טיפים לצילום מול השמש.. - עמוד 4 - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

טיפים לצילום מול השמש..


Milford Cubicle

Recommended Posts

  • תגובות 54
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אני אישית הייתי מצלם עם פלאש מוחלש -3 ev ב raw ומתקן בלייטרום כמה שאפשר ,לא פתרון מדהים אבל זה מה יש עם הציוד הקיים,ובכלל אני משתדל לא לצלם בשמש ישירה הישראלית ,מנסה לצלם בשעות שהשמש לא חזקה ,או בצל ,או בזוית השמש לא תהיה לפחות הפריים,אפשר לנסות לצלם ולהגיד לאובייקט לעמוד כמו פסל חחח

מעניין אותי לגבי הfast sync שדיברת עליו בורן ,מה זה נותן ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אישית הייתי מצלם עם מוחלש -3 ev ב raw ומתקן בלייטרום כמה שאפשר ,לא פתרון מדהים אבל זה מה יש עם הציוד הקיים,

זה בעצם שילוב של פתרונות #1 ו-#3, לטוב ולרע.

ובכלל אני משתדל לא לצלם בשמש ישירה הישראלית ,מנסה לצלם בשעות שהשמש לא חזקה ,או בצל ,או בזוית השמש לא תהיה לפחות הפריים,

כשהשמש נמוכה התאורה מחמיאה יותר, אבל הבדלי האור בין הנושא לשמיים (בצילום עם תאורה אחורית) עדיין קיימים.

מעניין אותי לגבי הfast sync שדיברת עליו בורן ,מה זה נותן ?

סנכרון מהיר מאפשר לצלם עם צמצם פתוח יותר מבלי לגרום לחשיפת יתר. צמצם פתוח מגדיל את טווח העבודה של הפלאש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מדוע כל דיון בפורומים ישראלי מוביל לריבים על פסים אישים?

ברקודה , יש לך תאוריה שניתן באמצאות פילטר לצלם במצב כזה,סבבה,תסביר איך,במילים פשוטות שגם אני יבין,ואם תביא דוגמא,עוד יותר טוב .

אין צורך לתקוף את בורן כי הוא סה"כ אדם מבין שעוזר ומקדיש מזמנו האישי לעזור לאנשים.

נ.ב. תמיד חשבתי שעיסוק בצילום הוא תחום אומנתי משהו ,מדוע צריך להסביר את הפיסקליות של האור בשביל לצלם טוב ,אנשים צילמו נהדרות עוד לפני תורת היחסות של אינשטיין.

אתה צודק צילום הוא דבר אומנותי אבל(!) לכל דבר\תופעה יש הסבר פיסיקלי. אם למדת אתה הייתה מבין שפיסיקה למעשה יכולה להסביר כל תופעה ואתה יכול להבין למה היא מתרחשת ואת ההיגיון שבה. לכן אני הייתי שמח אם BOREN יסביר את התופעה (אם הוא יודע)... כמובן שאני לא יודע אותה כי לא למדתי על תופעות המסוג הזה, וכמובן שאני לא בעד שום צד מפני שאני גם לא יודע מי צודק ומי טועה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלום

לא קראתי את כל התגובות,אבל אם לא עלתה,אז יש עוד אפשרות לפתרון לבעיה זאת:

1) צילום הרקע בחשיפה נכונה,ללא הדמות.

2) צילום הרקע והדמות בחשיפה על הדמות (אפשר במדידת-אור ב- SPOT על הדמות).

3) בעזרת כלי עריכה,גזירת הדמות מהתמונה השניה,הלבשתה על התמונה הראשונה,ולאחר מכן,התאמתה (ע"י כלי blur ומיזוג למיניהם).

כך,בעזרת טכניקות עריכה,ניתן להשיג זאת.

אבל ...עד כמה התופעה תיראה טבעית,איני יודע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון,לצילום אנשים שלא משתפים פעולה,אבל אם משתפים פעולה - אין בעיה.

כמו-כן,בצילום אנשים שלא משתפים פעולה,

ניתן לנסות לעקוף את זה ע"י בחירת חשיפה דווקא על האנשים,ואחרי שמגיעים לחשיפה המתאימה על האנשים (האובייקט הדינאמי),אפשר בשקט (לפני או אחרי צילום האנשים ),לצלם את הרקע בחשיפה נכונה,

ואז לסדר את הכל בתמונה אחת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

agf, גם אני חושב שהרעיון שלך מאוד לא פרקטי, זה בעצם ברור לגמרי.

חיתוך דמות, ולא משנה אם היא משתפת פעולה או לא, הוא מסורבל מאוד, ארוך ודורש

עבודה מקצועית כדי לקבל תמונה "טבעית".

לא ישים בעליל ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...