גמר חתימה טובה, מה פירושו? - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

גמר חתימה טובה, מה פירושו?


club_501

Recommended Posts

על פי האמונה היהודית ביום כיפור כותב ה' את שמות הנפשות בספר החיים - כלומר מי לחיים ומי למתים (זכות המעשים שעשית באותה שנה) - אומרים גמר חתימה טובה כדי לבקש שתכתב בספר הנכון ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפותח התרד,

אתה בין 19 , טוב שנזכרת לשאול ;D

זו התשובה:

יום הכיפורים הוא חלק מן "הימים הנוראים" והוא החג השני בחודש תשרי. יום הכיפורים, כמו ראש השנה, הוא חג מן התורה. אבל שלא כמו ראש השנה (הנקרא בתורה "יום תרועה" ולא ראש השנה) מופיע יום הכיפורים בשמו זה כבר בתורה: "אך בעשור לחודש השביעי הזה יום הכיפורים הוא ועיניתם את נפשותיכם" (ספר ויקרא פרק כג פס' 27).

"עינוי הנפש" הצום הוא הציווי המרכזי והמיוחד ליום הכיפורים.*

יום הכיפורים הוא, כאמור, יום מיוחד במסורת היהודית. ליום זה שתי פנים: מצד אחד זהו יום של חרדה ופחד מגזר הדין, ומן הצד האחר זהו יום של תקווה והבטחה לסליחה ולמחילה: "כי ביום הזה יכפר עליכם [אלוהים] לטהר אתכם מכל חטאותיכם" (ספר ויקרא פרק טז פס' 30).

חשיבות מיוחדת יש לשעות היום של ערב יום הכיפורים ט' בתשרי, הכולל כמה מנהגים שנועדו להכין את האדם לקראת יום הכיפורים: נוהגים לפייס זה את זה, מכיוון שיום הכיפורים אינו מכפר על עבירות שבין אדם לחברו ללא בקשת סליחה ופיוס. בשעות אחר הצהריים נוהגים לאכול "ארוחה מ?פ?ס?ק?ת" היא הארוחה שלפני הצום. ויש עוד מנהגים, ובהם מנהג ה"כפרות".

תלמד מהאתר הזה:

http://lib.cet.ac.il/Pages/item.asp?item=5589&kwd=3013

;D

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...