איזה קטע.. תראו מה החמאס אמר.. - עמוד 18 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

איזה קטע.. תראו מה החמאס אמר..


Milford Cubicle

Recommended Posts

קודם כל, אני לא ממציא נתונים מהראש. מי שממציא כל מיני איומים אפוקליפטיים מגוחכים בדבר אוגדות שריון אירניות שיעלו על הצפון ועל סנקציות זה אתה. :nono:

שנית, איזו תועלת תצמח מדיון עם משוחרר טרי מהצבא בדרג נמוך שאין לו מושג במודיעין ואסטרטגיה צבאית?

כבר שכחת שאתה שקרן?

אדם ששומר על בטחון שדה לא היה מפרסם בפורום ציבורי שצה"ל יודע איפה מאוכסנות הרקטות של חיזבאללה.

אני החלטתי את זה, בסדר? אתה מתכוון לסתור את הדיעה שלי?

לא, אין טעם. אתה מספיק אטום בשביל להחליט ש3=1+1 ולהתעלם מכל הראיות הסותרות.

לא חתמנו על הסכמי שלום עם מצרים וירדן, אם לזה אתה מתכוון. חתמנו על הסכמי שלום עם המנהיגים של אותן מדינות. האוכלוסיות של אותן מדינות ברובן הגדול עויינות אותנו, ולהסכמי השלום שיש לנו איתן אין שום משמעות עבורם. למעשה, הם תובעים לבטל את אותם הסכמי שלום. בנוסף לכך, מדובר במדינות בעלות משטר טוטאליטרי (למרות ה"בחירות" שנערכו לאחרונה במצרים). במשטרים טוטאליטריים, השליט לא מחוייב באופן עקרוני לכבד הסכמים שנחתמו ע"י קודמו.

ברגע שיקום מנהיג עוין בירדן או מצרים, יבטל את הסכמי השלום ויכריז עלינו מלחמה, ניכנס למצב הגנתי ונילחם על קיומנו.

עד אז אתה מוזמן לשבת בשקט.

סעודיה היא "בעלת ברית" של ארה"ב, מכיוון שיש לה נפט (ארה"ב לא ממש יודעת מיהם הידידים שלה ומיהם האוייבים שלה).

לידיעתך, חיל האוויר הסעודי מחזיק במטוסי קרב אמריקאים חדישים ביותר שטובים יותר מהמטוסים של חיל האוויר הישראלי. למעשה, אפילו חיל האוויר האמריקאי לא מצטייד במטוסי קרב מהסוג עליו אני מדבר בשל המחיר הגבוה שלהם.

אין צורך בבסיס שיגור ומערכת טילים מדוייקת כדי לשגר טיל עם ראש קרב גרעיני. בשביל מה לדייק בכמה מטרים אם הפיצוץ הוא בעל רדיוס של קילומטרים?

בעצם, אין אפילו צורך בטיל. אפשר פשוט להבריח פצצה גרעינית קטנה ולהתפוץ ביחד איתה.

אבל, אם אתה בכ"ז מתעקש על טילים מדוייקים, אז זה לא בעיה להשיג טילים כאלה בשוק השחור.

איראן לדוגמה רכשה מגורמים פליליים בצבא האוקראיני טילי שיוט מדוייקים ארוכי-טווח שמסוגלים לשאת ראשי קרב גרעיניים, וזאת מבלי לעורר את תשומת ליבו של אף אחד. לצורך העניין, טיל החץ הישראלי לא יכול לתת מענה לטילי השיוט האלה.

מה קשורים המטוסים שמרכיבים את חיל האוויר הסעודי? זה לא נושא הדיון בכלל.

ומה זאת אומרת אין צורך במערכת טילים מדויקת? הנה לדוגמא, לא מזמן אל-קעידה שיגר טילים לכיוון אילת, חלקם נפלו לים וחלקם התרסקו בירדן.

במקרה של טילים גרעיניים כל המפרץ היה בוער, גם עקבה וטאבה היו נמחקות, וה"מוניטין" של אל-קעידה בקרב הערבים היה נפגע.

ולמען האמת, בחלק ניכר מישראל פיצוץ גרעיני יהרוג יותר ערבים מיהודים.

מה יש לך מפקיסטן? :nixweiss:

אין לנו מספיק אוייבים, שאתה צריך לחפש אוייבים חדשים? :kopfpatsch:

הגיע הזמן שתקשיב לעצמך.

למה לנו לפוצץ את מאגרי הגרעין הפקיסטנים (הדבר אפשרי רק באמצעות גרעיני) ולגרום לשואה גרעינית בפקיסטן ובהודו? :s07:

קודם כל, חיל האוויר הישראלי בקושי מגיע לאיראן, שלא לדבר על פקיסטן.

שנית, פקיסטן משתפת פעולה עם ארה"ב במידה מסויימת במלחמה בטרור, כך שאין לנו צורך במלחמה איתם.

אבל גם בפקיסטן אין שלטון דמוקרטי. מנין לך שהעם הפקיסטני לא מעוניין לתקוף את ישראל? כן, אני יודע שהם סונים מתונים וחמודים, אבל בכל זאת?

לא נראה לי שאיכפת לך מחיילי צה"ל. אתה מעדיף לסכן את חיילי צה"ל שלא לצורך, במקום להשתמש באמצעים שלא מסכנים את חיי החיילים.

אתה מדבר על הפצצות מהאוויר וירי ארטילרי? כי מתקפות עיוורות על לבנון יהרגו מספיק נוצרים ודרוזים כדי להסית גם אותם נגדך.

לא נראה לי איכפת לך מתושבי הצפון. אתה מעדיף שהם יספגו אש מדי פעם, כאשר ברור לך לחלוטין שבמוקדם או במאוחר החיזבאללה ישתמש ב-12,000 הרקטות שברשותו, במקום להקדים תרופה למכה ולטור את מדינת בכלל ואת תושבי הצפון בפרט מאיום החיזבאללה.

הייתי מעדיף שקט מוחלט ואפס הרוגים, אבל זה מצב בלתי-אפשרי. כמו שאמרתי, אתה יותר מדי אטום בשביל להבין.

רעיונות שלי!? :screwy:

אני הוא לא השמאלני שמאיים בסנקציות על מדינת . :bash:

תפנה לך שעה בלו"ז העמוס שלך כאיש מודיעין, ותעבור על הת'רד הזה מחדש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 339
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

שלום הוא לא אהבה.

שום הסכם שלום לא היה נחתם מעולם על בסיס של שלום כערך טהור בפני עצמו.

התוכנית של בורג מאוד נחמדה אם לא רוצים הסכם שלום בשנים הבאות, אבל נראה לי שהסכם כזה הוא באמת הפיתרון הטוב ביותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

RK,

אני לא מסתיר את העובדה שאני ימני. אני לא רואה בכך פסול.

מה זה לדעתך ימין קיצוני? שמאל קיצוני?

רוב האנשים מעדיפים למצב את עצמם במרכז, למרות היותם ימניים או שמאלניים.

לדעתי, שרון שמתיימר להשתייך למרכז/ימין שייך למעשה לשמאל הקיצוני, היות והפעולות שלו יותר שמאלניות מהמצע הפוליטי של מצנע, ומזכירות יותר את המצע של מרץ.

nice,

לפי מה אתה קובע שאני לא מעוניין בשלום? חשבת לרגע שאולי הצד השני לא מעוניין בשלום?

אכן, אני מעוניין שמדינת (מדינה עברית) תשלוט על ארץ במשך מאות ואלפי שנים (לעד). מה רע בזה? יש לנו רק מדינה אחת קטנה, בעוד שלערבים ים מדינות רבות רחבות ידיים.

הסכם שלום יציב ובר קיימא עם הפלשתיני הוא בלתי אפשרי לא עכשיו ולא בעוד 50 שנה. כל הסכם שייחתם עם הפלשתינים לא יהיה שווה את הנייר עליו הוא נחתם.

הדרך היחידה לסיים את הסכסוך עם הפלשתינים היא באמצעות הפעלת כוח צבאי חזק וחסר פשרות. האימרה כי ניתן לסיים את הסכסוך רק באמצעיים מדיניים ולא צבאיים שחוקה, חסרת כל בסיס, והוכחה כשגוייה שוב ושוב פעמים רבות.

במידה ותרבות האיסלאם לא נהירה לך, אז המוסלמים בכלל והערבים בפרט מכבדים את כוח החרב הרבה יותר מאשר את המילה של העט.

יפה שאתה דואג לעשרות פלשתינים "חפים מפשע" ולא לאלפי ישראלים חפים מפשע. אני בכל אופן דיברתי על מלחמה (היות ואנחנו נמצאים במצב של מלחמה), וגביית מחיר של לפחות אלף פלשתינים על כל הרוג או פצוע ישראלי (תעשה את החשבון בעצמך).

iiB,

ישראל היתה ועודנה מעוניינת בשלום מאז ומעולם, ואף הפנתה לערבים יד מושטת לשלום במגילת העצמאות.

מצרים וירדן לא חתמו על הסכמי שלום מכיוון שהן ויתרו על השמדת מדינת , אלא מכיוון שהמלחמות הרבות כנגד לימדו אותן שאין ביכולתן כרגע להשמיד את מדינת ישראל אשר עוצמתה הצבאית חזקה משלהן בהרבה. הן חתמו על הסכמי שלום ממניעים כלכליים ופוליטיים ברמה הבינלאומית. במידה ותסתובב ברחוב המצרי או הירדני, תלמד לגלות שרוב אזרחי מדינות אלו מעוניינים בהשמדתה של מדינת ישראל, ולכן דמוקרטיזציה במדינות ערב מהווה איום רציני על ישראל.

הסכמי השלום עם מדינת ישראל נולדו מתוך הכרה בעוצמתה של מדינת ישראל, וכך צריך להיות גם בהסכם שלום עם הפלשתינים, שדרך אגב אני סבור שהם ברברים שלא ראויים להיקרא עם ובטח שלא לקבל מדינה משלהם.

ה"התנתקות" וההכרה הפלשתינית בכך שהחמאס הביס את צה"ל והריח את הישראלים מרצועת עזה מהווה מכשול אדיר להשגת הסכם שלום עתידי עם הפלשתינים.

לידיעתך, החיכוך היומיומי עם הפלשתינים לא אמור להסתיים לאחר ה"התנתקות", שכן ממשלת שרון מתכוונת לאפשר לאלפי פלשתינים מרצועת עזה להיכנס לעבוד בישראל מדי יום.

דרך אגב, הפלשתינים הרסו את המבנים באיזור התעשייה ארז ואת החממות בגוש קטיף שהיו אמורים לספק עבודה לעשרות אלפי פלשתינים, דבר המחזק את טיעוני כי מדובר בברברים.

לגבי לבנון, כעת החיזבאללה (לא הצבא הלבנוני) נמצאים על גדר הגבול מול עמדות צה"ל ובתי הישובים בצפון. לא נראה לי שזה מצב יותר טוב שבכל רגע נתון, איש חיזבאללה יכול לכוון את הרובה שלו ולירות בחייל או אזרח ישראלי.

12,000 הרקטות של החיזבאללה ישוגרו כנגד ישראל ע"י החיזבאללה במועד שהוא יבחר לנכון. כ-1,000 מאותן רקטות בעלות טווח ארוך במיוחד שמגיע עד לת"א מוחזקים ע"י אנשי איראניים שמקבלים את הפקודות שלהם ישירות מאיראן.

qpalzm,

אמרתי שאני לא מפרסם מידע סודי/מסווג שלא ידוע לאוייב, ואני עומד במילתי.

כתבתי שצה"ל יודע איפה מאוחסנות הרקטות של חיזבאללה, אבל לא נתתי לך את המיקום המדוייק. החיזבאללה עצמו מודע לכך שמיקום הרקטות שלו נמצא בידי צה"ל.

המטוסים של חיל האוויר הסעודי מאוד קשורים (בכל אופן, יותר מזה שהכנסת את פקיסטן לדיון). רק לאחרונה, הסעודים הציבו בבסיס קרוב לישראל טייסת מטוסי קרב חדישים שמאיימים על אילת ויכולים להגיע תוך זמן קצר לירושלים ות"א. וכתגובה, צה"ל נאלץ להעלות את הכוננות בחיל האוויר ולהעביר מטוסי יירוט לאיזור אילת (גם מתוך חשש לפיגועי התאבדות ע"י אזרחיים). הכוונה היא לא רק מכוונה שלא סעודיה לתקוף את ישראל, אלא בעיקר לחומר מודיעיני (שוב, לא מדובר בחומר סודי) המצביע על כוונה של אל-קאעידה לגייס טייסים סעודים מתוך אותו בסיס חי"א, במטרה לבצע פיגועי התאבדות בישראל.

כאשר משגרים טיל בעל ראש נפץ גרעיני לעבר ת"א, אז מספיק שהוא יפגע באיזור הכללי של ת"א. זה ממש לא חשוב אם הוא יפגע בבית מסויים בדיזינגוף או באלנבי.

ממש נראה לך שאיכפת לאל-קאעידה אם ייהרגו כמה ערבים, כל עוד ייהרגו הרבה ישראלים?

לגבי שאר מה שכתבת, התגובה שלי היא :s07::bash:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

qpalzm,

אמרתי שאני לא מפרסם מידע סודי/מסווג שלא ידוע לאוייב, ואני עומד במילתי.

כתבתי שצה"ל יודע איפה מאוחסנות הרקטות של חיזבאללה, אבל לא נתתי לך את המיקום המדוייק. החיזבאללה עצמו מודע לכך שמיקום הרקטות שלו נמצא בידי צה"ל.

המטוסים של חיל האוויר הסעודי מאוד קשורים (בכל אופן, יותר מזה שהכנסת את פקיסטן לדיון). רק לאחרונה, הסעודים הציבו בבסיס קרוב לישראל טייסת מטוסי קרב חדישים שמאיימים על אילת ויכולים להגיע תוך זמן קצר לירושלים ות"א. וכתגובה, צה"ל נאלץ להעלות את הכוננות בחיל האוויר ולהעביר מטוסי יירוט לאיזור אילת (גם מתוך חשש לפיגועי התאבדות ע"י מטוסים אזרחיים). הכוונה היא לא רק מכוונה שלא סעודיה לתקוף את , אלא בעיקר לחומר מודיעיני (שוב, לא מדובר בחומר סודי) המצביע על כוונה של אל-קאעידה לגייס טייסים סעודים מתוך אותו בסיס חי"א, במטרה לבצע פיגועי התאבדות בישראל.

כאשר משגרים טיל בעל ראש נפץ גרעיני לעבר ת"א, אז מספיק שהוא יפגע באיזור הכללי של ת"א. זה ממש לא חשוב אם הוא יפגע בבית מסויים בדיזינגוף או באלנבי.

ממש נראה לך שאיכפת לאל-קאעידה אם ייהרגו כמה ערבים, כל עוד ייהרגו הרבה ישראלים?

לגבי שאר מה שכתבת, התגובה שלי היא  :s07::bash:

חיזבאללה יודע המון דברים שצה"ל יודע, אבל למה לא לתת לו ליהנות מהספק? כשאתה בא לפה ומצהיר בסמכותיות ש"כולם מסומנים אצלנו במפה", אתה נותן להם אור ירוק להעביר את התחמושת למקום אחר. וכשאתה מבשר שצה"ל חסר-מענה לטילי השיוט של איראן, אתה מפר בצורה ברוטאלית את כללי בטחון שדה. מי יודע אם מתקפה איראנית לא תבוא בגלל הפה הגדול שלך.

ונכון, גם הסעודים מאיימים עלינו. מה אתה הולך לעשות בקשר לזה?

לאל-קעידה לא איכפת מהמון דברים, אבל מתמיכת ההמון הערבי איכפת לו מאוד. ולאור נסיון הפיגוע האחרון שלו, אתה עדיין חושב שהסטייה מאילת לעקבה מתרגמת לסטייה בין שני רחובות בתל-אביב? במיוחד כשהטיל צריך לטוס מאות קילומטרים נוספים?

ורק כדי שאני אהיה בטוח, ":bash:" זה "אין לי מה להגיד אבל אני ממש כועס" בבורגית?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני דווקא כן חושב שהסכם שלום הוא האפשרות הטובה ביותר.

כמו שאמרו פה, הסכם שלום לא צריך לבוא מאהבה, אלא רק מאינטרסים משותפים. ארגוני הטרור עדיין לא שולטים לגמרי ברשות,

ואבו מאזן מנסה לחתור לשליטה ברשות שלו, אך לצערו ארגוני הטרור מהווים כוח גדול, ואפילו אם הוא יחתום על הסכם כזה, אני לא חושב שהוא יוכל לעמוד בו (תקן אותי אם אני טועה).

אנחנו לא צריכים לשלוט באזרחים בעזרת הסכם שלום, אנחנו רק צריכים לשלוט באבו מאזן שינסה לשלוט בארגוני הטרור. הרבה מדינות שונאות את בעלי הברית שלהן, אבל הם עדיין מקיימות אותו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

RK,

אני לא מסתיר את העובדה שאני ימני. אני לא רואה בכך פסול.

מה זה לדעתך ימין קיצוני? שמאל קיצוני?

רוב האנשים מעדיפים למצב את עצמם במרכז, למרות היותם ימניים או שמאלניים.

לדעתי, שרון שמתיימר להשתייך למרכז/ימין שייך למעשה לשמאל הקיצוני, היות והפעולות שלו יותר שמאלניות מהמצע הפוליטי של מצנע, ומזכירות יותר את המצע של מרץ.

אין לי בעיה עם זה שאתה ימני, חס וחלילה, ואתה לא צריך להסתיר אותה,

אבל, לפגיז בירי ישובים בצורה ממשוכת זה כבר לא ימין, זה ימין קיצוני,

ההגדרות של ימין קיצוני ושמאל קיצוני לא ברורות אבל, יש כמה נקודות

שמאל קיצוני, רוצה פה מדינה דו לאומית, וכנראה כיוצא מזה מדינה ערבית, רוצה מדינה שאין לה קשר זיקתי כלשהו ליהדות, נלחם כנגד המדינה בנושאים משפטיים רבים כגון זכויות אדם (לא שזה רע, אבל הם משתמשים בזה כנשק לכל דבר), חושבים ששלום הוא דבר שקל להשיג, "פשוט צריך לספוג עוד קצת, ואז הכל יהיה טוב יהיה שלום", הם לא ממש מודעים, למרות שהם יודעים טוב מאוד מה הם עושים, לעובדה שהם למעשה גורמים לאבדון שלהם עצמם,איומים ונסיונות פגיעה באנשי (בצד המשפטי).

ימין קיצוני, רואה פה רק מדינה אחת, אין מקום לשתי מדינה, צריך להפגיז להם את הצורה, מדינה שבה אין ערבים (מה לעשות, לא מעשי) ומוכן לפעול למען זה.

עושה פעולות טרור (אפילו עם זה דמה, מבחינת הכוחות זה אותו דבר, ויכול למעשה לגרום לכך שיהיה פיגוע אמיתי עם מטען שיהיה כתוב עליו דמה...)

"רק פתרון צבאי", איומים ונסיונות פגיעה באנשי (בצד הפיסי), ועוד.

ולמעשה, אין הרבה הבדל בין השניים, שניהם יביאו לאבדון, שניהם חושבים שמה שהם עושים יביאו לטובת הכלל, שניהם מסונוורים מהדעות של עצמם מבלי לזוז מילימטר לנוכח המציאות, ושניהם לא מבינים שמה שהם מתכננים לעשות פשוט אסון.

שמאל, זה לא שמאל קיצוני, ימין זה לא ימין קיצוני.

היום למען האמת, אני לא רואה הבדל בתחום הבטחוני בין שמאל לימין, הימין פשוט אימץ את דעות השמאל,

מי פעם (לפני 20 שנה למשל) חשב בכלל לדבר עם הפלסטינים, מי חשב בכלל להקים גדר?? זה בכלל רעיון של חיים רמון.

למעשה, בזמן תקופת השמאל, הפעילות המבצעית הייתה דווקא גדולה יותר בד"כ (כי היה לה גיבוי ימני), ודווקא בתקופת הימין ויתרו על ישובים שטחי ארץ נרחבים וכדומה (כי היה את גיבוי השמאל)

אבל בתחומים הכלכליים וחברתיים יש הבדל עצום, שמיים וארץ.

מרכז... מה זה מרכז?

בתקופה שבה אין ממש הבדל ביטחוני בין ימין לשמאל (המתונים) אני מחשבים את מי ששם למרכז.

הסכם שלום כולם רוצים גם בימין וגם בשמאל, אבל שניהם יודעים שאין כרגע אפשרות זה.

ברור שהסכם שלום היא האפשרות הכי טובה, אבל עם מי נעשה שלום? מי שולט בשטח? לא הרשות אלא החמאס.

אתה (nice) תעשה הסכם עם החמאס?

ובורג, אתה דמגוג, להגיד ששרון יותר שמאלני ממצנע זה :s07:.

כנראה אתה לא מכיר את המצע שהיה של מצנע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חיזבאללה יודע המון דברים שצה"ל יודע, אבל למה לא לתת לו ליהנות מהספק? כשאתה בא לפה ומצהיר בסמכותיות ש"כולם מסומנים אצלנו במפה", אתה נותן להם אור ירוק להעביר את התחמושת למקום אחר. וכשאתה מבשר שצה"ל חסר-מענה לטילי השיוט של איראן, אתה מפר בצורה ברוטאלית את כללי בטחון שדה. מי יודע אם מתקפה איראנית לא תבוא בגלל הפה הגדול שלך.

תראה, אני יודע דברים שאני לא מפרסם פה. אבל, אני מבטיח לך שכל מה שאני אומר כאן לא מסווג כלל, ומדובר במידע שנגיש לכל אחד. כך, שבשום פנים ואופן לא מדובר כאן בהפרת כללי בטחון שדה.

החיזבאללה יודעים שאנחנו יודעים איפה נמצאות הרקטות שלהם, גם בלי שאני אתן להם אישור לכך.

האיראנים יודעים היטב שלצה"ל אין מענה אפקטיבי לטלי השיוט האסטרטגיים שהם רכשו. בדיוק משום כך הם רכשו אותם.

ונכון, גם הסעודים מאיימים עלינו. מה אתה הולך לעשות בקשר לזה?

בעבר הצלחנו להרחיק את מטוסי ה-F15 החדישים הסעודים (שהם יותר טובים מהמטוסים שלנו) לבסיס מרוחק יותר, בעקבות פנייה לארה"ב שהפעילה לחצים על סעודיה.

לאל-קעידה לא איכפת מהמון דברים, אבל מתמיכת ההמון הערבי איכפת לו מאוד. ולאור נסיון הפיגוע האחרון שלו, אתה עדיין חושב שהסטייה מאילת לעקבה מתרגמת לסטייה בין שני רחובות בתל-אביב? במיוחד כשהטיל צריך לטוס מאות קילומטרים נוספים?

באמת נראה לך שלאל-קאעידה אכפת מתמיכה של ההמון הערבי? לא שמעת שבעירק טרוריסטים של אל-קאעידה רוצחים מאות ואף אלפי עירקים בתור מטרה עיקרית בפיגועי טרור המוניים?

לגבי טילים מדוייקים, אם אתה באמת מתעקש על זה, כבר אמרתי לך שזה לא כ"כ קשה להשיג טילים כאלה בשוק השחור (ראה: איראן).

ורק כדי שאני אהיה בטוח, ":bash:" זה "אין לי מה להגיד אבל אני ממש כועס" בבורגית?

לא. זה אומר שמדובר בדברים טפשיים שאני לא מעוניין להגיב עליהם.

nice,

יפה שאתה חושב שהסכם שלום עם הפלשתינים אפשרי, רק חבל שהפלשתינים לא שותפים לדעתך זו.

אני לא יודע איך הגעת למסקנה שארגוני הטרור לא שולטים עדיין לגמרי ברשות הפלשתינית. הצבא של החמאס יותר חזק מהצבא הרשמי של הרשות הפלשתינית, ומצוייד הרבה יותר טוב ממנו. ומלבד זאת, התמיכה של רוב הפלשתינים ברצועת עזה נתונה לחמאס, במיוחד בעקבות הטרנספר הכפוי של היהודים ונסיגת צה"ל.

אתה רוצה לשלוט באבו-מאזן כאילו שהוא בובה שלך? אולי אתה לא יודע את זה, אבל אבו-מאזן עצמו הוא טרוריסט לא פחות מערפאת. רק שבניגוד לערפאת, אבו-מאזן לובש חליפה מחוייטת והשפה התחתונה שלו לא רוטטת.

RK,

אני מגדיר את עצמי כימני. אם אתה רוצה להגדיר אותי כימין קיצוני, אז אין לי בעיה עם זה, למרות שאני לא עונה על חלק מההגדרות הקיצוניות שלך לימין קיצוני.

הצעתי להפגיז ישובים פלשתינים בירי ארטילרי בתגובה לירי ארטילרי של הפלשתינים על ישובים ישראלים, ובתגובה לפיגועי טרור של הפלשתינים, ולא על-מנת להרוג פלשתינים "חפים מפשע" מתוך תאוות דם. זה עונה על ההגדרה שלך לימין קיצוני? דרך אגב, הרמטכ"ל, דן חלוץ, גם כן הציע להפעיל כנגד הפלשתינים ארטילריה כנגד הארטילריה שלהם. אתה חושב שהוא גם משתייך לימין הקיצוני?

אתה אומר שהשמאל הקיצוני מעוניין במדינה דו-לאומית. השמאל ה"לא קיצוני" מעוניין בשתי מדינות - מדינה פלשתינית, ומדינה יהודית עם מיעוט ערבי גדול שתוך שנות דור וחצי יהפוך לרוב. מהבחינה הזאת אני לא רואה הבדל בין השמאל הקיצוני לשמאל ה"מתון".

לגבי ההבדל בין הימין לשמאל, זה ששרון אימץ את המצע של השמאל הקיצוני, לא אומר שזה מקובל על הליכוד כמפלגה, ואני מצפה כי בקרוב מאוד שרון יודח מהנהגת הליכות, וככל הנראה הוא יקים מפלגה חדשה עם פרס שתתפוגג די מהר.

אתה אומר שגם בימין וגם בשמאל רוצים הסכם שלום, אבל הם יודעים שאין כרגע אפשרות כזו (תספר את זה לפרס). האם אתה סבור כי מי שמוגדר כימין קיצוני לא רוצה שלום? ברור שגם הימין הקיצוני רוצה שלום (אולי יש בודדים שלא). אני יודע שאני רוצה שלום (אתה הגדרת אותי כימין קיצוני), אבל אני יודע שזה לא אפשרי לא עכשיו ולא בעתיד הנראה לעין, וכי כל הסכם שייחתם עם הפלשתינים לא יהיה שווה את הנייר עליו הוא נחתם (אפילו יום לאחר החתימה). אז מה אתה מציע לעשות? לשבת ולא לעשות דבר בתקווה שבעתיד המצב ישתנה (הוא ישתנה, אבל רק לרעה), או לפעול בעוצמה צבאית כדי לשנות את המצב לטובתנו, על-מנת להכשיר את השטח להסכם שלום עתידי?

אפשר להשיג הסכם שלום רק לאחר מלחמה. הסכם השלום עם מצרים לא היה נחתם אם הם לא היו מכירים בעוצמה הצבאית של לאחר מלחמת ששת הימים. הם היו זקוקים גם למלחמת יום כיפור כדי להחזיר לעצמם קצת מהגאווה שנפגמה ולהיווכח כי אין ביכולתם להביס את צה"ל.

באמצעות ויתורים מדיניים וטריטוריאליים אי-אפשר להשיג הסכם שלום. ויתורים טריטוריאליים הם מתכון בטוח למלחמה.

דרך אגב, אני לא חושב שלהגיד ששרון יותר שמאלני ממצנע זה דמגוגיה. מצנע התכוון לפנות רק את נצרים וכפר דרום. שרון פינה את כל רצועת עזה, ועוד ארבעה ישובים בצפון השומרון. לידיעתך, שרון היה שמאלני (מפא"י) והוא נשאר שמאלני (מפלגת "המפץ הגדול").

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אמנם לחמאס יש חזק יותר מלאבו מאזן ולרשות, אבל אתה חייב להסכים שהם נאמנים לו חלקית.

אמנם החמאס נהנה מתמיכה, אבל לא נראה כאילו אבו מאזן הוא סתם אחד שאף אחד לא מקשיב לו.

אתה לא חושב שאם יוכרז הסכם שלום יבן הרשות לישראל ארגוני הטרור לא ישמרו עליו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אמנם לחמאס יש חזק יותר מלאבו מאזן ולרשות, אבל אתה חייב להסכים שהם נאמנים לו חלקית.

אמנם החמאס נהנה מתמיכה, אבל לא נראה כאילו אבו מאזן הוא סתם אחד שאף אחד לא מקשיב לו.

אתה לא חושב שאם יוכרז הסכם שלום יבן הרשות לישראל ארגוני הטרור לא ישמרו עליו?

מאיפה אתה מביא את היציאות האלה? :nixweiss:

לחמאס אין שום נאמנות לאבו-מאזן. הם מוציאים להורג לאור יום אישים של הרשות הפלשתינית, ומשתפים פעולה עם הרשות הפלשתינית באופן חלקי כאשר הדבר מתאים להם, ומפסיקים את שיתוף הפעולה כאשר זה כבר לא מתאים להם.

אבו-מאזן הוא אכן סתם אחד שאף אחד לא מקשיב לו.

אני לא חושב שאם יוכרז הסכם שלום בין לרשות הפלשתינית, אז ארגוני הטרור ישמרו עליו. למעשה, אני יודע בוודאות מוחלטת שהם לא יכירו באותו הסכם ולא יקיימו אותו. הרי המטרה של החמאס היא לא לשלוט רק ברשות הפלשתינית, אלא בכל ארץ .

ראה: איזה קטע.. תראו מה החמאס אמר..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא בטוח שאני מסכים, אני צריך לקורא קצת על הנושא (כמו שעשיתי כמה פעמים מאז הצטרפותי לדיון הזה),

אך עכשיו אני צריך ללכת לישון.

סלח לי אם אקח הארכה, אני בטוח שתמשיכו בדיון לכן לא ארצה שתחשוב שאני מסכים עם דעתך בנושא.

לילה טוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעבר הצלחנו להרחיק את מטוסי ה-F15 החדישים הסעודים (שהם יותר טובים מהמטוסים שלנו) לבסיס מרוחק יותר, בעקבות פנייה לארה"ב שהפעילה לחצים על סעודיה.

זה לא מסוג הדברים שיעצרו טרוריסט נחוש במיוחד.

מספיק שמוסלמי קיצוני יתגייס לחיל-האוויר הסעודי, ואז בסיס מרוחק הוא הבעיה הכי קטנה שלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא מסוג הדברים שיעצרו טרוריסט נחוש במיוחד.

מספיק שמוסלמי קיצוני יתגייס לחיל-האוויר הסעודי, ואז בסיס מרוחק הוא הבעיה הכי קטנה שלו.

זה אולי לא יעצור, אבל לפחות יקשה.

לסעודיה יש מטסוים יותר טובים משלנו?

או שאתה מדבר רק על הF15 ?

לסעודיה יש מטוסי F15 הרבה יותר טובים מהמטוסים שלנו.

מדובר במטוסים שאפילו ארה"ב לא מצטייד בהם בשל מחירם הגבוה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...