Core i3 או Athlon IIx4 (או בגדול יותר 2 ליבות פיסיות לעומת 4) - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Core i3 או Athlon IIx4 (או בגדול יותר 2 ליבות פיסיות לעומת 4)


About:blank

Recommended Posts

שלום,

אני מתלבט כבר זמן מה בין רכישת מערכת מבוססת Core i3 או Athlon II x4. השימושים הם בעיקר שימושים משרדיים כלליים ועריכה גראפית קלה (למטרות עבודה), אם כי יש בכל זאת צורך בכוח עיבוד מסוים לתוכנות מסוג מסוים בהן אני משתמש. את הדיון המלא עם כל הפרטים שפתחתי בפורום מפרטי מחשב וההמלצות שקיבלתי בעזרתם האדיבה של Rafi921 ו-hw_joe, אפשר למצוא כאן (קצת ארוך).

בקצרה, בהתחלה בניתי מערכת מבוססת , אך בעקבות הדיון הנ"ל הסתבר לי שיש לא מעט תועלת דווקא ברכישת מערכת שמבוססת על מעבד Core i3.

אולם, למרות הכל יש נקודה שאני לא שלם איתה. בטווח הקצר עד בינוני ל-Core i3 יש יתרונות עבורי (צריכת הספק נמוכה יותר, תדר שעון גבוה יותר, שבב גראפי שמאפשר לחבר שני מסכים במקביל בחיבור דיגיטאלי, וכל זה תוך הצגת ביצועים שווים או טובים מה- II x4 - למעט במטלות קידוד ווידיאו בהן אין לי צורך). כנראה שתדר הליבה הגבוה יותר שלו והעובדה הוא אוברקלוקר מצוין נכון להיום ובטווח הזמן הבינוני משמעותיים יותר לשימושים שלי מאשר ריבוי של ליבות פיסיות. לכן, לרגע כבר די החלטתי שאקנה אותו כי זה בשביל עבודה וביצועים עדיפים יכולים להיות מתורגמים לעבודה יעילה יותר. אולם, במחשבה שנייה לא הצלחתי להגיע להחלטה שאני שלם איתה לגמרי, ואם אנסה למקד את ההתלבטות -- אני בעיקר לא יודע להחליט האם משתלם בראייה מסוימת לעתיד לקנות מעבד כפול (למרות 4 נימיו) שקצת יקר יותר (המערכת כולה) ומציג נכון להיום ביצועים שווי ערך ואף טובים יותר קצת מהאפשרות החליפית, או שכדאי דווקא להשקיע במעבד מרובע מתוך הנחה שבטווח של 3-5 שנים תהיה למספר הליבות הפיסיות השפעה גדולה יותר לעבודה שוטפת במה שכולם נוהגים לכנות "ריבוי משימות".

בשבועיים האחרונים קראתי המון ביקורות ובנצ'מרקים וכבר קצת התחלתי יותר מדי להאחז במספרים ובגראפים ופחות לחשוב על משמעותם בחיי היום יום המעשיים. הייתי שמח לשמוע את דעתכם/עצותיכם בנושא.

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה כ"כ נורא בלחבר 2 צגים, אחד בחיבור דיגיטלי והאחר בחיבור אנלוגי?

בעניין הליבות, אם תהיה תמיכה וניצול טוב של יותר מ-3 ליבות אז יש ל- II יתרון. אם תהיה תמיכה וניצול לא טוב- אז המצב לא ישתנה. אם תהיה תמיכה וניצול טוב של 2 ליבות - אז יהיה יתרון ל- i3.

כרגע (לא בעתיד) קשה לומר לאיזה מעבד יהיה יתרון, ל-i3-530 או ל-X4 630. מה שסביר זה שההפרש לא יהיה כ"כ גדול.

מבחינת אפשרויות שדרוג- ציינת כבר שאתה לא מתכוון לשדרג, לפחות לא בשלוש השנים הקרובות, לכן אין משמעות ליתרון של תושבת AM3 (ולא, אני לא מדבר על מעבדי השש-ליבות). מה זה אומר? שאין סיבה לקנות לוח AM3, אפשר לקנות לוח AM2+ שיהיה זול יותר (סביר שבלי USB 3.0).. ואז ההשוואה אולי תהיה קצת שונה. חשבת על זה?

אגב- לא ברור לאיזה מעבד השווית את ה- i3-530 עד כה. ל-X3 435? כי ההשוואה הנכונה תהיה ל-X4 630. אם עושים השוואה של שקל לשקל אז מול ה-H55M-USB3 וה-i3-530 יעמדו להם MA8LMT-US2H ו-Phenom II X4 925.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא אמרתי שיש משהו רע בחיבור צג אחד אנלוגית, הייתי מעדיף דיגיטאלית. בכל מקרה, זה לא השיקול עליו תקום ותיפול ההחלטה הסופית.

בהתחלה חשבתי באמת לבסס את המערכת על ה- x3 435, אבל במחשבה שנייה החלטתי שאם כבר אני הולך על יותר משתי ליבות עדיף להשקיע עוד כמה שקלים ולקנות כבר את ה-X 4, 620 או 630 (חשבתי לקנות ה-620 ולעשות לו OC קטן במידת הצורך, הבנתי שאפשר להגיע איתו לאזור ה-2.9-3 בלי יותר מדי בעיה), ולכן ההשוואה היא בין ה-Core i3 לשני ה- II x4.

האמת שאני לא לגמרי יודע מהם המעבדים שצפויים לצאת במהלך 2011 לתושבת ה-AM3. בדרך כלל אני לא משדרג מעבד (בטח לא ל-x 6) אבל אם צפוי לצאת מעבד משולש-מרובע ליבה שיציג ביצועים משמעותיים עדיפים על ה- II בעבודה יום יומית (כולל צריכת חשמל עדיפה) אולי דווקא כן. אני צריך לבדוק קצת מה צפוי לצאת כדי לתת תשובה מדויקת יותר. אבדוק ואעדכן.

חשבתי על מערכת מבוססת AM2+ אבל ההוזלה לא כל כך משמעותית (עיקר ההוזלה היא של לוח האם) ודווקא USB3 כן משהו שאני מעוניין בו (וכן, אני יודע שאפשר להוסיף כרטיס PCI וכך למעשה לקבל תמיכה גם בלוח שלא תומך בזה מהקופסה).

הנקודה השנייה אליה התייחסת היא למעשה הנקודה המשמעותית מבחינתי. כיום לפי הבנצ'מרקים השונים, ה-Core i3 מציג ביצועים קצת יותר טובים מה- II x4 ביישומים שלא מנצלים ריבוי ליבות. במדד הכללי שניהם מציגים ביצועים כמעט שווים וההפרשים לא ממש מהותיים (שוב, לפי הבנצ'מרקים). חישוב די פשוט של ביצועים אל מול עלות מראה שכיום ה- II x4 משתלם יותר, אך גם פה ההפרש לא כזה גדול. אני ממש לא יודע לחזות ולענות (אפילו לא בגדול) על השאלה האם באמת בטווח של 3-5 שנים תהיה מגמה של יישומים שיעדיפו ריבוי ליבות פיסיות על תדר שעון (למעט משחקים, קידוד ווידיאו, רינדורים ושאר משימות די תובעניות שרובן ככולן לא נוגעות לי)? פשוט ההרגשה שלי היא שכל מערכת ה- i3 מתומחרת קצת גבוה מדי ביחס לתמורה שתספק לטווח של השנים הקרובות ושמערכת שמבוססת על Athlon IIx4 תעניק לי ביצועים זהים (כלומר לא ארגיש בהבדלים מהותיים בעבודה היום יומית) וגם "ארוויח" עוד 2 ליבות פיסיות. אבל מרוב שאני הייתי שקוע בבאנצ'מרקים אני חושש שכבר איבדתי את נקודת המבט המאוזנת ואני לא ממש מצליח להגיע להחלטה לכאן או לכאן.

לכן אודה לכל עזרה/עצה/דעה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שוב, זה תלוי בישום. אמרת שב-2011 תהיה תמיכה בריבוי ליבות, השאלה אם כזו שמניבה תוספת ביצועים שווה ואם בכלל מדובר ביותר משתי ליבות.

תרשום לך יתרונות וחסרונות לכל פלטפורמה וככה אולי יהיה לך קל יותר להחליט.

לגבי AM3 ב-2011

http://www.anandtech.com/show/2871/2

ואגב אם כבר AM3 ואם כבר התוכנה לא מנצלת יותר מליבה אחת, אתה יכול לקנות את ה-X2 250 (תדר גבוה יותר) וב-2011 לשדרג.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חשבתי לקנות ה-620 ולעשות לו OC קטן במידת הצורך, הבנתי שאפשר להגיע איתו לאזור ה-2.9-3 בלי יותר מדי בעיה

אפשר להגיע ליותר - לפחות ל-3.5GHz ואפילו לכיוון ה-4. מי שכן שוקל צריך לקחת את ה620 בחשבון כי מקבלים ארבע ליבות בתדר 3.5 ויותר במחיר מצחיק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על הקישור למפת הדרכים של . כנראה שלא אשדרג את המעבד. כתוב שלא בטוח של-Zambezi תהיה תמיכה בתושבת (ועבור ה-Llano כנראה שיהיה צורך בתושבת חדשה) והוא לא מיועד לפלח השוק אליו אני משתייך מבחינת צורכי המחשוב שלי. על ה-X2 250 חשבתי עוד בהתחלה, אבל הוא די נופל בביצועים יחסית לשני המעבדים הנ"ל, אז די ירדתי ממנו.

אין לי דרך לדעת איזו צורה תהיה לתמיכה בליבוי ליבות ועד כמה היא תהיה משמעותית, אם בכלל ולכן זה נעלם משמעותי אך כזה שלא ניתן לענות עליו.

היתרונות והחסרונות די ברורים לי, רק שהם לא עוזרים לי להגיע להחלטה סופית. באופן עקרוני בנקודת הזמן הזאת ככל הנראה עדיף לי ה-Core i3, ההפרש הכספי לעומת מערכת הוא משהו שאני יכול "לספוג". אולם, לא מצליח להגדיר לעצמי האם לא קצת מיותר להשקיע סכום כזה במערכת כזאת במקום במערכת מבוססת מרובע ליבה שאולי בעתיד הנראה לען יתגלה כמועיל יותר גם בעבודה השוטפת, וזאת למעשה נקודה האחרונה שנשאר לי לענות אליה.

ראיתי שבדרך כלל ממליצים בפורום עבור מערכות שמיועדות לצרכים דומים דומים לשלי על ה- II x3/4.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה גם מה שאני חושב שכדאי בשבילך.

לגבי AM3- שום דבר בחיים לא בטוח, אבל זה בידיוק כמו שה-6 ליבות של נתמך ב-AM2+ וכמו שה-6 ליבות של אינטל נתמך ב-LGA1336. יתכן שיהיה צורך בעדכון ביוס, אבל לא הייתי אומר "לא בטוח", אני אישית מתייחס לזה כדבר ברור מאליו.

. You’ll see four and eight versions of Zambezi. Both will support and both will work in Socket-AM3. Obviously guaranteeing motherboard support this early in the game is difficult, but AMD is usually good about maintaining socket compatibility. You may be able to slip a Zambezi into your current day Socket-AM3 motherboards.

חוץ מזה שאלו ההשערות והתאוריות של כותב המאמר, אלו לא עובדות. העובדות הן בתמונה ורשום בבירור AM3.

על הקטע המודגש יש לי להעיר: בלשון המעטה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בור ועם הספר, סליחה, פספסתי איכשהו את ההודעה שלך מקודם. תודה על המידע. אם זה המצב זה מעולה ומקל עליי יותר את הבחירה ב-. נוצר לי הרושם שה-Athlon IIx4 הוא אוברקלוקר בינוני שמתקשה לעבור 3 Ghz, אבל תדר של 3.5 (ואפילו 3.2) הוא יותר ממספיק עבורי.

!_Nike_!, כרגיל תודה על המידע והעזרה. אני עוד צריך לחשוב על זה קצת, אבל לדעתי יש סיכוי טוב מאוד שכן אבחר במערכת מבוססת , שהייתה מלכתחילה הבחירה שלי. אני קצת טבעתי בכל הבנצ'מרקים, הגראפים והמספרים וזה די מיותר. לא הייתי שלם עם הבחירה ב-Core i3 ולמרות שאני עדיין צריך לחשוב על זה קצת, אני מרגיש הרבה יותר שלם עם הרעיון של ה- II x4.

בקשר למפת הדרכים והתאימויות, אתה צודק. הכותב העלה מספר השערות וככל הנראה (כמו שאמרת אי אפשר להיות בטוחים לגמרי אבל ההיגיון מכתיב שכן) הם באמת יתמכו ללא בעיה מיוחדת.

שוב תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כיום 2010 - בחיים האמיתיים בעבודה השוטפת לא תשים לב אם זה 2 ליבות או 4 ליבות.

בטווח הרחוק 2013 - יהיה יתרון לריבוי ליבות כי זה הכיוון של השוק.

לכן עוד 3 שנים אם תהיה עם 4 ליבות לדעתי זה יהיה יותר טוב מ 2 ....לפעמים הפשטות מובילה לתשובה ולא הגרפים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...