טכנולוגיית כרטיסי מסך VS טכנולוגיית אחרות - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

טכנולוגיית כרטיסי מסך VS טכנולוגיית אחרות


Vindicator

Recommended Posts

טכנולוגיות אחרות אני מתכוון לוחות, זכרונות ומעבדים.

אני רואה טכנולוגיות מדהימות כמו DDR 3 וליבות מהירות טילים (ביחס של גודל כרטיס כלפי גודל לוח אם) על כרטיסי מסך אבל לא רואה אותו דבר בשאר המחשב. זה אומר שהמהנדסים של ATI וNVIDIA יותר מתקדמים ממהנדסים של שאר החברות או שיש סיבה אחרת שטכנולוגיות אלו עדיין לא מיושמות בשאר חלקי המחשב ודווקא רק בכרטיסי מסך.

ללא קשר, במספר השנים האחרונות טכנולוגיית המעבדים והלוחות עלתה בצורה הדרגתית ועיקבית אולם טכנולוגיית כרטיסי המסך עולה בצורה חדה, נגיד יש הרבה יותר שינוי ושינוי משמעותי בין כרטיסי מסך משנת 2003 לכרטיסי מסך משנת 2006 לעומת מעבדים מאותם שנים אשר שם השינוי פחות חד (שינוי יש אבל עם מעבד משנת 2003 תוכל לשחק בהכל במקסימום לעומת כרטיס שאיתו... לא תוכל), איך קרה שחברות כרטיסי המסך לא פלשו לשוק של המעבדים והזכרונות? הרי הצליחה לצאת כנגד אפילו ללא שם קודם למה שATI לא תצליח עם כל הפאר שהיא רכשה לעצמה? דוגרי הייתי קונה מעבד של ATI מאשר של .

*אם מה שכתוב למעלה נובע מחוסר ידע - תסבירו, אני רוצה ללמוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמו שאמרו מעלי, למעבד הגרפי ולמעבד הראשי יש ארכיטקטורות שונות ולכן אין אפשרות להשוות בין אחד לשני, מעבר לזה יש את כוחות השוק - עצה וביקוש:

המעבד הראשי בד"כ משמש את מערכת ההפעלה וישומים שונים לעומת מעבד גרפי שמשמש את המשחקים (מההבט הגרפי והעיקרי), עכשיו תחשוב - כל כמה זמן יוצאת מערכת הפעלה חדשה לשוק בשביל שתאתגר ממשית את המעבד הראשי וכל כמה זמן יוצא משחק כזה שמאתגר את המעבד הגרפי?

(למתקשים - זה לא תיזמון מקרי שאינטל החליטה להוציא את הקונרוי בדיוק בשיא ההייפ של , ואם אירועים כאלה (השקת ויסטה) היו קורים פעם בשנה אז כבר היום היינו משתמשים ב-45 נ"מ)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעבד ראשי (CPU) חייב לספק תמיכה אחורה לכל התוכנות הקיימות בשוק (כל מחשב שאתה קונה היום צריך להיות מסוגל להפעיל DOS למשל), כיוון שאף אחד לא ירצה לקנות מערכת הפעלה ואת כל התוכנות שהוא צריך בכל פעם שהוא מחליף מעבד. זאת הסיבה שהשינויים יחסית איטיים בתחום הזה - צריך כל הזמן לשפר את המעבד הקיים (מבחינת האופן שבו הוא פועל, ובעיקר סט הפקודות ואופן הגישה לזיכרון, דבר שנקבע לפני שנים רבות, כשפיתחו את המעבדים הראשונים), ואי אפשר פשוט ליצור משהו חדש ולזרוק אותו לשוק (אף אחד לא ייקנה מעבד שלא יפעיל לו שום תוכנה קיימת). אז עד שלא יחליטו שיום אחד זורקים את כל המצב הקיים, כולל כל התוכנות הקיימות, ומפתחים הכל מ-0 (גם מעבדים, וגם תוכנות), לא תראה שינויים דרסטיים במעבדים לשוק הביתי. בקיצור, תכנון מעבד חדש מוגבל מהרבה בחינות כבר בשלב התכנון הראשוני שלו, ולכן הפיתוחים בתחום הזה איטיים יחסית.

למעשה, זה לא בדיוק מדוייק, מכיוון שקיימים מעבדים מיוחדים לשרתים (כמו ה XEON או האיטניום של אינטל, אני לא זוכר איזה מהם), שעובדים עם סט פקודות אחר, ועבורם צריך מערכת הפעלה מיוחדת ותוכנות מיוחדות, השוק הזה נפרד לגמרי משוק המחשבים הבייתים, ואיך תמיכה תוכנתית בינהם. חוץ מזה, קיימים עוד מעבדים אחרים (כמו המעבדים הקודמים של ומעבדים מיוחדים לתחנות עבודה ושרתים), אבל כאמור, הם לא תואמים לתוכנות שיש לרוב המשתמשים הבייתים בעולם, ובעיקר - הם לא נפוצים כמו מחשבי ה שאתה מכיר.

(הערה קטנה - יכול להיות שחברות המעבדים יכולות לפתח מעבדים הרבה יותר טובים והרבה יותר יעילים, אבל זה פשוט לא משתלם להם כלכלית).

בקשר לכרטיס המסך - כרטיס המסך הוא מחשב בפני עצמו, עם מעבד, , בקרים וכו'. העניין כאן הוא שהמחשב הבייתי מתייחס לכרטיס המסך בתור "קופסה" שאליה הוא מכניס קלט ומקבל פלט. כל מה שקורה בתוך הקופסה הזו לא מעניין את שאר המחשב, מה שמאפשר למפתחים של כרטיס המסך לעשות כמעט כל מה שהם רוצים - שימוש בסוגי שונים, שימוש בארכיטקטורות שונות וכד'. אין ממש תקן למה שקורה בתוך כרטיס המסך, רק לגבי הקלט והפלט שלו מול שאר המחשב, ולכן התחום הזה מתפתח בקצב מהיר יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואללה, תודה רבה על התגובות האינטיליגנטיות, אחלה פורום שבעולם זה - בלי פליים וז**ני שכל.

*תכלס רציתי לרשום unit אני זוכר שכן, לא יודע למה יצא לי קור. זה סוג טייפו מנטאלי אני חושב :silly:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...