האם עבדו/עובדים עליי? - בעיות במימוש אחריות בנועה מחשבים - עמוד 3 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם עבדו/עובדים עליי? - בעיות במימוש אחריות בנועה מחשבים


azr_nec

Recommended Posts

אם היתי צריך לרכוש מחנות לפי דעת הקונים ברשת היתי נשאר ללא מחשב.

כל כך נכון!!! :jump:

בכל מקרה הבעייתיות כאן היא הטיוח לדברי פותח הת'רד, אין לי בעיה אם באים ואומרים "תשמע אנחנו בישראל, זורקים עלינו ז*ן ואין לנו יכולת לקיים את האחריות אבל בוא נראה מה אפשר לעשות" כן יש לי בעיה עם "אה כן שלחנו לחו"ל ... בכאילו" ונותנים כל מיני פתרונות לא פתרונות, כאן הבעיה.

לטעמי לכל חנות שהיא יש מחויבות לתת את השירות שהיא הבטיחה, אם היא לא מסוגלת, שלא תבטיח וזהו, כך נהגתי כשהייתי מנהל חנות וכך אתנהג אם אי פעם יהיה לי עסק.

azr האמת ההחלטה כולה שלך, גם בחנות שאני דיברתי עליה לא הכל דבש והיו כמה פעמים שהייתי צריך להתערב בעיסקאות של חברים/משפחה עקב בעיות וטיפול לא הולם, לשמחתי אחרי הרבה שנים שם אני מכיר את רובם וגם את בעל העסק וזה תורם ליחס שאני מקבל ולעובדה שהם סומכים על המילה שלי. אתה צריך להחליט כמה אנרגיה אתה מוכן להשקיע בזה, אולי באמת עדיף שתעשה את שרשום מה ש-Los מעליאמר, אם כרטיס כזה עולה לך 90 ש"ח דרך האינטרנט.

הערה:

לפי לימודי מנהל עסקים אדם לא מרוצה גורם לעד 70 איש להדיר רגליהם מעסק מסויים אם יש לו ניסיון רע, אולי זה מה שישאר מהמקרה שלך, אולי לא.

פשרה? יותר כמו וויזלון... :-X

לא, אני לא חושב שתצא פראייר (זה גם אף פעם לא צריך להיות שיקול), את הכסף שלך ושל אנשים נוספים הם כבר איבדו והכרטיס שלך כבר נמצא בריצפה מבחינת ערך. גם לזמן שלך ולעצבים שלך יש ערך.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 124
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

ואין שום מקום להודעות כאלה, יעזור זה בטוח לא כי אם היתי צריך לרכוש מחנות לפי דעת הקונים ברשת היתי נשאר ללא מחשב.

כל כך לא נכון !!! :kopfpatsch:

אני מציע שתקרא את הת'רד שפתח OReeh בקשר לשרות מצוין של IQPC , ואת חוות הדעת של אחרים שהצטרפו לדעתו.

זה מעיד הרבה על אופי החנות, גם אם תמצא ביקורת שלילית פה ושם בעברה.

(נושא: המלצה רותחת על IQPC (נקרא 1025 פעמים)

כאשר אתה קורא תלונה עניינית כנגד התנהגות של חנות, עליך לשפוט אותה ע"פ הפרטים המתוארים ולהחליט בעצמך

האם זו תלונה מהותית אם לאו.

"אור השמש הינו המחטא הטוב ביותר".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הזמן בוזבז כבר ועוגמת הנפש בטח עוד קיימת, לוותר להם בשלב הזה זה נראה לי טיפשי.

מר בחור פותח הת'רד, אתה צריך לעמוד על שלך, לפעמים אין דרך אחרת (אלא אם אתה רוצה 150 שקל והרגשה שהיית יכול לעשות משהו אבל לא עשית).

כך לפחות אני רואה את זה.

אל תתן לאנשים פה יותר מידי לבלבל אותך, הם היו עושים את אותו הדבר אם היה מדובר ברכוש שלהם או בכספם, על שלך יותר קל לוותר... ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הזמן בוזבז כבר ועוגמת הנפש בטח עוד קיימת, לוותר להם בשלב הזה זה נראה לי טיפשי.

מר בחור פותח הת'רד, אתה צריך לעמוד על שלך, לפעמים אין דרך אחרת (אלא אם אתה רוצה 150 שקל והרגשה שהיית יכול לעשות משהו אבל לא עשית).

כך לפחות אני רואה את זה.

אל תתן לאנשים פה יותר מידי לבלבל אותך, הם היו עושים את אותו הדבר אם היה מדובר ברכוש שלהם או בכספם, על שלך יותר קל לוותר... ;)

שלום ותודה על העידוד.

יש לך רעיון איך לתקוף את הבעיה שלי ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה צודק שאתה רוצה כרטיס ברמה של הכרטיס שלך ברמה העקרונית...

אבל תחשוב אם זה שווה לך את הסחבת... ממילה שני הכרטיסים נכון להיום מציגים ביצועים נמוכים מאוד ולא ניתן להריץ על אף אחד מהם כלום בן זמננו...

לדעתי,

אם אתה לחוץ לכרטיס ( המחשב שוכב חסר חיים ) קח את מה שהציעו ואל תקנה מאותה חנות שוב..

אם אתה לא לחוץ, תתעקש, וסביר שתקבל מה שמגיע לך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היי

ראשית, אני ממש לא לחוץ; והאמת היא שאת הכרטיס החליפי 2400 שהתקלקל, רציתי בכלל להשאיל (לשכנים שדיי קשה להם לקנות מחשב חדש, והחלטתי לתרום להם חלקי מחשב שיש לי כולל לוח בתושבת AGP מלבד כפי שאמרתי רק את כרטיס המסך התכוונתי להשאיל), וזאת לאחר ששכב אצלי דיי זמן מה , ורצה הגורל שתוך כדי התקנה שלו במחשב התברר שהוא לא תקין.

יחד עם זאת, בשלב זה אני נוטה לא להסכים לקבל כרטיס שווה ערך מבחינת הביצועים, אלא סכום זיכוי שיהיה גבוה ככל שניתן.

למשל, אני שוקל לתבוע סכום השווה ערך למחיר הכרטיס הזה: http://www.zap.co.il/models.aspx?sog=c-graphiccard&db112601=731934שעלותו כ- 600 ש"ח בררתי בחנות ההיא ויש את הכרטיס במלאי.

דגם הכרטיס הזה, בעצם זהה(דומה?) לזה שרכשתי לפני 3 שנים ועליו היתה אחריות לכל החיים, ושעלה לי לפני 3 שנים 1000ש"ח!!! כן, 1000 ש"ח.

אני יודע שכשמסתכלים על הסכום, זה נשמע הרבה, אבל לאחר כל עוגמת הנפש שעברתי, הוא לא כל כך גבוה.

זאת דרך שאני מתכוון להציע כפשרה, ואם לא תתקבל אלך עד הסוף ואתבע אותם בבית משפט, הענין מבחינתי יהפוך לעקרוני ממש ולא אהיה מוכן לוותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יודע לומר לך מה אתה צריך לעשות, אני יכול לספר לך מקרה שלי ותחליט לבד.

לפני כמה שנים קניתי ג'ויסטיק (X52 אם זה מעניין אותך), הכל היה בסדר איתו איזה חודש ופתאום יום אחד הוא הפסיק לעבוד,

הלכתי לחנות שרכשתי את זה ממנה (בסנטר), נאמר לי שהם הולכים לתת את זה לתיקון, אין בעיה חשבתי ונתתי להם, עובר שבוע, עוברים שבועיים ואף מילה מהם,

אחרי עוד שבוע צלצלתי לשם והתחילו למרוח אותי בסיפורים שמעניינים את הסבתא. אין בעיה, אחרי השיחה הלכתי לשם, נכנסתי לחנות לקחתי ג'ויסטיק

חדש ארוז ואמרתי למוכר ביי, הוא לא נתן לי לצאת מהחנות ואיים שיזמין משטרה, אמרתי לו בשימחה, תזמין. הוא הזמין, השוטר שאל מה הסיפור, סיפרתי

לו את מה שעבר עלי ולהפתעתי השוטר הבין לגמרי ואפילו אמר לבעל החנות שהוא לא בסדר. משם יצאתי בסוף עם הג'ויסטיק שלי (המקולקל), פניתי ליבואן,

סיפרתי לו גם את הסיפור, הוא גם הסכים שהמוכר יצא נקניק והחליף לי את הסטיק מיד בחדש דנדש.

מה רוצה לומר? שלפעמים גם אם הדברים לוקחים מעט זמן ומאמץ זה אולי שווה את זה בסוף, לא בגלל הכסף ולא בגלל הסטיק (או הכרטיס), בגלל שלא וויתרתי ועמדתי על שלי, אז אולי לא קיבלתי מיד מה שרציתי אבל בסוף, צוחק מי שצוחק אחרון...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

עדכון:

אמש, ושלשום, בשיחות טלפון שהיו לי עם החנות של נועה מחשבים, בהן דרשתי להחזיר לי מסמכים שהשארתי אצלם, ו/או, הכי חשוב, מסמך שמעיד על שהשארתי אצלם את ה- 2400XT נתברר שאת שני הכרטיסים התקולים הם שלחו לחברות בחו"ל, וקיבלו עליהם זיכוי, כך שבמקרה של הכרטיס הראשון, של חב' BFG, לא רק שטענתם ש"האחריות שלכול החיים" לא מסתיימת לאחר שהחברה מפסיקה לייצר את הכרטיס, כך הם טענו ובזאת הצדיקו את העובדה שלא ניתן להחליף את הכרטיס התקול, אלא שהם שלחו את הכרטיס לחו"ל וקיבלו עליו זיכוי!!!!

אם הם צדקו ואין כרטיס כזה להחלפה, האם זאת לא זכותי לדעת מהו הזיסוי שקיבלו?, ויתרה מכך האם הזיכוי הוא לא עבורי, כלקוח שרכש את הכרטיס? שהרי החנות מתווכת ביני לבין החברה בחו"ל ואת הכרטיס הם רכשו ומכרו לי כאשר האחריות היא "גב לגב" ולכן אין להם , לדעתי, זכות עודפת עליי , בכך שהם לקחו את הזיכוי הכספי ולי נתנו כרטיס חלופי הרבה יותר זול. מסקנה נוספת שאני מסיק מכך, שלא כמו אחרים שהגיבו כאן, שהחנויות מקיימות, אם הן מקיימות, את התחייבותן לאחריות תוך התייחסות לדגם וביצועי הכרטיס הנרכש, כשהן באות להחליפם במסגרת האחריות, אך בפועל מול החברות בחו"ל הן מקבלות כסף, ולא בהכרח לפי ביצועיו.

עוד דבר, הוא שאם לוקחים ומחשבים פחת לפי ציוד משרדי, שכפי ששמעתי הוא 33% אזי לאחר שנה מאז שרכשתי את הכרטיס של BFG ב- 1000 ש"ח, עלותו הייתה צריכה להיחשב, לאחר הפחתת פחת של שנה, כ- 670 ש"ח.

עריכה - לא שמתי לב שצריך לפתוח נושא חדש, אז פתחתי: http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=446592.0

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא היה כל צורך לפתוח נושא חדש...

במקרה שבו היצרן כבר לא מייצר את הכרטיס, אין לו אפשרות להחליף כרטיס בכרטיס מאותו סוג. במקרה כזה "אחריות לכל החיים" מחייבת את היצרן לתת מוצר מקביל או יותר טוב (לפי הגדרות היצרן) או זיכוי כספי, בניכוי פחת לפי החלטת היצרן ובמסגרת החוק.

במצב זה שבו החנות עובדת מול היצרן, החנות היא זו שמקבלת את זיכוי, ואמורה להעביר זאת ללקוח הסופי. במקרה שלך, לפי תיאור הדברים כפי שאתה מביא אותו, החנות לא פעלה כראוי, שכן:

1) אם קיבלו זיכוי מלא או מוצר שווה-ערך ומעלה, והעבירו לך מוצר נחות וזול יותר - יש כאן פשע חמור

2) אם לא קיבלו זיכוי מלא, אלא חלקי, כזה שלא איפשר להם לתת לך מוצר שווה-ערך, עליהם היה ליידע אותך במצב עניינים זה. לכל הפחות זה היה מסיר מהם את האשמה ומגלגל אותה על היצרן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה

איני יודע אם המוצר שנתנו לי נחות מבחינת ביצועיו (כמובן שהחנות טענו שכן ולי לא היתה יכולת לבדוק זאת...הלעיטו אותי באיזו דיאגרמה), אך בהחלט היה נחות מבחינת מחירו.

הכי חשוב לזכור, שבחנות לא ממש התייחסו אלי, וראו אותי כדבר מאליו ומהבחינה השלילית, ותמיד יצאתי מהחנות בבושת פנים ובעצבנות גדולה; פשוט הם ממש ראו בי כמטרד, אבל מטרד אמיתי, והגדיל לעשות לאחרונה אחד המנהלים, שלא אציין את שמו, ואמר לי בטלפון שהוא מקווה שלא אבוא לקנות אצלם יותר; מה בכלל ביקשתי, מלבד את זכותי לקבל את השרות /האחריות עליה שילמתי במיטב כספי.

במאמר מוסגר, אומר שממש איני מבין את החנות,כי התקלה בכרטיס לא היתה באשמתם, אז מדוע הם פועלים כך ולא פועלים בשמי לקבל את זכויותיי מהיצרן כפי שהבטיחו ושמן הסתם זו הייתה אחת הסיבות העיקריות למחירו הגבוה (1000 ש"ח) של הכרטיס שרכשתי; כי תאר לך שבכל מקרה כדוגמאת שלי, ונניח תאורטית שיהיו כאלה הרבה, ושוב, לא באשמת החנות, האם הגיוני שיגידו לכולם שהם מקווים שהלקוח לא יבוא לקנות אצלם יותר? באמת מוזר, ואפילו טיפשי (אם הייתי בעל החנות הייתי מפטר את אותו עובד מידית), כי הם כורתים את הענף ממנו הם מתפרנסים - לראות את הלקוח רק דרך החור שבגרוש ממש ממש לא משתלם, וחבל שאנו הלקוחות לא עומדים על שלנו עד כדי חרם צרכני על כל מי מהחנויות שמתנהגות כך כלפי או כלפי שאר החברים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ודאי שהזיכוי מגיע לך. תדבר איתם ותתעקש לקבל את זה, במידה והם מסרבים

הייתי פונה במקומך לאמון הציבור/הרשות להגנת הצרכן על מנת לקבל את אשר נלקח ממך.

למען האמת אני די מופתע מנועה מחשבים, בדרך השירות שלהם טוב, ולעומת את במקרה זה הם פשוט

לוקחים ממך את שלך. פשוט גניבה.

לגבי ירידת הערך. 33% הינו מעין כלל אצבע שנועד לשקף את ירידת הערך של ציוד ממוחשב לצורכי מס בלבד,

במציאות יכול להיות שלא יהיה שום קשר בין ירידת הערך המקורית לבין האחוז הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במקרה שבו היצרן כבר לא מייצר את הכרטיס, אין לו אפשרות להחליף כרטיס בכרטיס מאותו סוג. במקרה כזה "אחריות לכל החיים" מחייבת את היצרן לתת מוצר מקביל או יותר טוב (לפי הגדרות היצרן) או זיכוי כספי, בניכוי פחת לפי החלטת היצרן ובמסגרת החוק.

במצב זה שבו החנות עובדת מול היצרן, החנות היא זו שמקבלת את זיכוי, ואמורה להעביר זאת ללקוח הסופי. במקרה שלך, לפי תיאור הדברים כפי שאתה מביא אותו, החנות לא פעלה כראוי, שכן:

1) אם קיבלו זיכוי מלא או מוצר שווה-ערך ומעלה, והעבירו לך מוצר נחות וזול יותר - יש כאן פשע חמור

2) אם לא קיבלו זיכוי מלא, אלא חלקי, כזה שלא איפשר להם לתת לך מוצר שווה-ערך, עליהם היה ליידע אותך במצב עניינים זה. לכל הפחות זה היה מסיר מהם את האשמה ומגלגל אותה על היצרן.

אני מסכים לחלוטין עם תגובתו של QttP. נעשה לך עוול רציני ואני חושב שהחנות צריכה לתת את הדין על כך. צר לי לשמוע שנועה מחשבים הולכת בדרכיהן של חנויות אחרות, פועלת בבריונות מול הלקוח ואף משקרת אותו. זה מתחיל להישמע לי כאילו מה שהם עושים גובל לכאורה בפלילים, אבל אני לא עו"ד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מאוד מקווה שהחברים שקוראים את הנושא, אכן חושבים פעמיים לפני שהם פונים לרכישה בחנות[br]פורסם בתאריך: 11.01.2010 בשעה 10:15:42


חברים שלום

לידיעתכם, היום, בשעה: 10:44:54,קיבלתי , במערכת ההודעות הפרטית, הודעה ממנהל החנות, ובו איום שאם ה"תרד" הזה לא יימחק תוך 24 שעות, אתבע על ידו על הוצאת דיבה.

לצערי הרב, הודעה זו, שמבחינתי מהווה איום חד משמעי,שאינו משתמע לשתי פנים, באה לאחר התעלמות מופגנת מצד החנות בכל הקשור לזכויותי ומבחינתי גם פגיעה קשה באימון שיש לי היום בכל החנויות.

לאור זאת, לצערי הרב, אפנה למנהל הפורם בהודעה פרטית לסגור את ה"תרד בעוד כ- 24 שעות.

לסיום, אני רוצה להודות לכל המגיבים, ורוצה לציין שבסך הכול שאבתי עידוד מהתגובות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...