שאלה קטנה לגבי קצב הנתונים של דיסקי מוזיקה - עמוד 3 - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה קטנה לגבי קצב הנתונים של דיסקי מוזיקה


eladh16

Recommended Posts

  • תגובות 43
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

ברור, זה רק להמחיש שלאיכות אין סוף, ואפשר להשתגע עם זה להמציא פורמטים חדשים כל יומיים.

בסופו של דבר, אם לא מבדילים בין ב-320 לבין פורמט לא דחוס, כל זה באמת לא משנה.

למרות כמו שTeaTime אמר, צלילים גם מעבר להרמוניות שאנחנו שומעים משפיעים על התוצאה הסופית של הצליל.

אני לא יודע עד כמה זה משפיע במוזיקה עכשווית, אבל אולי בקלאסית או בכל מיני הרכבי גאז אקוסטיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דיון מעניין. עכשיו שמישהו יוסיף כאן קישור לLOUDNESS WAR שממילא הורגת את הצליל כך שההבדלים בין פורמטי הLOSSLESS

והLOSSY מצטמצמים (לא בגלל הLOSSY נעשים טובים יותר אלא שהמקור מעאפן יותר) מה גם שהרבה אלבומים שיוצאים

היום לוקחים בחשבון שרוב האנשים ישמעו אותם בנגני למינהם ובמחשבים\ מערכות בינוניות - ומכוונים את הצליל בהתאם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שתיארת זה באמת בעיה רצינית, בכלל כל התחום הזה של הייפיי לדעתי יהפוך להיות נישה ממש מצומצמת בעוד כמה שנים,

וכדי למצוא באיכות טובה נצטרך להתאמץ הרבה יותר וגם לפתוח יותר את הכיס.

פיתרון לפחות זמני להדרדרות הזאת במקור לדעתי זה לחפש דיסקים שעברו מאסטרינג לפני 15-20 שנה, שכעוד העניין

הזה לא היה מוגזם, או ריפים שעשו באופן אנלוגי מוייניל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפעמים יש מזל שקיימים אמריקאים עם יותר מדי זמן פנוי בידיים. יש קבוצה שנלחמת בתופעה ומנסה להעלות אותה למודעות הציבור. נקווה

שהם יצליחו להשפיע במידה כזו או אחרת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ישנה חברת רמקולים כרגע לא עולה לי השם שלה שמטמעיה ברמקולים שלה טוויטרים שמגיעים עד ל200khz.

בחברה טוענים שזה משפר את הבמה של הצליל :-X

יש לך הקלטות ב24 ביט ו352.8khz , אתה יכול להוריד פה ולהתרשם מההבדלים בפורמטים

http://www.2l.no/hires/index.html

לפי שאנון צריך לפחות קצב דגימה של לפחות 400KHZ בשביל לשחזר במדויק תדרים של 200KHZ (וזה לפני מגבלות העולם האמיתי, שמקרב את המספר יותר ל450-500).

גם אם תלך על ויניל, אני די בטוח שההיגביות של מערכות ההקלטה שלהם רחוקה ממלרשום את ההרמוניות הגבוהות האלה, שלא לדבר על כך שהחריצה של המחט כנראה תמחק אותם בניגון הראשון או השני.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי שאנון צריך לפחות קצב דגימה של לפחות 400KHZ בשביל לשחזר במדויק תדרים של 200KHZ (וזה לפני מגבלות העולם האמיתי, שמקרב את המספר יותר ל450-500).

גם אם תלך על ויניל, אני די בטוח שההיגביות של מערכות ההקלטה שלהם רחוקה ממלרשום את ההרמוניות הגבוהות האלה, שלא לדבר על כך שהחריצה של המחט כנראה תמחק אותם בניגון הראשון או השני.

כאן יהיה דווקא עדיף ללכת בכיוון הדיגיטלי, פלייבק מהמחשב יהיה פשוט יותר,יש היום ממירים (ADAC) שמסוגלים לטפל בפורמט DXD, ה-382.5 קילוהרץ.

בהינתן רמקולים מתאימים, אתה משחזר ספקטרום ענקי של תדרים מעבר ל20khz, וכדי ששאנון לא יתרגז נקרא לתחום הזה 0-191.25.

גם אם עדיין לא הוכח חד משמעית, תחום תדרים כזה יכול להיות מרגש בהקלטות עשירות אינפורמציה כמו מוזיקה קלאסית למשל.

נקווה שכל התחום ידחוף את עצמו ונצא מהבועה הנוחה של 16/44, לפחות בדמות שירות דיגיטלי נוח כמו של , ולא ירה לעצמו ברגל

עם כל הDB WAR הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ובתכלס, אנשים - האוזניים שלנו לא עד כדי כך מפותחות בהשוואה לחיות אחרות בטבע. ואנחנו רחוקים מלשמוע 200KHZ.

מסכים לחלוטין.

כ"כ הרבה אנשים שוכחים את העובדה הזו ומסתכלים רק על נתונים טכניים שהרבה פעמים לא רלוונטיים....

מה גם שהרבה מושפעים פסיכולוגית מנתונים יבשים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...