DarkAnus פורסם 2009 ביוני 11 Share פורסם 2009 ביוני 11 לאחר שהמליצו לי על המאוורר הנ:ל פה,החלטתי לקנות אותו..ועשיתי זאת היום. הדבר הראשון שעשיתי כשהגעתי הביתה היה להתקין אותו. קראתי קצת במדריכים פה על ניקוי משחה ישנה מהמעבד..עלעלתי טוב בעלון שבא עם המאורר והבנתי כמה שזה קל ופשוט. מדובר במחשב E5200 2.5GHZ, 4GB CL4 G.SKILL, GTX260 216SP GAINWARD GS, SEASONIC 500W, Cooler Master ELITE 334 ולוח האם,שהווה את הבעיה המרכזית הוא DFI LANPARTY T2R UT P35 כשפתחתי את הקופסה בבית, כבר שמתי לב למשהו לא נחמד..המוצר נראה משומש מעט..אחד הלוחות בגוף הקירור לא ישר במרכזו והמוצר לא נראה חדש..בין אם זה שריטות,אבק, או אף ציפוי מקולף. [המוצר נקנה בKSP..זה מסביר כמה דברים..] אז נשמתי מספר נשימות עמוקות, הרגעתי את עצמי והמשכתי בעבודה.. הלוח שלי מותקן יחד עם הTRANSPIPER בחוץ..כלומר יש לוח מתכת על המעבד לבין המאוורר[סטוק של אינטל] ומהלוח הזה,ישנו HEATPIPE שיוצא אל מחוץ למארז שמתחבר לTRANSPIPER-גוף קירור שנמצא מאחורי הספק ונועד לקרר את המעבד והצ'יפסט [פטנט של DFI]. ככה זה נראה http://xtreview.com/images/DFI-LANPARTY-UTP35-T2R-03.jpg בכל מקרה,הוצאתי את המאוורר..היה חתיכת קול כשפתחתי את הקליפס הראשון שלו..היו סימני משחה על המאוורר והלוחית של הTRANSPIPER. הוצאתי את הלוחית והיתה גם משחה על צידה השני ועל המעבד.עלעלתי לרגע בחוברת שבאה עם הלוח של DFI וכתוב שאין להתקין מאוורר שמתחבר על קליפסים[כמו הפריזר 7 והסטוק של אינטל] במידה ומתקינים את הדיסקית ההיא בגלל שהיא מרחיקה את המאוורר מהלוח אם,מה שגורם לקליפסים להיות לחוצים יתר על המידה. ניתן להבין שהטכנאים בFOXPC[שם קניתי את המחשב] לא ייחסו לזה חשיבות והתקינו אותו בכל מקרה. חשבתי להתקין אותו שוב,כמו שעשו לי, אבל החלטתי לוותר בגלל האזהרה ההיא ולהקריב את העליה בביצועים. ניקיתי את המעבד[צמר גפן,מקל אוזניים ומעט אלכוהול 90%] חיברתי את גוף הקירור[ללא המאוורר בהתחלה].נתקלתי בכמה בעיות עם כבלים מהספק ללוח..ניתקתי אותם..ובקושי חיברתי בסופו של דבר, הם צמודים מאוד לגוף הקירור עכשיו. זו תמונה בסוף התהליך שבה רואים בערך איפה הכבל..בין הגוף לספק.. http://img530.imageshack.us/img530/1889/dsc02766.jpg שמתי לב שגוף הקירור של הפריזר צמוד ואף אולי לוחץ על גוף הקירור של הצ'יפסט[מרובע המתכת שרשום עליו LANPARTY] לא חשבתי שזה מדאיג במיוחד..אבל אז ראיתי שהמאוור לא נכנס משום שהוא מתלבש על הגוף ו"מרחיב" אותו אף יותר. חשבתי וחשבתי..והבנתי שהפתרון היחיד הוא לחתוך ולשייף את אזור המאוורר שנתקע בגוף של הצ'יפסט. שייפתי את זה..והצלחתי,במאמץ סביר, להכניס את המאוורר ולהלביש אותו על הגוף קירור. פה רואים בערך את העיניין: http://img230.imageshack.us/img230/2696/dsc02765i.jpg לא מאחל חוויה כזו לאף אחד. אני עדין לחוץ בעיניין הקרבה של הגוף של הפריזר לבין הקירור צ'יפסט..נראה שהם ממש "לוחצים" זה על זה. הרצתי 5 דקות של PRIME95 וREALTEMP הציג 61-63 מעלות בערך..לפני זה ,עם הסטוק, מדובר ב66-68 מעלות ב5-10 דקות של פריים95.. עכשיו,כשאני עם 2 טאבים של Firefox וMSN ברקע, הוא יושב על 51-52, פה ושם נותן קפיצה רגעית ל54\53..שזה לא משו בכלל. אמנם חם היוםאבל עדין,אלה טמפ' גבוהות אני מניח. מה עשיתי לא בסדר? מה ההמלצות ומה המסקנות? ציפיתי ל50 מעלות ומטה..רק חיכיתי לרגע שאוכל להטיס את המעבד ולהגיע ל3.5GHZ ומעלה. עכשיו זה נראה לי רחוק מאוד. אני ממש מיואש ונמאס לי מחוסר המזל הזה אשמח לקבל עזרה אלפי תודות! קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
dory פורסם 2009 ביוני 11 Share פורסם 2009 ביוני 11 למה אתה כל כך לחוץ בעניין הטמפ'?אצלי יש סירקולציה מצויינת במארז וגם כשכל המאווררים פועלים על מקסימום הטמפ' היא 50-51 במנוחההקיץ הגיע! קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
nitzanj פורסם 2009 ביוני 11 Share פורסם 2009 ביוני 11 כנ"ל פה.. יש לי קירור כמו שלך ומארז סה"כ קריר והמעבד יושב ברגיל סביב ה-50... אני בב"ש ואני בהחלט רואה הבדל - בצהריים בשיא החום (36 מעלות היה השבוע ) הוא על 52-3 ובאמצע הלילה סביב ה-46-7. כשהמארז פתוח זה בערך אותו דבר, כנראה שיש סירקולציה מספיק טובה בפנים. בקיצור לא הייתי דואג. עכשיו אני על על 3.0Ghz (במקור זה 2.4) והוא מגיע ל-60-62 ככה במאמץ. מדובר על quad ולוח SLI ככה שנקודת המוצא לא מדהימה - אני לא חושב שתהיה לך בעיה להגיע הרבה מעבר למה שאני הגעתי (בינתיים, אני עוד מתכנן לייצב אותו על 3.2 לפחות...). קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
mrraz פורסם 2009 ביוני 11 Share פורסם 2009 ביוני 11 לדעתי לא טוב שצלעות הקירור של המעבד נוגעות בציפסט מאחר ותהיה העברת חום בין הגופים קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
yz101 פורסם 2009 ביוני 11 Share פורסם 2009 ביוני 11 לגבי המצב שבו הגיע הגוף, האם שכבת המשחה שמגיעה מרוחה בבסיס שלו הייתה שלמה ואחידה? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
pichu7 פורסם 2009 ביוני 11 Share פורסם 2009 ביוני 11 יש לי מפרט כמעט זהה לשלך ואני מרשה לעצמי להרגיע אותך.....אמנם מסגרת הפלסטיק של המאוורר בגוף הקירור נוגעת בגוף הקירור של ה צ'יפסט אבל זה לגמרי בסדר.אני על OC של 45% והטמפרטורות נעות בין 35 במנוחה ל 67 במאמץ מלא (PRIME95).הייתי ממליץ להתקין את גוף הקירור של המעבד לפני חיבור הלוח למארז - זה פותר הרבה בעיות אי נוחות וכיו"ב.שתי שאלות חשובות:התקנת את TRANSPIPER עם לוח הנחושת על המעבד? - אם כן, ישנן הרבה עדויות ברשת שזה גורם להתחממות יתר של המעבד ופוגע בפיזור החום אל גוף הקירור עצמו. אתה יכול להתקין את ה TRANSPIPER ללא לוח הנחושת ורק לחבר אותו אל מחוץ למארז כך שיפזר את החום של הצ'פסט החוצה. במפרק שמתעקל מחוץ למארז מרח משחה תרמית בכדי לעזור להעברת החום.הייתה לך מדבקה תרמית על המעבד? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
DarkAnus פורסם 2009 ביוני 11 מחבר Share פורסם 2009 ביוני 11 הקיץ אמנם הגיע..אבל אני רואה מספיק תגובות של אנשים עם טמפ' טובות הרבהיותר משלי...ומה, החורף יוריד לי את הטמפ' ב5-10 מעלות? לא נראה לי \=חוץ מזה, אני גר בצפון ויחסית קריר פה..[נצרת עילית..חור לא ידוע די קרוב לחיפה]בנוגע להעברת החום בין הגופים..תכלס, זה לא יכול ההפך להיות טוב? חחבגלל שהחום מתפזר בין יותר גופי קירור, או משהו? כשגם כן הצ'יפסט נוטה להיות קר..על גוף הקרירור של הפריזר היתה כמובן שכבה מוכנה ואחידה של חומר תרמי..pichu7..תקרא מה כתבתי..הסטיק נחושת היה מחובר עם הסטוק קולר[ככה התקינו לי בחנות בFOXPC] אבל קראתי שאין להשתמש בו עם מאוורר שמחובר בקליפסים, כמו הסטוק קולר..והפריזר שלי..אז הורדתי אותו ועכשיו אני עם ההיטפייפר יוצא מחוץ למארז,מאחורי הספק,בלי לוח הנחשות..כך בנכון לעכשיו,הכל מותקן כמו שאתה ממליץ.ועדכון קטן..ביצעתי OC בהדרגה ל3.0GHZ. עכשיו הטמפ' [עם מסן,פיירפוקס עם 4 חלונות+הורדה] על 53אחרי 15 דקות של PRIME95 הטמפ' הגיעה ללא יותר מ63..אני מניח שזה לא רע?לא העלתי מתחים כלל..רק תוספת לFSB..מ200 ל240. ודרך אגב, זה הOC הראשון שלי [=ועוד שאלה..ביטלתי את EIST,C1E וthermal managment. יש טעם בזה? או לעשות לשלושתם ENABLED\AUTO?הבנתי שEIST משנה את המכפלה בשביל לחסוך בחשמל ולהוריד טמפ'..אם כך,למה אחרי שביטלתי אותו המפכלה עדין זזה בהתאם לפעילות המחשב והתדר משתנה?תודה רבה לכולם קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
liav12 פורסם 2009 ביוני 11 Share פורסם 2009 ביוני 11 אני נועל את ה PCIE אצלי על 101, כשלא עשיתי את זה וזה היה על אוטומט המחשב היה נתקע, אבל אולי זה לא קשור ללוח שלך ולא צריך אצלך.. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
gabi_y פורסם 2009 ביוני 11 Share פורסם 2009 ביוני 11 אני עם Q6600 לפני שבוע הייתי עם P35DQ6 שבוע שעבר ניסתי להעביר מארז למארז חדש,ופשוט הברגים לא נפתחו ואיך שהוא עשיתי שבר על הלוח והכרטיס קול לא עבד יותר,שבר ממש קטן לא היה לי כוח להתחיל לשחק,וקניתי את EPP45UD3L עכשיו עם DQ6 הייתי יושב על 3.6 יציב אומנם חמים מאד במאמץ מלא הייתי מגרד 80-82 מעלות,עכשיו עם הלוח החדש אני על 3.24 יציב ללא לעלות מתחים בכלל,אבל אני ממש בקושי מצליח לעלות מעבר לזה,לא משנה כמה מתח אני נותך למעבד אני לא מצליח ליצב אותו על 3.6 שוב וזה ממש מחרפן אותי,אני עם ביג טייפון,אולי אני צריך לעלות עוד מתחים חוץ מלמעבד.כי יש פה בלוח הרבה יותר אופציות מאשר ל DQ6עכשיו אני עם 50-55 מעלות במנוחה 65-68 במאמץ.אבל עם אני מפעיל מזגן בחדר אני מוריד איזה 4-5 מעלות גם במנוחה וגם במאמץ. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
DarkAnus פורסם 2009 ביוני 12 מחבר Share פורסם 2009 ביוני 12 VPCIE נעול אצלי על 100..ככה אמרו לי הכי טובואני לא מוצא את השורה בביוס שמתייחסת ליחס זכרון-מעבד [משהו כזה?] שהבנתי שרצוי שיהיה 1:1 \=מישהו יכול לענות לי בבקשה בנוגע לEIST\C1E\THERMAL MANAGMENT?תודה קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
taotao פורסם 2009 ביוני 12 Share פורסם 2009 ביוני 12 פותח התרד טמפ' במאמץ מצויינת..כמו כן יש לך אפרות לעלות את הRPM במנוחה..מה שיעניק לך הורדת טמפ' על חשבון השקט..ואם אתה רוצה אפשרי בהחלט לבטל את אופציות החיסכון בחשמל..ואז אחרי הOC להחזיר ולבדוק עם יציב.. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
DarkAnus פורסם 2009 ביוני 12 מחבר Share פורסם 2009 ביוני 12 איך אני משאיר את המאוור קבוע על 100%? והאם יש בזה טעם?כלומר, האם זה משתלם מבחינת יחס צריכת חשמל-צורך לשמור על המעבד קר כשהוא IDLE?יש הבדל משמעותי בצריכת החשמל בין ה900 RPM הסטנדרטי שלו לבין התפוקה המלאה של ה2800 RPM?[נראה לי שזה 2800]וכמו כן, בנוגע לצריכת החשמל של המעבד..ביטלתי את EIST ואת C1E והמכפלה של המעבד עדין דינמית בהתאם לשימוש במחשב..למה זה? הבנתי שהיא אמורה להיות על המקס קבוע אם אני מבטל את הופציות הנ"ל. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
taotao פורסם 2009 ביוני 12 Share פורסם 2009 ביוני 12 אתה פשוט מבטל את אופציית הSMART FAN או פועל לפי המדריך בסטיקי לSPEEDFAN.. צריכת החשמל של המאוורר היא אפסית ביחד למערכת (גם ב2500RPM שזה הMAX )..ככה שצריכת חשמל זה לא השיקול.. אלה יחס טמפ'/רמת רעש.. ולא יכול להיות שביטלת את הEIST והC1E והמערכת עדיין מורידה מכפלה..בדוק שוב את ההגדרות הנ"ל..ששמרת ואין שום תוכנה שפועלת ומשנה אותם במערכת ההפעלה.. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
DarkAnus פורסם 2009 ביוני 14 מחבר Share פורסם 2009 ביוני 14 אוקי זה נעשה הזוי לחלוטין.מסתבר שביטלתי את הEIST בלבד ללא הC1Eאז ביטלתי גם את הC1E..ובנוסף ניסיתי להעלות את הFSB ל248. כך שיהיה 3.1GHZ.המחשב איתחל את עצמו..ולא עלה, כלומר לא היה BOOTניקיתי את הCMOS עם הג'מפר..הכל עלה כהלכה..החזרתי את הFSB ל240 [3 GHZ, כמו שהיה בדיוק,בלי EIST ועם C1E על AUTO, זה עבד ככה מצוין לפני..] ואין לי BOOT, צריך שוב פעם לנקות את הCMOS.מה נסגר? למה זה קורה פתאום? לפני כן הוא עבד מעולה על 3GHZ. עם240FSB ומכפלה של 12.5, בדיוק כמו שכתבתי לעיל.החזרתי למהירות המקורית, 2.5 GHZ.למה זה קורה לי פתאום? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
taotao פורסם 2009 ביוני 14 Share פורסם 2009 ביוני 14 כל מערכת והשיגעון שלה..לא חסר מקרים שבהם OC שנעשה בעבר לא היה יציב בעתיד..או לאחר מספר חודשים/שנים..אתה צריך לשחק עם ההגדרות השונות..נעל PCI-E..שנה מחלקים וכו.. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Recommended Posts
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.