Seagate 7200.11 ו"קרובי משפחה" פגומים - הדיון הרשמי - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Seagate 7200.11 ו"קרובי משפחה" פגומים - הדיון הרשמי


ChronoDog

Recommended Posts

שאלה: מעוניין לרכוש כונן מהסדרה הפגומה לשעבר. מה עליי לדעת על מנת להמנע מרכישה של כונן נגוע?

תשובה: http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=406905.0

עדכון הכי חשוב (ואני מקווה שאחרון) לפוסט הזה:

רשימת הדגמים הנגועים בבעיה, כולל קישורים לגרסאות קושחה מעודכנות לכל הדגמים + מידע נוסף.

העדכון עצמו הוא תהליך די פשוט ולא מסוכן, אין פה הרבה מה לפרט - צורבים את ה-ISO לדיסק, מחברים רק את הכונן

שאותו הולכים לעדכן במצב IDE (לא AHCI ולא RAID ! אל דאגה, העדכון אינו משנה בשום צורה את תוכן הדיסק), עושים BOOT

מהדיסק שזה עתה צרבנו, עוקבים בקפידה אחר ההוראות על המסך ומקווים שלא יתנתק החשמל באמצע ;)

עדכון הקושחה לא יעזור אם הדיסק הקשיח כבר הפסיק להזדהות בביוס!

נא לקרוא את שארית השרשור אם ברצונכם לנסות להציל את הדיסק והמידע במקום להחליפו באחריות.

הפוסט המקורי שלי:

הופתעתי לגלות שלמרות כל המהומה והבהלה שהולכות בעולם סביב הדיסקים האלו בשבועות האחרונים, אין אף ת'רד בנושא

כאן בפורומים. יש מצב שכל הסטוק שהגיע לארץ נגאל מהבעיה? אני בספק.

עדכון- חשוב לציין שהבעיה הנוכחית אינה קשורה באופו ישיר לבעיה שהתגלתה לפני כמה חודשים, אשר גרמה

ל"קפיאות" למיניהן בזמן עבודה בדגמי ה-1.5 טרה ו/או בעיות בזיהוי נכון של נפח הזכרון המטמון בכמה מהדגמים האחרים.

להלן כמה קישורים למידע בנושא:

Engadget

הפורומים של סיגייט - לא צריך אפילו להפנות לת'רד ספציפי כדי להבחין בפאניקה

יש מצב שפספסתי משהו וכבר היה כאן ת'רד בנושא, אינני מבקר קבוע כאן - במקרה כזה אפשר למחוק ת'רד זה.

בכל מקרה, מעניין לדעת כמה מאיתנו נפגעו מהבעיה בארץ וליידע את אלו שלא שמעו על זה עדיין.

עדכון - לעצלנים שבינינו - רשימת הדגמים הנגועים בבעיה:

(רשימה זו ניתן למצוא גם בתגובה הרשמית של סיגייט)

Barracuda 7200.11

ST31000340AS

ST3750330AS

ST3640330AS

ST3500320AS

ST31500341AS

ST31000333AS

ST3640323AS

ST3640623AS

ST3320613AS

ST3320813AS

ST3160813AS

Barracuda ES.2 SATA

ST31000340NS

ST3750330NS

ST3500320NS

ST3250310NS

DiamondMax 22

STM31000340AS

STM3750330AS

STM3500320AS

STM31000334AS

STM3320614AS

STM3160813AS

תוכנה קטנה (רשמית של סיגייט) שתעזור לכם לזהות איזה דגם בדיוק מחובר כרגע למחשבכם - DriveDetect.exe

הוספתי את הסיומת בסוף הקישור על מנת שיהיה מובן לאילו מערכות הפעלה היא מיועדת :)

עדכון - 19 לינואר

להלן קישור למידע הרשמי של סיגייט בנושא.

לא לנסות לעשות שום דבר עם הדיסק שברשותכם לפני שתקראו את שארית הת'רד הזה או לפחות עמוד 3 והלאה.

כי זה מה שעלול לקרות לכם.

עדכון - 20 לינואר - מה שידוע עד עכשיו

סיגייט הוציאו עדכון Firmware פגום, אשר גורם לדיסקים שעדיין עובדים לחדול מלתפקד. לא לנסות את זה בבית

עד שיוצא עדכון שאכן פותר את הבעיה! כרגע כל הקישורים אליו הוסרו מהאתר של והנושא "בטיפול".

אוסיף קישור ל-Firmware חדש ברגע שיהיה ידוע בוודאות שבטוח להשתמש בו. כרגע הצפי הוא "כמה ימים", לדברי .

עדכון - 22 לינואר

סיגייט הוציאו גרסת Firmware חדשה לחלק מהדיסקים בסדרה. לעקוב בקפידה אחר ההוראות של במידה ותחליטו לנסות אותה.

לא ידוע עדיין אם בטוח להשתמש בעדכון זה או לא, לכן לא מומלץ לנסות על דיסק המכיל מידע שחשוב לכם.

עדכון (אותו יום) - מספר לא מבוטל של משתמשים בפורום מדווחים על הצלחה עם ה-Firmware החדש, בעיקר בדגמי

ST31000340AS ו-ST3500320AS. לא דווח על כשלונות עד כה. עם זאת, יש לזכור לנהוג ביתר זהירות בעת העדכון

ולעשותו על פי ההוראות הרשמיות של . מומלץ לגבות במידת האפשר את המידע החשוב לכם מהדיסק לפני העידכון.

עדכון - 23 לינואר

יצא עדכון לעוד מספר דגמים מהרשימה. אם אינכם מוצאים את הדגם שבידכם בקישור הראשון, תבדקו גם כאן.

עדכון קטן - חשבתי שכדאי שאוסיף את זה, כי אנשים לא ממש קולטים:

שתי הגירסאות קושחה שיצאו, ב-22 (SD1A) וב-23 (SD1B) לינואר, מיועדות לדיסקים מסדרות שונות!

עריכה: ...למרות שיש הטוענים שגרסאות "חדשות יותר" עובדות גם על הדיסקים החדשים. לא מומלץ לנסות כל עוד יש מידע חשוב על הדיסק בכל מקרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 546
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

עשה שוב חיפוש, יש שרשורים כאלו בפורום.

המשותף להם שהדיסקים נקנו מ- KSP, עוד לא ראיתי כאן שרשור של אנשים שרכשו מהיבואן הרשמי (אני בעליו של דיסק כזה, כבר מספר חודשים מהיבואן הרשמי, עדיין לא היתה לי שום תקלה)...

אם זאת לא יודע אם הייתי ממליץ על הדיסק, בעקבות שמדובר ברולטה רוסית, ויש דיסקים מחברות מקבילות שבעלי אותם ביצועים וכו'~

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לי אישית יש שלושה דיסקים כאלו של טרה אחד, שלושתם מיוצרים בתאילנד ושלושתם בעלי ה-Firmware הבעייתי (SD15), כלומר

אלו שאמורים לחדול מלתפקד בכל רגע נתון :)

אחד נקנה ב-KSP והשניים האחרים בחברה שבה אני עובד, כלומר מהיבואן הרשמי, שלושתם עדיין עובדים, כבר מספר חודשים...

נראה איזה מהם ימות קודם.

בכל מקרה, לכל מי שמעוניין ללכת על הצד הבטוח בכל הנושא הזה ויש ברשותו/ה דיסקים מהסדרה שבקבוצת הסיכון, מומלץ לשלוח

מייל לסיגייט כפי שרשום בהודעה הרשמית שלהם בפורום. ה-LiveSupport שלהם הבטיח כי יספקו ביום חמישי Firmware שימנע

מהדיסקים האלו מ"להתקלקל" בעתיד... נחיה ונראה :P

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפשר לחקור ולחקור כמה ואיך בדיוק.

אבל אפשר פשוט לעשות את הדבר החכם ולקנות משהו יותר אמין, מהיר, ומשתלם.

ובזה לגמור את כל הסיפור.

למשל ההרדיסק 640GB של יש סידרה שלמה שבה ההרדיסק עובד לאט יותר ממה שהוא אמור (משמעותית).

אז יכול להיות שזה כבר נגמר ואין יותר הרדיסקים מהסדרה הזאת למכירה או שיש מעט מאוד והסיכוי לקבל אחד קיים.

וזה באמת הרדיסק שאם לא נפלת על הסדרה הבעייתית הוא הרדיסק מעולה ללא ספק.

ולמרות שאני רוצה להמליץ עליו, למה שבן אדם יקח את הסיכון שיקבל הרדיסק איטי וכל הבעיות והעלויות הנוספות שיכולות לנבוע מזה.

אז הדבר החכם לעשות זה כשיש מצב שכיח של בעיה עם דגם מסויים פשוט לא ממליצים עליו, או מימינום מזהירים מאפשרות של בעיה איתו.

ממה שאני מכיר בפורום רוב האנשים פה, במיוחד אנשים עם תפקיד רישמי בפורום, אין להם אג'נדה בעד או נגד חברות מסוימות.

דגמים טובים מקבלים המלצות ודגמים גרועים או עם סבירות לצרות מקבלים הזהרות.

בקשר לחנויות שאנשים מקשרים עם דגמים וסדרות בעייתיות זה סתם צירוף מקרים של מציאות שאינה קשורה לחנויות עצמם, יחד עם מציאות קיימת שיש הרבה אנשים שלא אוהבים חנויות זולות כמו IVORY וKSP.

ואולי יש מספיק סיבות וסיפורים על שני החנויות האלה, למרות שKSP לדעתי הרבה יותר טובים בשירות (לפחות מההכרות שלי) מאייבורי.

אפשר לומר שהסיפורים על חנויות הפכו ל URBAN LEGENDS.

בכל מקרה לא צריך לקחת את זה יותר מדי ברצינות, וכשקונים חלקים נפרדים שלא זקוקים ל"שירותי" המעבדה של "אייבורי", אין ממש סיבה טובה לא לקנות שם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שמעתי על המון בעיות עם הסדרה הזו ולאו דווקא מדיסקים שנקנו ב-KSP, ולכן זו שטות/מיתוס.

מיתוס או לא, דברי מבוססים על משתמשים שהתלוננו כאן בפורום, יתכן ומדובר בכמות הקונים ביחס למקום (אם קונים 100 דיסקים בחודש ב- KSP ומצד שני 10 בחנות אחרת, אז סביר להניח שיותר לקוחות מ- KSP יתקלו בבעיה).

יש באתר Seagate כלים והוראות לבדיקת תקינות הדיסק (אם הוא שייך לסדרה הבעייתית או לא, זה לא רק תלוי ב- FW אלא גם במספר הסיראלי) -

http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/search.jsp?DocId=207931

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעניין ושווה מעקב. נשמע קצת מונפץ עדכון הFIRMWARE כי להרדיסקים יש FIRMWARE בסיסי ומאוד ורובם אפילו לא FLASHABLE.

בכ"מ קשה לי להאמין שלסיגייט יש מה לישות חוץ מלהוריד את ביצועי הכונן וכך בכ"מ המשתמשים יפסידו. אאל"ט דגם ה500 גיגה לא מופיע

ברשימת התקולים שלהם ודווקא עליו שמעתי הכי הרבה תלונות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי את הדגם שבדיוק דיברתם עליו.

1.5TB של ST31500341AS עם FIRMWARE במקור SD17. (אחרי עדכון SD1A)

קראתי לא מעט על ההרדיסק הזה והבעיה שלו.

הבעיה היא תוכנתית וגורמת לFREEZE של כמה שניות (יש שלל דיווחים שונים על משך הזמן ותדירות).

אצלי זה היה מאוד נדיר והיה למשך 5-10 שניות גג.

הבעיה לא קשורה לשום דבר פיזי ואין שום חשש לאיבוד נתונים או שההרדיסק יתקלקל. (חוץ מבRAID שאז הFREEZE יגרום בעקיפין לאיבוד נתונים)

זה אפילו לא הפריע לי אבל באיזה שהוא שלב שמתי לב שעוד מעט לא יהיה לי מקום לגבות את הנתונים בשביל לעשות עדכון FIRMWARE בביטחון מלא.

אז גיביתי את הנתונים ועדכנתי FIRMWARE, לקח כמה דקות ועבר ללא תקלה.

מאז לא נתקלתי בFREEZE.

אני מאוד מרוצה מההרדיסק הזה בנתיים.

דרך אגב קניתי את זה בKSP ועד היום קניתי מהם כמה הרדיסקים שונים וטפו טפו מעולם לא קיבלתי הרדיסק תקול או התקלקל לי הרדיסק.

אצלי הרדיסקים מקבלים תנאים של 5 כוכבים, אם יש מקום שהרדיסקים חיים לנצח זה אצלי במחשב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מיתוס או לא, דברי מבוססים על משתמשים שהתלוננו כאן בפורום, יתכן ומדובר בכמות הקונים ביחס למקום (אם קונים 100 דיסקים בחודש ב- KSP ומצד שני 10 בחנות אחרת, אז סביר להניח שיותר לקוחות מ- KSP יתקלו בבעיה).

אולי זה קורה משום שהרבה אנשים קונים ב-KSP. זה עדין לא מהווה בסיס לטענה שרק הדיסקים שלהם תקולים.

ag43

הוא נמצא ברשימה - ST3500320AS

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא נתקלת בבעיה הרצינית יותר שמדווחת בנט - הביוס מפסיק לזהות את הדיסק מדי פעם, ולעיתים לצמיתות ?

עוד לא נתקלתי בזה בדגם של ה1.5TB.

[br]פורסם בתאריך: 18.01.2009 בשעה 17:27:34


בכ"מ קשה לי להאמין שלסיגייט יש מה לישות חוץ מלהוריד את ביצועי הכונן וכך בכ"מ המשתמשים יפסידו.

השוואתי ביצועים של בדיקה שעשיתי ישר אחרי הקניה של ה1.5TB עם ביצועים של בדיקה שעשיתי אחרי הFIRMWARE UPDATE.

אותם ביצועים אחד לאחד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אולי זה קורה משום שהרבה אנשים קונים ב-KSP. זה עדין לא מהווה בסיס לטענה שרק הדיסקים שלהם תקולים.

הטענה שלי היתה שאלו שהתלוננו בפורום קנו מ- KSP ושלא ראיתי בפורום תלונות מאנשים שקנו מהיבואן הרשמי (לא הסקתי שרק הדיסקים של KSP תקולים, רק ציינתי עובדות)...

אגב,

את המשפט הראשון שכתבת, כבר ציינתי בהודעתי הקודמת (שאתה מגיב עליה), אתה בעצם חוזר על דבריי...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראיתי תלונות על הרבה חנויות ובכלל כל מיני סיפורים מוזרים.

KSP וIVORY מככבים בכותרות בגלל שיש להם מחירים טובים, המון סניפים בכל רחבי הארץ, והם מוכרים כמויות אדירות.

זה כמו ביבי, ליבני, אולמרט וברק.

תמיד יש את אלה שעושים כותרות ואחרים נדחפים לשוליים או לא מדברים עליהם בכלל.

וברוב המקרים זה סתם פוליטיקה זולה ובידור קל.

אחד פותח דיון על הרדיסק תקול שקנה בKSP, ואז עוד אחד שקנה שם מצטרף ופתאום יש לך חבורה של אנשים עם תיאורית קונספירציה.

זה לא שלא היו תקלות עם הרדיסקים שנקנו במקומות אחרים, הם פשוט לא מכרו מספיק כדי להיות אקטואלים באותה מידה.

ואחרי שיש כמה תיאוריות קונספירציה קטנות זה הופך להיות URBAN LEGEND.

למשל עכבר G9 של נמכר בKSP וIVORY במחיר ממש זול יחסית לשאר המקומות.

אני לא יודע איך זה היום אבל אז זה היה הפרש משמעותי.

וכל מיני אנשים אמרו זה בטח עכברים מתוקנים או ממכולה שנפלה למים ושלל סיפורים מצוצים מהאצבע.

אני קניתי אחד כזה מKSP וקיבלתי עכבר חדש דנדש וללא ספק מקורי לחלוטין בקופסה מקורית עם כל האביזרים ועטיפת פלסטיק שצריך מקדחה בשביל לפתוח.

לדעתי פראייר מי ששילם 200 שקל יותר בשביל אותו דבר בדיוק רק בגלל סיפורי מעשיות.

גם סיפורי האין אחריות מוגזמים מאוד ולא באמת משקפים את המציאות.

היה לי פעם חלק תקול הבאתי לKSP עשו לי RMA (מילאו את הטופס במקום מולי) ואחרי שבוע הביאו לי מהיצרן חדש לגמרי באריזה מקורית.

אבל תמיד יהיה איזה אחד או שניים עם סיפורים אחרים, ובחלק מהמקרים הם סתם מסתבכים עם החנויות בגלל הגישה התוקפנית שלהם וחוסר טקט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...