מעבדים מרובי ליבות במשחקים - ביקורת מפורטת, מומלץ לקרוא. - עמוד 2 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מעבדים מרובי ליבות במשחקים - ביקורת מפורטת, מומלץ לקרוא.


EAD

Recommended Posts

דווקא ככול שכרטיסי מסך יהו חזקים יותר, נצטרך חזקים יותר.

לדוגמא

כדי ממש לנצל טוב 9800GX2 במערך SLI

כלומר QUAD , בהחלט תהיה צריך מעבד מהיר מאוד שיוכל לספק את הנתונים במהירות הדרושה.

תסתכל בגרפים בסקירה - בעיקרון אתה צודק, אבל רק ברזולוציות/הגדרות נמוכות כי עולם המשחקים לא מפגר (ולעיתים מקדים בהרבה - CRYSIS למשל) אחרי הטכנולוגיה ולעולם כרטיס המסך יהווה צוואר בקבוק לפני המעבד.

היוצא מן הכלל הוא מי שמסוגל להשקיע את הסכום המופרך והלא משתלם בעליל על QUAD ואז ממילא הוא לא יחפש לחסוך 300 ש"ח על מעבד ;) והוא בטוח לא ישחק על הגדרות נמוכות!

היתרון במרובעי כיום זה שהמשתמש יכול לשחק ובאותו הזמן המחשב יבצע פעולות נוספות (די כבדות).

עם כפול זה כמעט בלתי אפשרי. (אני לא מדבר על פעולות פשוטות - שירים וכדו').

על מה אתה מדבר? מי משחק CRYSIS ובמקביל שומע , עושה גיבויים או רואה סרט? לא ברור לי העניין הזה... גם אם יש מי שעושה את זה, זה נראה לי שימוש לא הגיוני בגרוש וודאי שאי אפשר להגדיר מפרט כזה כמפרט "גיימינג" טהור אלא רב שימושי ואז הדיון הנוכחי לא רלוונטי עבורו ממילא.

מישהו באמת מתכנן לשחק במקביל לעבודה "כבדה" אחרת? למה?

עד שיהיו 32 ליבות בתור MAINSTREAM תהיה בטוח שהתוכנות יעברו אופטימציה כבדה בישביל תמיכה בריבוי ליבות, למרות שעדיין אין תמיכה ב4 ליבות בכל תוכנה, הכל עניין של זמן...

עזבו אתכם מנבואות... תוך שנתיים כל עולם המעבדים יתהפך על ראשו וכל הנביאים למיניהם יאכלו את הכובע. לא סתם אומרים "הנבואה ניתנה לשוטים"...

בתחום דינמי כל כך (GPU/CPU) קונים מה שכדאי ומשתלם עכשיו ולא מה שאולי יש סיכוי שיהיה כדאי עוד שנתיים אם ואם ואם. רק לשם ההמחשה - תראה מפרט "חלומות" בתקציב אדיר שבנה אחד מקודמי לתפקיד לפני כ-3 שנים (מפרט מצויין לזמנו):

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=107363.msg899899#msg899899

נראה לך שהוא שווה משהו היום? וגם שם רצו משהו "שיחזיק ללא שדרוג 3-4 שנים"...

כבר לפני שנה וחצי הוא לא היה שווה כלום...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

טוב לגבי אלה שלא חושבים שריבוי ליבות באמת עוזר (EAD), מחשבי העל הזולים היום נבנים כאוסף של 100 ויותר ליבות ומגיעים בביצועים למחשבי העל היעודיים כמעט, רק בהפרש של כמה מאות אלפי, או מיליוני דולרים.

ואתם אומרים שככל שתעלה בליבות בסופו של דבר תגיע לנקודה שבה הליבות לא יעזרו,

wrong!, כי אני יכול לכתוב לכם תוכנה שתשתמש ב100 ליבות לא רק ב4 שתרוץ בוודאות גמורה פי 25 יותר מהר, הפסאודו קוד הולך ככה:

SUM

{

1.new Process that calculates Fibonacci(1000)

2.new Process that calculates Fibonacci(1000)

3.new Process that calculates Fibonacci(1000)

4.new Process that calculates Fibonacci(1000)

...

100.new Process that calculates Fibonacci(1000)

}

איך שלא תסדרו את זה, אם כל Process ירוץ על ליבה אחרת, אתם תקבלו ביצועים פי 25.

עכשיו לא קשה לחשוב איך אפשר לעבור מהפסאודו קוד הפשוט הזה לתכנות המשחקים בצורה כזאת שתנצל את הליבות יותר טוב, מה שכנראה נתחיל לראות בשנה הקרובה (שבה כבר מההתחלה יתחילו לתכנת בגישת ריבוי הליבות והתאמת המנועים לגישה זו).

וברגע שהמשחק מתחיל לעשות פעולות IO של swapping עם ה4 ג'יגה שלך, שום כרטיס גרפי לא יעזור, כי ההארד דיסק פועל במהירויות הרבה יותר נמוכות, אז במשחק אתה לא אמור להגיע לזה (רק ב loading).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@_@

אז מה עדיף לקנות עכשיו בשביל השימוש הביתי?

מרובע ליבות שיש לו פחות הרץ

או

כפול ליבות שיש לו יותר הרץ?

אני מדבר בשביל גיימינג + שירים במקביל

ולא תוכנות לתלת מימד או משהו מקצועי אחר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההרץ הוא ממזמן כבר לא מדד למהירות של המעבד (לפחות לא בלעדי).

יש כאן ויכוח די נרחב האם עדיף לגיימינג E8400 core duo שהוא עם שני ליבות מאשר כל מרובעי הליבה, משום שהוא כרגע משיג תוצאות דומות למרובעי הליבה כמו ה q9550 , אבל אם תשאל אותי, כאחד שמהנדס תוכנה במקצוע וגיימר, הפערים ילכו ויגדלו בשנה הקרובה לטובת מרובעי הליבות, ככל שמפתחים יכתבו קוד שמיועד מלכתחילה לתמוך בריבוי ליבות, ושיפסיקו לבלבל את השכל אם תסלחו לי על הביטוי שאין שום משמעות לריבוי ליבות במשחקים וזה לא הצוואר בקבוק, אז כנראה PS3 עם המעבד הגרפי העלוב שלהם , אבל עם המעבד הCELL 8 ליבות שלהם הוכיח להם אחרת. וברגע שמתכנתים יבינו כי את הפזיקה וה אפשר לחלק בין המעבדים, כמו גם את הגרפיקה הפער ילך ויגדל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לחכות תמיד טוב - הטכנולוגיה תמיד תלך ותתפתח - אין לזה סוף...

אם אתה מחפש מחיר/תועלת - אי אפשר לדעת מה יהיו הביצועים של הדור הבא ולדעת בו זמנית מחיר ושתהיה ירידת מחיר במעבד של היום...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה רוצה לחכות, תחכה שאינטל תוציא בסוף השנה את הנהלם, שלמרות שהוא לא מיועד לשפר ביצועים במשחקים שדורשים בעצם Integer manipulation, אלא יותר לדברים כמו DB, וכדומה, אבל עדיין לפי דעתי יחתוך את חתך המחירים בכמה עשרות אחוזים. אבל הנבואות ניתנו לשוטים, והנצח לא מחכה לאף אחד... :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בכל הדיון כאן נשכחה הבעיה הראשית בגללה מעבדים מעל לכפולי ליבה אינם באים לידי ביטוי במשחקים למשל.

הסיבה היא: פיתוח

לפתח היום משחקים עם תמיכה בריבוי ליבות [לא פיתוח ל 1 או 2 ליבות כמו היום] מחייב את המפתחים

לפתח את מנוע המשחקים (כמעט) מההתחלה [From Scratch].

לאף אחד, אבל לאף אחד ממש אין חשק לעשות את זה, כי בזמן שתשב ותפתח מנוע משחקים למרובי ליבות

מה שבטווח הקצר זו רק הוצאה, המתחרים שלך יפתחו משחקים עם תמיכה לכפולי ליבה לכל היותר ויגרפו כסף...

זכרו את החזון של אינטל שנאמר באחד הכנסים האחרונים שלהם שנועד למפתחים:

העתיד הוא ריבוי ליבות, כתבו קודים תוך מחשבה על מעבדים מרובי ליבות.

הראשונה שהרימה את הכפפה כך לפחות נראה היא MicroSoft.

הפיתוח שהוכרז לא מזמן של 11 יתמוך בסביבה מרובת ליבות.

ההודעה הזו טובה מאוד למפתחים, אין צורך בפיתוח עצמי לריבוי ליבות

אפשר "להתלבש" על ה Side Kick של 11 ולכתוב משחקים עם תמיכה בריבוי ליבות ללא השקעת פיצוח גדולה.

מפתחים גם יכולים בתור ניסוי להתלבש על קטע קוד קיים נניח של Crysis,

לעדכן אותו לתמיכה בריבוי ליבות בסביבת DX11 ולבדוק ולהשוות את הביצועים עם מעבד נוכחי מרובע ליבות.

ניסוי פשוט כזה יכול לתת קנה מידה טוב לפוטנציאל הביצועים של המשחקים בסביבה עתידית של מעבדים מרובי ליבות.

בהתאם לכך, אני מעריך ששיפור ביצועים בסביבות מעבדים מרובעי ליבות [ומעלה כמו Nehalem]

יבואו לידי ביטוי כש DX11 תהיה זמינה, סוף 2009 או 2010.

עד אז יכול להיות שישתלם יותר לקנות כפולי ליבה מהירים ולכל היותר לשדרג למרובעי ליבות בעת המתאימה אם זה יהיה רלוונטי,

או שנצטרך שוב לשדרג את כל הפלטפורמה [לוח אם & מעבד & כמו בעתיד בקרוב עם Nehalem]...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...