מרכבה סימן 4 ב' ומערכת "מעיל רוח"\TROPHY כבר בשימוש? - עמוד 3 - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מרכבה סימן 4 ב' ומערכת "מעיל רוח"\TROPHY כבר בשימוש?


overload

Recommended Posts

עד שחיזבאללה יורידו לנו את כל המרכבות כבר תיהיה מלחמת לבנון ה8...

בכל אופן ממה שאני זוכר בידיעות שנה שעברה יש לצה"ל בין 5000-10000 טנקי מרכבה...(או שזה בעצם 50-100 אלף...)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 125
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

וואי, זה נהיה דיון של ארסנל במקום ...

עד שחיזבאללה יורידו לנו את כל המרכבות כבר תיהיה מלחמת לבנון ה8...

בכל אופן ממה שאני זוכר בידיעות שנה שעברה יש לצה"ל בין 5000-10000 טנקי מרכבה...(או שזה בעצם 50-100 אלף...)

יש לך מושג מה אומרים המספרים שזרקת?? כנראה שלא. מכל מקום המספר נמוך מכל המספרים שזרקת.

ואין שום סיכוי שהמרכבות יגמרו בקרוב. הלוואי עלינו בכל המלחמות שיפגע טנק אחד ביום.

וגם את הטנקים שנפגעים ניתן להחזיר לכשירות תוך ימים (אם צריך).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חייב לומר שיש פה אנשים שמדברים שטויות מוחלטות...במיוחד אלו שעדיין לא ביקרו בצבא אפילו.

אני אישית לוחם (נהג טנק במקצוע) + חובש בגדוד 52 שהוא גדוד טנקי סימן 4. אותו הגדוד ממש שספג 2 הרוגים לפני שבוע וחצי בפיצוץ של 2 טנקים שלנו.

טנק אחד (טנק מג"ד) עלה על מטען שהופעל מרחוק בגודל של 350 ק"ג וטנק שני חטף טיל "קורנט" בין תובה לצריח מאחור.

הרבה נאמר על הסימן 4 גם בעיתונות וגם באינטרנט והרוב המוחלט זה שטויות במיץ. הסימן 4 היא הטנק הממוגן ביותר בצה"ל כיום ולצערינו זה הוכח בתקריות האחרונות. זה נשמע אכזרי אבל כשטנק עולה על מטען של 350 ק"ג, ומצליח להציל את חייהם של 6 אנשים נוספים (כולל המג"ד) שהיו בטנק - זה הצלחה.

שתבינו את כמות הנזק אני אספר לכם שהצריח של הטנק הועף מהפיצוץ למרחק של כ- 20 מטר מהתובה, התובה התהפכה והתרסקה לגמרי והמנוע שכב כמה עשרות מטרים משם - מחזה שאני לא מאחל לאף אחד מכם.

שום מערכת אלקטרונית לא עוזרת נגד איומים שכאלה (למרות שהיא קיימת בטנק), ובסופו של יום מה שקובע את הצלחתו של הטנק בקרב זה 99% של כישורי הצוות.

כמות הנ"ט שנורתה עלינו ולא פגעה בקרבות האחרונים הייתה פונקצייה ישירה של המקצועיות שלנו בתור טנקיסטים ולא בגלל "המערכות האלקטרוניות".

אני חייב להדגיש שאני לא מזלזל באלקטרוניקה ובסוף זה אחד מהטנקים המשוכללים ביותר בעולם כיום בעיקר בכל הקשור במערכות הירי שלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

להחליף את כל האלקטרוניקה שנמסה בטנק, נשמע לי כמו יותר מדי עבודה.

ממש לא, כל הציוד החשמלי של טנקים בנוי ב"תיבות". הלכה התיבה פשוט מוציאים ושמימים אחרת. אם כבר השיריון זה בעיה להחליף, לוקח שנתיים ליצר את לוחות השיריון האלה (IG יוכל להסביר לכם בדיוק למה, אני יכול בערך).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ממש לא, כל הציוד החשמלי של טנקים בנוי ב"תיבות". הלכה התיבה פשוט מוציאים ושמימים אחרת. אם כבר השיריון זה בעיה להחליף, לוקח שנתיים ליצר את לוחות השיריון האלה (IG יוכל להסביר לכם בדיוק למה, אני יכול בערך).

לא בדיוק, אבל אני יכול להעריך ;D

או לשאול כמה מרצים...

בשביל לדעת בדיוק אני צריך לדעת מה החומר שממנו עושים את השיריון... וזה די סודי...

מישהו שעובד בתיקון בטנקים סיפר לי שהוא ראה טנק שטיל נ"ט עבר דרך תיבת ההילוכים שלו... מי אמרפה שלאירן\ חיזבללה יש ממלחמת העולם השנייה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי הזיקון זה הייה די ברור (לפחות בשבילי ;)... פשוט זה הטיפול התרמי הממושך היחיד שמקשה את החומר...)

לגבי הרכב הפלדה, זה לא עוזר... אני די בטוח שיש שם עוד 5-7% לפחות של מסגסגים אחרים, שגם משפיעים על התכונות והתהליך, וגם הריכוז המדוייק של המנגן די חשוב, כי כל 3-4% משפיעים בצורה די משמעותית על התכונות...

אבל הכי חשוב זה ריכוז הפחמן, הגופרית והזרחן.

ועוד משהו לגבי הזיקון, אני די בטוח שחצי מהזמן (השנתיים...) החומר עובר טיפולים אחרים... עיבוד פלאסטי כלשהו (חישול), ואז הרפייה, שגם נמשכת די הרבה זמן (יכול להגיע גם לשבוע ויותר... תלוי בחומר ובעוד פרמטרים...)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השיריון של המרכבה 4 הוא גם ריאקטיבי ככה שיש בו גם חומר נפץ שמסיט את הקליע לזווית שלא תאפשר חדירה.

בכל מקרה את השיריון דווקא כן מאוד קל להחליף הוא שיריון מודולארי אתה יכול להחליף רק את הבלוקים שנפגעו במהירות דבר שאפילו ניתן לעשות בשדה הקרה.

לייצור אין ממש קשר לקלות ההחלפה של השיריון כל עוד יש מלאי מספיק, ויש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מיגון ראקטיבי לא אפקטיבי נגד טילי נ"ט מודרניים (כמו אלו שיש לחיזבאללה) - הייעוד שלו הוא לא להסיט את הקליע (מה גם שאין שום קליע של ממש) אלא לגרום לפיצוץ ראש הנפץ לפני המגע עם השריון עצמו. טילי נ"ט מודרניים בנויים כך שברגע הפגיעה משתחררת מתוכם מסה של מתכת לוהטת שפשוט ממיסה את השריון של הטנק, חודרת פנימה ופוגעת בצוות הטנק. לכן, ההגיון מאחורי מיגון ראקטיבי הוא שהמתכת הלוהטת תשתחרר לפני המגע עם השריון עצמו ולא תפגע בטנק - אבל מה שעבד פעם לא עובד היום, כי היום לטילים הללו יש ראש נפץ כפול שנועד במיוחד נגד המיגון הראקטיבי: ראש הנפץ הראשון (והפחות משמעותי) מתפוצץ במגע עם המיגון הראקטיבי (וכך מחסל אותו), וראש הנפץ השני - שמגיע למגע עם השריון של הטנק - גורם לשחרור המתכת הלוהטת וחדירתה לתוך הטנק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למעשה הקליע בנוי משני מתכות, הפנימית בעלת טמפ התכה הרבה יותר גבוה

המתכת החיצוני מתלהטת עד גבול נוזל, ממסיה את השיריון והפנימית חודרת והורגת את הצוות

עריכה: מסתבר ששילבתי שתי סוגי קליעים לאיזה סוג חדש...

http://en.wikipedia.org/wiki/KE-penetrator

http://en.wikipedia.org/wiki/HEAT

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...