרות לבצע ברית מילה (לפי מחקרים מסויימים, בכל אופן).

אבל מצד שני, גם לנטילת ידיים. האם זוהי הוכחה לקיום אלוהים או כל דבר אחר? לא.

זה רק הוכחה לכך שלמישהו, לפני איזה 4500 שנה (פלוס מינוס) היה רעיון לא רע בכלל בנוגע להגיינה (והמישהו הזה לא בהכרח היה יהודי).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא היה לי כוח להגיב, ומאחר שאני מסרב להתייחס לרוני (מבחינתי הוא מקרה אבוד),

אני אתייחס רק למשפט הזה,

ואגיד שהוא בולשיט מוחלט.

תביא לי הוכחה מדעית אחת (מדעית, מחקר אמיתי שמאשש את מה שכתבת על קרישת דם) ואני מעכשיו

אהיה מוכן לשמור הפרדה של בשר וחלב. מבטיח, באמת, בכל לשון של הבטחה.

תוכיח את מה שכתבת במקום לזרוק משפטים לאוויר ואז נדבר.

עד אז, זה בולשיט מוחלט.

בנוגע לאספקט הבריאותי, אכן זה יותר הגייני ומונע מחלות כאלה ואחרות לבצע ברית מילה (לפי מחקרים מסויימים, בכל אופן).

אבל מצד שני, גם לנטילת ידיים. האם זוהי הוכחה לקיום אלוהים או כל דבר אחר? לא.

זה רק הוכחה לכך שלמישהו, לפני איזה 4500 שנה (פלוס מינוס) היה רעיון לא רע בכלל בנוגע להגיינה (והמישהו הזה לא בהכרח היה יהודי).

גם אני היתי שומר הפרדה של בשר וחלב אם היתי מאמין בלב שלם אבל אם תקרא את מה שכתבתי בהתחלה- תראה שכתבתי שאני לומד בבית ספר דתי אך לא שומר שבת וכשרות.

בכל מקרה, יש היום ספרים שמוכיחים את התורה ע"י המדע ויש ספרים שמסבירים שהמדע תואם לתורה. ובאמת המדע תואם לתורה בכל דבר....

מלבד התיאוריה. תיאורית האבולוציה של דארווין איננה נכונה ע"פ התורה כי היא בעצם מורכבת מאוסף רב של טעיות בגנום שלבסוף נהפך האדם והתורה אומרת שזה לא טעויות אלא דבר מכוון מראש. מלבד התיאוריות השונות לאיך הדברים קרו והתפתחו הכל תואם.

לפני כמה חודשים עשיתי טיול קצר ומעניין במטרה לחקור את רזי התורה ומה עומד מאחרי זה והלכתי לאינספור ישיבות ונשארתי שם שבועות ונכנסתי לשיעור לבית המדרש ולספריות וישבתי עם תלמידים חכמים ורציתי להשכיל מהם עוד קצת על מה עומד מאחורי הדברים ומה גורם להם להאמין ולחשוב כך, ובסוף הגעתי להרבה תובנות ומסקנות שלא אפרט פה, ולמרות שאני אדם לא שומר תורה ומצוות אני אדם מאמין.

אתה בטח אומר לעצמך- איך אדם מאמין לא שומר תורה? הרי הוא מאמין...

גם אני שאלתי את עצמי את השאלה הזאת מספר רב של פעמים, והגעתי למסקנה שהסביבה שבה אני חי היא שגורמת לי להאמין או לפחות להראות את עצמי בעיני אנשים כאדם מאמין- אחרת רבים מחבריי יעזבו אותי (אם אני יצא בהצהרה שאני אתאיסט), רבים מבני משפחתי לא יאהבו אותי ודברים רבים בחיי ישתנו ואני לא רוצה להגיע למצבים האלה ולכן בחרתי באופציה הנוחה- להאמין ולא לקיים. ואני בטוח שיש עוד אלפי אנשים כמוני שבוחרים באופציה הזאת שנכפתה עליהם ע"י הסביבה שבה הם גדלו ובה הם חיים וזה בעצם מה שגורם לבן אדם יותר להאמין- ולא הבטחה לגן עדן ולחי נצח בעולם הבא...

עריכה:

עכשיו ראיתי ש-Gil28 עידכן ונתן לך תשובה למופת. אתה מוזמן לעמוד בהבטחתך!

אני למדתי מהדברים האלו שהם נכונים ולכן לא יוצא בהבטחות שאני יודע שקשה לעמוד בהם.

אם אתה רוצה ללמוד ולראות עוד דברים כאלה שהמדע מוכיח את התורה, יש ספרים רבים, אני יתן לך המלצות:

הקל והחביב שביניהם הוא המהפך של הרב זמיר. ספר צבעוני ויפה קליל לקריאה ולא צריך להיות בקיא בתורה בכדי להבינו, מושלם לחילונים שלא יודעים כלום ורוצים קצת לחקור יש המון דוגמאות של דברים הכתובים בתורה והוכחות לקיומם.

ספר יותר רציני זה מי מפחד משאלות לא זוכר של מי אבל בכריכה כחולה. ספר יפה מאד אני נהנתי לקרוא אותו. בספר מובאים דוגמאות יותר רציניות מהמפך, והכל מוסבר ונוח לקריאה- לא צריך לחשוב יותר מידי ולהבין ברזי התורה בכדי לקרוא את הספר.

אם אתה רוצה קצת ספר אמונה ודרך חיים דתית- להבין מה עומד מאחורי כל האידיאולוגיה הציונית דתית (לא חרדים בכלל! אני נגד החרדים!)

יש ספר מצוין שנקרא "דע מה שתשתיב לעצמך" של הרב יצחק קרוב. (האהוב עלי מבין שלושתם)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^שכחת להזכיר משהו קטן, שלא לומדים בחומר לתנ"ך [שבערך חצי ממנו כתבת בהודעה הקודמת] אלא באמונה,

שגם במצוות ההגיוניות יש טעמים שתה לא יודע ולא תבין. לכן גם אם אתה חושב שמצאת פתרון לסיבה ההגיונית או שאתה חושב שהסיבה ההגיונית לא נכונה עדיין אתה צריך לשמור את המצווה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^שכחת להזכיר משהו קטן, שלא לומדים בחומר לתנ"ך [שבערך חצי ממנו כתבת בהודעה הקודמת] אלא באמונה,

שגם במצוות ההגיוניות יש טעמים שתה לא יודע ולא תבין. לכן גם אם אתה חושב שמצאת פתרון לסיבה ההגיונית או שאתה חושב שהסיבה ההגיונית לא נכונה עדיין אתה צריך לשמור את המצווה.

נכון.

אתה מצווה לשמור את כל 613 המצוות (למרות שבפועל יש לך הרבה פחות) בלי קשר לאם יש הגיון או אין.

ודבר נוסף, בכתבי זוהר של האר"י הקדוש אפשר להבין דבר או שתיים על משמעות החיים וקיום המצוות הבעיה היא שקשה להבין מה כתוב.

קראתי המון כתבים כאלה ולא הבנתי מה רוצים ממני...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^

שתיהיה בעמדה הזאת תוכל להבין ;)

הרובד הכי עליון בתורה הוא רובד הקבלה, ואת זכות הכניסה לרובד הנעלה הזה נותן גדול המחברים בקבלה - הלא הוא הרב חיים ויטאל תלמידו של האר"י , רק למי שמקיים את התנאים שאעתיק כאן. יכול להכנס לרובד הקבלה..

וזה לשונו בהקדמה לספר 'עץ החיים': "אני הכותב משביע בשמו הגדול ית' לכל מי שיפלו הקונטרסים אלו לידו שיקרא הקדמה זאת, ואם אותה נפשו לבוא בחדרי החכמה זאת יקבל עליו לגמור ולקיים כל מה שאכתוב, ויעיד עליו יוצר בראשית שלא יבוא אליו היזק בגופו ונפשו, ובכל אשר לו, ולא לאחרים תחת רדפו טוב. הבא לטהר ולקרב ראשית הכל: יראת ה', להשיג יראת העונש, כי יראת הרוממות שהוא יראה הפנימית לא ישיגוהו רק מתוך גדלות החכמה, ...לכן יזהר שלא לבוא לידי חטא אפי' בשוגג שלא יהיה להקליפות שייכות בו, לכן צריך ליזהר מהעברות הקלות כי הקב"ה מדקדק עם הצדיקים כחוט השערה, לכן צריך לפרוש עצמו מבשר ויין כל ימות השבוע, וצריך הזהרת סור מרע ועשה טוב ובקש שלום. בקש שלום צריך להיות רודף שלום ולא להקפיד בביתו על דבר קטן וגדול וכ"ש שלא יכעס ח"ו.

וצריך להתרחק בתכלית הריחוק סור מרע: א ליזהר בכל דקדוקי מצוות ואפי' בדברי חכמים שהם בכלל לא תסור: ב לתקן המעוות קודם שיבוא לעוה"ב: ג יזהר מהכעס אפי' בשעה שמוכיח את בניו לא יכעס כלל ועיקר: ד גם צריך ליזהר מהגאווה ובפרט בעניין הלכה כי גדול כוחה והגאווה בזה עוון פלילי: ה בכל צער שיבוא לו יפשפש במעשיו וישוב אל ה': וגם יטבול בעת הצורך לו: ז גם יקדש את עצמו בתשמיש המטה : ח שלא יעבור כל לילה מבלי שיחשוב מה שעשה ביום ויתוודה: ט גם ימעט בעסקיו, ואם אין לו פרנסה כי אם ע"י משא ומתן יכין יום ג` ויום ד` מחצי היום ואילך ובכוונה שהוא לעבודת קונו: י כל דבור שאינו של מצווה והכרחי יהיה זהיר ממנו ואפי' דבר מצווה ימנע בשעת התפלה: ועשה טוב: א לקום בחצי הלילה ולעשות הסדר בשק ואפר ובכי גדול ובכוונה כל אשר יוציא בשפתיו.

ואח"כ יעסוק בתורה כל זמן שיוכל להיות בלי שינה ובלבד שחצי שעה קודם עלות השחר יתעורר לעסוק בתורה: ב ילך לבית הכנסת קודם עלות השחר קודם חיוב טלית ותפילין, ולהיזהר שיהיה מעשרה ראשונים: ג קודם שיכנס ישים אל לבו מצוות עשה ואהבת לרעך כמוך ואח"כ יכנס: ד להשלים רמז צדיק בכל יום שהוא צ' אמנים ד' קדושות י' קדישים ק' ברכות: ה שלא להסיח דעתו מהתפילין בעת התפילה זולת בעת העמידה ועסק התורה: ו צריך שיהיה עוסק בתורה מעוטף בטלית ותפילין: ז לכוון בתפילה הכוונות כמו שכתוב בעץ החיים: ח שישים תמיד נגד עניו שם בן ד' אותיות הוי"ה ויזדעזע ממנו כמו שכתוב שויתי ה' לנגדי תמיד: ט שיכוון בכל הברכות בפרט בברכת הנהנין: י צריך שיהיה עמל בתורה פרד"ס שנאמר או יחזיק במעוזי: ואל יחשוב שיגלו לו רזי התורה בהיותו ריק, וככתוב יהב חכמתא לחכימין.

השגת החכמה תנאי הראשון צריך למעט דבורו ולשתוק כל מה שיוכל, כדי שלא להוציא שיחה בטילה, כמאמר רז"ל סייג לחכמה שתיקה: גם תנאי אחר, על כל דבר תורה שלא תבינהו תבכה עליו כל מה שתוכל: גם עליית הנשמה בלילה לעולם העליון שלא תשוט בהבלי העולם תלוי שתישן בבכייה: ומירת עצבות מגונה עד מאוד, ובפרט להשיג חכמה והשגה אין לך דבר מונע השגה יותר מזה: גם בעניין השגת האדם אין לך דבר שמועיל כמו הטהרה והטבילה שיהיה האדם טהור בכל עת:"

עד כאן לשונו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנוגע לאספקט הבריאותי, אכן זה יותר הגייני ומונע מחלות כאלה ואחרות לבצע ברית מילה (לפי מחקרים מסויימים, בכל אופן).

אבל מצד שני, גם לנטילת ידיים. האם זוהי הוכחה לקיום אלוהים או כל דבר אחר? לא.

זה רק הוכחה לכך שלמישהו, לפני איזה 4500 שנה (פלוס מינוס) היה רעיון לא רע בכלל בנוגע להגיינה (והמישהו הזה לא בהכרח היה יהודי).

שטויות.

זה רק הוכחה לכך שלמישהו באותה תקופה היו רעיונות שמבוססים על מה המעט שידעו באותה תקופה והרבה מאוד אמונות טפלות בין השאר.

הרבה יותר הגייני לשטוף ידיים עם סבון מתחת לברז זורם מאשר להעביר מים לתוך ספל ואז לשפוך טיפה מים על קצות האצבעות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^

היה אז סבון? לא נראה לי..

'

בדיוק.

גם הצנרת עוד לא הומצאה.

ואז נשאלת השאלה, כיום אחרי המצאת הסבון וכשבכל מקום יש ברז למה הם עדיין ממשיכים במנהג מיושן ולא שוטפים בסבון ומים ?

התשובה היא שלמנהג הישן הוסיפו מימדים נוספים של בולשיט מהסוג שאי אפשר לבטל מבלי לפגוע בשורה שלמה של שוטים שמסתתרים מאחורי אלוהים.

ושוב הגענו לאותה נקודה.

מי שחושב שאלוהים כתב את כל זה לא ירצה או לא יהיה מסוגל להבין.

ומי שמבין שזה נכתב ע"י בני אדם יקבל פרספקטיבה.

ומי שקובר את עצמו בשכבות של בולשיט יראה וידבר רק בולשיט (AKA רוני). :lol:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^

היה אז סבון? לא נראה לי..

נטילת ידים לא רק בשביל ניקיון.

יש כמה סוגי נטילה.

נטילת ידים קודם המוציא היא גזרה שיאכלו כל היהודים את המאכלים בטהרה [כי בזמן שהיו הכהנים אוכלים תרומה היו חייבים להיזהר בכך]- וחלה הגזרה על כל מי שאוכל שיעור של טומאת אוכלים [כביצה] של פת באופן של קביעות סעודה.

נטילת ידים שחרית או אחרי בית הכסא הוא כדי להעביר רוח טומאה השורה על האדם בעת השינה או בהיכנסו לבית הכסא.

לדוגמה אדם שקם אחר שישן צריך ישר לינטול ידיים ,מפני הטומאה.

סעיף א

כל אדם הקם ממטתו שחרית בין עשה צרכיו בין לא עשה צרכיו צריך לרחוץ ידיו ברביעית הלוג מים מן הכלי לפי שכל אדם כשהקב"ה מחזיר לו נשמתו נעשה כבריאה חדשה.. שהאדם מפקיד נשמתו עייפה והקב"ה מחזיר לו חדשה ורגועה כדי לעבוד להשי"ת בכל יכולתו ולשרתו כל היום כי זה כל האדם לפיכך צריכים אנחנו להתקדש בקדושתו וליטול ידינו מן הכלי כדי לעבוד עבודתו ולשרתו כמו כהן שהיה מקדש ידיו מן הכיור בכל יום קודם עבודתו.

סעיף ד

אמרו חכמים כל הישן בלילה ששים נשימות [כיון] שנסתלקה ממנו נשמתו באה רוח הטומאה ושורה על גופו ומיד שניעור משינתו נסתלקה רוח הטומאה מן כל גופו חוץ מן ידיו שאין רוח הטומאה מסתלק מעליהם עד שישפוך מים על ידיו ג' פעמים על כל יד בפני עצמו ולא ישפוך על יד אחת ג' פעמים רצופים אלא פעם א' על ימין ופעם א' על שמאל וכן יעשה ג' פעמים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...