ישראל 2007: הגזענות חוגגת - עמוד 7 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ישראל 2007: הגזענות חוגגת


rk666

Recommended Posts

אני מצטער אבל "גזענות" כלפי ערבים איננה ממש גזענות, בגלל שיש סיבות מאוד מוצדקות וסולידיות מדוע יש לחשוד יותר בערבי מאשר ביהודי. אינני אומר שכל הערבים רוצחים ושכל היהודים צדיקים, אבל סטטיסטיקה לא משקרת, והם אלה שהביאו על עצמם את השנאה ואת הריחוק.

לגבי רוסים ואתיופים... אם הם רוצים להשתלב בחברה מבלי לסבול מגזענות אולי כדאי שילמדו את השפה, יתחילו ללבוש בגדים נורמליים ולא להסתובב ברחובות עם סחבות על עצמם ותינוק על הגב כמו בקניה ושיפסיקו לפרסם עיתונים וספרים בשפה שלהם כאילו זאת רוסיה הקטנה פה.

בקיצור, אין שום תירוצים לגזענות, אבל בהחלט יש המון הסברים, והעובדה היא שגזענות היא חלק בלתי נפרד מהתרבות האנושית, ומי שלא רוצה לסבול מגזענות צריך לפחות לנסות להיות שונה כמה שפחות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 153
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אני לא סובל מזה שמישהו צורם לו באוזן שאני מדבר ברוסית עם חברים,

אני גם לא סובל מזה שיש בארץ אנשים שצורם להם כשהם רואים שלט ברוסית.

הם סובלים מזה, כי זה מעצבן אותם.

לי זה רק יותר פשוט לדעת איפה אפשר לקנות חזיר :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי רוסים ואתיופים... אם הם רוצים להשתלב בחברה מבלי לסבול מגזענות אולי כדאי שילמדו את השפה, יתחילו ללבוש בגדים נורמליים ולא להסתובב ברחובות עם סחבות על עצמם ותינוק על הגב כמו בקניה ושיפסיקו לפרסם עיתונים וספרים בשפה שלהם כאילו זאת רוסיה הקטנה פה.

לגבי האתיופים- הם יעשו את זה, ברגע שיפסיקו להפלות אותם, יתנו להם הזדמנות להיכנס לשוק העבודה, ולא ידחקו אותם לשולי החברה.

לגבי הרוסים- בנוגע לשפה אתה צודק, מי שבישראל- שילמד עברית בראש וראשונה. אבל אין שום רע בלהוציא מגזינים/עיתונים גם בשפה זרה.

זה נכון שמצד אחד זה גורם למצב של "יש לי דברים בשפה שלי, לא צריך ללמוד עברית", אבל מצד שני, תוכן בשפה זרה מעודד בד"כ למידה של השפה הזו בקרב הציבור. למידה של עוד שפות זה תמיד טוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא רווחי כאשר יש לך רק שפה אחת על השלטים בחנות... זה כאילו אתה מוציא מגזרים שלמים שהם יכולים להיות לקוחות פוטנציאליים. פתחו אצלינו ליד השוק סופר שלם ובו בעיקר מוצרים תוצרת רוסיה (אבל גם אירופה ומזרח רחוק). כל השילוט שם גם בעברית וגם ברוסית ויש להם המון לקוחות צברים (שכנראה נורא אוהבים נקניק רוסי).

אבל זה מה שיש בד"כ... כמו ש 0000 אמר, וזה בעיקר התכוונתי, יש מול העירייה חנות - סופר מרקט (ובמקרה זה גם מטר מהבית הכנסת הראשי), שאין שם מילה אחת בעברית.

מה שעוד קצת מעצבן, אם כי זה חוקי... שניה אחרי שיום כיפור מסתיים הוא פותח את השערים שלו. בחיים שלי לא ראיתי דבר כזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מצליחה לראות את הבעיה... ממילא אתה לא תיכנס לשם ותקנה, ולא בגלל הכיתוב אלא בגלל שזה לא נראה לך כשר/הגייני. אתה לא קהל היעד שלהם. ומה הקטע עם יום כיפור? בשביל זה הוא נגמר, כדי שנחזור לשגרה. גם הבורגר ראנץ' פה נפתח שעה אחרי וכולם רצים לשם כאילו מחלקים שם כסף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא העניין, זה פשוט לא היה שם קודם, חנויות (מכולות) לא היו נפתחות ככה, לא משנה, זה לא הבעיה בכלל וגם היה דיון כזה פעם שלא נגמר טוב.

אז אני "ממליץ" לחזור לנושא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פנאט זאת לא קללה, אבל RK לא פנאט, אם כי גם לי לא ברור למה זה מזיז למישהו שיש חנות שיש בה שלט בשפה זרה? לי לא אכפת שיש שלטים בסינית, אתיופית והודית בעיר שלי. אני יודעת שהעיקר זה שאני אכנס לשם ואקבל שירות אדיב ויסבירו לי על כל המוצרים שמעניינים אותי. קשה לי להבין איך זה יכול להפריע, סה"כ זה מיועד לקהל יעד ספציפי. תבוא לכל עיר גדולה בחו"ל ויהיה לך "צ'יינה טאון" ורובע מלא תורכים/ערבים, רובע מלא היספאנים ורובע יהודי עם חנויות שהכל כתוב ביידיש. אם זה לא פוגע בך ישירות זה נראה לי קטנוני לצאת נגד זה. זה כמו להגיד "אני נפגע כשאני רואה 2 בחורות מתנשקות ברחוב" (כי זה לא איתי).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כנ"ל בכפ"ס, יש מול העירייה איזו חנות מכולת ובאזור הכל כתוב ברוסית ומילה אחת אין בעברית, קצת מעצבן..

זו דרכו של הבעלים לבצע "סינון לקוחות"

כמובן שלא מדובר באפליה (חס וחלילה :nono:) כי כל ילד יודע שרק צברים מסוגלים להיות גזענים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יודעת מה ??

יש בעיר שלי חנות של הודים , חנות לממכר מאכלים וממתקים הודים , וכל התפריטים שם בעברית !! וכל השלטים בעברית , ורוב הלקוחות שם הודים , והם מדברים אחד עם השני בהודית גם , אבל מה , לא תמצאי שם הודי אחד שלא יודע עברית , אפילו הזקנים.

ואת תראי מלא מלא ישראלים מתקרבים לשם כי המוכרים מדברים בעברית אפילו שהם דוברי הודית ,

ומלא מלא ישראלים נכנסים לשם ומתעניינים בתרבות שלהם ובמאכלים שלהם בצורה נעימה והכל.

אבל אני לא מכיר כמעט אף ישראלי או מישהו שאני מכיר , שיבוא ויכנס לחנות בשר של רוסים , 99 אחוז נגעלים ולא רוצים להתקרב לשם ,

לא שאני דתי או משהו , אני לא שומר מצוות והכל , ואני חילוני לגמריי, אבל זה נראה לי מגעיל לאכול חזיר כי זאת חיה טמאה ונראית כל כך מגעיל ,

לא אכפת לי שהם אוכלים חזיר וכל המעדניות שלהם , אני רק לא רוצה לראות את זה מול הפרצוף שלי ,

אני בחיים לא נכנסתי לחנות שיש עליה כיתוב רוסי , ובעבודה שלי היינו מקבלים סנדביצים מאיזה מכולת , וברגע שהבוס שלי גילה

שבמכולת הזאת מוכרים חזיר , אז ישר הפסקנו לקנות משם , אפילו שכולם בעבודה חילונים , לא בגלל מה שמוכרים שם , זאת מדינה חופשית שכל אחד יאכל מה שהוא רוצה ויעשה מה שהחוק מתיר לו..אבל לפי דעתי זה מגעיל לראות חנויות שלא קשורות למדינה הזאת בכלל , לפי דעתי צריך לסגור חנויות כאלו שאין עליהן כיתוב עברי , והן לא מיועדות לקהל ישראלי , כי הציבור הזה צריך להתערות במדינה ולא לחיות פה ולהרגיש במדינה אחרת.

זה נראה לא קשור כזה , זה כמו שלכל האשכנזים יהיו חנויות משלהם עם כיתוב ביידיש , והמרוקאים יפתחו חנויות למרוקאים , וערוץ טלווזיה מרוקאי.

זאת אחת הסיבות שיש גזענות במדינה , מילא לפתוח חנויות לקהל מסויים אז שיהיו לפחות רק בגטאות שלהם , מה אני צריך לראות את זה ברחובות הראשיים של ראשון לציון ? מול הבית של סבתא שלי באיזור רוטשילד יש מעדניה כזו , וכמעט 99 אחוז מהתושבים הישראלים נגעלים מזה ,

לפי דעתי בחוק צריך לאסור הקמת חנויות בלי שילוט עברי , ואת המכירת בשר טמא להגביל רק למקומות מסויימים , לא צריך לראות את זה מול הפרצוף.

ואל תגידו לי שמותר לכל אחד לעשות מה שהוא רוצה..זה כמו שיש פה איזה חצי מליון תאילנדים אז הם יפתחו מסעדות שאוכלים שם כלבים וסוסים ולא יודע מה..

אחת הטעויות של המדינה הזאת היא להביא עלייה המונית של אנשים , בלי לבדוק שהם 100 אחוז יהודיים , ואת סיבת העליה שלהם ,

ואני בכלל נגד גטאות , ואני מקווה שהרוסים עוד דור שניים ישכחו בכלל מהרוסית ויהיו ישראלים לגמריי , וכל האתיופים יצאו מהגטאות ברחובות וכל המקומות האלה

ויתאקלמו בחברה , ועולים שלא מלמדים את הילדים שלהם קודם עברית עושים לילדים נזק.

ובקשר לערבית ואנגלית , הערבים היו פה עוד לפנינו ועוד לפני כל העליות , וזכותם שיהיה להם חנויות בשפה שלהם , כי הרי יש להם ערים משלהם וכפרים משלהם ומועצות משלהם , זה לא שיש פה בארץ עיר רוסית או משהו כזה שמצדיק פתיחה של חנויות רק להם , וחוץ מזה כמעט 99 אחוז מהערבים יודעים עברית מגיל קטן ..ערבי שלא יודע עברית לא יכול לשרוד פה , והם גם יודעים אנגלית ..חוץ מזה בכל מקום בעולם יש חנויות באנגלית , השפה הגלובלית מין הסתם ,

רוסית זאת לא שפה גלובלית ולא עולמית , ובגלל שיש פה מגזר שעלה זה לא אומר שאני צריך לראות את זה ברחובות הראשיים של העיר שלי , כמו שאני לא רוצה לראות תאילנדית וכל שפה שלא קשורה למדינה הזו..לא שיש לי בעיה עם תרבויות , מצידי שגם יפתחו צ'יינה טאון בדרום תל אביב ..מה שכבר יש שם חח אבל

אסור למדינה לתת לכל מגזר מסויים לפתוח חנויות איפה שבא להם , בלי להתחשב בתושבים , כי זה רק יצור עוד גזענות.

זה כמו שרוסים לא היו רוצים עכשיו איזו חנות של מרוקאים שימכרו להם מטבוחה מול הבית וידברו מרוקאית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל היופי שאף אחד לא שואל אותך, אם אני רוצה לפתוח עסק

ואני לא רוצה שתתקרב לשם, זאת גם זכותי המלאה.

חוץ מזה שבארץ יש המון חילונים שאינם רוסים אשר אוכלים

חזיר בפרט ואוכל לא כשר בכלל.

זה שזה צורם לך, באמת שלא מגרד לאף אחד כלום :)

אני כבר מחכה לביקור הבא בטיב טעם...יאממ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זאת זכותך - כל עוד אם מישהו שלא ב"קהל היעד" שלך נכנס ואתה נכנס ואתה לא מגרש אותו.

זה כל הקטע של פלורליזם, ובאמת אין לי בעיה עם זה, זה כיף. אבל שישימו שלטים בעברית לצד הרוסית, שלא יהיו מבודדים לגמרי ואז זה טוב לשני הצדדים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...