ההבדל בין Ynet ל-NRG - עמוד 8 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ההבדל בין Ynet ל-NRG


leyaniv

Recommended Posts

  • תגובות 115
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

קצת הגיון:

ניקח את החוקים של אפליה מתקנת

כמו שאתה יודע חוק "נולד" כדאי לענות על צורך מסוים או לתקן משהו אז זה שיש חוק נגד אפליה ואפליה מתקנת אומרת שיש אפליה

זה לא היגיון, זה אי-גיון. זה שיש חוק נגד אפליה ואפליה מתקנת אומר שיש אנשים שחושבים שיש אפליה שצריך לתקן אותה. אבל זה שאנשים חושבים שיש אפליה לא מוכיח שיש אפליה.

משעתי משהו חכם לא מזמן: אפליה מתקנת אף פעם לא עובדת. עובדה, מעולם לא בא מישהו שהנהיג אפליה מתקנת וביטל אותה, בנימוק שהיא השיגה את מטרתה והביאה לשיוויון.[br]פורסם בתאריך: 13.03.2009 בשעה 02:17:29


אף אחד לא אמר לי לאכול כשר? כמעט כל סופר או מסעדה הם רק כשרים ולא מציעים אלטרנטיבה לא כשרה.

מוזר, רק אתמול אכלתי בבורגוס המבורגר עם גבינה. איפה המשטרה?

יש סיבה פשוטה מאוד לכך שהרוב כשר: יש מיעוט גדול שרוצה כשר ולרוב השאר לא אכפת אם המזון שלהם כשר או לא. רק מיעוט מבוטל בשום פנים ואופן לא מוכן לאכול כשר. אז היצרנים והמשווקים עושים חשבון עסקי פשוט ופונים אל הרוב הגדול שיקנה כשר ולא אל המיעוט המבוטל שלא.

כמעט כל מוצר יסוד במדינה הזאת אין לו אלטרנטיבה לא כשרה. בתור בנאדם לא דתי, למה עלי לממן מוסדות דת?

בתור יהודי, למה אני צריך לממן ערבים? בתור בן למעמד הבינוני, למה אני צריך לממן עניים? בתור תושב המרכז, למה אני צריך לממן את תושבי הפריפריה? התשובה היא "חברה". לא מוצא חן בעיניך, לך תמצא אי בודד ותגור עליו לבד, בלי חברה ואז תוכל לעזות רק מה שבא לך.

אני בעד פתרון שתי מדינות לשני עמים, שזה הפתרון שיש לו רוב בכנסת, בעם, ובדעת הקהל העולמית.

ורק הפלשתינאים, אפילו אבו מאזן "המתון", מתנגדים לפתרון הזה. בעצם גם אתה מתנגד לו - אתה לא באמת בעד בגבולות 67 כמדינה יהודית, נכון? אתה בעד כמדינת כל אזרחיה בלבד. אחרת ביית מצביע לליברמן, שהוא פחות או יותר היחיד שדוגל בשתי מדינות לשני עמים: מדינה פלשתינאית לפלשתינים ומדינה יהודית ליהודים.

[br]פורסם בתאריך: 13.03.2009 בשעה 02:26:53


שנאה נובעת מפחד

[br]פורסם בתאריך: 13.03.2009 בשעה 02:31:54

ופחד נובע מחוסר ידע.

Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.

;D[br]פורסם בתאריך: 13.03.2009 בשעה 02:32:16


אווו... בדיוק כשהתחלתי להתייאש הגיע המשועמם הראשי ;D

יאללה מגילות :yelclap: :yelclap:

...אמר האיש שבילה בדיון הזה הרבה יותר ממני. יאללה יאללה. :P 8)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באמת לא חוקקנו חוקים גזעניים נגדם' date=' יפה שאתה מכיר בזה.

[/quote']

אני אתייחס רק למשפט הזה - קיימים לא מעט חוקים בספר החוקים שמפלים, איך נאמר, באופן ברור לטובת היהודים (למעשה באופן פורמלי החוקים פשוט מדברים על זכויות שרק יהודים מקבלים). לא יודע אם אפשר לקרוא לזה גזענות, אבל האפלייה בהחלט קיימת בספר החוקים הישראלי. אני נוטה להאמין שזה סתם ענין של תפיסת עולם, אבל קצת חיפוש בגוגל וקצת מאמרים (כן, אפילו של שמאלנים. במקום ישר לפסול אותם, תנסה גם לקרוא, לתת לזה הזדמנות ולא ישר לפסול אותם, ולנסות להבין, להזיק זה לא יכול) יבהירו לך את זה. אם הם קיימים שם בצדק או לא, זה כבר סיפור אחר לחלוטין, אבל זה גם לא העניין פה, שכן אם מסתכלים עליהם בצורה אובייקטיבית - הם מפלים, נקודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באמת לא חוקקנו חוקים גזעניים נגדם, יפה שאתה מכיר בזה.

חוק קק"ל, חוק האזרחות, חוק השבות, חוקים שנותנים הטבות ליוצאי .....

מה? המדינה מונעת מערבים לגור בדירות? מוזר, כי אני עובד עם לא מעט ערבים, הן כעמיתים לעבודה והן כלקוחות, ועוד לא שמעתי מאחד מהם שהמדינה מנעה ממנו לבנות או לקנות או לשכור דירה.

מבחינה חוקית - כן. המדינה מונעת מערבים לגור בדירות, ולמעשה מחייבת אותם לבנות באופן לא חוקי. לישובים ערביים אין תוכניות מתאר ואין להם אפשרות לקבל אישורי בניה כדי להתרחב למרות הגידול הטבעי באוכלוסיה.

הפקיעו גם ליהודים, ביג דיל.

האם חצי מהשטחים שהיו בבעלות יהודית הופקעו?

"מפגינים", אוי, כמה שקט ושליו. מה הם בסה"כ עשו, עמדו בצד הכביש עם שלטי מחאה וסתם ככה באו השוטרים הרשעים וירו בהם. בחייאת דינאק. אני במקרה חזרתי מבאר שבע למרכז באותו ערב ואני זוכר מכוניות שרופות בצידי הדרך. ואנשים כמותך אוהבים לשכוח, אבל באותו יום נהרגו 14 אנשים - שלושה עשר ערבים ויהודי אחד, שמכוניתו נסקלה באבנים. כלומר לא מדובר כאן על מפגינים שלווים אלא על מתפרעים אלימים.

לא מגישים כתבי אישום רק כדי שאתה וחבריך תהיו מרוצים, מגישים כתב אישום כשחושבים שנעברה עבירה ושניתן להוכיח זאת בבית משפט. מצד שני, היו כמה מקרים שהם שוטר ירה בערבי ואח"כ הורשע בבית המשפט, אז איך זה מסתדר עם התיזה שלך?

תקרא את מסקנות ועדת אור.

נכון, היא באמת לא דומה.

לא לדעת האנשים שנמצאים שם עכשיו...

יש שקרים, שקרים נתעבים וסטטיסטיקה - מארק טויין. והרגע הראית שוב כמה חכם הוא היה.

המספרים האלו, בהנחה שהם נכונים, רק מראים איך אפשר לעוות כל עובדה כך שתתאים לצרכים שלך.

בוא נתחיל עם זה שהערבים לא מהווים 20% מאזרחי המדינה אלא יותר בכיוון של 15%. שנית, חלק נכבד מהערבים בכלל לא גר בשטחי השיפוט של רשויות ערביות - מה עם הערבים בחיפה, למשל? אתה סופר אותם אבל מתעלם מהשטח עליו הם יושבים בחישוב שלך. שלישית, אתה מתעלם מכך שחלק גדול שמטחה של המדינה לא מוקצה לאף רשות מקומית, למשל שמורות טבע ושטחי אש. מי יודע, אולי עוד יצא שליהודי יש פחות שטח לנפש מאשר לערבי.

בוא נתחיל מזה שערביי כולל מזרח ירושליים ורמת הגולן מהווים 20 אחוז מתושבי המדינה. שנית, רק 90,000 (כ-1.2 אחוז מאוכלוסיית המדינה) הם ערבים שחיים בערים מעורבות, וגם השטח שהם תופסים מאותם ערים הוא זניח ביחס לשטח המדינה. שלישית, כמה אחוזים מהמדינה, אם בכלל, לא נמצאים בשטח שיפוט של אף רשות מקומית?

וזה שקר, חד וחלק. תזכיר לי בבקשה מי התושבים של רהט, למשל? יהודים?

אבל למה בכלל צריך להקים ישוב ערבי? מה רע בישוב ישראלי? מה, הערבים לא יכולים לגור באותו ישוב עם יהודים? הרי בג"צ אוסר על הקמת ישובים ליהודים בלבד, אז למה להקים ישובים לערבים בלבד?

למה רק רהט? חוץ מרהט הוקמו עוד ישובים בדואים בנגב, הישובים הוקמו על מנת ליישב מחלוקת על אדמות שהבדואים טוענים ששיכות להם, מחלוקת שנמשכת עד היום. אך גם אם מחשיבים את הישובים האלו שהגדרתם נתונה למחלוקת, מדוע לא הוקם ישוב ערבי לא לעדה הבדואית שמהווה רק בערך 10 אחוז מהאוכלוסייה הערבית בארץ?

יש ערבים, ככל הנראה רובם, שרוצים לגור בישובים בעלי ציוויון ערבי, ישובים שמספקים להם שירותי דת וקהילה שמתאימים להם. זו זכותם כמו שגם ליהודים מותר להקים ישובים בעלי ציוויון יהודי דתי ולמעשה קיימים במדינת 131 ישובים כאלו שחלק גדול מהם הוקם אחרי קום המדינה. ישובים כאלו הוקמו למרות שדתיים יכולים למצוא שירותי דת וקהילה יהודיים כמעט בכל עיר במדינת ישראל!

"נאלצים", עלאק. הם גם "נאלצים" לא לשלם ארנונה לרשות המקומית שלהם ואז אין לה כסף לדאוג לביוב שזורם להם ברחוב, הם גם "נאלצים" לא לשלם את חשבונות המים שלהם ואז מקורות סוגרת את המים לישוב כולו, הם גם "נאלצים" לא לחגור חגורות בטיחות ברכב ואז שיעור הנפגעים בתאונות דרכים בישובים ערביים גדול בהרבה מזה שבישובים יהודים... או לחליפין זו בעיה של מנטליות.

והקשר הוא? הבדלי מנטליות מצדיקים מדיניות מפלה וגזענית מצד הממשל?

נו באמת. אתה חושב שהיו רק 13 מתפרעים? היו אלפים. אפשר לחשוב שהשוטרים הבודדים שנאלצו לעמוד מול כל ההמון המשולהב הזה (והיו רק בודדים וללא ציוד לפיזור הפגנות כיוון שהמשטרה, שהעריכה שהמהומות יהיו בירושלים, ריכזה שם את הכוחות) ירו באוטומט על כל מי שזז. אפשר לחשוב שכל מה שהמתפרעים הערבים עזו היה להבעיר כמה צמיגים. מה עם השלכת אבנים לעבר מכוניות בנתיב תנועה מרכזי? מה עם הצתת תחנת דלק (שלמרבה המזל נכשלה)?

כשמתנחלים יסכנו חיי אדם ולא יהיו כוחות מספיקים כדי לעצור אותם באמצעים בלתי קטלניים, יירו גם עליהם.

ועדת אור קבעה שכל מקרי המוות היו כתוצאה מירי לא חוקי. היא המליצה שמח"ש תפתח בחקירה. רק לפני שנה מני מזוז החליט לא להעמיד לדין אף אחד מהמעורבים בגלל חוסר ראיות...

אלו זכויות בדיוק אין לערבים?

למשל, להיות אזרחים שווים?

http://www.hagada.org.il/hagada/html/modules.php?name=News&file=article&sid=6503

אני כל כך אוהב את הראיה החד-צדדית של השמאל הקיצוני - גם כשהם כבר מוכנים להודות שהערבים עזו משהו לא בסדר, זו עדיין אשמתנו. ::)

האמת המרה

מוזר, אבל תמצא את אותה תרבות גם במצרים, ירדן, לבנון וסוריה, שלא לדבר על מדינות רחוקות יותר. אנחנו באמת צריכים להקצות יותר משאבים לערביי מצרים.

ההבדל הוא שבשאר מדינות ערב אין יהודים שמצפים מערבים למנטליות שונה...

הכל עיניין של חינוך, תשווה בין המנטליות של ערבים מהכפרים לבין המנטליות של ערבים שלמדו בבית הספר הפרטי של הכנסיה הקתולית בחיפה.

מוזר, רק אתמול אכלתי בבורגוס המבורגר עם גבינה. איפה המשטרה?

יש סיבה פשוטה מאוד לכך שהרוב כשר: יש מיעוט גדול שרוצה כשר ולרוב השאר לא אכפת אם המזון שלהם כשר או לא. רק מיעוט מבוטל בשום פנים ואופן לא מוכן לאכול כשר. אז היצרנים והמשווקים עושים חשבון עסקי פשוט ופונים אל הרוב הגדול שיקנה כשר ולא אל המיעוט המבוטל שלא.

יש מקומות לא כשרים, אבל גם בהם ברוב המקרים חוסר הכשרות מתבטא רק באפשרות לערבב בשר עם גבינה. הבשר עצמו הוא עדיין בשר מוכשר ונחות. לא תמצא חזיר בתפריט של הרוב המוחלט מהמסעדות הלא כשרות. זה כנראה בגלל שלא חסרים אנשים שלא שומרים כשרות ובכל זאת נמנעים מלאכול חזיר. למרות שלרובם לדעתי לא תהיה התנגדות לאכול במקום שמוכר חזיר. לאדם ששומר כשרות לעומת זאת, כן תהיה התנגדות לאכול במקום שמוכר אוכל לא כשר, בגלל שאופי הכשרות כיום שמחייב מסעדות לבחור בין למכור רק אוכל כשר לבין שלילת תעודת הכשרות ואיבוד קהל יעד. מאד דומה לארגוני פשע מאורגן שמחייבים עסקים לקנות רק תוצרת מסויימת...

בסופו של דבר אתה צודק, ההחלטה היא עסקית. ובגלל זה אני מפנה אנשים בחתימה שלי לקרוא על כשרות ולמה היא רעה. כל שומר כשרות אחד פחות - לי יש יותר מה לאכול. tongue0017.gif

בתור יהודי, למה אני צריך לממן ערבים? בתור בן למעמד הבינוני, למה אני צריך לממן עניים? בתור תושב המרכז, למה אני צריך לממן את תושבי הפריפריה? התשובה היא "חברה". לא מוצא חן בעיניך, לך תמצא אי בודד ותגור עליו לבד, בלי חברה ואז תוכל לעזות רק מה שבא לך.

דבר ראשון יש הבדל בין תשלום מיסים, שחלק מהם הולך למגזרים אחרים משלך, לבין קניה של מוצר בעל תעודת כשרות, שמממן באופן עקיף מוסד דתי. דבר שני, דינו של מימון מוסד דתי אינו כדין מימון מוסדות שמיועדים לאוכלוסיות של ערבים, נכים, עניים וכו'. ההבדל העיקרי הוא שדת היא עיניין של בחירה, להבדיל משאר האכולוסיות אחרות שמקבלות מימון מיוחד בגלל צרכים מיוחדים שלא בשליטתם. מוסדות הכשרות מתנהגים כמו מאפיה, האם היית קונה מוצר בחנות בידיעה שהכסף שלך יממן ארגון פשע?

ורק הפלשתינאים, אפילו אבו מאזן "המתון", מתנגדים לפתרון הזה. בעצם גם אתה מתנגד לו - אתה לא באמת בעד בגבולות 67 כמדינה יהודית, נכון? אתה בעד כמדינת כל אזרחיה בלבד. אחרת ביית מצביע לליברמן, שהוא פחות או יותר היחיד שדוגל בשתי מדינות לשני עמים: מדינה פלשתינאית לפלשתינים ומדינה יהודית ליהודים.

מהסקרים שאני ראיתי, דווקא יש רוב בצד הפלסטיני לפתרון שתי מדינות לשני עמים, אפילו יותר גדול מהרוב בצד הישראלי. חוץ מזה, גם חלק מאלו שאינם בעד הפתרון הזה יהיו מוכנים להתפשר לכיוונו במסגרת הסכם קבע. דוגמה לפשרה כזאת היא מפלגת בל"ד שתומכת במדינה דו-לאומית אך מוכנה להתפשר על פתרון שתי המדינות, וגם הימין בארץ שחלק ממנו כבר השלים עם הפתרון הזה.

זה נכון שאני לא בעד מדינה בעלת צוויון דתי בגבולות 67, אני בעד מדינה דמוקרטית שוויונית בגבולות 67. זה לא אומר שאני מתנגד לפתרון של שתי מדינות. מדינת ישראל נכשלה בהחלת שלטונה על השטחים הכבושים ואין לה לגיטימציה להשאר שם. אין קשר בין זה לבין שהמדינה לדעתי צריכה להתנער מהצוויון הדתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"כל הכבוד לחייל שזרק אותו החוצה, אני מצדיע לו!"

"מה אתה בכוח מנסה להיות דביל?"

מצטער, אבל ככה מנהל פורום לא צריך לדבר!

ובעניין הוידאו:

עד שלא הוכיחו כי מדובר במחבל, או בניסיון בפעולת טרור כלשהי, יש להציל את האדם (שלמעשה מוגדר כאזרח ישראלי).

וזה מה שניסו לעשות. הם ניסו להצילו והוא נפל כתוצאה מטעות של אחד מאנשי הצוות.

שוב, מדובר כאן על חיי אדם ולכן אינני חושב כי יש מקום בזילזול.

אני מבין את הכעס שיש כלפי ערביי ואני יודע אילו תגובות היום אם זה היה להיפך, אבל בכל זאת, יש לכבד את המתים.

יום טוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

leyaniv למה שאנחנו נעשה מדינה אחת לשני עמים ?

מישהו חייב לך משהו?

רוצה מדינה ? טוס לסוריה!

מדינת היא המדינה היחידה בעולם לעם היהודי.

וזה מה שמייחד אותנו אם אתה מקנא אתה יכול להתאבד אני לא ימנע את זה ממך.

אז תפסיק להיות ערבי טיפוסי ותפסיק להתלונן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נקניק השטיק אם לא תדבר ברצינות ותציגי טענות ממשיות אף אחד לא הולך להתייחס אליך.

[br]פורסם בתאריך: 13.03.2009 בשעה 13:12:15
חוק השבות , חוק קק"ל וההטבות ליוצאי צבא הם אינם חוקים גיזעניים .

ההטבות ליוצאי צבא מגיעים לכל מי שעושה צבא - ללא קשר ללאום .

חוק השבות וחוק קק"ל אינם פוגעים בזכות הקיניין , חופש הדיבור של האזרחים , הם נועדו כדי לשמר את הלאום היהודי בארץ ועל צחביונה היהודי של המדינה , זה שחלק מהאזרחים רוצים לבטא לאום נניח ערבי , יש להם מדינות ערביות לעשות זאת .

אדמות קק"ל אלו אדמות שניקנו בכסף לאומי של יהודים ואינם אמורים להיות מחולקים לכל הלאומים , אלא ללאום יהודי .

חוק השבות הוא חוק שמקנה זכות ליהודים לא להיות נירדפים בשל יהדותם .

.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

leyaniv - אתה מייצג את כל מה שרע בשמאל הקיצוני בארץ.

אתה גזען ברמות שעוד לא הכרתי, רוב הימנים הקיצונים הרבה פחות גזענים ממך.

אתה מתייחס לערבים כמקשה אחת במקום לפאקינג בני אדם, אתה טוען שהם נחותים מדי בשביל להחליט בשביל עצמם ולעשות בשביל עצמם ושאנחנו צריכים לעשות בשבילם הכל.

כמה גזען אתה יכול להיות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הטרול החברתי הזה חושב שהוא "חלוץ מחשבתי " יעאנו "מנהיג" כאילו הוא רואה את האור ואנחנו הדבילים שלא מבינים ולא מספיק חכמים לראות את מה שהוא רואה , הדביל לא יודע שהוא כלי , פיון , חומר מתכלה במערכת התעמולה האנטי ישראלית זו שלמעשה רוצה להעלים את מדינת , חחח , מצחיקים אותי הגיזענים הדבלים האלו , החמאס רוצח את אנשיי הפתח מפני שהם אינם משרתים את מטרותיהם , הוא חושב שהוא ישאר - חחח , אחרי שהוא ימלא את "תפקידו" גם הוא יהיה מיותר .

אפשר להגיד על הישראלים מה שרוצים , אבל הם פלורליסטים ובעלי מיגוון דעות רחב , קשה להגיד את זה על הרבה עמים בעולם .

כרגיל , אני טוען שאנשים כמו הבחור הזה בודקים את גבולות החופש הדמוקרטי , האם לדמוקרטיה אין זכות להתגונן ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כבר שנים לא היה כזה דיון ;D

לא, לא זרקו אותו מהמסוק.

לא, אין הפליה חוקתית בישראל נגד ערבים - אין חוקה :smile1:

מה שיש הוא מדינה יהודית שמנסה לשמור על עצמה יהודית, מבית ומחוץ - תוך שוויון למיעוטים-דבר שהוא לא קל.

אבל זה באמת ההבדל בין YNET ל NRG?!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...