סירוב קורס - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

סירוב קורס


My_Name

Recommended Posts

אחרי שסיימתי י"ב במגמת אלקטרוניקה בטכני, לאחרונה שיבצו אותי לקורס (קד"צ) בטכני חיפה.

שהעבירו לי את הרשימה של הקורסים, סימני "אבנט כחול" כהעדפה ראשונה, וכל השאר בעצם לא עניין אותי (בכל זאת ניסיתי לדרג את הקורסים המעורפלים כדי להתכונן לגרוע מכל).

בסופו של דבר, קיבלתי את הקורס שעמד בעדיפות השלישית שלי - טכנאי דרג ד'.

כרגע אני מוצב בטכני חיפה, וכל הקורסים כבר החלו לפני כשבועיים (למרות שטכנית - עוד לא התחלתי ללמוד כלום, ושאר הקורסים למדו ימים בודדים בגלל החגים).

כרגע אני מנסה להגיע לועדת הערכה, שתקבע אם להעביר אותי קורס או לא. העניין התגלה כלא פשוט, מאחר שהמפקד שלי התגלה כאחד שלא מזיז עניינים. אז נכון לעכשיו - כלום לא קרה :-\ (בין היתר גם בגלל החגים)

אני מנסה לגרום לו להעביר את השם שלי לקציון מיון, ומשם כל העניינין (אני מקווה) יתחילו להתגלגל. אין לי טיפת עניין להגיע לשום מקום אחר.

שאני אגיע לועדה, הטיעון היחיד שיש לי (כרגע) הוא אהבה גדולה לתחום, תעודת CCENT רשמית, 4 שנים של "התנסות" בתחום, והתנדבות במסגרת פרויק נט"ע, והמון ידע לא רשמי (בין היתר הסמכות שפג תוקפן).

אז קודם כל - יש משהו נוסף שאני יכול להביא לאותה ועדה ? המלצות ממורים / מדריכים / המפקד שלי / פרויקט נט"ע - דברים מהסוג הזה יעזרו ?

לאחר הודעה, במידה ואני אקבל תשובה שלילית (מה שאני מאוד מקווה שלא יקרה, אבל זאת אפשרות מאוד ריאלית שאני צריך לקחת בחשבון), מה יכול להיות הצעד הבא שלי ?

הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו כרגע הוא סירוב קרוס, מאחר ששמעתי על לא מעט אנשים (בין היתר, כאלה שנמצאים כרגע באבנט כחול) שלאחר סירוב קורסים (לפעמים יותר מפעם אחת) הם בסופו שלדבר נכנסו לקורס שרצו, והצטרפות למחזור הבא (במידה ואני אצליח להתשחל לשם). מבחינתי זה Last resort, אבל אני לא רואה כרגע שום אפשרות אחרת. הצעות, מישהו ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שאני סיימתי את הטכני, העדיפות הראשונה שלי הייתה "מפקד חיל האוויר". באופן מפתיע, לא קיבלתי אותה. קיבלתי דרג א'. כרגע אני מסרב קורסים שנה וחצי עד שייתנו לי את הקורס שאני רוצה.

ועכשיו ברצינות, אתה לא קובע מה תעשה בצבא. תנסה לערער, אם לא תצליח, צא לקורס. דרג ד' זה לא רע. אף אחד לא הבטיח לך שתצא לאבנט כחול, וידעת את זה מראש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתור מישהו שהיה בטכני, שיש לו חברים בטכני וחברים שהיו בטכני אני אומר לך כבר עכשיו את מה שכבר אמרו לי וסירבתי לשמוע: רק בעיות.

מה זה אומר? זה אומר שהסיכוי שלך לקבל באמת את מה שאתה רוצה ומה שמגיע לך בטכני במעשים טובים בלבד(דיבורים עם המפקד, הצגת תעודות וכו') שואף ל-0.

הדרך היחידה לקבל את מה שאתה רוצה בטכני היא לעשות בעיות. עם כמה שזה נשמע הזוי, אני מכיר כמה וכמה אנשים שרצו אבנט כחול, שיבצו אותם כמכונאי למינהם ולאחר סירוב קורס, מעצר(לא כלא! מעצר, זה אומר להיות בטכני עם כותפות אדומות ולעשות עבודות רס"ר) או "סתם לעשות בעיות"(לא להתעורר להשכמות וכו') - בכך הם "פסלו קורס" ואז העבירו אותם לאבנט כחול.

זה מגעיל, זה דוחה וזה מכפיר שהצבא מתנהל כך ולכן אני סלדתי מכך ולא עשיתי דברים כאלו - אך ברגע שזו הדרך היחידה(העובדות מדברות בעד עצמן) הרי שאין ברירה.

כל ניסיון שלך ללכת בדרכי נועם רק יעכב את התהליך שלך ויגרום לך נזק.

בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה שוחר סביר להניח שהקורס שאתה עושה עכשיו הוא לא עם הפז"מ, נכון? אם כן אתה ממש לא חייב לעשות את הקורס מפני שאתה נחשב אזרח, אם תבריז ולא תגיע לא יעשו לך כלום במקרה הזה הטכני יכול רק לאיים וסביר להניח שתקבל את מה שתרצה (כל עוד זה על הזמן הפנוי שלך כמובן). אין לך מה לחשוש בקשר לסירוב, אם לא תקבל מה שתרצה זכותך להבריז כי לא התגייסת עדיין ולטכני יש מלא אינטרסים לגרום לך לעשות קורס על זמנך הפנוי ולא לגייס אותך ללא קורס

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין לי בעיה לסרב קורס, אם זה יקדם אותי במשהו.

אהלן , בתור בוגר נטע שהיה באותו מצב כמו שלך

עם לא תראה גחלת הסיכויים שתקבל את הקורס שאתה רוצה הם 0

אתה יכול לפרט ?

מה זה גחלת, איך אני מגיע אליה ?

איך נגמר המקרה שלך ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דופק עריקות, מסגיר את עצמך אחרי שלושה - ארבעה חודשים ומקבל גחלת שזו מעין ועדה כזאת שמנסה לענות על דרישות החיילים כדי שיעשו שירות צבאי מלא. (כן, בושה לצבא, אני יודע). בכל מקרה לא כולם רואים גחלת וגם אלה שרואים לא בהכרח מקבלים מה שרוצים. בתקופתי מישהו בגף דפק חצי שנה עריקות ובסוף גחלת החזירו אותו לאותו בסיס ואותו תפקיד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז גחלת אני לא אוכל לקבל, כי כמו שכבר אמרתי, אני עדיין לא מגויס.

יש משהו פחות "קיצוני" מלסרב קורס, או שזאת בעצם האופציה היחידה אחרי הועדה ?

ואם אני אגיע למצב שאני אצטרך לסרב, אז אני פשוט הולך למפקד שלי, מודיע לו שאני מסרב קורס, והולך הביתה ? נשאר בבסיס ? מה עדיף ?

ו-DUDEnamE, אני עדיין מחכה לעידכון, אם לא מפריע לך :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אומנם יצאתי מהטכני בדרכים חוקיות (פטור רפואי), אבל לא הייתי פוסל דרג ד'. תלמד משהו שיעזור לך בעתיד. אני מקום לשבת שלוש שנים במשרד מצטער שלא הלכתי לחימוש ללמוד מכונאות .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בדיוק בגלל זה אני רוצה להתעקש על אבנט כחול,שזה תחום שאני רואה את עצמי מתעסק בו בעתיד הקרוב-רחוק.

דרג ד' לעומת זאת, שכולל בעיקר החלפת רכיבים (נגדים, קבלים) והלחמות, זה ממש לא בשבילי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...