Try HWzone in English English
עבור לתוכן
  • צור חשבון
  • מי אנחנו?

    שלום אורח/ת!

     
    שים לב - על מנת להשתתף בקהילה שלנו, להגיב ולפתוח דיונים חדשים, עליך להצטרף כחבר רשום.

    החברים שלנו נהנים מיתרונות רבים, כולל היכולת להשתתף בדיונים, להנות מהגרלות ומבצעים לחברי האתר, ולקבל מידי שבוע את התכנים הבולטים שלנו ישירות במייל.

    לא אוהבים שמציקים לכם במייל? ניתן להירשם לאתר אך לוותר על הרישום לעידכוני המייל השבועיים.

Silencer

מפרטים לגרפיקה - גרפיקאים כנסו!

Recommended Posts

בואו ניהיה יותר מדוייקים.

צריך פה משו יותר ממוקד יותר חד משמעי

צריך עמוד אחד בוא כתוב דברים טכניים ידועים ולאחר מכן פרשנות של גרפיקאי או כמה גרפיקאים על כל דבר.

בעיני סטיקי כזה צריך להראות בצורה הזו:

1) הפרטים הטכניים :

מה השפעת הזיכרון על המערכת בתוכנות גרפיקה

מה השפעת המעבד

מה השפעת כרטיס סמך

.....

וברמה די פשוטה ובסיסית, שורה, שורה וחצי על כח אחד שמסבירה באופן חד משמעי.

2) פרשנות, איך כל יתרון ביצועים מכל חלק תורם לזרימת העבודה, והולכים לפי טופיק של חלק חלק.

טופק: מסך גדול מול מסך איכותי

כי למי שאין הרבה כסף לא יכול להרשות את שני המותרות האלה במסך אחד.

ופה צריך לתת מידע ממישהוא מנוסה שיכול לכתוב מהניסיון שלו מה היתרון במסך מדוייק יותר מול מסך גדול יותר

טופיק נוסף:

כרטיס מסך מקצועי \ גיימינג

שוב מישהוא מנוסה שיכתוב על הנושא.

טופיק מעבד:

מתי צריך , מתי צריך I5

מתי אני כגרפיקאי מפסיד מקניית או מתי אני מרוויח ואם בכלל שווה לי ההשקעה.

שוב, גם פה, שמישהוא יכתוב מניסיון ארוך טווח.

ככה נכנס גרפיקאי לסטיקי. הגרפיקאי מכיר את התוכנות שלו

הוא רואה "אוקיי המעבד יתן לי ככה וככה, הזיכרון יתן לי ככה וככה הכרטיס מסך חשוב ברמה כזו וכזו.

אבל הוא לא יודע עדיין בדיוק איזה חלקים לקחת.

אז הוא יורד לפרשנות:

מגיע לחלק של המעבד (לדוגמא) שם יש פרשנות יותר מעמיקה על ההבדלים בעבודה עםI5 לאומת לדוגמא. אז הוא משווה מה שהוא צריך להשוות למטרות שלו וכאשר הוא פותח אשכול בקשת מפרט כבר יש לו ידע די מוצק למה הוא זקוק ומה הוא מחפש ובאיזה כמות (אם מדובר בזיכרון או כמות האינצ'ים במסך שלו)

והוא רק צריך עזרה לגבי היצרנים החנות ובטח כמה בלבולי מוח כדי שלמנהלים יהיה טיפה כאב ראש בכל זאת =).

זו דעתי לזרימה של סטיקי למטרה הזו אשמח לשמוע ביקורת.

עריכה:

ומפה באה גם הצעה שלי לבניה

במקום לשפוך סתם מלא ידע ואז לסדר אותו.

להתחיל לבנות חלק חלק לפי הנוסחא. להתחיל עם הפרטים הטכניים לכתוב אותם (לנעול את הסטיקי ממש כמו אתר בניה)

לסיים את זה להתחיל פרשנות של חלק חלק לקבל מידע על משו ספציפי מהגרפיקאים פה, לראות שהמידע הזה נכון ככל שניתן וככה הלאה עד הסוף.

בסוף אפשר לתת קישורים לדיונים בפורומים כמו cgtalk על הנושאים המדוברים בפרשנות למי שרוצה עוד מידע.

אבל אני נגד שסטיקי כזה יראה כמו הסטיקים האחרים באתר מיכוון שכל הנושא הוא יותר "מה זרימת העבודה שאתה מחפש מהחלקים" מאשר "איזה חלקים יתנו לך את הביצועים הכי גבוהים".

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

למה אתה מתעקש שנעזוב את הביקורקטיה

אי אפשר לסדר כל כך הרבה חומר בלי "בירוקרטיה"

צריך פה פורמט לעבוד לפיו ולכתוב עליו את הידע וככה נדע איזה ידע לא רלוונטי לנו.

יש יותר מידי ידע קישורים ודברים שנראים חשובים לנושא החומרה מכדי שנשים אותם פה ככה סתם כדי לסדר לאחר מכן.

למשל לא תרכיב מחשב לאדריכל שעובד בMAX כמו שתרכיב מחשב לאנימטור שעובד על מאיה ומרנדר בrenderman

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

BUNNY,

אני מסכים איתך על נושא הארגון (שכך צריך להראות המדריך בסופו של דבר), אבל זה יהפוך את העבודה עליו למשהו אפי... (בהתחשב בעובדה שאנחנו מנסים להרים את זה בהתכתבות בתרד ולא בפגישות עבודה...) זה לא ייתקדם ככה...

אם מישהו (אתה מתנדב ? אני עוסק בפוטושופ להשלים את תחביב הצילום בלבד...) יתחיל לכתוב את השלד הראשוני, עם מספיק נפח, אולי הרעיון שלך יצליח להתקדם. וגם אז יהיו עליו דיונים אינסופיים...

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

לא תרכיב מחשב לאדריכל שעובד בMAX כמו שתרכיב מחשב לאנימטור שעובד על מאיה ומרנדר בrenderman

מסכים לגמרי, אבל אף אחד עוד לא טרח לציין מה ההבדלים בין מאיה MAX או Whatever, ופה מתחילה הבעיה.

ברגע שיהיה ידע יהיה אפשר לחשוב איך לסדר אותו, כרגע יש לנו חייל אחד ודיון על אם לסדר אותו בזוגות או בשלשות...

נחצה את הגשר הזה כשנגיע אליו. אם זה מרגיע אותך אני מוכן לקחת על עצמי לסדר את הבלגאן, כמה גדול שלא יהיה, וגם לפתוח ת'רד לדיונים בנושא הסדר הנכון שלפיו אני אמור לסדר הכל ברגע שהת'רד הזה ימצה את עצמו. כרגע אני מנסה להימנע מלשנות את הכיוון מ"מה טוב למפרט גרפיקה" ל-"איך צריך להיראות הת'רד שיהיה בסטיקי", אז אנא ממך, את כל הידע והקישורים ודברים שחשובים לנושא שציינת,

יש יותר מידי ידע קישורים ודברים שנראים חשובים לנושא החומרה מכדי שנשים אותם פה ככה סתם כדי לסדר לאחר מכן.

פשוט זרוק בתוך פוסט, אני כבר אסדר את הבלגאן של כוווולם, רק שיתחילו לעשות קצת... בינתיים אין בשירשור הזה הרבה ידע לסדר.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

:xyxthumbs: לשניכם...

מסכים לחלוטין שצריך איזושהי מסגרת כדי שלא נתפזר לחלוטין פה על 1000 תוכנות ושימושים איזוטריים.

מצד שני מסכים גם עם Silencer שקודם צריך שיהיה מה לסדר. :o

Silencer - אתה מוכן לפחות לציין בבירור מידע באילו תחומים אתה מתמקד?

אפילו רשימת מכולת ראשונית של תוכנות נפוצות בשימוש תספיק לדעתי.

רק שתהיה איזושהי מסגרת התייחסות שתגביל את היכולת להתפזר לאינסוף.

כל השאר - אנא תרמו מהידע שלכם, כל אחד מהרקע והתוכנות שהוא מכיר.

נסו לרשום פוסט מסודר + מקורות אם אפשר. אח"כ נארגן הכל למשהו קריא ונוח (אני מקווה).

Silencer - תודה על הנכונות! לצערי אין לי ידע לתרום פה מעבר למה שכבר אמרתי. זה לא התחום שלי. :nixweiss:

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

Silencer - אתה מוכן לפחות לציין בבירור מידע באילו תחומים אתה מתמקד?

אפילו רשימת מכולת ראשונית של תוכנות נפוצות בשימוש תספיק לדעתי.

מבחינתי גם אם יבוא מישהו ויגיד שהוא מכיר רק תוכנה שולית אבל יודע לפרט בדיוק איזו חומרה תורמת לה ואיזו לא - יבורך. אני אדאג שזה יופיע בסטיקי.

אבל בגדול התוכנות שעליהן אנחנו נשאלים הרבה בפורום הן - After effects, (CS3 ו-CS4), מאיה, Avid, פרמייר, Indesign, Illustrater, FreeHand, AutoCAD, 3D Max Studio, SolidWorks, ובטח שכחתי כמה כמו Revit בדרך, אבל זה פחות או יותר מכסה את הנפוצות.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

יש פתרון מאוד אלגנטי פשוט והוא נקרא 9600GT יש לו אחלה תמיכה והוא עולה ממש מעט, לגרפיקאי המרושש:

http://www.noacomp.co.il/Product.aspx?productid=5689

ויש פתרון לגרפיקאי הלא מרושש והוא נקרא FX580

http://ksp.co.il/hmain.php?uin=8325

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

פוטושופ:

זה בנוסף לכל מה שאמרתי עד כה...

64 ביט -

השיפור בביצועים נע בין 8-12 אחוז, על פי מהנדסי התוכנה של אדובי.

משהו שלמדתי הרגע כשחיפשתי את הסימוכין לזה:

"He also noted that in many cases, Photoshop is not processor-bound, but rather memory bandwidth-bound"

מקור: http://blogs.adobe.com/jnack/2009/08/photoshop_64-bit_registers.html

מסתבר שיש פלאגינים (צד שלישי) שעוד לא יצאה להם גירסה תומכת ל 64 ביט. (אני לא חורש פלאגינים, קשה לי להגיד אילו...)

יכול להטות את הכף ל32. (למרות שלהערכתי זו בעיה זמנית)

HT:

שיפור של בין 15-0 אחוז, ולמרות שהבנצ'ים לא מזהירים (בנצ'ים מלאכותיים הם קצת בעייתיים ב PS), תחושת הבטן היא שזה עוזר. (גם אני מצטרף לקביעה הזו)

מבחן דיי ריאליסטי (בניגוד לבנצ'ים המדוייקים אך סובלים מהפעלת דברים ספציפים): http://newsgroups.derkeiler.com/pdf/Archive/Comp/comp.graphics.apps.photoshop/2005-07/msg00556.pdf

כמות ציינתי כבר, 4 GB לפחות, 8 GB לשימוש מקצועי, במיוחד למי שעובד במקביל על קבצים / תוכנות ( ie גרפיקאים)

שלחתי גם ה"פ למשתמש "ערוץ 10 הפקות" שנראה שעוסק בתחום...

בכלל אני חושב שכדאי לתקוע פוסט בפורום גרפיקה שיבקש ממי שבעל ידע וניסיון שיבוא לתרום...

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

אני מאד אשמח לדעת איזה כרטיסי משחקים מריצים טוב (או רע...) תוכנות של אויד (Avid Media Composer), ויישומים מקצועיים אחרים שרצים על OPENGL.

רשמית אויד תומכים רק בקוודרו אבל בפועל גם ג'יפורס עובדים - ראיתי לפחות הודעה אחת (נדמה לי אצל אננדטק) של מישהו שמעיד ש9600\8800 ללא אוברקלוק מריצים אותה יפה - לא יודע כמה זה אמין. בקיצור, קשה לי למצוא תשובה שמבוססת על ניסיון לשאלה הזו, גם בפורומים באנגלית.

דרך אגב, מישהו ראה\ניסה את ההודעה הזו? http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=381157.0

נ.ב. אני יכול לאשר את המובן מאליו: FX570 ומעלה עושה את העבודה.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

חזרתי הביתה רק עכשיו אז הינה כמה דברים ממני :

כרטיסי גיימינג לעבודת תלת מימד:

אפשר להוציא פרוייקטים בהקפים גדולים עם כרטיסי גיימינג.

כרטיסי גיימינג תמיד יהיו פחות טובים מכרטיסים "מקצועיים" כמו quadro בהרצת הפוליגונים בעולם התלת מימדי שהגרפיקאי יוצר.

אבל בפני עצמם הם מאוד חזקים ויתנו קצב פריימים לא רע גם שיש הרבה פרטים על המסך. (4870 יכול להחזיק כמה מיליוני פוליגונים על המסך לפני שיורגש קיטוע במסך. קריסות כמעט ולא יהיו.

רוב ההבדל בין הכרטיסים הוא בדריבר, מכאן שיש לכרטיסים המקצועיים יתרון די ברור בכך שהם קיבלו אופטימיזציות לכל מיני תכנים בתלת מימד כמו שיידרים בזמן אמת ועוד.

שווה לנסות כרטיס גיימינג לפי שקונים קוואדרו, בהרבה מקרים הוא מספיק.

ATI /

(בכרטיסי גיימינג).

נכון לתחילת 2010 עדיף לקנות .

מיכוון שיש לה יתרון בתמיכה בCUDA שמאפשר למנוע הרינדור בתוכנה לרנדר על הכרטיס מסך (נכון לתחילת 2010 מובטח שייתמך על ידיfryrender,maxwellrender,vray & mental ray using the iray plugin )

עם זאת יש לציין שכל עוד מדובר בכרטיס גיימינג לשתי החברות יש יציבות ואי יציבות בתוכנות שונות וזה תלוי בגרסאת הדריבר. הדריבר החדש ביותר לא חייב להיות היציב ביותר בתוכנת התלת מימד מיכוון שהאופטימיזציות שלו לא תוכננו לזה.

זיכרון:

רצוי לקנות לפחות 4GB

עבודות 2D לעבודות דפוס דורשות אפילו יותר זיכרון.

מעבד:

לפחות I5.

אם אתם יותר בתחום השיידינג והרנדרינג - קנו .

ה10-15% שהוא יתן לכם כתוספת יצתבר לכל כך הרבה שעות שהוא שווה כל שקל.

אם אתם אנימאטורים שלא מתעסקים בשיידינג כבד סביר להניח שלאחר שתסיימו את האנימציה אתם תתנו למשחב לרנדר את כל הפריימים ותלכו ממנו. אז זה לא ישנה לכם במיוחד, במקרה כזה אני ממליץ לחסוך על המעבד ולקחתI5.

מסך:

לפחות 22"

האיכות צריכה להיות בינונית, ואחריה רצוי שיהיה גדול.

ואם יש כסף אז משקיעים יותר באיכות ... ולאחר מכן שוב בגודל.

זאת אומרת אתם תעדיפיו מסך של סאמסונג' בגודל 24" מאשר מסך 22" איכותי יותר של .

מהסיבה שההבדלים באיכות *יחסית* זניחים לתוספת הגודל שבאמת מלווה אתכם בזרימת העבודה שעה שעה.

ואם כבר אז שווה לקנות שני מסכי 22" בטווח מחירי ה1100 של סאמסונג או חברה עם פאנל TN דומה.

דעה אישית:

הרבה נוטים לחשוב שכדי לקנות א הDELL2209 בגרסאת ה24" שלו שעולה בסביבות ה 3000

ובכן, זו טעות ובזבוז.

שני מסכי 24 "רגילים" של סאמסונג ב1500 כל אחד, ירחיבו את התוכנה לשני מסכים לפי layout מובנה של אותה תוכנה וירחיבו את השטח עבודה למצב מועדף על מסך אחד טיפה איכותי יותר.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

ראשית - :xyxthumbs::yelclap: על הפוסט לעיל.

זאת אומרת אתם תעדיפיו מסך של סאמסונג' בגודל 24" מאשר מסך 22" איכותי יותר של .

מהסיבה שההבדלים באיכות *יחסית* זניחים לתוספת הגודל שבאמת מלווה אתכם בזרימת העבודה שעה שעה.

ואם כבר אז שווה לקנות שני מסכי 22" בטווח מחירי ה1100 של סאמסונג או חברה עם פאנל TN דומה.

דעה אישית:

הרבה נוטים לחשוב שכדי לקנות א הDELL2209 בגרסאת ה24" שלו שעולה בסביבות ה 3000

ובכן, זו טעות ובזבוז.

שני מסכי 24 "רגילים" של סאמסונג ב1500 כל אחד, ירחיבו את התוכנה לשני מסכים לפי layout מובנה של אותה תוכנה וירחיבו את השטח עבודה למצב מועדף על מסך אחד טיפה איכותי יותר.

היום כשה-DELL2209WA זמין ב~1150 ש"ח אני ממש לא רואה כל הצדקה לקנות 22' TN ב~900-1000 ש"ח.

שניים כאלה זה תענוג צרוף ומשתלמים בהרבה מ-24' איכותי אחד.

הם בעלי ארגונומיה עדיפה בהרבה, זוויות צפיה טובות משמעותית, איכות טקסט עדיפה (משמעותי בפונטים קטנים בעיקר) ודיוק גוונים עדיף לאין ערוך.

אם רוצים לחסוך יש מסכי 22' TN סבירים בהחלט ב~750-800 ש"ח אבל גם עליהם קשה להמליץ למי שיושב שעות ארוכות מול המסך.

רק לקונפיגורציה של 2X24' TN יש איזשהו היגיון אם רוצים שטח עבודה גדול במיוחד במחיר שפוי - אם כי מניסיוני זו קונפיגורציה די קיצונית ולא הנוחה ביותר.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

בנושא הגרפיקה יש להבדיל בין דו ממימד לתלת מיימד והדבר דורש מחשב אחר לחלוטין

אדובי סגרה תחום במעבר ל CS4 ע"י כך שחתמה הסכם עם ENVIDIA ליצור תומכי קודה

מכאן שיש סקציה של חבילת אדובי עד CS3 כולל, וסקציה אחרת מCS4 והלאה

עריכת זו פעילות דו מיימד ומחייבת כרטיס מסך פשוט

יש לזכור כי בXP כל פעילות הדו מיימד התרחשה בכרטיס המסך

בויסטה פעילות הדו מיימד הועברה למעבד הראשי ולכן היא כשלה

בחלונות 7 חלק מפעילות הדו מיימד חזר לכרטיס המסך וחלק נשאר לטיפול המעבד הראשי ולכן בא לעולם הנושא של תמיכת הקודה בכרטיס המסך

כל זמן שלא יהיו בשוק כרטיסי קודה עם פועלים אין אפשרות לבחון את הנושא - לחידוד פועלים ואמינים

לגבי התצוגה מסכים לגרפיקאים הכי חשוב מסך טוב והבעיה היא שוויון על פני כל השטח כיום לכל המסכים יש אי שיוויון ניכר

המסך המתאים לגפיקאים כיום הוא EIZO ואין אחר המתקרב אליו

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

עריכת וידאו זו פעילות דו מיימד ומחייבת כרטיס מסך פשוט

:s05: ראיתי הבדל משמעותי בביצועים ב-Avid (תוכנה לעריכת וידאו) בין כרטיס משחקים לכרטיס עריכה גרפית ייעודי.

בחלונות 7 חלק מפעילות הדו מיימד חזר לכרטיס המסך וחלק נשאר לטיפול המעבד הראשי ולכן בא לעולם הנושא של תמיכת הקודה בכרטיס המסך

אתה אומר ש-win7 תוכנת לעבוד על CUDA בשביל להוריד עומס לכרטיס המסך? פעם ראשונה שאני שומע על זה' date=' ולמרות חיפושים לא הצלחתי למצוא שום איזכור לזה בגוגל. יש לך איזה לינק לסימוכין?

כל זמן שלא יהיו בשוק כרטיסי קודה עם דרייברים פועלים אין אפשרות לבחון את הנושא - לחידוד דרייברים פועלים ואמינים

תקן אותי אם אני טועה, אבל כל כרטיסי שנמצאים היום בשוק תומכים ב-CUDA בלי בעיה. לא הבנתי מה ניסית להגיד. אשמח אם תסביר.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
  • צור חדש...