משחקי מחשב של היום - חרושים ברמות שכבר אי אפשר לשחק? - עמוד 4 - משחקי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

משחקי מחשב של היום - חרושים ברמות שכבר אי אפשר לשחק?


Toxin II

Recommended Posts

אמרתי את זה פעמים רבות, אבל אחזור שוב:

אתה יודע למה משחק יקר כ"כ? באשמת קהל הגיימרים. רוב הגיימרים מציגים נקודת מבט שטחית מאוד, וכתנאי מקדים לכך שבכלל יתעניינו במשחק כלשהו הם דורשים שהוא יהווה הפקה סינמטית במיטב היכולות הקולנועיות שקיימות. הפקת משחק שכזה עולה מליוני דולרים, ובמציאות בה זה תנאי כמעט הכרחי להצלחתו של משחק (כי רוב הגיימרים שטחיים כל כך), כמעט כל המשחקים שמגיעים לתודעה שלנו הם כאלו שמפותחים בעלויות אסטרונומיות. אז באופן טבעי עותק של משחק יהיה יקר מאוד.

משחקים טובים וזולים הם משחקים שלרוב יהיו הרבה פחות מוכרים, כי הסיבה לכך שהם זולים היא שלא הושקעו עלויות בומבסטיות בשיווק ובהפקה שתיצור הדים בקרב הגיימרים.

זה רק מראה שאתה ילדון, כי המשחקים של פעם לא היו הפקה סינמטית, ועדיין עלו הרבה מאוד כסף. וכל הכבוד לך שאתה תומך במחירים יקרים ללא הצדקה של משחקי מחשב. אני אדאג שתקבל ציון לשבח מ-EA... אני בכלל חושב שמשחק מחשב צריך לעלות 500 ש"ח ולא 200 ש"ח :P

ולעניין הפוסט - מסכים עם הנושא. אולי זה הגיל, אולי זו העובדה שאין לי זמן פנוי כמעט, אבל כבר אין לי חשק לשחק, ומעטים המשחקים שסיימתי בשנתיים שלוש האחרונות.

אגב - גם הסרטים בשנים האחרונות על הפנים, אז אולי זה פשוט משבר יצירתי של תסריטאים וכותבי משחקים, וברגע שייצאו דברים טובים וחדשניים נחזור להינות מהם כמו פעם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 57
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

^^

גם בעבר עלויות פיתוח היו משמעותיות. ההשקעות הלכו לכיוונים אחרים - טכנולוגיות, מנועי משחק, וכד'. ילדונצ'יק, יש לך שמץ של מושג איזו השקעה ועלות רצינית היה צריך בעבר, כדי לצייר את הרקעים בסגנון של simon the sorcerer? מה שכיום נראה לך טריוויאלי מבחינת הפקה דרש הרבה יותר השקעה בעבר.

כיום ההיבטים הנ"ל תופסים נתח קטן בהרבה מהעלות הכוללת - גם בזכות הקדמה הטכנולוגית, וגם בגלל שפחות משקיעים בהיבט הזה לטובת איכות הפקה. זו הסיבה שהיינו רואים בעבר הרבה יותר כותרים עם דגש על תוכן ועיצוב.

אם אתה חושב שאני תומך במחירים יקרים ללא הצדקה אז ברור שלא הבנת בכלל את דבריי. יש הבדל בין להסביר את המצב לבין לתמוך בו.

אם כיום ישקיעו סכומי עתק במשחקים לכיוונים הנכונים (תוכן, משחקיות, שיפור מנועי משחק, , יעילות, בקרת איכות) המשחקים עדיין יהיו יקרים אבל שווים את המחיר.

אהמצב הרבה יותר מורכב מזה, לדעתי, כי ישנן מדינות בעלות כוח קניה גדול שבהן עדיין יותר יקנו משחקים מאשר יורידו (ארה"ב למשל, ולדעתי גם לא מעט מאירופה). ישנם מקומות בהם התרבות אכן יותר מעודדת צריכה לגיטימית של משחקי מחשב, מכל מיני בחינות. היא פשוט לא אחת מהן. פה תרבות ה"שילמת? פראייר!" שולטת, ואני חושב שגם ברוסיה המצב דומה. אם אכן היו יותר פיראטים מקונים לגיטימיים באופן כללי, תעשיית המשחקים לא היתה מגלגלת את המיליארדים שהיא מגלגלת. ואם כן, אולי זה בכל זאת אומר שמשחקי מחשב הם די Overpriced...?

הממ.. אתה מערבב כאן כמה נושאים ביחד שראויים להתייחסות בנפרד כשאתה נוגע בהם מאוחר יותר. אבל אני מסכים בגדול, המצב באמת מורכב יותר וישנם מקומות בהם מעודדים צריכה של משחקי מחשב, הבעיה היא:

למרות שאין ברשותי שום נתון אמפירי להסתמך עליו, מבחן התוצאה מדבר בעד עצמו - חברות הפיתוח הקטנות והתוצרים שלהם כמעט לא מגיעים לתודעה, אנחנו כמעט ולא שומעים על משחקים חדשניים ומבטיחים של חברות בהיקף קטן, וכשזה קורה - זה קורה למשחק אחד או שניים.. והופ! החברה נרכשת ונבלעת.

זה לא אומר בהכרח שיש יותר פיראטים מקונים לגיטימיים, אלא שבקרב קהל הגיימרים שאכן מודעים לפיתוחו של משחק כזה (לרוב מנוסים ומעורים מאוד בתעשיית המשחקים), כמות הקונים הלגיטימיים קטנה מכדי שתניב רווחים שיאפשרו למפתחים לקדם את החברה הלאה לשלב הבא.

כן, אתה בהחלט יכול להגיד את זה, ועקרונית זה נכון. אבל יש עקרונות, ויש מציאות. והמציאות היא שמשחקי מחשב, או כל פיסת תוכנה שהיא, מה לעשות, הם דברים שקל לגנוב, וגזילת המפתחים מזכויות היוצרים היקרות שלהם לא עולה למשתמש הקצה ברוב המקרים, כמעט בשום מאמץ, ובוודאי שלא בפעולות שמתקשרות בקלות יותר לאשמה ופשע כמו פריצה לבית. תוכנות קל ובטוח לפרוץ, ולהפיץ עותקים פרוצים שלהן קל עוד יותר. אני ממש לא מצדיק גנבי תוכנה, זה ממש לא אומר שזה בסדר, אבל ידידי, זו המציאות. בתי הכלא עדיין לא מלאים גנבי תוכנה כמו שהם מלאים בפושעים אחרים, והרוב המכריע של הפיראטים הדיגיטליים יושב עדיין בביטחה בביתו.

כמובן שזו המציאות ואני מכיר בה, אבל אני לא משלים עמה (היי, זכותי להתבכיין! :P). קודם כל זו מציאות שנובעת מתוך תרבות שמאמצת או לא מאמצת עקרונות כאלו ואחרים. אתה לא מצדיק אותה שזה טוב ויפה, אבל צריך להבין את כל היקף ההשלכות של המציאות הזו. ציינתי את העקרון שציינתי כי רוב האנשים חושבים שמדובר בשיקולי רווח בלבד, או לא רואים את האבסורד בטיעון "גם ככה לא הייתי קונה את המשחק" וחושבים שהוא נותן איזשהו הסבר הגיוני, אבל ההשלכות עמוקות יותר:

1) כשמוצר כלשהו נצרך באופן פיראטי באופן משמעותי כל כך (ואין ממש בעיה לקבל סטטיסטיקה מייצגת של כמה הורידו משחק לעומת כמה קנו אותו), עובר מסר לעבר המפתחים: "אנחנו לא חושבים שהמוצר שלכם שווה קנייה/אנחנו נוהגים לפרוץ משחקים, אבל אנחנו בכל זאת מעוניינים לצרוך את המוצר שלכם (זבלי וממוסחר ככל שיהיה)". איך יצרנים יכולים להתייחס לצרכנים שלהם ברצינות במציאות כזו? ואיך יצרנים יכולים לשרת את הקונים הלגיטימיים בצורה כזו?

2) מנקודת מבט יותר ריאליסטית: הקלות הבלתי נסבלת של שימוש לא חוקי במדיה דיגיטלית או קניין רוחני, מובילה לאט לאט את המפיצות לעבור למודל כלכלי אחר (וזה נכון לכל ענפי המדיה). כמו שזה נראה עכשיו, המגמה הזו לא מיטיבה עם הצרכן כי מדובר לרוב במודל כלכלי שנשען על פרסומות, מנויים, אקסקלוסיבי לפלטפורמות מסויימות וכו'. אם זה יהיה הבסיס הכלכלי העיקרי של הפצת מדיה דיגיטלית, המציאות תהיה עגומה ביותר.

אבל אם זה נכון, איך תסביר את המכירות של Oblivion, GalCiv, CoD, ועוד רבים וטובים?

הטענה שלי, שמתחברת לנושא הת'רד הזה: הרבה מהמשחקים שיוצאים היום לא שווים קניה. בטח שלא במחירים שלהם, וזה בעיקר עקב ההתעסקות של יוצריהם בצורה ולא בתוכן. הבעיה של תעשיית המשחקים היא, שהחברות מניחות שקהל היעד שלהם טיפש ומזיל ריר מדי מכדי להבחין בזה, מה שלצערי נכון לגבי חלקו, אבל ממש לא חלקו הגדול. רוב שחקני המחשב פשוט שמים לב שחברות המשחקים הגדולות, לעיתים קרובות, מאכילות אותם זבל ממוחזר ונוצץ, ופשוט לא קונים אותו.

אתה חוזר כמעט מילה במילה על דברים שאמרתי מזמן :)

כמו שאמרתי כמה שורות למעלה, יש הבדל משמעותי בין פשוט לא לקנות לבין לא לקנות ועדיין לצרוך את המוצר. אני אוסיף ואפרט קצת לגבי זה בהמשך.

וההסבר שלי לנתוני המכירות ששאלת לגביהם הוא מודעות. כשיש מודעות גבוהה מספיק למשחק, אז יהיו לו מספיק קונים לגיטימיים, גם אם הם יהוו רק 30% מכלל הגיימרים שמשחקים בו.

שוב, זה לא שאתה טועה לגמרי. למעשה, המגמה הזו של יצירת זבל נוצץ במיליארדי דולרים קיימת בימינו בכל מדיה (עיתונות, "האח הגדול" ב-TV, ויש עוד המון). האומנם האשמה היחידה היא בקהל, שאוכל את זה? אני חושב שהאשמה משותפת, גם לצרכנים וגם ליצרנים. עזוב את כל הקטע של ה- במשחקים (חסר כל משמעות וסיכוי, ואני מקווה שיבוא יום וחברות המשחקים יבינו שלא זו הדרך למשוך עוד לקוחות, אלא לעשות משחקים טובים ומעניינים). אתה זוכר את התקופה בה נעשו משחקים כמו Star Control 2, Another World, או הקווסטים הקלאסיים באמת של לוקאס-ארטס או סיירה? מה קרה לכל החברות האלה? מה קרה לכל המפתחים שהאמינו בטיב המוצר שהם מפתחים, ולא בלוחות זמנים ושטרות שמנים?

אם נחזור לנקודה קודמת, זה בדיוק מה שקורה למפתחים קטנים ומבטיחים בימינו: הוציאו משחק אחד מעניין ומבטיח? תאגיד ענק קונה אותם (ע"ע EA, הצדיקה האחרונה באותו עניין היא, אולי, Valve) ואז או מפרק אותם, או מטמיע בהם את שיטות העבודה שלו, שהן מתוקף היותו תאגיד שמן מבוססות שיקולים כלכליים גרידא.

אבל אותו התאגיד הענק פועל לפי מה שנראה לו רווחי. קהל הגיימרים הראה שזה רווחי ליצור את אותו הזבל הממוסחר, הם צורכים אותו בין אם זה באופן לגיטימי ובין אם באופן פיראטי, הם לא יודעים לבטא מחאה כנגד משחקים לעוסים (כי הם ממשיכים לצרוך אותם למרות שלא שילמו עליהם וזו טעות גדולה), וזה מה שמנחה את אותו התאגיד כשהוא מטמיע בתוכו את החברות הקטנות.

חברות ההפצה הגדולות הם גופי עסק למטרות רווח. לא מדובר באמנים שמזיעים בשביל התוצר שלהם. זה טבען, אין טעם להאשים אותן בכך שהן צורבות רווחים (מלבד כל נושא ה DRM) כי בסופו של דבר הרווח הזה הוא מה שמספק לנו את המוצרים. מה שצריך זה לגרום להן להבין לאן צריך לתעל את ההשקעות.

למה באמת אנחנו צריכים לאכול את אותו חרא שוב ושוב ממפתחי המשחקים? האם באמת העובדה שכל משחק כמעט שנוצר היום הוא משחק המשך ללא שמץ מקוריות, היא אשמת הצרכנים? אולי זו שמרנות יתר הנובעת מגרגרנות כלכלית של התאגידים, גם כן?

כמו שאמרתי כמה שורות למעלה, יש סיבה טובה מאוד לגרגרנות של התאגידים. זה לא משהו להאשים אותם בו, אחרי הכל זה מה שמספק תקציבים וטכנולוגיות לחברות הפיתוח, זה מה שמאפשר שיווק וזה מה שמאפשר לגיימר לקבל משחק מושקע. מה שצריך לעשות זה לנצל את אותה הגרגרנות הזו שתפעל לטובת הגיימרים - לגרום לחברות ההפצה הגדולות להבין שזה רווחי יותר לקדם את תעשיית המשחקים כאומנות, ואת כל המליונים שיש ברשותם ראוי להשקיע במקומות הנכונים - בתוכן, עיצוב, משחקיות, מנועי משחק מתקדמים וטכנולוגיות, יציבות וכו'.

אי רכישה אבל עדיין צריכת המוצר באופן פיראטי לא תעשה את העבודה, כי צריכת המוצר עצמה מעלה את המודעות אליו באופן שיהיו מספיק קונים לגיטימיים. ובנוסף, כשאחוז עצום מהמשתמשים במוצר הוא פיראטים, אי אפשר להתייחס לצרכן ולדרישות שלו ברצינות, חברות ההפצה רואות שמדובר בקהל שיאכל כל מה שיזרקו לו וירצה עוד, בצורה חוקית או לא חוקית.

הדרך היא לא לקנות ולא לשחק - פשוט מאוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני בקלות מסוגלת לשרוף יום שלם על מחשב, בלי בעיות בכלל :P

אני חושבת שהמשחקים של היום באמת כמו שכבר כתבו לפני מתמקדים יותר באיכות הגרפיקה מאשר המשחקיות עצמה,

זו גם אחת הסיבות שרוב המשחקים הישנים יותר, פשוט יותר מהנים... וזה גם בכלל לא משנה עם איכות הגרפיקה לא הכי מפותחת...[אך לאן נעלמו כל המשחקים האדירים ששיחקתי כשהייתי קטנה...]...

אני חושבת שבכלל רוב המשחקים למחשב הם די דומים אחד לשני.

אסטרטגיה - לבנות ולכבוש.[הסגנון האהוב עלי]

מלחמה - חיילים, נאצים בלה בלה, להרוג מפלצות[ לא מדבר אלי כל כך.. למרות ש אני ממש ממש אוהבת !!!]

ספורט - מכוניות, כדורגל וכ'ו [לא נוגעת בזה :lol:]

ובזה זה די מסתיים.

אני למשל נורא מתוסכלת מזה שלמחשב כמעט ואין משחקי פלטפורות. כמות משחקי הפלטפורמות שקיימות למחשב ממש עלובות...[יש את ריימן.. התולעת ג'ים... קצת סוניק ואולי עוד אחד פה ושם...].

זו גם אחת הסיבות שאני מתכוונת לרכוש לעצמי בעתיד PS2 או XBOX360...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמובן שזו המציאות ואני מכיר בה. קודם כל זו מציאות שנובעת מתוך תרבות שמאמצת או לא מאמצת עקרונות כאלו ואחרים. אתה לא מצדיק אותה שזה טוב ויפה, אבל צריך להבין את כל היקף ההשלכות של המציאות הזו. רוב האנשים חושבים שמדובר בשיקולי רווח בלבד, או לא רואים את האבסורד בטיעון "גם ככה לא הייתי קונה את המשחק", אבל ההשלכות עמוקות יותר:

כשמוצר כלשהו נצרך באופן פיראטי באופן משמעותי כל כך (ואין ממש בעיה לקבל סטטיסטיקה מייצגת של כמה הורידו משחק לעומת כמה קנו אותו), עובר מסר לעבר המפתחים: "אנחנו לא חושבים שהמוצר שלכם שווה קנייה/אנחנו נוהגים לפרוץ משחקים, אבל אנחנו בכל זאת מעוניינים לצרוך את המוצר שלכם". איך יצרנים יכולים להתייחס לצרכנים שלהם ברצינות במציאות כזו? ואיך יצרנים יכולים לשרת את הקונים הלגיטימיים בצורה כזו?

אתה מעלה הבחנה יפה מאד, אבל אני חושש שאת התאגידים הגדולים היא ממש לא מעניינת. לדעתי מבחינתם, משחק רק נמכר או לא נמכר, אין באמצע. אם ידוע על כך וכך עותקים של משחק שהועתקו פיראטית (ואני לא חושב שיכולים לאסוף מספרים מדוייקים בקטע הזה), מבחינת החברות הגדולות זה אומר פשוט: כך וכך עותקים של המשחק שלא נמכרו ולא עשו כסף. לצערי, לא נראה שהתאגידים משכילים לגזור את המשמעויות הנוספות שאתה רואה בעניין, שכן אם הם כן היו עושים זאת, היינו רואים שינוי בשוק המשחקים, ולו רק בשיטות השיווק וההפצה שלהם. העובדה שהם עיוורים למשמעויות של תופעת הפיראטיות וממדיה, מובילה גם לשיטות שהם מנסים לנקוט נגדה, שהן מיושנות, מנוונות ולא עוזרות לאף אחד. פיראטיות אי אפשר למגר, לא לפני שמבינים את התופעה ומה גורם לה להתרחב. אם במקום להעניש את מי שגנב את המשחק, החברות יתגמלו את מי שקנה אותו חוקית, המצב ללא ספק היה אחר - ראה דוגמת מה ש-Stardock עשו עם GalCiv. פרט לכל זה, יש לשקול ביתר רצינות מעבר נרחב להפצה דיגיטלית בפלטפורמות כמו , מה שעשוי לפתור כמה בעיות בבת אחת.

וההסבר שלי לנתוני המכירות ששאלת לגביהם הוא מודעות. כשיש מודעות גבוהה מספיק למשחק, אז יהיו לו מספיק קונים לגיטימיים, גם אם הם יהוו רק 30% מכלל הגיימרים שמשחקים בו.

זאת, כמובן, בהנחה שהמשחק אכן שווה משהו... :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לצערי, לא נראה שהתאגידים משכילים לגזור את המשמעויות הנוספות שאתה רואה בעניין, שכן אם הם כן היו עושים זאת, היינו רואים שינוי בשוק המשחקים, ולו רק בשיטות השיווק וההפצה שלהם

הגיוני יותר לדעתי שאותם גופים יעשו כל שביכלתם לגזור את המשמעויות הנוספות. זה תפקידם להסיק היכן נמצא הביקוש הרב ביותר כדי למצוא את הנוסחאות המנצחות לפיתוח מדיה שתימכר. אם יראו שהמאפיינים למשחקים הנמכרים ביותר משתנים לכיוונים אחרים מהקיימים כיום, הם יעודדו את חברות הפיתוח תחתם לכיוונים הללו.

והמשפט הזה שהזכרת: "אם הם כן היו עושים זאת, היינו רואים שינוי בשוק המשחקים, ולו רק בשיטות השיווק וההפצה שלהם" לא סותר זאת. דווקא יש שינויים אם מסתכלים למה שקורה בעשור האחרון (הרי שום שינוי מגמתי שכזה לא יקרה תוך שנה-שנתיים), והם לא ממש לחיוב. למשל, משחקי קווסטים נדחקים לשוליים כמעט לחלוטין, משחקי MMORPG משתלטים יותר ויותר על השוק, משחקים מבוססי סרטים יוצאים כל שני וחמישי ועוד דוגמאות רבות בסגנון..

לגבי שאר הדברים - ברור שאי אפשר למגר פיראטיות, אבל ניתן להגביר את המודעות לכל ההשלכות שלה, ניתן לעודד תרבות גיימינג שעושה לפחות אחד מהדברים האלה:

- שמה דגש על רכישת משחקים, ומעודדת הפיכת שימוש לגיטימי במדיה דיגיטלית ובקניין רוחני באופן כללי לנורמה חברתית

- מביאה לאור הזרקורים משחקים דלי תקציב אבל טובים או משחקי indie, ומתגמלת משחקי מחשב שמקדמים את התעשייה כ art form

- מעודדת קהילות אקטיביות כמו קהילות שיוצרות תוכן למשחקים או קהילות , כדי שהגיימרים גם יעריכו את ההשקעה והזיעה של פיתוח משחק וגם יתרמו לערכם של המשחקים עצמם (קהילת הגיימרים למשל הפכה את neverwinter nights ממשחק בינוני למשחק מעולה בזכות התוכן הנוסף).

זה מבחינת מה שאנחנו כצרכנים יכולים לעשות. העלית נקודה טובה מאוד של אחד הדברים שהמפתחים והמפיצים יכולים לעשות מצדם - תגמול לקוחות לגיטימיים.

זה מביא אותי להיבט היחיד שבו אני באמת מאשים את הצד של המפתחים והמפיצים - האמצעים האבסורדיים שהם נוקטים כדי למנוע ורק מענישים בעזרתם את הלקוחות ההגונים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נראה לי שהבעיה היא ז'אנרים

כלומר כבר נגמרים הז'אנרים של משחקים

ובסך הכל משחק פעולה תמיד יהיה פעולה

משחק מכוניות תמיד יהיה מכוניות

אז רק מידי פעם יוצאים משחקים פורצי דרך שיודעים לקחת את הזאנר ולהוסיף לו דברים ובכך זה מושך אותך למשחק

למשל ביושוק שיצא אז זה היה נראה כמו משחק פעולה רגיל אבל עם כל מיני פיצ'רים ודברים המשחק הזה אולי היה המשחק הכי מושך ששיחקתי בשנה האחרונה

אז אין מה לעשות שרוב המשחקים שיוצאים לא מחדשים הרבה מאוד חוץ מגרפיקה ואפקטים... כרגע אין ממש מה לעשות זה נראה כמו תקופת מעבר כזה שמביחנה טכנולוגית משחקים לא יכולים להציע יותר מבחינה משחקיות (אני לא מדבר על גרפיקה אפקטים וכו אלה על התוכן עצמו) אבל זה בסוף ישתפר כי זה בטוח לא הסוף של עולם המשחקים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי ביושוק לא משחק כזה טוב.. הגרפיקה סבבה, נחמד כל הקטע של הכוחות והדברים ויש בו כל מיני שטויות מעניינות..

אבל בשביל 3D SHOOTTING הוא בכלל לא מהנה.. לא אהבתי את איך שיורים .. כמו שNFS יהיה עם פיזיקה של מכוניות של ..

בד"כ משחקים משולבים אף פעם לא נותנים את האפשרות של חווית נהיגה וחווית יריות כמו של משחקים שמתמקדים רק בזה.

עם זאת שHL2 עשה את זה בצורה לא רעה בכלל.. כנראה שהוא לא סתם אחד המשחקים הכי טובים שיש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי ביושוק לא משחק כזה טוב.. הגרפיקה סבבה, נחמד כל הקטע של הכוחות והדברים ויש בו כל מיני שטויות מעניינות..

אבל בשביל 3D SHOOTTING הוא בכלל לא מהנה.. לא אהבתי את איך שיורים .. כמו שNFS יהיה עם פיזיקה של מכוניות של ..

בד"כ משחקים משולבים אף פעם לא נותנים את האפשרות של חווית נהיגה וחווית יריות כמו של משחקים שמתמקדים רק בזה.

עם זאת שHL2 עשה את זה בצורה לא רעה בכלל.. כנראה שהוא לא סתם אחד המשחקים הכי טובים שיש.

זהו שאני לא מדבר על אפקטים מיוחדים שהוא הביא אבל העובדה שכל הכוחות המיוחדים נניח ואנאערף מה גרמו לפחות לרוב השחקנים בו

כולל מבקרי המשחקים להכנס אליו ממש חזק והוא היה ממש סוחף...ולאו דווקא בגלל אפקטים וגרפיקה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זהו שאני לא מדבר על אפקטים מיוחדים שהוא הביא אבל העובדה שכל הכוחות המיוחדים נניח ואנאערף מה גרמו לפחות לרוב השחקנים בו

כולל מבקרי המשחקים להכנס אליו ממש חזק והוא היה ממש סוחף...ולאו דווקא בגלל אפקטים וגרפיקה

אבל אמרתי רק מילה אחת על הגרפיקה.. כל השאר בכלל לא קשור אליה. דיברתי על פיזיקה וכו'...

לא הרגשתי בו כמו במשחקים אחרים שאני זה שבאמת יורה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דווקא בדיוק ההיפך, בליזארד מעולם לא חידשו (כלומר, לא באופן מוחלט). הם עשו דבר אחר - לקחו סגנון משחק קיים והרימו אותו לרמה חסרת תחרות. הם עשו זאת עוד מאז Blackthorne. המשחקים שלהם אמנם לא חיקוי של שום דבר, ובליזארד תמיד מוסיפים את המגע המיוחד שלהם שיכול להגדיר מחדש ז'אנר שלם, אבל הם תמיד לקחו את הדברים הטובים ממשחקים קיימים והביאו אותם כמעט לשלמות.

המשחק היחיד שיצא תחתם שלא ידוע לי על משחק שקול שקדם לו הוא The Lost Vikings.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נראה לי שהבעיה היא ז'אנרים

כלומר כבר נגמרים הז'אנרים של משחקים

ובסך הכל משחק פעולה תמיד יהיה פעולה

משחק מכוניות תמיד יהיה מכוניות

אז רק מידי פעם יוצאים משחקים פורצי דרך שיודעים לקחת את הזאנר ולהוסיף לו דברים ובכך זה מושך אותך למשחק

למשל ביושוק שיצא אז זה היה נראה כמו משחק פעולה רגיל אבל עם כל מיני פיצ'רים ודברים המשחק הזה אולי היה המשחק הכי מושך ששיחקתי בשנה האחרונה

ביושוק אחלה משחק, ללא ספק משחק מעולה וחדשני, אבל גם הוא הופך בשלב מסויים לחוזר על עצמו עד כדי כך שלקראת הסוף הפסקתי לשחק. וגם העלילה - לא משהו בכלל, כנראה שזה קשור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...