אני לא מבין משהו, הדולר נופל, השקל מתחזק - למה אנחנו לא מרוויחים כלום? - עמוד 2 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אני לא מבין משהו, הדולר נופל, השקל מתחזק - למה אנחנו לא מרוויחים כלום?


DXT

Recommended Posts

חלק גדול מהעלויות של החברות השונות לא נקובות בדולרים - הן משלמות לעובדים בכל העולם ובכל מיני מטבעות. גם עלויות חו"ג עלו בכל העולם יחד עם עלייה במחירי הסחורות. בנוסף - הביקוש למוצרי אלקטרוניקה מתפרס על כל העולם, ולא רק בארה"ב, ולכן המחיר הריאלי של המוצרים צמוד לא לדולר, אלא לשיקלול של הדולר, היורו, הפאונד, היין, היואן ועוד.. גם ייתכן שלחברות בארץ יש מלאי גדול של מוצרים אותו הם קנו בשער דולר של 4.2 או אפילו 3.95, ולכן המחירים לא יורדים. יש עוד המון סיבות אפשריות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני באמת לא רואה את הקשר בין שער הדולר בו נקנה מוצר כלשהו ע"י משווק לבין המחיר הנוכחי שלו.

לדוגמא, משווק כלשהו, נקרא לו "יוסי מחשבים" קונה מסכים מהיבואן כאשר שער הדולר הוא 4.00. כל מסך עולה 500 דולר, כלומר מחיר העלות של המסך בשער הדולר היה 2000 ש"ח.

נגיד שעכשיו, הדולר ירד ל- 3.5 (מה שבאמת קרה) ו"אברם טכנולוגיות" קונה מסכים מאותו סוג במחיר 500 דולר ליחידה ויוצא 1750 ש"ח למסך.

יש סיבה כלשהי ש"אברם" ימכור את המסכים במחיר הרבה יותר יקר רק בשביל להתאים את עצמו לשוק? לא. להיפך הוא ינצל את המחיר הזול שניתן לו עבור המסכים בשביל שיווק אגרסיבי של המסכים במחיר נמוך יותר.

מפה מתבקש שיקרה שכל "יוסי מחשבים" למינהם יאלצו להוריד מחירים בשביל להתאים את עצמם לתחרות ולא יישארו באותו מחיר רק כי פעם זה עלה להם יותר. כך הם מוציאים את עצמם מהתחרות.

עכשיו לגבי הטענה שהיבואנים מוכרים בשקלים - זה נכון לגבי אלקטרוניקה? אני לא כ"כ בטוח. וגם אם כן, היבואנים עדיין קונים בעצמם את הסחורה בדולר, כך שאם שער הדולר יורד בארץ, השקל שווה יותר והדולר פחות - והם מרוויחים בקנייה באותו מחיר מהיצרן (היצרן בארה"ב שמוכר בדולר).

בסוף אותה סוחר נמכרת בשקלים, אבל זה שקלים יחסיים למכיר הקניה בדולרים אצל היצרן, כך שגם המחיר בשקלים תאורטית צריך לרדת, וזה לא קורה.

אני ממש לא מומחה לכלכלה, ורחוק מזה. בטוח שאני טועה (המציאות מראה זאת) אבל זה ההגיון שלי, תקנו אותי ותסבירו לי מה אני מפספס פה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני ממש לא מומחה לכלכלה, ורחוק מזה. בטוח שאני טועה (המציאות מראה זאת) אבל זה ההגיון שלי, תקנו אותי ותסבירו לי מה אני מפספס פה?

אתה לא מומחה לכלכלה, אבל יש לך מחשבה כלכלית טובה מאוד :xyxthumbs: (אני מתכוון לזה, הבאת ניתוח נכון).

רק מה שהצגת זה מודל אידאלי של שוק משוכלל, מה שלא קורה במציאות. בשוק משוכלל, לפי התיאוריה שלך, איך המצב הזה - http://www.zap.co.il/model.asp?model_id=410905 מוסבר? (ויש עוד המון דוגמאות). איך ייתכן שפנדה מוכרים את זה ב-354, לאמיר ב-426 ומריו וריו ב-699? בנוסף - ייתכן שיש מעייין קרטל במוצרים מסויימים. ייתכן גם שהביקוש קשיח מאוד - ז"א אם במחיר של 1700 שקל למסך פנדה (למשל) ימכרו בחודש 100 מסכי , וב-1500 הם ימכרו 110 מסכים - אולי לא כדאי להם להוריד מחירים. אולי גם רוב האנשים שקונים מפנדה לא יקנו מנגיד "נועה" גם אם היא בעצמה תמכור את המסכים ב-1500 - אולי בגלל המוניטין של פנדה, או שהם פשוט באו לחנות ולא טרחו לבדוק לפני זה מחירים באינטרנט או בגלל שהם קנו בעבר מפנדה ומרגישים שהם מכירים אותם ובוטחים בהם.

אפשר לפתח על זה דיון מתוכחם מאוד, ולמרות שלא למדת כלכלה מה שאתה אומר בתיאוריה נכון בלי ספק וזאת ראיית עולם כלכלית חכמה ולגיטימית, אבל עובדה שבפועל זה לא קורה ולא קרה בהרבה מקרים. גם בלי קשר לדולר. בהרבה מוצרים בזאפ יש הבדלים של מאות אחוזים לפעמים בין המוצר הזול ליקר, ואנשים לא תמיד קונים בחנות הזולה ביותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שזה גם קשור לעובדה שיש הרבה צרכנים ישראליים שלא מכירים את המושג "חקר שוק" או שאין להם את הכלים לעשות זאת. הם בכלל לא מכירים אתרי קניות באינטרנט ובטח שלא שמעו על זאפ.

למי לא קרה שהוא נכנס לאיזה חנות מחשבים/אלקטרוניקה סתם להסתכל וקלט איזה ילד שאומר לאמא שלו "אני רוצה את האייפוד הזה" (ואז מצביע על נגן של 256MB של חברה עלומת שם). וכמובן שהמוכר הנדיב מביא להם אותו במחיר מיוחד של 300 ש"ח... רק אם האמא הייתה יודעת שבאותו מחיר אפשר לקנות סנסה 2GB שהוא הרבה יותר טוב ועוד בלי לזוז מהבית ובלי דמי משלוח, רק ע"י כמה לחיצות על העכבר. אבל היא לא יודעת, ועל זה חיות החנויות היקרות. זה לא שהן לא מודעות לתחרות, הן מודעות לבורות של הצרכן הישראלי ומנצלות את זה. וזה חבל ועצוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חחחח זאפ זה ממש לא המקום לעשות סקר שוק. כל החנויות המורשות של אותו מוצר מציגות אותו מחיר.

ומה שאתה רואה במחיר נמוך יותר זה מיבואנים מקבילים. (כאן נשאלת השאלה אם אתה מוכן לקנות מיבוא מקביל וצריך כמובן להשוות את התנאים של האחריות וכו'). זאפ גורם יותר נזק לשוק ממה שהוא עוזר כביכול.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למי לא קרה שהוא נכנס לאיזה חנות מחשבים/אלקטרוניקה סתם להסתכל וקלט איזה ילד שאומר לאמא שלו "אני רוצה את האייפוד הזה" (ואז מצביע על נגן פלאש של 256MB של חברה עלומת שם). וכמובן שהמוכר הנדיב מביא להם אותו במחיר מיוחד של 300 ש"ח... רק אם האמא הייתה יודעת שבאותו מחיר אפשר לקנות סנסה 2GB שהוא הרבה יותר טוב ועוד בלי לזוז מהבית ובלי דמי משלוח, רק ע"י כמה לחיצות על העכבר. אבל היא לא יודעת, ועל זה חיות החנויות היקרות. זה לא שהן לא מודעות לתחרות, הן מודעות לבורות של הצרכן הישראלי ומנצלות את זה. וזה חבל ועצוב.

בסדר, רק שזה קורה גם עם מקררים, ספות (דגמים זהים כמובן), טלוויזיות ואפילו השקעות (עובדה שקיימות בעולם תוכניות חסכון של הבנקים בריביות הנתונות - דבר שסותר כל היגיון כלכלי. בנוסף - הרבה אנשים משקיעים בני"ע דרך הבנקים ומשלמים עמלות שערורתיות - בעוד שדרך בתי השקעות מקבלים יחסית לבנקים 70%-90% הנחה על העמלות. וכמובן שיש עוד מקרים).

בקיצור, מה שאתה אומר תיאורטית זה נכון, הגיוני, סביר ומתקבל על הדעת. במציאות זה קורה במובהקות הרבה יותר קטנה (כי כמובן מי שימכור את ה- שקישרתי אליו ב-5000 לא ימכור לעולם יחידה אחת).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב ששמעתי פעם על תופעה כלכלית (לא ישראלית, אלא גלובלית) שהעלאת מחירים נעשית בקלות אבל הורדת מחיר היא הרבה יותר קשה לביצוע.

כשעלויות חומרי הגלם עולות, היצרן/יבואן ימהר להעלות את המחיר כדי לא להפסיד כסף. אבל כשהעלויות יורדות, אף אחד לא ממהר להוזיל את המחיר ולוקח זמן שהתחרות תשפיע על המחיר (אם בכלל).

אפשר לראות את התופעה גם לאחר הורדת מע"מ. אף חנות לא ממש טורחת לשנות מחירים למטה, ורובם דווקא מעבירים את הרווח החדש לכיס.

מה לעשות, בכל העולם כל אחד מנסה לקחת כמה שיותר לעצמו. בגלל זה אף אחד לא ימהר להוזיל את המחיר, אלא ינסו לקחת כמה שיותר ממנו לעצמו. יקח הרבה זמן עד שהתחרות תתחיל להשפיע על המחיר כלפי מטה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מסכים איתך לגבי העלאת מחיר ביחד להורדת מחירים, הכל טוב ויפה.

אבל הסיבה ששאלתי את השאלה דווקא עכשיו היא כי הדולר פשוט צנח והתרסק בחודשים האחרונים, ולא ראיתי עדיין הוזלת מחירים של שקל.

זה מה שמכעיס ומקומם אותי, יש גבול לכמה אפשר להרוויח על גבינו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שהרבה פה שכחו שהמחיר בחנות עצמה נקבע על ידי הרבה גורמים

וזה רחוק מליות רק בגלל שער הדולר

סתם לדוגמה אני ייתן לכם הוצאות מהעסק של אחי (במקרה הזה אנחנו מוכרים שרות ולא מוצר אבל זה אותו הדבר)

יש הוצאות על :

רכב

מחסן

מס הכנסה\ומעם

פועלים

ציוד

דלק

ועוד

סימנתי את הדלק לדבר עליו כאילו הוא הדולר

הדלק עצמו כמו הדולר יכול לעלות ולרדת

הבעיה שהוא רק חלק מהמחיר שנותנים ללקוחות

ככה שאם כל פעם אחי היה מעלה ומוריד את המחיר לפי הדלק

אלו היו עליות וירידות קטנות וזה רק היה מבלבל או מעצבן את הלקוחות

מבחינת חנויות זה אותו הדבר

ירידות ועליות מחיר צריכות להיות לפי חישוב כלכלי

אחרת הניהול גרוע ויכול לדפוק את כל העסק

וזה לא משנה אם זה דוכן פלפל צולע או קניון שלם

ובגלל זה כנראה לא ראינו את ירידת המחיר הרצינית שהרבה רוצים

מה שכן אם אתם קונים לבד מחול אז אתם יכולים לראות את הירידה

אבל לוקח זמן עד שזה מגיע לחנויות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חחחח זאפ זה ממש לא המקום לעשות סקר שוק. כל החנויות המורשות של אותו מוצר מציגות אותו מחיר.

ומה שאתה רואה במחיר נמוך יותר זה מיבואנים מקבילים. (כאן נשאלת השאלה אם אתה מוכן לקנות מיבוא מקביל וצריך כמובן להשוות את התנאים של האחריות וכו'). זאפ גורם יותר נזק לשוק ממה שהוא עוזר כביכול.

אתה יכול קצת יותר לפרט לגבי העניין הזה? מה זה יבוא מקביל ולמה אתה חושב שלעשות סקר שוק דרך זאפ זו לא דרך טובה? אם כך אז מה הדרך? לחפש בחנויות לבד? אני בספק אם בחנויות שלא נמצאות בזאפ (-> מגביר תחרותיות) המחירים יהיו יותר זולים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש כמה יבואנים לחלק מהמוצרים בארץ. לדוגמא מכשירי חשמל. יש יבואן בשם י.שלום שהוא לא יבואן רשמי של שום מותג לארץ אבל מביא כל מוצר שהוא יכול לשים עליו את הידיים (קונה עודפים מארצות אחרות בדר"כ תאילנד, מלזיה, סינגפור ועוד כמה באזור הזה של העולם). ואז הוא יכול למכור מכונות כביסה של AEG או טלויזיות של סוני, סמסונג, ועוד מוצרים שונים של חברות שונות בלי קשר לאחריות מהיבואן הרשמי.

המחירים שלו יותר זולים ברוב המקרים כי האחריות פחותה ובגלל החוקים המפלים בארץ הוא לא צריך להעביר שום מוצר שום בדיקות כמו שיבואנים רשמיים חייבים לעשות (עולה הרבה כסף וזמן להעביר מוצרים בדיקות במכון התקנים). יש אנשים שאין להם בעיה לקנות מיבואן רשמי וטוענים שזו תחרות בריאה. הדעה שלי שבעקרון לא צריכה להיות בעיה אבל רק בתנאי שהוא יעמוד באותם תנאים כמו היבואנים הרשמים וזה אומר החובה להעביר מוצרים בדיקות במכון התקנים ובכל התקנים של משרד התעשייה והמסחר.

יש גם בעיה שלא תמיד יהיה לו מאיפה לספק חלקים לתיקון המוצרים.

בזאפ אתרים ויבואנים יכולים לשלם לזאפ כדי לשנות דברים ולפיכך זה לא ממש אתר נקי.

בזאפ יש המון חנויות של חאפרים וצריך להזהר. יש הרבה חנויות שרושמות מחיר אחד אבל אחר כך אתה מגלה שזה לא ממש המחיר הסופי וכו'.

אני לא אומר לא להשתמש בזאפ, אבל זאפ זה בהחלט לא המקום לקחת מחיר שוק של מוצר.

היום יש גם המון ארגוני צרכנים (דרך כרטיסי אשראי או וועדי עובדים) ואז לפי הסכמים שלהם עם יבואנים מסוימים או חנויות אפשר למצוא מחירים טובים יותר מהשוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש חנויות שלא רוצות להפסיד מהרווחים ויש חנויות שקנו סחורה במחירים שלפני ירידת הדולר. זה הכל.

השוק תחרותי וזה בעיה של כולם, גם של המוכר וגם של הקונה.

תעשו בירור מחירים בטלפון ובאינטרנט, אי אפשר לדעת מה תמצאו.

ואם תחכו עוד קצת בסבלות, לא תפסידו שום דבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...