דת ואמונה - דיון מרוכז - עמוד 36 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דת ואמונה - דיון מרוכז


cleric

Recommended Posts

תראו אבסורד

לפי תורת משה שנת השמיטה היא למען יאכלו עניי עמך או בקיצור החקלאים יצרני המזון ואדוני הקרקע יהיו צריכים לתת שביעית מהתוצרת שלהם לעניים בעם תוך כדי זה שהם "שומטים " עוזבים ומוותרים על כל שלהם באותה שנה על האדמה , כאשר הולכים לפי הכת הרבנית מחיר הפירות והירקות עולה פלאים ( כולם רואים כמה עולים הפירות והירקות בימים אלו שהם ימים של שנת שמיטה )כך שהאנשים העניים אינם יכולים לאכול פירות וירקות , שימו לב להיפוך של 180 מעלות ממה שציוותה התורה , התורה רוצה שיהיה לעניים מה לאכול ( הפירות וירקות היו אמורים להיות בחינם לגמרי כל שנה שביעית ) באים הכת הרבנית והופכים את הציווי והכוונה בגלל האינטרסים הכלכליים והמוניטרים שלהם להלן העברת כח וכספים אל המגזר שלהם כל זאת דרך משגיחי כשרות למינהם ועל ידי סיבובי עיסקאות קרקע .

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3457959,00.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

זהו כח שניתן לעני שהוא שביעית מכח היצור במשק על פירות וירקות

בחברה שבנויה על סחר חליפין הם יכולים להמיר את התוצרת ממש כמו שהיו אמורים לעשות הכוהנים שהיו יכולים להמיר את המעשרות שהם מקבלים , לצרכים אחרים שלהם . חשבתי שזה ברור .

כמו כן זהו מכשיר אשר מאזן מעט ומצמצם את הפערים החברתיים .

עריכה :

הדבר החמוד ביותר בחוקי התורה הוא שפשוט צריך לעשות מה שכתוב וזהו - בלי פילסופים - הדברים הם דברים ליים שמתאימים לכל מצב ומנבים את התוצאה הרצויה שהיא חברה הומוגנית שיויונית וצודקת .

אסור לשכוח שהיא הובאה ע"י משה רבנו אשר היה צריך בתור מנהיג להתגבר על שלושה מכשולים : 1. מערכת שיבטית המפצלת את העם

2.מנטליות של עבדים 3. חוסר אמונה .

עריכה שניה :

אני אוסיף עוד פירוש לקוי לחוקי התורה נניח למשל את החוק הפשוט לא תבשל גדי בחלב אימו חוק פשוטו כמשמעו לא לאכול גדי צעיר , באו הכת הרבנית והגיעו עד להפריד תנורים וספרים על ספרים וטרדות של כלים נפרדים וכיורים נפרדים ממש היסטריה אשר מימנה הם מתפרנסים ולא רק מתפרנסים למעשה את ההון שלו צבר המרנן שלהם מעסקי כשרות שלא לדבר שהענף הזה של הכשרות הוא בסיס הכוח שלהם והם נלחמים עליו אפילו בינם לבינם ואחד דוס יאכל הכשר כזה ולא הכשר של עדה אחרת והתירוצים והפירצוצים על הנושא רבים מסובכים ומפותלים כמו מסכת פילוסופית שלמה שהמטרה היחידה שלה היא לסמא את העיניים מהאמת שעובדים על הציבור , בהמה מתה היא בהמה מתה וזהו .

שאלתי אח ערבי שמגדל עזים : תגיד אתה תאכל גדי צעיר ? אמר לי: לא , חארם " ככה בפשטות , כל מה שהתורה מנסה ללמד אותנו זה חמלה פשוטה ואלו הפכו את זה למקצוע אשר מאפשר להם להיות משא על החברה תוך כדי זה שהם משתמשים במסעות של הפחדות ואיומים והמצאות של וכו' תגידו זה בריא לתקוע מזלג באדמה למשך שלושה ימים ? כי אם לא אז זו הדרך שהם המציאו כדי להכשיר מזלג חלבי שנגע בבשר .

איזה שטויות ואנשים מאמינים אני רק רואה את היאוש של האנשים הטובים האלו כמו אלו אשר מגינים על דברים שהם לא מבינים ( הלכה ונבחרת החלומות , השחורים ) אין לי הגדרה מדויקת יותר ליאוש .

לא רק זה אלא אתה אומר להם את זה שלוש פעמים ( בשלוש הזדמנויות שונות ) והכת הרבנית הופכת ומכחישה את הנושא בן אדם רגיל תגיד לו משהו ואחרי זה תגיד לו עוד פעם ואחרי זה עוד פעם הוא יבין שאתה מתכוון שאתה מתכוון בדיוק למה שאתה אומר , נניח אחד אומר לשני " גש לדלת" והוא עדיין לא עושה זאת , אתה חוזר על המשפט :"גש לדלת " הוא עדיין לא מבין אותך ובפעם השלישית אתה חוזר ואמר לו , עכשיו בטוח כל הספקות שהיו לו לגבי רמזים שטמונים במשפט " המסובך נעלמו , לא אם הוא רבני , הוא יבין שהוא צריך לקפוץ מהחלון ויתר גרוע שהוא צריך לזרוק מישהו אחר מהחלון .

בסך רוצים להסביר להם לא להיות אכזריים ולתרגל חמלה שכל אדם באופן טבעי מבין ותראה מה יצא להם .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

.fungiman

רוני, שוב פעם אוסף של טעויות. אני יודע שאותך ואת הנרי אין לי סיכוי לשכנע (ואני גם לא ממש רואה בזה טעם או עניין) אבל לפחות למען שאר חברי הפורום שעלולים

לקרוא את אשר כתבת ולחשוב שמדובר בעובדות מדעיות.

כרגיל אתה מפגיז אותנו בסדרה של ציטוטים חלקיים, ציטוטים ממקורות שאינם ברי סמכה ושאר ירקות שאנחנו כבר רגילים לראות בדיון זה.

ציטוט .RROONNII

פרופ' ס. ג'. גולד

ציטוט .fungiman

Gould פלאונטולוג שתמך באבולוציה שדבריו הוצאו מהקשרם...

ציטוט .RROONNII

פרופ' קנת הסו

ציטוט .fungiman

Kenneth J. Hsu גיאולוג (לא תחום שעוסק באבולוציה במישרין), תוקף אמנם את תאורית הברירה הטבעית. אבל גם אצלו לא תמצא תאורים של בני אדם שחיו בחברותה עם דינוזאורים.

ציטוט.RROONNII

פרופ' ס. מ. סטנלי

ציטוט.[fungiman/color]

Steven M. Stanleyפלאונטולוג, תמך בתאוריה אבולוציונית שונה מהמקובל היום, התאוריה שלו ושל גולד לא מקובלת מאז אמצע שנות ה-80.

ציטוט .RROONNII

פרופ' נ. אלדרידג'

ציטוט .fungiman

Niles Eldredge שותפו למחקר של סטנלי. הוא התנגד לתאוריה האבולוציונית המקובלת היום (לפחות במהלך שנות ה-80) בהחלט לא לאבולוציה באופן כללי.

וכן הלאה, פשוט אין לי יותר כוח... למעשה בתחום הביולוגיה והפלאונטולוגיה יש היום אולי רק פרופ' אחד או שניים שמתנגדים לעצם מהות התאוריה האבולוציונית...

ציטוט.RROONNII

הבעיה המרכזית של התיאוריה היא העדר צורות ביניים בשרשרת ההתפתחותיות האבולוציוניות. כלומר, אילו היתה התיאוריה נכונה, היה עלינו למצוא במאובנים גם את צורות שלבי הביניים במעבר בין המין הקדום לבין הנוכחי. אולם מעולם לא נמצאו מאובנים של צורות ביניים משוערות אלה.

ציטוט.fungiman

נמצאו וממשיכים להמצא צורות ביניים. למעשה התאוריה של דארווין ממשיכה לקבל סימוכים מהשטח ללא הרף. כמובן שלעולם לא נמצא את כל צורות הביניים, יתכן וזנים רבים הוכחדו מבלי שהשאירו אחריהם מאובנים שנותרו עד היום.

ציטוט.RROONNII

''מדוע אפוא, לא נמצאו אותן צורות ביניים בשום שכבה גיאולוגית?...

אולי זוהי הטענה הבולטת והחמורה ביותר שאפשר להעלות נגד התיאוריה שלי'' (The origin of species עמ' 287)

ציטוט .fungiman

איש מדע תמיד מעלה לדיון את הבעיות שיש לו בתיזה. גם אני בתיזה שלי מעלה את הנקודות החלשות והטיעונים האפשריים כנגדה! זאת היא דרך החשיבה והכתיבה המדעיים. איש מדע טוב מטיל ספק בכל, אפילו בתאוריה שלו עצמו. אתה לא קראת מספיק מאמרים מדעיים ולכן אתה לא מכיר דרך חשיבה זאת.

ציטוט.RROONNII

''אני מאמין שההסבר טמון בעובדה שעדיין לא התגלו רוב רובם של הממצאים הגיאולוגים'' (שם, עמ' 288).

ציטוט.fungiman

אמונה מדעית היא לא אמונה דתית. גם אם מדובר באותה המילה, הכוונה שונה לחלוטין.

ציטוט.RROONNII

בשכבות אדמה גיאולוגיות שונות אשר לפי תיאוריית האבולוציה הן שייכות לתקופת הדינוזאורים, התגלו חפצים שונים מעשי ידי אדם (!) דבר המוכיח כמובן בודאות מוחלטת שגיל מיליוני השנים שנקבעו בעבר ע''י החוקרים לגיל העולם והמאובנים על פי אופי והרכב שכבות אדמה גיאולוגיות אלה, אינם אלא טעות גמורה! והגיל האמיתי שלהם הוא בסך הכל כמה אלפי שנים בלבד כגיל התרבות האנושית. בעמוד הבא ניתן לראות מדגם מן הממצאים שהתגלו לאחרונה.

ציטוט.fungiman

תיארוך ממצאים ארכיאולוגיים וגיאולוגיים הם תורה שלמה. תיארוך על פי שכבה גיאולוגית היא רק שיטה אחת. בכל מקרה, אין אפילו ממצא רציני ומבוסס אחד שעשוי אפילו לרמז לכיוון שבני אדם ודינוזאורים התקיימו במקביל. כנ"ל לגבי בני-אדם וטרילוביטים.

ציטוט.RROONNII

''ממצאי המאובנים מראים בעליל כי קבוצות גדולות, כגון סדרות היונקים (מכרסמים, טורפים וכדומה) מופיעות בממצאי המאובנים באופן פתאומי שאינו מאפשר לטעון שהם מהווים נדבך-סיום של התפתחות הדרגתית'' (Time Frames, סימון ושוסטר, ניו יורק 1985, עמ' 146) ''האפשרות שמגוון צורות החיים המוכר לנו כיום התפתח בהדרגה, בטילה לחלוטין, משום שאין כל אפשרות להגיע בהדרגה למין חדש של ממש'' (שם, עמ' 61).

ציטוט.[fungiman/color]

זה בפירוש לא נכון, יש בידנו מאובנים של יונקים קדומים שהתפתחו במקביל לדינוזאורים הראשונים, ניתן לבנות את אילן היוחסין של היונקים באופן מפורט למדי.

ציטוט.RROONNII

א. כאמור, ברור לכולם שהדג הימי לא המליט חיית יבשה, וחיית יבשה גדולה לא המליטה אדם. אלא לדברי תיאוריית האבולוציה חלו שינויים רבים במשך מיליוני שנים בדורות הנולדים. אם כך, היה עלינו למצוא מכל בעל חיים מאות או אלפי דורות של צורות שונות אשר התהוו בזמן המעבר ההדרגתי מהדג הימי לחיית היבשה. ואין כאלה!!

ציטוט.fungiman

יש דגי ריאות, מעין חוליה חסרה חיה וקיימת איתנו היום. אלו דגים המסוגלים לשהות לתקופות קצרות על היבשה ולנוע מרחקים קצרים על היבשה. בנוסף יש את קבוצת הדו-חיים המאוד מרשימה בגודלה. או שאולי הקרפדות והצפרדעים הן חזיון תעתועים?

ציטוט.RROONNII

. בתקופה אבולוציונית, של יונקים - דינוזאורים, בשכבה ''פאלאוקן'', מתוארך לפי הגיאולוגים לפני כ65 מליון שנה, נמצאו בפילדלפיה - ארה''ב אותיות חרוטות באבן שיש.

2. בתקופה אבולוציונית, של דינוזאורים - ראשוני עופות, בשכבה ''קרטיקון'', מתוארך לפי הגיאולוגים לפני כ120 מליון שנה, נמצאו בסנט גון דה ליווה - צרפת '' בולבוסי ברזל יצוק''.

3. בתקופה אבולוציונית, של דינוזאורים - ראשוני עופות, בשכבה ''קרטיקון'', מתוארך לפי הגיאולוגים לפני כ135 מליון שנה, נמצאו בקולרדו - ארה''ב ''ראש חץ מנחושת, ועצמות אדם''.

4. בתקופה אבולוציונית, של ראשוני זוחלים, בשכבה ''קרבון'', מתוארך לפי הגיאולוגים לפני כ300 מליון שנה, נמצאו ב מוריסונוויל, אילינוי, ארה''ב, שרשרת זהב.

5. בתקופה אבולוציונית, של ראשוני זוחלים, בשכבה ''קרבון'', מתוארך לפי הגיאולוגים לפני כ300 מליון שנה, נמצאו ב תומס, אוקלהומה, ארה''ב, ''סיר ברזל יצוק''.

6. בתקופה אבולוציונית, של ראשוני זוחלים, בשכבה ''קרבון'', מתוארך לפי הגיאולוגים לפני כ300 מליון שנה, נמצאו ב המונדוויל, אוהיו, ארה''ב, ''לוח ציפחה עם סימני כתב''.

7. בתקופה אבולוציונית, של דגים דו-חיים, בשכבה ''סילור'', מתוארך לפי הגיאולוגים לפני כ425 מליון שנה, נמצאו ב-פרנקלין קאונטי, ארה''ב, ראשי חץ מאבן צור.

8. בתקופה אבולוציונית, של דגים דו-חיים, בשכבה '' קמבריום'', מתוארך לפי הגיאולוגים לפני כ600 מליון שנה, נמצאו ב- מפלי ויקטוריה בגבול זמביה, חריתות מברזל על אבן חול.

ציטוט.fungiman

נניח שכל זה נכון. ראשית, יש לבני אדם נטיה לטמון חפצים וגופות באדמה. שנית, תופעות גאולוגיות שונות יכולות לפגוע ברציפות השכבות (מפולות בוץ לדוגמא). למזלנו, כפי שציינתי מעלה, יש ברשותנו שיטות תיארוך נוספות ועד היום אין שום עדות שבני אדם התקיימו במקביל לכל אותם בעלי חיים נכחדים (דינוזאורים, טרילוביטים וכו').

ציטוט.RROONNII

ד. נערכה בדיקה בקרב בעלי חיים אשר מחזור חייהם קצר, והם מקימים שושלת של עשרות אלפי דורות במשך שנים לא רבות, כגון זבובוני מאי, אשר אורך חייהם מגיע ליום אחד בלבד. במשך פחות מ-24 שעות הזבוב מספיק להיוולד, להתבגר, להרות, להקים דורות, להזדקן ולמות. לא נמצא שום שינוי בין הראשון לבין האחרון, כלומר, הקוד הגנטי של הטבע ממשיך ועובר מדור לדור כאשר הוא נאמן למקור, ומכאן שאין להעלות אפשרות שבמרוצת אלפי דורות פיל יהפוך לכלב ודינוזאור לקוף. הדברים מקבלים משנה תוקף לאור גילוי ''חוקי התורשה של מנדל'', המוכיחים בצורה מוחלטת ששינוי אשר התרחש בגוף מסיבה כלשהי (קטיעה, תאונה, וכדומה) אינו עובר בתורשה, וכי כל שינוי מדור ההורים (צבע עיניים, וכדומה) מקורו בגנים קיימים שהועברו מהדורות הקודמים להורים. (כך, למשל, הזכרים של העם היהודי לא נולדים כאשר כולם נימולים אע''פ שברית המילה מתבצעת קרוב לארבעת אלפי שנים). לאור זאת הדיבורים על ברירה טבעית ושינויי הסתגלות מיצור ליצור הופכים לבדיחה.

ציטוט .fungiman

אתה לא מבין דבר באבולוציה, בהורשה מנדלאנית, כרומוזומים, גנים, מוטציות וכו'. רואים אבולוציה במעבדה וגם בחיים, בעיקר בחיידקים ובשמרים. שינוי יכול להיות בצורת מוטציה נקודתית בגן, שבירה ובנייה מחדש של כרומוזומים, שינוי בגן X המשפיע על ביטוי יתר או חסר של גן Y וכו'. כמובן שרק שינוי שמשפר את השרדות הפרט, שורד. דוגמאות לתהליך של ברירה טבעית - פיתוח עמידות בחיידקים ובפטריות כנגד אנטיביוטיקה, פיתוח עמידות של תאי סרטן כנגד כמותרפיה.

ציטוט RROONNII

אגב, יש לציין מה שלא הרבה יודעים, כי האידיאולוגיה הנאצית של היטלר צמחה מתוך תיאוריית האבולוציה של דרווין. היטלר הבין שאם כולנו צאצאי חיות ששרדו, על פי הכלל האבולוציוני שעל החלש להישמד והחזק שורד, הרי אין כל מניעה שהחיה הנאצית החזקה תחסל את כל ה''חיות'' החלשות. וכפי שהדגיש פרופ' יעקב טלמון במאמר שכתב לרגל סימפוזיון ''יד ושם'', תשל''ג:

''הדרוויניזם הפיל את אחד המחסומים החזקים שהגינו על ''לא תרצח'', וזה היה בין הגורמים העיקריים שהביאו לשואה, להשמדת מיליונים מבני עמנו, אכזריות שטרם הייתה בעולם''.

ציטוט.fungiman

יופי, הצלחת להעלות גם את הטענה העלובה הזאת. עצם העובדה שמישהו עשה שימוש נתעב ומעוות בתיאוריה מסוימת לא הופך אותה ללא תקפה

][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][]

. RROONNII

בעיון נוסף, לא נראה לי כי דברי החוקרים הוצאו מהקשרם, זוהי האשמה בוטה ולא נכונה. דברי כל חוקר הובאו במילואם לגבי העניין עצמו לשמם הם הובאו.

הבאתי ציטוטים מדוייקים עם קישורים מתאימים, אתה בניגוד, קובע עובדות מבלי להוכיח שום דבר.

דומני שברוב הציטוטים שהובאו נמצאו הרבה יותר משני חוקרים המתנגדים וחלוקים כליל על תורת דרווין.

לגבי הציטוט מדברי פרופ' גולד:

באם חוסר מציאת צורות ביניים נחשבת אצל החוקרים לפגם מהותי בשיטת האבולציה, הרי ש'האמונה' של אותו חקר שבעתיד יימצאו אותם צורות , אינו פותר ואינו משלים את הפגם המהותי, ואין אנו נדרשים למסקנות החוקרים אלא למה שהוכח בשטח. כך שגולד נותן לנו את הידיעה כי חוסר צורות הביניים נשמרות כסוד אצל החוקרים, והדברים נשלמים רק באמונה עיוורת שבעתיד הם יימצאו.

הציטוט מפרופ' קנת הסו על מכת המוות שהונחתה על תורת דרווין מדוייקת. ומכוונת בדיוק למה שהוא רצה להביע במשפט זה.

לא מעניין אותנו מה העלה פרופ' קנת הסו בתמורה לתורת דרווין, מכיון שכל החוקרים הללו לא היתה להם קבלה איש מפי איש עד אדם הראשון, אנחנו נדרשים רק להודיע קבל עם כי תורת דרווין השלטת בבתי הספר שבקה חיים כבר מזמן. התמורה לתורת דרווין נמצאת בראשית כל ספר תנ''ך.

תשובה זו נכונה גם לגבי הערתך על דעתו של פרופ' ס. מ. סטנלי

סלח לי, אבל צורת הכתיבה שלך לא מקובלת בשום רמת מחקר, אתה קובע עובדות שממשיכים להימצא צורות ביניים ברמה שתבנה את תורת האבולציה, מבלי לציין איזה מקור מדעי, צורת הכתיבה הזאת מזכירה צורת הכתיבה של אתאיסט מתחיל. התבטאות בשפה גבוהה בנסיון להתיש את המתכתב עימו.

כתבת: אמונה מדעית היא לא אמונה דתית. גם אם מדובר באותה המילה, הכוונה שונה לחלוטין.

אני מצטרף לדבריך, אמונה מדעית היא שום דבר. כי אמונה ומדע הן מילים סותרות, אין אמונה במדע, מה שאין כן אמונה דתית מקובלת עד הבורא האלוקי היא דבר שכל רוחות המחקר לא יזיזו אותו ממקומו, דרווין הולך ודרווין בא, כל דור, המדע מתקדם וסותר את כל התיאוריות שהיו מקובלות פעם, אולם דבר אלוקינו יקום לעולם, ורק הפסדנו את כל אותם דורות שהלכו שבי אחר קסמי המדע הרגעי ובכך פטרו את עצמ מחובת האדם בעולמו. חבל מאוד.

לגבי דיאונוזרים הנמצאים במעמקי האדמה,

[לענין הדיאונוזרים, ישנן כמה אפשריות, א. שששת ימי הבריאה לא היו תחת מימד הזמן כמו שאנחנו נמצאים בו היום, היא אפשרות אחת, ויש בזה אמת לדעת כמה מקובלים שמימד הזמן נוצר רק עם בריאת האדם הראשון ביום השישי לבריאה.

אולם דעת הרמב''ן בפירושו על התורה היא כי מימד הזמן החל מיד עם התחלת היום הראשון של הבריאה, ולפיכך ניזקק לאחת מהאפשריות הבאות.

הרב זמיר כהן שליט''א נוהג להסביר את זה עם ענין המבול, שאכן לפני המבול היו הרבה בעלי חיים ענקיים, כמו גם בני אדם ענקיים, וכתוצאה מהלבה הרותחת שפרץ מכדור הארץ והשמידה את כל היקום, וסחפה לקרבה הרבה עצמות, שכתוצאה מהקטסטרופה העולמית הזאת נשארו השרידים בבטן האדמה, שכיום הם נראים בני מליוני שנים, מאחר והם עברו את ההשמדה והרתיחה במשך מאה וחמישים יום, אולם באמת הם לא זקנים יותר מגיל העולם שהיא כיום 5768 שנים, לא יותר.

אפשרות אחרת שאני נוהג להסביר בזה את עניין הדיאונוזרים היא האפשרות הזאת.

המקובלים הראשונים מגלים כי העולם הזה שאנו נמצאים בו עתה אינו המסגרת הראשונה בה היו חיים על פני האדמה, לפי דבריהם העולם מתגלגל על תקן של שבע שמיטות שבכל שמיטה ישנן שבעת אלפי שנים, ובכל שבע אלף הקב''ה מחדש את עולמו על צורה חדשה כרצונו, באופן שיתאים לספירה המקבילה בשבע הספירות העליונות.

לדעת רוב המקובלים הקדמונים אנחנו [כיום שנת ה'תשסח-5768] נמצאים בעולם שנברא בשמיטה החמישית המכוונת נגד ספירת ההוד, ולפי זה כבר היו ארבע תהליכים של בריאה, וכמובן שכעת אין לנו מושג כלשהי איך היה נראה הבריאה הקודמת, ומה היה בו, ומה לא היה בו, אילו תכונות היו בו ובאיזה מזג הוא התנהל.

המקובלים פירשו כי כדור הארץ שאנחנו נמצאים בו היה קיים גם בשמיטות שקדמו לנו, וזהו פירוש הכתוב, 'והארץ לעולם עומדת', וזה גם הטעם למה שבפרשת בראשית לא מוזכר כלל שהקב''ה ברא את כדור הארץ ביום הראשון לבריאה, ופירוש הכתוב לפי זה הוא כך:

בראשית - מלפני התחלת כל השמיטות - ברא אלוקים אז את השמים ואת הארץ והם נשארו על כל השמיטות, [ויש רמז בתורה על כך שבספר תורה כשר מציין הסופר ארבעה תגים קטנים על הב' הראשונה שבתורה, לרמז לנו שהדבר הזה עליו מדובר בכתוב הזה 'בראשית' היה כבר לפני ארבע שמיטות שעברו לפנינו.

ועתה ימשיך הכתוב לתאר בדיוק מה היה בהתחלת השמיטה הנוכחית שאנחנו נמצאים בה, 'והארץ היתה תוהו ובוהו' היינו שמאחרי שהעביר הקב''ה את העולם שקדם לנו בשלהי השמיטה הרביעית היתה הארץ במצב של תוהו ובוהו, ומשעלה ברצונו של הקב''ה לחדש את עולמו בשמיטה החמישית אזי: ויאמר אלוקים יהי אור ויהי אור וכו', ומכאן מתחיל לתאר באורך כל תיאור הבריאה הנוכחית שארכה ששה ימים.

ומשכך ברור שאין לנו כל מושג מה היה מצב הזמן בשמיטות שקדמו לנו, ועל איזה קצב זה עבד אז, ואיך היו התנועות באותו הזמן, כך שכשנמצא איזה בריאות משונות בבטן כדור הארץ יתכן מאוד שאלו הן שיריים מהשמיטות שקדמו לנו, כי הרי סוף סוף הכדור הארץ היא ששימש גם בשמיטה הקודמת.

[יש לציין כי לדעת כמה מקובלים אנחנו כעת רק בשמיטה השניה המכוונת נגד ספירת 'גבורה'].

מה שכתבתי עד כאן שאבתי ממאמר 'אור החיים' שחיבר הגאון רבי ישראל ליפשיץ זצ''ל בעל תפארת ישראל לפני כמאה וחמישים שנה.

אם תרצה ללמוד את המאמר הענקי שלו המבאר הרבה סודות בעניין הזה, תוכל למצוא את המאמר נדפס במשניות 'יכין ובועז', בסוף מסכת סנהדרין.

וכמבן שכל זה נכתב בהנחה שכל מה שהמדענים גילו על דיואונוזרים, נכון ואמין, כידוע שעדיין הנעלם בזה רב על הנגלה, ויש מדענים המהססים בכל הממצאים האלה.]

לגבי ההתווכחות שלך עם הציטוט המתחיל: ''ממצאי המאובנים מראים בעליל....''. אצטרך כמובן לראות את התעודות שלך ושל מחבר הספר , והראיות שלך ושלו, בכדי שאוכל להתרשם עם מי הצדק, שם בספר ישנם הוכחות לדבריו, אתה לא הבאת הוכחה, אלא קביעה, כן נכון לא נכון.

אכן, עצם העובדה שמישהו עשה שימוש נתעב ומעוות בתיאוריה מסוימת לא הופך אותה ללא תקפה, לכן בדיוק נכתב זה בדרך אגב, וכראוי לציון, ולא כהוכחה על אי נכונותה המחקרית של שיטת דרווין.

ראוי לציון כי אכן קשה ליהודים להתוודע למכת המוות שהונחתה על שיטת דרווין הנלמדת בראש כל חוצות, ולחינוך החילוני יש אינטרס ללמד את תהליך ההתהוות דוקא על פי דרווין, וכפי שאחד מראשי הציונים אמר פעם דבר חכמה כששאלוהו במגבית שערך בארה''ב על מה שהאמריקאים לא מתביישים להצהיר על גבי הדולר שלהם ההצהרה המפורסמת שאמריקה מאמינה באלוקים, ולא כן במדינת היהודים, והשיב הפוקר: הנה האמריקאים האמונה בה' לא מחייב אותם בשום דבר רציני, ומכיון שההצהרה הזאת מסתדרת די טוב עם תאוותיהם לא מפריע להם להצהיר כך, אבל לא כן היהודים, אם יצהירו כך הרי יתחייבו בהמון חיובים כשרות שבת טהרת המשפחה וכו', וכי עוד מה אתם רוצים, עד כאן דברי הפוקר.

והוא ממש מאמר הגמ' לא עבדו ישראל ע''ז אלא להתיר להם עריות בפרהסיא.

ועכשיו אני כן אפנה אותך לאתר חרדי, אתר המתמחה מאוד בכל הממצאים עדכניים על האבלוציה.

http://www.haemet.net/index.html

על בטוח שכל חוקר לא משוחד שימלא עצמו במאמרים המדעיים שיש שם, כבר לא יהיה כל כך בטוח בתהליך האבלוציה שייצרה אותו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איזה השקעה :yelclap:

כל כך הרבה חירטוטים - זה משהו

באמת אתה חושב שהבורא שברא את העולם זיבל את השכל עד כדי כך ?

כמה מעשיות הוספת וכמה אמת החסרת ?

העיקר להכין את התרוץ המצוץ .

הכת הרבנית מבוססת על טעות , על פחד , על מסעות הפחדה ובילבולי מוח כדוגמת הנ"ל .

להתלות באילנות של פרופסורים ושל רבנים - זאת בדיוק המשמעות של עבודת אלילים , ואים איזה פרופסר הזוי וטרוף מח יגיד שיש או אין אלוהים אז להאמין לו ?

בן אדם צריך לבסס את אמונתו על ידיעותיו וניסיונו , זה, אתם אומרים ,עולם שקר ואתם מאמינים לשטויות של רבנים ופרופסורים , למה הם אין להם את הפחדים שמניעים אותכם להאמין בקישקושים ? איזה המצאות מ %^$# שנת השמיטות - פאק שנת שמיטה אתם לא שומרים ואתה רוצה לקשקש אלף קישקושים על עולמות אחרים - " אומרים חכמים " - פחח , חכמי חלם .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דוד אחי אתה חרטוט אחד גדול.

לגבי הפסוק לא תסור וכו..

חכה עכשיו להסבר.......... [תפסיק לשלוח לי פרטי] הכוונתי חכה אני עושה כאן עריכה [הסבר לפסוק מפורט ]

הקדמה :

1]כותב הרמב"ם בהקדמה לספרו הגדול "משנה תורה":

א. כל המצוות שניתנו לו למשה בסיני, בפירושן ניתנו, שנאמר "ואתנה לך את לוחות האבן, והתורה והמצוה" (שמות כד,יב):

"תורה", זו תורה שבכתב.

"מצוה", זה פירושה.

וציוונו לעשות התורה, על פי המצוה. ומצוה זו, היא הנקראת תורה שבעל פה.

ב. כל התורה, כתבה משה רבנו קודם שימות, בכתב ידו. ונתן ספר לכל שבט ושבט; וספר אחד, נתנהו בארון לעד, שנאמר:

"לקוח, את ספר התורה הזה, ושמתם אותו, מצד ארון ברית ה' אלוהיכם; והיה שם בך, לעד" (דברים לא,כו).

ג .ו"המצוה" שהיא פירוש התורה, לא כתבה; אלא ציווה בה לזקנים וליהושוע ולשאר כל , שנאמר "את כל הדבר, אשר אנוכי

מצווה אתכם, אותו תשמרו, לעשות..." (דברים יג,א). ומפני זה נקראת תורה שבעל פה.

ד אף על פי שלא נכתבה תורה שבעל פה, לימדה משה רבנו כולה בבית דינו לשבעים זקנים; ואלעזר ופינחס ויהושוע, שלושתן

קיבלו ממשה. וליהושוע שהוא תלמידו של משה רבנו, מסר תורה שבעל פה וציווהו עליה; וכן יהושוע, כל ימי חייו לימד על פה.

2] מצוות "דרבנן אלה מצוות שתקנו חז"ל. מקור ההיתר והרשות לחכמים לתקן תקנות ומצוות נובע מהפסוק( דברים פרק י"ז):

[י] ועשית על פי הדבר אשר יגידו לך...ושמרת לעשות ככל אשר יורוך:

[יא] על פי התורה אשר יורוך ועל המשפט אשר יאמרו לך תעשה לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל:

אמנם נצטוונו שלא להוסיף ולא לגרוע מצוות כמו שנאמר:

"לא תס?פו על הדבר אשר אנכי מצוה אתכם ולא תגרעו ממנו, לשמר את מצות ה'

אלהיכם אשר אנכי מצוה אתכם" [דברים ד, ב]

ובפרשת "ראה", "את כל הדבר אשר אנכי מצוה אתכם אתו תשמרו לעשות, לא תסף עליו ולא תגרע ממנו" [דברים יג, א].

אבל יש לדעת שאין אלה מצוות חדשות אלא מצוות שראו חכמים לייסד על מנת לשמור מצוות מהתורה. כמו שנאמר [ויקראי"ח ל]:

" ושמרתם את משמרתי .."

3) אין מצוות דרבנן חשובות ממצות התורה אלא שחכמים רצו שלא יזלזלו במצוות שהם תקנו ולכן נתנו תוקף למצוותיהם כמו שנאמר:

האומר 5 פרשיות בתפילין מהתורה לוקה(נענש) (כי חכמים אמרו שבתפילין יש 5

פרשיות שהרי בתורה לא נאמר מספרם!) ואילו מישיכפור חו"ח ויאמר שאין תפילין כלל אינו לוקה!!

ולכן נאמר בגמרא [מסכת "עבודה זרה" ל"ה ע"א]:

"...אמרה כנסת לפני הקב"ה רבש"ע עריבים עלי דברי דודיך יותר מיינה של תורה.."

דודיך -דברי חכמים

יינה של תורה- מצווות התורה שנתן ה'

בחלוקה כללית בסוגי המצוות אנו מבחינים בין מצוות שניתנו וכתובות בתורה לבין מצוות שאינן כתובות וייסודן מדברי חכמים[נקראים גם "דברי סופרים"].

אך גם למצוות שתקנו חכמים ישנה חלוקה נוספת.

ישנן מצוות, דרשות ופירושי פסוקי התורה, מנהגים, גזירות, ותקנות.

חלק מסוגים אלה נתקנו או פורשו ע"י הנביאים ונקראים "דברי קבלה". למשל: קריאת "הלל", קריאת התורה בשבת ויו"ט וימי שני

וחמישי, מתנת גוסס[שתקפה באמירתו בלבד ללא שטר], חתימת עדים על גט-אשה ועוד.

בקיצור

א. בחלק המצוות כלולים בין השאר מצוות הדלקת נר חנוכה .

ב. בחלק הדרשות כלולים כל פרשנויות התורה שבכתב [עפ"י "ל"ב נתיבים" שקבלנו במתן תורה מהם גם י"ג מידות שהתורה נדרשת].

אגב, לסוג זה יש תוקף כשל תורה ממש!!

ג. בחלק המנהגים שקבעו חכמי כל דור ודור במקומם לבני עדתם וקהילתם. לרוב אינם מחייבים המנהגים חלק

מהעם ששהה באותה תקופה בחבל ארץ אחר, לדוגמא:

חרם דרבינו גרשום

איסור קטניות לבני עדות האשכנזים

ועוד..

ד. בחלק הגזירות[נקראים גם דקדוקי סופרים"] כלולים איסורים שנאסרו עלינו כדי שלא נגיע לאיסור תורה,[סה"כ ישנם מסוג זה 18 גזירות] כך למשל:

איסור מוקצה

איסור "שניות" לעריות

איסור חצי שיעור

וכו...

ה. בחלק התקנות כלולים חיובים שונים שאינם אלא כ"חוק עזר בין עירוני"..(כמשל, כמובן!) למשל:

תקנה שלא להוציא לעז על מתים

תקנה שונות בדיני ממונות

וכו'.

אגב לדוגמא, מדוע חכמים כלל תיקנו מצווה חדשה זו?

ישנם מספר טעמים, נביא -2 כעת:

1) יש חיוב להודות לה' תמיד על נס שקרה, בין לאדם פרטי ובין לציבור.

2) חכמים בכל(!)מצוותיהם, גזירותיהם ותקנותיהם לא הוסיפו דבר אא"כ מצאו

אסמכתא ורמז לכך מהתורה.

סנהדרין נ"ב:

ובאת אל הכהנים הלוים ואל השפט אשר יהיה בימים ההם", בזמן שיש כהן - יש משפט, בזמן שאין כהן - אין משפט.

שאילתות, סוף פרשת משפטים

הזהיר משה את לילך אצל חכם לשאול ולהוציא דבר על בוריו שנאמר "כי יפלא ממך דבר למשפט..." וכתיב "וקמת ועלית...ובאת אל הכהן ואל השופט" מאי כהן ומאי שופט ? שופט זה דיין, כהן זה תלמיד חכם.

אמר משה לפני הקדוש ברוך הוא: רבונו של עולם כתבת בתורתך "וקמת ועלית..." הרי בזמן שבית המקדש קיים. ובזמן שאין בית המקדש קיים מי ישפוט בין עמך ישראל?

אמר לו: בעלי תורה. דהכי כתיב "על פי התורה אשר יורוך".

דרשות הר"ן הדרוש השנים עשר

ויש בכאן שאלה, שלפי דברי פרשה זו, ההכרעה לא נמסרה רק לסנהדרי גדולה, וגם שיהיו במקומם, שהרי אמרו רבותינו ז"ל: מצאן אבית פאגי והמרה עליהם יכול תהא המראתו המראה? ת"ל וקמת ועלית אל המקום, מלמד שהמקום גורם. וא"כ מנין לנו שנתחייב לעשות מעשה כפי הכרעת חכמי הדורות?

אברבנאל - דברים פרק י"ז

מה שצותה התורה לשמור ולעשות כפי הסכמת חכמי הדור, שאינו מאותה סיבה וטעם שציווה בסנהדרין, אבל בחכמי הדור נתחייבו ממה שכתוב (פרשת משפטים) "אחרי רבים להטות", ולסנהדרין נתחייבנו מ"לא תסור מכל הדבר אשר יגידו לך..."

ספר החינוך מצוה תצ"ה - תצ"ו

...ובכל דור ודור גם כן שנשמע אל החכמים הנמצאים שקבלו דבריהם ושתו מים מספריהם ויגעו כמה יגיעות בימים ובלילות להבין עומק מליהם ופליאות דעותיהם..."

"...ונוהגת מצוה זו בזמן שבית דין הגדול בירושלם בזכרים ונקבות, שהכל מצווין לעשות כל אשר יורו.

ובכלל המצוה גם כן לשמוע ולעשות בכל זמן וזמן במצות השופט, כלומר החכם הגדול אשר יהיה בינינו בזמננו, וכמו שדרשו זכרונם לברכה [ראש השנה כ"ה ע"ב] ואל השופט אשר יהיה בימים ההם, יפתח בדורו כשמואל בדורו, כלומר שמצווה עלינו לשמוע בקול יפתח בדורו כמו לשמואל בדורו.

ועובר על זה ואינו שומע לעצת הגדולים שבדור בחכמת התורה בכל אשר יורו מבטל עשה זה. ועונשו גדול מאד שזהו העמוד החזק שהתורה נשענת בו, ידוע הדבר לכל מי שיש בו דעת.

דרשות הר"ן (הדרוש השנים עשר)

והתשובה בזה, שזה יש לנו ממה שאמר הכתוב: אחרי רבים להטות, והיא אזהרה כוללת ללכת במשפטי התורה [אחר מה שיסכימו רוב החכמים, ובכל משפטי התורה]:

ג"כ נשפטם כפי רובם, לבד מהדברים שהוציאו רבותינו ז"ל מהכלל [הזה] בפירוש. והוא אמרם בפרק קמא דחולין מנא הא מלתא דאמור רבנן זיל בתר רובא [מנלן], דכתיב אחרי רבים להטות, רובא דאיתא קמן כגון תשע חנויות וסנהדרי לא קא מיבעיא לן.

וזו אזהרה כוללת אינה תלויה בזמן ולא במקום, ולפיכך אמרו רבותינו זכרם לברכה בפרקא קמא דמסכת אלילים: תנו רבנן שאל לחכם וטימא, לא ישאל לחכם ויטהר, לחכם ואסר, לא ישאל לחכם ויתיר.

ואם היו שנים, אחד מתיר ואחד אוסר, אחד מטהר ואחד מטמא, אם היה אחד מהם גדול בחכמה ובמניין - הלך אחריו, ואם לאו הלך אחר המחמיר.

ופירושו במניין, הוא מנין חכמי הדור שהסכימו לדבריו, וזה מן הפסוק שאמרנו.

כשרבו המחלוקות בין החכמים, אם היה יחיד אצל רבים היו קובעים הלכה כדברי המרובים, ואם רבים אצל רבים או יחיד אצל יחיד כפי הנראה לחכמי הדור ההוא, שכבר נמסרה להם ההכרעה.

כאומרו: ובאת אל הכהנים הלוים או אל השופט אשר יהיה בימים ההם ודרשת והגידו לך את המשפט. וכן 'לא תסור'.

הרי שנתן רשות לחכמי הדורות להכריע במחלוקת החכמים כפי הנראה להם, ואפילו אם יהיו הקודמים מהם גדולים מהם ורבים מהם, שכן נצטוינו ללכת אחרי הסכמת חכמי הדורות שיסכימו לאמת או להפכו, וזה מבואר בהרבה מקומות.

וכבר נתבאר מכל זה, שאנו מוזהרים שלא לעבור על כל מה שיסכימו חכמי הדורות, ולפיכך העובר על אחד מהשבותין עובר בלא תעשה מן התורה..." ( הדרוש החמישי נוסח ב')

קבלת התלמוד ע"י רוב

רמב"ם, הקדמה למשנה תורה

נמצא רבינא ורב אשי וחבריהם סוף גדולי חכמי ישראל המעתיקים תורה שבעל פה, ושגזרו גזרות והתקינו תקנות והנהיגו מנהגות, ופשטה גזרתם ותקנתם ומנהגותם בכל ישראל בכל מקומות מושבותם.

ואחר בית דינו של רב אשי שחבר התלמוד בימי בנו וגמרו, נתפזרו ישראל בכל הארצות פזור יתר, ... ונתמעט תלמוד תורה.

אבל כל הדברים שבתלמוד הבבלי חייבים כל ישראל ללכת בהן, וכופין כל עיר ועיר וכל מדינה ומדינה לנהוג בכל המנהגות שנהגו חכמים שבתלמוד, ולגזור גזרותם וללכת בתקנותם. הואיל וכל אותם הדברים שבתלמוד הסכימו עליהם כל ישראל....

דרשות הר"ן, (הדרוש השנים עשר)

וזה עניין הסכמת הגמרא, ושאין ישראל רשאי לחלוק על דבריו כלל, והיא לנו מצות עשה מן התורה. לפי שבזמן ההוא היו חכמי ישראל מקובצים בישיבותיהם לאלפים ולרבבות, עד שאמרו בשני דייני גזירות: כי הוו מפטרי רבנן מבי אביי, ואמרי לה מבי רבא ואמרי לה מבי רב פפא, ואמרי לה מבי רב אשי הוו פיישי מאתן רבנן, וקרו אנפשייהו יתמי דיתמי.

וכיון שהסכימו רוב מנין החכמים ההם בדברים המוסכמים בגמרא, נצטוינו לילך אחריהם מזאת המצוה שהיא אחרי רבים להטות.

החיוב ללכת על פי הרוב ["לא ת?ה?י?ה א?ח?ר?י ר?ב??ים ל?ר?עת

ו?לא ת?ע?נ?ה ע?ל ר?ב ל?נ?טת א?ח?ר?י ר?ב??ים ל?ה?ט?ת" [שמות כ"ג, כ'] ]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דוד אחי אתה חרטוט אחד גדול.

לגבי הפסוק לא תסור וכו..

חכה עכשיו להסבר.......... [תפסיק לשלוח לי פרטי] הכוונתי חכה אני עושה כאן עריכה [הסבר לפסוק מפורט ]

רציתי להודות על הספאם - אבל מחבר בכת הרבנית , אני יכול להבין

ולעיניין :

הרבה מילים ואין יחס כי זה משרת את הכת הרבנית העלוקה על גב הציבור , חוק כדוגמת לא תבשל וגו' שצריך בסך הכל ללמד חמלה נהפך לתעשיית פחד שלמה .

חוק כחוק השמיטה שצריך לתת לעניים מעט רווחה , נהפך ע"י הכת הרבנית למסחטת כסף ולהגדלת הפער בין עשירים לעניים .

זו הדרך שבה הולכת הכת ?

להפוך את התורה קרדום לחפור בה ?

הזויים .

אני מכיר את העולם של הרבנות יותר טוב ממה שאתה מכיר אותו ובטוח יותר טוב ממה שאתה מכיר את העולם שלי .

ואני יכול להגיד לך ש :

בעולם הדתי אין פחות גנבים ואין פחות פושעים או פחות סוטי מין ומתעללים אז מה היתרון של העולם הזה ? מה היתרון שיש לדת שאתה רואה על פני העולם החילוני ( לכאורה ) בהמות ? העולם החרדי הוא יותר בהמה מהעולם החילוני בזה שבעולם החילוני צריך לפתות את הבהמה להיכנס תחת העול ואילו בעולם הדתי היא רצה אל העול .

אז מה קוסם לבן אדם לרוץ ולהכניס את הצוואר שלו תחת העול ? - תגיד , אמת ? הרי זה עולם של אמונה , אין פה אמת , יש מה שאתה מאמין זו האמת , האמת הררי לא זקוקה לאמונה , היא האמת מתקיימת גם בלי שתאמין , ההבדל היחידי הוא , שבעולם הדתי מישהו חושב בשבילך , זהו , אבל תיראה איזה מצחיק , בן אדם נותן את האחריות על מחשבתו לאנשים לא קיימים בכלל , כל מיני רבנים מתים כל מיני סיפורים ושטויות מצוצות , אמונות טפלות ועקרות , מה בן אדם דתי לא נעשה חולה ? לא מת ? אז מה היתרון של להיות דתי ?

אמת ? פחח , לא אתה ולא אף אחד יודע , לכן קוראים לזה אמונה . ההבדל ( שוב ) הוא אחראיות , אנשים שלא לוקחים אחראיות על מחשבותיהם רוצים לשכנע אותי , פחח .

עוכרי , לוקחים דבר טוב ועושים אותו חוכה ואטלולא רק כדי להרוויח מזה כוח וכסף , שוב אין לי דבר נגד אמונה ואנשים מאמינים , אבל כאשר הם מתייחסים לאמונה כאמת שהם מנסים לשכנע את עצמם ע"י ניסיון שכנוע של אנשים אחרים צר לי , את התמיכה הזו , לא תקבל ממני , אני חושב ( מה שאתם לא יכולים להגיד מישהו אחר חושב עבורכם ) שאתם טועים (ומטעים ).

פחח , אני מסתכל על התגובה שמעלי , :lol:

אפשר לחשוב שעל ידי העתקות מאתרים של מחזירי בתשובה תשכנע , פחח בשנית , חביבי , אמרתי את זה כבר , של רבנים הזויים מתים לא משכנעים אנשים שחיים כאן ועכשיו ואשר לוקחים על עצמם את האחראיות לחיים שלהם , אתה איפה הדעה שלך ? איפה האחראיות האישית שלך ? איפה המקוריות שלך ? - בן אדם , איפה אתה ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכל אתה ממציא ממך דוד. לכן בעולם האמת לא יקבלו את זה .

ועובר על זה ואינו שומע לעצת הגדולים שבדור בחכמת התורה בכל אשר יורו מבטל עשה זה. ועונשו גדול מאד שזהו העמוד החזק שהתורה נשענת בו, [ספר החינוך]

אני לא יכול להמציא דברים ממני. כי יש פירוש לתורה. אני הבאתי פסוקים . ואת מה שלמד משה לעם. אתה לא רוצה לקבל את זה. כי אתה רוצה לעשות מה שבא לך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עם כל הכבוד רוני אני לא אכנס לדברים שאינם עקרוניים כמו זילזול וחוסר אינטיליגנציה ,

אז מה אם זה ממני ?

אני לא אדם ?

בעולם שלך אני לא ראוי ליחס ?

מה אולי אני הרב הגאון הצדיק וכו ' ?

מדוע אתה לא מתיחס לדברים שאני אומר ?

האם אין בהם היגיון ?

רק בדברים של בן אדם מת יש היגיון ?

הלא נאמר כבר :"טוב הכלב החי מהאריה המת "

התורה היא דברי אלוהים חיים , משמע חיים לא מתים , אתה שומע ( ואלו הרבנים שלך ) קולות של אנשים מתים , הרמבם עם כל הכבוד לו , קראתי את הספרים שלו - מה אניד אגיד לך ? אם הוא היה חי היום הוא היה אומר שאולי יש מקום לשינוי ( בלשון המעטה ) .

אם מפרשים את התורה אחורה , הורגים אותה , צריך לפרש אותה נכון להיום , היא חיה כל הזמן , אבל אתם מהפחד שלכם שנובע מחוסר האמונה שלכם , כל הזמן רוצים הוכחות , ממש כמו אלו שעשו את העגל בזמן שמשה עלה להביא את התורה , אתם רוצים הוכחות ואם אין אתם ממציאים אותם ( תוך כדי זה שאתם עושים מעצמכם צחוק - כמו אמנון יצחק או המצאות מגוחכות של מדעיים שאין לכם חצי הבנה שם תוך כדי שימוש בשיברי אמת ).

אנחנו מאמינים , מה אנחנו צריכים הוכחות ?

הקדוש ברוך הוא שומר עלינו ויחזק את ידנו ויאיר את עיננו לראות את האמת יום יום , מה אנחנו צריכים להביא הוכחות לקיומו ?

אם יהיו הוכחות לקיומו אז זאת אומרת שהוא לא קיים - מפני שהוא חי בעולם של אמונה , עולם של מעבר לידיעה , אז אין הבדל בינך לבין נוצרי , שהאלוהים שלו חצה את הקווים מעולם האמונה והיגיע לעולם הזה , האלוהים מתקיים בהכל ובצורה כזו שאדם לא יכול לתפוס , לכן אדם מאמין , מפני שזה הכלי להכלה של האל , כלי אין סופי שמתרחב ומתעמק יחד עם האל , " עד לאן שאתה רואה , משם אתה מאמין "

אולי אני מכלה את דברי על אוזניים ערלות , תהיה בריא .

בסיכמו של דבר אני אומר יקירי אתה פוחד וזהו זה.

לפחות תודה בזה - אולי תבוא לך גאולה .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין לי ממה לפחד אחי. אני לא יודע מה אתה רוצה ממני. כל ההנהגות של גדולי הדור זה רק דרך התורה. בדקדוק רב.

אפילו על הרמבם אתה מנסה לעלות? רק שתדע שהרמבם הוא בין הכי גאונים שהיו בעולם. בין במדע בין בתורה. אז אם הוא היה חי היום הוא היה נותן לך :bash: .

ברור שאתה בן אדם. אף אחד לא אמר ההפך . אבל אתה הולך לא כדרך התורה.

בן כמה אתה?

אני לא צריך שום הוכחות שיש בורא לעולם. אבל מה לעשות אתה רואה מה אנשים כיום רוצים. רק הוכחות. [לא שזה רע.] אפילו אתה לא יודע שהאמונה שמדברת התורה זה בכלל לא אמונה עיוורת.אין מבקשים ממך להאמין לבדותות אלא לחקור ולאמץ את השכל, להיות תמיד בתנועה "וידעת היום" קודם הידיעה השכלית "והשבות אל לבבך" רק אז להתחיל להאמין. העקרון הוא לא לקבל דבר כמובן מאליו, לא ביהדות ולא בעולם שמסביב לה, תחקור, תגלה תגיע!

אמונת חכמים http://www.hidabroot.org/site/ProDetile.asp?id=9223

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין לי ממה לפחד אחי. אני לא יודע מה אתה רוצה ממני. מה שאני רוצה ממך זה שתפסיק להטעות - תחדל מלהטיף בחוסר אחראיות - מדוע חשוב לך שאנשים אחרים יראו את האור ? ל- מפני שאתה לא בטוח באמת המפוקפקת הזו ואתם צריכים את הציבור שיחזק אתכם - אינכם יכולים לסבול דעה שונה משלכם מפני שזה מהדהד בראשכם - זה מה שאני רוצה מכם , אם אתם בטוחים באמת שלכם ,אז מספיק להטיף .כמו כן הייתי שמח אם הייתם מודים באפשרות הקלושה שאולי גם מישהו אחר צודק ולא רק אתם .כל ההנהגות של גדולי הדור זה רק דרך התורה. בדקדוק רב.

אפילו על הרמבם אתה מנסה לעלות? רק שתדע שהרמבם הוא בין הכי גאונים שהיו בעולם. בין במדע בין בתורה. אז אם הוא היה חי היום הוא היה נותן לך :bash:.כן , אולי הוא היה נותן לך בראש ? הוא עבד , היה לו מיקצוע , אתה חושב שהוא היה כל כך פראייר לממן פרזיטים ? הינה גם אני יכול לדבר בשמו , אתה הוא מת כבר הצדיק ז"ל הוא לא יכול לאשר או להכחיש וחץ מיזה אנשים גאונים אוהבים חידושים ודברים שונים , הוא היה מעדיף מישהו שיכול לחדש משהו במקום כאלו רבנים שטוחנים חומר טחון ובנוסף משתמשים בהלכות רק להחמיר על עם וגורמים להפרדה ומחלוקת - אל תשכח תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם , איך זה מסתדר עם אשכנזים וספרדים וכל שאר הכתות ביהדות ? אם הם כל כך חכמים הרבנים שלך , מדוע הם אינם מוצאים דרכים לחבר את העם ? למה רק להפריד ?.

ברור שאתה בן אדם. אף אחד לא אמר ההפך . אבל אתה הולך לא כדרך התורה.וזה מאחד שכל מה שהוא יודע זה מה שסיפרו לו ? אתה הולך בדרך התורה או בדרך הרבנים ? כי עד עכשיו המשפט היחידי שצוטטת מהתורה היה שגוי וכל השאר שאתה מצוטט זה את הרבנים שלך .

בן כמה אתה?

אני לא צריך שום הוכחות שיש בורא לעולם.אז למה אתה מתאמץ כל כך ? אבל מה לעשות אתה רואה מה אנשים כיום רוצים. רק הוכחות. [לא שזה רע.] אפילו אתה לא יודע שהאמונה שמדברת התורה זה בכלל לא אמונה עיוורת.אין מבקשים ממך להאמין לבדותות אלא לחקור ולאמץ את השכל, להיות תמיד בתנועה "וידעת היום" קודם הידיעה השכלית "והשבות אל לבבך" רק אז להתחיל להאמין. העקרון הוא לא לקבל דבר כמובן מאליו, לא ביהדות ולא בעולם שמסביב לה, תחקור, תגלה תגיע! חקרתי והיגעתי ראיתי שכל מה שבן אדם אחר אומר בלי ביסוס זה חרטה ומלבד זה העצה הזו טובה מאוד גם לך - אתה רק חושב שלחפור באותו בור זה לטייל בעולם - פחח .

אמונת חכמים http://www.hidabroot.org/site/ProDetile.asp?id=9223

אתה לא שם לב שאין לך מחשבה ו / או דעה מקורית משלך ?

אתה לא שם לב שאתה חוזר כמו מנטרה על " חכמנו הכל מהתורה "

אתה לא שם לב שאתה לא לוקח את האחראיות על עצמך להלן דעות של אחד שקוראים לו רוני ?

אתה לא שם שהתנהגות כזו היא התנהגות של עדר ?

אתה לא שם לב שלך יש את האפשרות לברר בשביל עצמך ?

אתה לא שם לב שאתה טוען שאלוהים ברא אותך , אבל אתה מכריח אותו לדבר איתך דרך אנשים מתים ?

אתה לא שם לב שהעובדות שבידך מבוססות על אמונה בלבד ?

אתה לא שם לב שאתה מאמין במה שמישהו ( רב ) מאמין שמישהו ( רב אחר - כניראה מת ) מאמין .

אתה לא שם לב שמה שיש לך זה סיפורים ולא עובדות ?

אני חושש שהדת מרגיעה מאוד .

אתה אין לך עובדה אחת שכל מה שאתה אומר יש לו צל של אמיתות .

איך זה יכול להיות שכל ההבטחות שניתנו בתורה לא מתקימות ?

"ארבה את זרעך " - איפה ? אנחנו אולי העם הכי קטן בעולם .

אל תיתן תרוצים , תסתכל לאמת בפנים , הרבנים לא מעונינים שזה יקרה - כי יראו האנשים שהם בלוף ושקר אחד גדול.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי שאלה... לכל מי שקורא את דברי הרבנים ולומד תורה.. מה יוצא מזה?

אני רואה אתם מדברים הרבה מביאים המון פסוקים כל מיני דעות של אנשי דת ש 2000 שנה מתעסקים באותו ספר לומדים אותו דבר ומתוכחים אחד עם השני על הספר הזה...

מביאים 1010101 פירושים ופסוקים ששוללים אבולוציה ותאורית המפץ הגדול ...אבל אחרי שלמדת את כל זה מה אתה יכול לעשות עם זה? בתכלס בחיים

סבבה אז לא היה מפץ גדול והאבולוציה זה סתם חרטא

ומה השורה התחתונה מה יותר תורם לבן עצמו

מה יוצא לאנשות מכל הדבר הזה?

לא היה עדיף הם היו לומדים דברים שממש תורמים לחיים כמו אדריכלות וכו'?

בבקשה אני רוצה דוגמאות למה תרם כל הדת וללמוד את זה חוץ ממלחמות?!!!!!!!!!!!!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...