האם Internet Explorer הוא "מת מהלך"? - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם Internet Explorer הוא "מת מהלך"?


Cheif

Recommended Posts

לפני קצת יותר מ-10 שנים הצליח ה-Internet Explorer (להלן IE) של חברת מיקרוסופט למחוק את חברת Netscape והדפדפן שלה מעל פני האדמה. על החוקיות על המהלך הזה נרשמו מילים רבות וחברת מיקרוסופט בילתה בבתי המשפט לא מעט עקב כך. אך למרות הכל, מאז העלמותה של Netscape הפך ה-IE, ש-"הולחם" לתוך Windows, לדפדפן הפופולרי ביותר. בהעדר תחרות רצינית, נתח השוק של IE היה בתקופות מסוימות קרוב מאוד ל-100%.

ההתאוששות של שוק הדפדפנים היתה מאוד איטית, אך עקב בצד אגודל צמחו להם דפדפנים אחרים ששמו להם למטרה להתחרות בדומיננטיות המוחלטת של IE. הראשון שקרה תיגר על IE היה Firefox. העובדה שהוא מבוסס על קוד פתוח ומפותח על ידי קהילה של מתנדבים לא הקלה עליו. אולם הנחישות של מפתחיו והמשתמשים הראשונים בו היתה חזקה והם הצליחו לייצר דפדפן מהיר עם מאות הרחבות. אחרי Firefox קמו וצמחו Opera, Safari ולאחרונה גם Chrome מבית גוגל.

בהתחלה, נתחי השוק של דפדפנים אלה היה שולי ומזערי והם התקשו למשוך אליהם משתמשים חדשים. המשתמשים שהיו רגילים ל-IE, שהיווה חלק בלתי נפרד מ-Windows, פשוט לא היו מעונינים להתקין דפדפנים נוספים. אבל ההססנות ובמידה מסויימת גם היהירות של מיקרוסופט עמדה בעוכריה. IE בגרסא 6 לא זכה לעדכונים משמעותיים במשך תקופה ארוכה מאוד והדפדפנים המתחרים ניצלו זאת על מנת להציג שלל תכונות חדשות. עובדה זו שחקה אט אט את נתח השוק של IE, כאשר המשתמשים עוברים לדפדפנים המתחרים. הטיפטוף הזה הפך בחודשים האחרונים לזרם של ממש ונתח השוק של IE רושם צניחה מהירה בהקף השימוש.

כל מי שמנהל אתר אינטרנט יכול למדוד את נתח השוק של הדפדפנים על ידי ניתוח התעבורה באתר שלו, וכך גם אני עושה באתר NetCheif. ל-NetCheif יש תעבורה פחות או יותר קבועה של כ-30,000 עד 40,000 דפים נצפים בחודש על ידי כ-12,000 גולשים יחודיים (על פי כתובת IP). אלה מספרים שמבחינה סטטיסיטית ניתנים לניתוח באמינות די גבוהה.

מגרף המצ"ב תוכלו לראות את ניתוח הדפדפנים שבאמצעותם מגיעים הגולשים לאתר NetCheif (בכתובת http://www.netcheif.com) בשנה וחצי האחרונות. לדעתי, הנתונים מאלפים. ראשית, כמה מילים על . הדפדפן הזה מגיע לנתח שוק של כ-5% באתר NetCheif. זהו מספר מחמיא ביותר לדפדפן שנמצא בשוק פחות משנה ומראה שמכונת השיווק המשומנת של גוגל עובדת.

אבל הסיפור הגדול נמצא בנתח השוק המתדרדר של IE שהגיע ביוני ל-72% בעוד ש- מתחזק ל-21%. לאורך כל התקופה המוצגת בגרף רואים ירידה עקבית בנתח השוק של IE ומולה עליה עקבית בנתח השוק של FF. גם IE בגרסא 8, לא הביא להתאוששות בנתח השוק המתדרדר של מיקרוסופט.

מידע לא פחות מעניין הוא בניתוח של חלוקה לגרסאות. ניתוח זה מראה כי הנתח של IE בגרסא 8 הוא 21.3% -- כמעט זהה לנתח השוק של FF בגרסא 3, שהחלק שלו בין כל הדפדפנים הוא 20.5%.

הנתונים הללו מוכיחים שנתח השוק של IE הולך ונשחק והשאלה לאן IE הולך, הופכת להיות מענינת יותר, במיוחד לאור העובדה ש-Windows 7, שימכר באירופה, יגיע ללא IE מובנה בתוכו. העובדה שגם היום, שנתיים וחצי אחרי ההכרזה על , נתח השוק שלה מסתובב סביב 16% מחדדת שאלה זו עוד יותר.

מה דעתכם?

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

דעתי היא שאכן ישנה מגמה כזו, אבל מכיוון שהאתר שלך מושך אליו בעיקר חבר'ה מ- hwzone או אנשים שקשורים כך או אחרת לתחום המחשבים הרבה יותר מקהל ההדיוטים, סביר להניח שהמגמה הרווחת מתונה בהרבה.

נ.ב.

כרום שליטה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דבר ראשון , כל הכבוד על הסקירה והניתוח :xyxthumbs:

דבר שני, קשה לי לקבל את התוצאות מהסיבה הזאות: רוב האנשים שנכנסים לאתר מתעניניים בטכנולוגיה ואילו רובם של האוכלוסיה לא (בכל מקרה לא בצורה שיבדקו חדשות אלה אם כן זה ב - ynet) לכן לדעתי, התוצאות מיצגות ציבור מסוים (שבמקרה הזה מאמץ ומתעניין יותר מהשאר) ולא את כלל האוכלוסיה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הערה לשני החברים מעלי:

1. אני מודע לעובדה שהאתר שלי מושך אנשים טכנולוגיים יותר, אבל להזכירכם -- יש באתר 12,000 משתמשים יחודיים מדי חודש -- קשה להאמין שכולם טכנולוגיים.

2. אפילו אם לא נתייחס לנתונים המספריים מאתר NETCHEIF, בואו נסתכל על המגמה -- יש כאן ירידה רצופה. האם אין לזה משמעות כלשהי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני עברתי לאחרונה לפיירפוקס אחרי שהייתי כל הזמן עם אינטרנט אקספלורר

לפני כמה זמן מלא אתרים פשוט הפסיקו לתמוך בגירסה 6 ודברים לא היו עובדים אז שידרגתי ל7 והוא עבד לאט לגמרי

שידרגתי ל8 והיה לו יותר דברים מגניבים אבל גם הוא עבד לאט ולקח לו זמן לפתוח טאבים אז בסוף עברתי לפיירפוקס שזז לי יותר מהר למרות שחסרות לו תכונות כמו שאני למשל לוחץ על או wmv או mpg וזה פותח לי את זה ישר בווינדוס מדיה פלייר (WMV נפתח בפיירפוקס בדפדפן עצמו אבל זה חרא, קיצורי מקשים לא עובדים ככה)

גם כרגע אין לי את האופציה הזאת אחרי שה mozampeek streamer ה addon היחיד שאני מכיר פשוט לא תומך 3.5

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא דברים כאלה

אלא פלאגינים של אנשים כמו למשל oldbar וכל מיני שמוסיפים יכולות שאין במקור לדפדפן

יש לי שאלה קטנה: נגיד יש לך windows media player ואתה לוחץ באתר כמו FTP על קובץ , זה מוריד ושומר? מוריד ואז פותח ? או פותח את המדיה פלייר ועושה במקום שתצטרך לחכות? (הדבר הראשון זה הברירת מחדל בפיירפוקס שכל כך מעצבנת אותי)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נדמה לי שאני יודע על מה אתה מדבר, אבל בגלל שאני לא בטוח במאה אחוז ובגלל שלא עולה לי כרגע לינק לראש שיכול להוות דוגמה - תביא לי לינק ואני אגיד לך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חברים, אני מבקש לשמור על נושא הדיון ולא להפוך אותו לדיון פתרון בעיות ב FF או לדיון "תוספים לFF" - יש כבר כזה בן 180+ עמודים בפורום תוכנה.

תודה.

בנימה אישית,

גם ב HWzone שיעור משתמשי הFireFox הולך ועולה, ואני רואה יותר ויותר משתמשים בפורום שעוברים ושמח על כך.

גם אלה העקשניים ביותר שצעקו במשך שנים "אני רק מקסת'ון" עברו בסופו של דבר ל .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טיפ למקרה שאתה לא יודע

אם אתה כותב בגוגל intitle:index.of mp3 זה ימצא לך מלא FTP עם קבצי mp3

http://www2.b3ta.com/mp3/

ואם תוסיף שם אחרי הmp3 זה יחפש לך גם MP3 עם השם למשל intitle:index.of mp3 ducktales

http://themes.stumpnet.net/ (מומלץ למי שרוצה בום נוסטלגי, יש פה מלא פתיחות של סדרות מפעם)

חברים, אני מבקש לשמור על נושא הדיון ולא להפוך אותו לדיון פתרון בעיות ב FF או לדיון "תוספים לFF" - יש כבר כזה בן 180 עמודים בפורום תוכנה.

תודה.

אנחנו לא מסיטים את הדיון, בעצם מה שקורה עכשיו זה ש jay מספר על היכולות של , אני לא רואה פה פגיעה בדיון

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...