האם יש הוכחה מדעית ליציאת מצרים ? - עמוד 10 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם יש הוכחה מדעית ליציאת מצרים ?


[NOS]

Recommended Posts

  • תגובות 236
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

"ישנו ממצא בשם פפירוס איפואר המתאר סדרה של מכות הניחתות על מצרים, המזכירות את עשר המכות; אך התיארוך המקובל של פפירוס זה (בעיקר עקב ניתוח ספרותי) הוא לממלכה התיכונה, מאות שנים אחרי יציאת מצרים. כן נמצאה איגרת מן המאה ה-13 לפני הספירה, המדווחת על בריחת שני שבטי עבדים ממצרים למדבר - שני השבטים הם ה"עפרו" וה"חבירו" המוזכרים לעיל, והדבר מעיד שאכן ברחו שבטי עבדים במצרים.

כאמור, ישנן עדויות מצריות על כך שניתנה רשות לנודדים מאדום להיכנס למצרים בעת רעב (במקביל לסיפור אחי יוסף) ושרעמסס השני אכן בנה את העיר על פי רעמסס, וגם השם שמופיע במקרא בהקשר ליוסף "צפנת פענח" נמצא בתיעוד המצרי בתקופה אחרת.

עוד הוכיח גרינץ כי בלשון התורה ישנם שקיעים רבים מהלשון המצרית - כגון המילים "אפוד", "בד", "כפורת", ועוד, מה שמחזק את הטענה על שהותם של בני במצרים.

באשר לכיבוש ארץ כנען, טוענים חלק מהחוקרים כי קריאה מדוקדקת בספר יהושע ובספר שופטים תגלה כי גם על פי התנ"ך עצמו לא היה הכיבוש בבת אחת, וכי "הארץ נשארה הרבה מאד לרשתה" - תיאור התואם את העולה מן הממצאים הארכיאולוגיים. ממצאים אלו מעלים נוכחותו של עם חדש בארץ כנען בתקופה המיוחסת ליהושע, עם אשר בונה יישובים משלו, בצורה מיוחדת הדומה לדרך חנייתם של נוודים, ללא עצמות חזירים וחיות טמאות אחרות וללא צלמים, ואשר משתלט לאט על כל אזור גב ההר. ההשתלטות האטית אמנם אינה ניכרת בקריאה ראשונה בספר יהושע, אך זאת מכיון שמגמתו היא להציג מסע נצחונות מהיר, ורק לאחר מכן הוא מתאר כי הנצחונות כלל לא היו סוף פסוק."

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"ישנו ממצא בשם פפירוס איפואר המתאר סדרה של מכות הניחתות על מצרים, המזכירות את עשר המכות; אך התיארוך המקובל של פפירוס זה (בעיקר עקב ניתוח ספרותי) הוא לממלכה התיכונה, מאות שנים אחרי יציאת מצרים. כן נמצאה איגרת מן המאה ה-13 לפני הספירה, המדווחת על בריחת שני שבטי עבדים ממצרים למדבר - שני השבטים הם ה"עפרו" וה"חבירו" המוזכרים לעיל, והדבר מעיד שאכן ברחו שבטי עבדים במצרים.

אף אחד לא אומר שלא ברחו עבדים למצרים השאלה אם מדובר בעבדים יהודים או סתם(ולא היה להם מחסור בהם שם)

כאמור, ישנן עדויות מצריות על כך שניתנה רשות לנודדים מאדום להיכנס למצרים בעת רעב (במקביל לסיפור אחי יוסף) ושרעמסס השני אכן בנה את העיר על פי רעמסס, וגם השם שמופיע במקרא בהקשר ליוסף "צפנת פענח" נמצא בתיעוד המצרי בתקופה אחרת.

עוד הוכיח גרינץ כי בלשון התורה ישנם שקיעים רבים מהלשון המצרית - כגון המילים "אפוד", "בד", "כפורת", ועוד, מה שמחזק את הטענה על שהותם של בני במצרים.

ספקולציה

ואפשר גם לקבל לינק למאמר שזה נלקח ממנו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

[חכה חכה עוד 2000 שנה יגידו שגם השואה זה ספקולציה

אבל עוד הפעם אני לא דתי ובטח שלא רב גש לכל רב נורמאלי בכל בית כנסת והוא יתן לך הוכחות אריכולוגיות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

[חכה חכה עוד 2000 שנה יגידו שגם השואה זה ספקולציה

אבל עוד הפעם אני לא דתי ובטח שלא רב גש לכל רב נורמאלי בכל בית כנסת והוא יתן לך הוכחות אריכולוגיות

שואה זה לפחות דבר "הגיוני" ::)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שואה זה לפחות דבר "הגיוני" ::)

מה הגיוני בזה שעם רוצח עם בלי שום סיבה מיוחדת בטח שלא סכנה קיומית מאיפה אתה יודע שמה שהגיוני היום יהיה הגיוני עוד 2000 שנה וגם סיפור יציאת מצרים הגיוני בתנאי שאתה מאמין באלוהים או בחוצנים או בכל כח אחר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מאורע שכזה לא יכולים לבדות, ההיסטוריה לא הייתה נותנת לסיפור הזה להגיע עד לדור הזה. צריך לזכור שהעם היהודי הוא עם הספר וכל הדורות הוא עוסק בחקר התורה ויש לנו כתבים מלפני אלפי שנים(פרשנים רבים ומדובר בהמון ספרים) שהשתמרו עד היום המעידים על הדורות שקדמו להם ועל יציאת מצריים. ספרים רבים שכוללים בתוכם את תקופת יציאת מצריים עד היום עם כל ההשתלשלות של סדר הדורות וכל ההצלבות המדוייקות שבין הספרים הם ההוכחה הגולה ביותר בעיניי ליציאת מצריים מי שיכנס לנבכי המון הספרים הלאה יבין שדבר כזה אי אפשר לבדות. המסורת היהודית היא חזקה ביותר וכל הדורות עסקו בשימורה ונזהרו מסיגים בתורה. על כל ספר שיש מהתקופות האלה קיימים פרשנים מתחילתו של הספר ועד ימינו אנו ולבוא ולזרוק הכל בהינף יד בטענה של חוסר אמינות נראה לי לא ענייני.

אני לא קראתי את ההוכחות שנתנו פה ליציאת מצרים אבל אני יכול לומר שיכול להיות באמת שההוכחות פה הם משוללות מהמציאות אבל יש לזכור ששלילת הוכחה היא לא בהכרח שלילת הדבר שרצינו להוכיח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה הגיוני בזה שעם רוצח עם בלי שום סיבה מיוחדת בטח שלא סכנה קיומית מאיפה אתה יודע שמה שהגיוני היום יהיה הגיוני עוד 2000 שנה וגם סיפור יציאת מצרים הגיוני בתנאי שאתה מאמין באלוהים או בחוצנים או בכל כח אחר

סיבות היו להם:השפלה,אמונה שהיהודים בגדו בהם בWW1

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...