Try HWzone in English English
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חברים מובילים

  1. napoleon45

    napoleon45

    משתמש רשום


    • נקודות

      47

    • מספר הודעות

      2,563


  2. QttP

    QttP

    צוות האתר לשעבר


    • נקודות

      32

    • מספר הודעות

      24,293


  3. djelectric

    djelectric

    צוות האתר


    • נקודות

      24

    • מספר הודעות

      21,397


  4. Jabberwock

    Jabberwock

    משתמש רשום


    • נקודות

      18

    • מספר הודעות

      3,288



Popular Content

Showing content with the highest reputation since 05/04/19 בכל האיזורים

  1. 10 points
    אני חושב שהאפשרות היחידה הנכונה היא להיות קצת פחות טרחן, קצת פחות להיעלב ולקחת דברים בפרופורציות. לכל חנות שתתעסק איתה מספיק זמן, הסתברותית, מתישהו תקרה תקלה. השאלה היא מה עושים כשזה קורה. לא הבנתי משאר הסיפור שלך - מה קרה בסוף? שלחו את הקירור שרכשת? זיכו אותך ונשארת עם הקירור המקורי של המעבד? הגישה שאתה מציג בתור לקוח "פישלתם אז תפצו אותי בזה שתתנו לי מתנה כדי שאני ארגיש טוב ואמליץ עליהם" היא גם לא משהו ראוי, לטעמי. מתנות נותנים, לא מבקשים. למען הסר ספק, אל תחשוב שיש לי עניין אישי להגן ספציפית על TMS. מעולם לא קניתי מהם שום דבר, ואין לי לא בעד ולא נגד. פשוט נראה לי שאתה קצת נחפז "למחוק" חברות בגלל חוויה שלילית אחת. בסוף באמת לא יישאר לך ממי לקנות. אתה יכול כמובן להזמין מאמזון, ובאופן כללי השירות שלהם יהיה יותר טוב מאשר של כל חנות פיזית, בארץ או בחו"ל, אבל יש לכך את החסרונות - אף אחד לא ירכיב לך מחשב לבקשתך, אף אחד לא ייתן לך אחריות על החבילה ולא תוכל לשלוח אליהם את המחשב לאיתור בעיות: אם תהיה לך תקלה, תצטרך אתה לאתר את החלק התקול ולהתנהל מול אמזון או מול היצרן בחו"ל ספציפית לגביו. וכמובן, משלוחים לחו"ל, עם כל הרצון הטוב של אמזון - לוקחים יותר זמן, עולים יותר, ואל תבנה שיזכו אותך ב100% מהמקרים. לטעמי, זה דווקא פחות מתאים כשאתה קונה מחשב לחבר/בן משפחה שלא מתמצא. לעומת זאת, מי שמרגיש בנוח להזמין חלקים ולהרכיב לעצמו את המחשב, ובעת הצורך להתנהל לגבי אחריות של כל חלק בנפרד - יכול בקלות לבחור את החלקים שהוא ממש רוצה ולקנות כל אחד במקום שהכי נוח / משתלם, בין אם זה באמזון או בניואגג או בכל חנות בישראל או בכלל באיביי. זה מה שאני עושה כבר הרבה שנים.
  2. 6 points
    אני מבין שאדוני לא עובד בשירות החלל ולא שמע על חוסר קיומו של אוויר מחוץ לאטמוספירה שלנו.
  3. 5 points
    בגדול כן. אם אתה פוסל רכישה מחנויות בארץ על סמך תקרית אחת, אז אין לך יותר מידי אופציות. אני לא כותב את זה בציניות. אני לא מכיר את TMS לא רכשתי משם. לא מכיר את plonter לא רכשתי משם. אני רק אציין דבר מאוד מהותי לדיון שלך ובכלל אלייך כמישהו שהתאכזב מרכישות מכמה חנויות בארץ, שטוב לדעת. לעיתים קרובות הסניף הספציפי שמספק שירות לקוי \ לא ראוי \ מזלזל - לא משליך על סניפים אחרים. אם יוצאים לרגע מהקופסא הישראלית, אפשר בקלות להבין שזה מנהלים אחרים, עובדי מחסן אחרים, מוכרים אחרים וכן הלאה. לצורך דוגמא פשוטה אני יכול להעיד שאחד הסניפים הראשונים של KSP באיזור הצפון (הרבה לפני שהם גדלו) נתן לי שירות זוועה במלוא מובן המילה. את המחשבים בסופו של דבר הרכבנו אני וחבר בחנות אחרת, עלה לנו יקר יותר ( לפני יותר מ 12 שנה ) אבל יצאנו מרוצים. היום יש לי סניף מקומי של KSP לא רחוק מהבית, אחד הסניפים הכי מוצלחים מבחינתי לחומרה. יש שם עובדים סופר נחמדים וסבלניים שבאים לעבודה עם אחלה של אנרגיות, וזה תמיד נראה לעין כל פעם שאני שם, בין אם מפוצץ או ריק או בין אם הם נותנים שירות למישהו שלא יודע מה זה כבל רשת, או מישהו שבא לקנות קירורים מתקדמים. קח את זה בחשבון כי זה תופס גם לעוד תחומים.. מוסכים, סופרים, בתי קפה.. בעצם להכול. צריך לקחת את הפקטור שמונע ממך כלקוח לגשת לרשת שכזו. אם זה המחיר - אז אין בעיה לא להתקרב. אם זה השירות - צריך להבחין בין סניפים.
  4. 5 points
    אני לא נגד לקנות יד שנייה ההפך אני בעד,עם זאת אני שילמתי על ה 1070 שלי 2000 שקל לפני יותר שנתיים השקעה נהדרת עד היום משרת אותי נאמנה, מאז שהוא יצא ועד היום מריץ את כל המשחקים על ההגדרות הכי גבוהות, יכולתי לקנות יד שנייה באותה תקופה אבל בשביל להמשיך להריץ משחקים על הגדרות הכי גבוהות כנראה הייתי צריך לשדרג שוב משוק היד שנייה, והכרטיס כנראה ימשיך איתי לפחות עוד שנתיים אז זאת השקעה נהדרת לטעמי מעבר לזה אני אוהב לדעת שיש לי אחריות מסודרת שאם יש בעיות עם הכרטיס יהיה מי שיטפל בו, כאשר זה יד שנייה זה טיפה יותר מורכב או לא קיים. אין צורך לציין את זה שלקנות יד שנייה כרוך בלחפש קונים לתאם פגישה לבדוק שהכל עובד. והגענו לחלק היפה ביותר במה שכתבת שהמוצר בשל, כלומר אתה אפילו מודה שמוצרי amd הם למעשה בגדר beta ורק לאחר מספר שנים הם בשלים, אחלה התנהלו תשל חברה טכנולוגית. ועם כל הכבוד בפורום שהמהות שלו זה טכנולוגיות מחשוב חדשות, קצת מצחיק שפה משבחים (שוב ושוב ותמיד אותם גורמים) את amd על זה שהם מפגרים טכנולוגית ולא מסוגלים לספק מנהלי התקן ראויים בזמן יציאת החומרה שלהם. אם יש אשם במחירי הכרטיסי הגרפים אלה amd לא הלקוחות שנהפכו לשבויים של חברה שלא מסוגלת לספק תחרות. ובחייאת תשנה את הגישה הפלצנית המתנשאת הזאת כי זה לא באמת נעים לאף אחד פרט לעצמך, ותחסוך ממני את התגובה של זאת לא הייתה כוונת המשורר כי יותר מדי פעמים העירו לך בפורום על זה.
  5. 5 points
    תומך זהות , תכל'ס אני חושב שחצי מכל הבעיות יפתרו אם המדינה תצא לנו מהוורידים , שטויות כמו מחיר למשתכן וזוועת מע"מ אפס , היו חלק מהגישה הכושלת הזו שהמדינה "תעשה" תוכנית קסם כלשהי במקום פשוט לשחרר קרקעות בכמויות - ולהחליף את כל הועדות הבניה שמוסיפות יותר ביורוקרטיה מסריחה ויותר שחיתות ( יותר חוקים - יותר שחיתות , ע"ע אוקראינה והודו ) דברים זזים מהר כשהם נהיים רווחיים ליזם הפרטי שיודע : יותר פרויקטים - יותר כסף , יותר היצע מביקוש = ירידת מחירים ולא ! אני לא חושב שגנץ או ביבי ישנו משהו בנושא - כל מפלגת שלטון מחפשת שרידות ומחפשת לא "להתחיל " עם ועדים וקבוצות לחץ ופקידים - תכל'ס מענין אותם שלטון והם יטפלו בעיקר במדיני בטחוני , בכלכלה ? את זה הם משאירים לאחרים כי אם הציבור בסוף בקלפי חושב על ביטחון - אז למה שיריבו עם קבוצות לחץ וועדים למניהם שלא ישכחו וינקמו ביום הבחירות או בפריימריס ? אז קיבלנו את לפיד וכחלון מפלגות נישה שלא כלכך העזו לתת בראש בלי להתחשב במה יגידו ושתיהם נכשלו , כך שאם מה שיש בכיס זה התכל'ס - לי אין ספק שזהות זה הפתרון - למרות שאם הם יכנסו ויעבדו כמו שצריך יהפכו אותם למרושעים יותר מביבי כשהיה שר אוצר ב2003
  6. 4 points
    אני באמת לא רואה שום הגיון לבזבז עכשיו כסף בשביל מחשב שאתה הולך לשדרג עוד חודש חודשיים. אלא אם כן כסף לא מהווה שיקול בשבילך. כמו שאמרו לך כבר, גם אם תקח 2600X או 2700X, זה יחזיק לך מספיק שנים בשביל משחקים. זה יחזיק מספיק זמן ככה שעד שתצטרך לשדרג מעבד, AMD כבר תחליף סוקט לפחות עוד פעמיים לדעתי (בהנחה שהם מחליפים כל שנתיים). אם אתה לחוץ על מחשב עכשיו, תקנה מחשב עכשיו כמו שצריך, לא משהו מעפן שתצטרך שוב להוציא כסף לשדרג ולהחליף שוב חלקים כדי שתהיה התאמה. באמת שחבל על הכסף ומיותר לחלוטין. אין שום דבר "ישן" ב 2600X או 2700X. אם אתה לא לחוץ על מחשב ויכול להסתדר עד שיצא הדור החדש, תחכה כמה חודשים. אם אתה לחוץ על מחשב, תקנה עכשיו משהו טוב שיחזיק לך כמה שנים עד ששוב תגיע למצב שכבר לא סוחב וצריך לשדרג וזה בוודאות לא יקרה בקרוב.. תנצל את המחירים הנמוכים יחסית של הדור השני.
  7. 4 points
    וגם לא זמין לאף אחד חוץ ממך ומעוד כמה אנשים בודדים.
  8. 4 points
    בהחלט זכותך לפסול על סמך תקרית אחת, או חצי תקרית, או על סמך זה שהשיער של המוכר לא בא לך טוב בעין, או בגלל שלא הייתה חניה, או סתם בגלל שכשיצאת מהחנות מעדת ונקעת את הקרסול, ואתה מאמין במזל נאחס... הכל לגיטימי. האם זו אסטרטגיה נכונה במבט כללי? לא יודע, אבל בהחלט מבורך שאתה משתף את באי הפורום בחוויות שלך, שכל אחד ילמד ויסיק את מסקנותיו. ככלל, זה נכון. האם זה אומר שלא ייתכן מצב שבו תהיה אי-הסכמה בינך לבינם לגבי היות המקרה "ראוי" לפיצוי? או שלא תהיה מרוצה מהפיצוי? ואז תשרוף גם אותם? בו נראה. סחיטה ("תפצו אותי בגזר נוסף") - יש. איומים ("אדאג שמכריי לא יקנו שם") - יש. מה שלדעתי הופך את זה ללא סחיטה באיומים מהבחינה המשפטית זה שהגדרת העבירה דורשת שהאיום יהיה לפגיעה שלא בדין, כלומר לאיים לעשות משהו שאסור לך לעשות. להמליץ לחבריך לא לקנות במקום מסוים, מן הסתם - מותר. כך אני מבין זאת. לדעתי עדיין מדובר בהתנהגות לא ראויה. לא כל מה שחוקי - ראוי. אתה יכול באותה מידה לבוא לכל בית עסק שלא היית בו מעולם ולומר - תנו לי הנחה 10% סתם כי ביקשתי, ואז אקנה אצלכם. והנה - המנהל המקומי יכול להרוויח לקוח בזכות הנחה מסכנה של 10%. לא כך? אני בכל אופן לא רואה הבדל מהותי בין הדוגמה הזו לשלך, חוץ מתחושת העלבון וה"מגיע לי" שהתגבשה אצלך בגלל שבטעות קיבלת גזר רקוב. לטוב ולרע... אולי אתה חושב שעדיף מצב שבו אנשים פשוט ממלאים את הנהלים כמו רובוטים בלי קשר למצב האישי שלהם או להבנתם את המקרה, אבל התחושה עשויה להשתנות במהרה בפעם הראשונה כשתיתקע בקונקשן בחו"ל עם תינוק בוכה ועגלה שלא הגיעה ליעד, והדיילת הרובוטית תסביר לך שאין לה שום אפשרות לעזור לך כי זה לא באחריותה, ועליך פשוט להיסחב עם התינוק ו5 המזוודות ברגל לטרמינל השני לדלפק של החברה השנייה, והיא אפילו לא יכולה להזמין לך קלנועית, כי קלנועית זה רק לנכים... האמת היא שעשיתי פה מישמש בין שני מקרים שקרו באמת, אבל אני חושב שזה מעביר את הנקודה.
  9. 4 points
    בס"ד שלום, ברצוני לשתף, לאחר חברות של שנים בפורום, ורכישות פרטיות ועסקיות בארץ ובחו"ל, ניסיתי לרכוש מחשב נייד דרך חברת KSP. ביום א' בשבוע שעבר ביצעתי רכישה לעסק למחשב נייד, כולל משלוח רגיל שהתחייב להגיע תוך 4 ימי עסקים. בוצע תשלום 1 באשראי. תהליך הרכישה והקניה היה נוח וברור דרך האתר, וברגע ההזמנה, האישור וכו' קיבלתי עדכון, חשבונית וקבלה במייל. ביום א' כשהמחשב טרם הגיע (היה יום בחירות אז לא החשבתי כיום עסקים), פניתי לחברת KSP בבקשה לקבל את המוצר. לאחר המתנה של 8 דקות על הקו (עם נציג לא בתור) בו הנציג ניסה לבדוק איפה המחשב נמצא הוא הפנה אותי לחברת הובלות בשם סטאר-אקספרס, ואמר לי "תברר מולם". לאחר 9 שיחות לסטאר אקספרס (שהסתיימו בניתוק לאחר הקשה 1 (שירות לקוחות) או 5 (הנהלה)), בשיחה ה-10 ענתה לי בחורה שגם לה לקח 10 דקות להבין איפה המשלוח, כי לטענתה חברת KSP לא עובדים לפי מספר שילוח, אלא פעם לפי מס' הזמנה ופעם לפי מס' חשבונית של העסקה, היא אמרה שהיתה טעות בחברת השילוח והם שלחו את המשלוח למקום הלא נכון, והמשלוח צריך להגיע אלי רק ביום ג'. התקשרתי לחברת KSP, דיברתי עם נציג והסברתי לו שהמחשב תוקע לי עבודה ואני חייב את המחשב במהרה, מה גם שהתחייבותה של חברת KSP, הנה ל-4 ימי עסקים, הנציג ניסה לחזור ולהסביר לי שוב ושוב, שאין לו איך לפתור את הבעיה והיא בחברת השליחויות. אמרתי לו, באם הייתי עושה הזמנה באתר, ומוסיף 25 שקלים היתה מסופקת לי הזמנה תוך 4 שעות (לפי הכתוב באתר). אני מוכן לשלם 25 שקלים, תוציא לי הזמנה חדשה ותסתדר מול חברת השליחויות... הנציג אמר לי, שהוא יבדוק ויחזור אלי בסוף היום, הסברתי לנציג שסוף היום זה עוד יום מאוחר ממה שהתחייבו באותו רגע אמרתי לו שאשמח לדבר עם מישהו בהנהלה, הוא אמר לי שיעביר את הפניה, אבל לא ניתן לדבר איתם אלא רק דרך המייל. אמרתי לו בסדר, שיעביר שידברו איתי בבקשה. באמת הנציג חזר אלי בסוף היום, ושאל לי "קיבלת את המשלוח?" אמרתי לו - איך אקבל? חברת השליחויות אמרו לא לפני יום ג' ואתה אומר שאין לך איך לטפל בזה... אז הוא אמר לי דיברתי עם ההנהלה הם מוכנים לתת לך 50 ש"ח מתנה לקניה הבאה, אמרתי לו, שאיני רוצה לרכוש בחברת KSP אם מגלגלים אותי ממקום למקום ולא לוקחים אחריות, ושאני רוצה לשלם 25 שקלים ולקבל את המחשב על הבוקר כפי שיש אפשרות באתר. הוא אמר לי, "תעשה הזמנה חדשה, תשלם הכל שוב, ואולי את הביטול נחייב בביטול" וזו זכותך... אמרתי לו, הבנתי תודה, אתה לא באמת באת לעזור לי, ומשם היתה רוטינה של לדבר לרובוט שלא באמת יכול לעזור לי אז אחסוך לכם. ביום ב' כמובן המשלוח לא הגיע, לא יכלתי לפנות לאף אחד ולא תכננתי להמתין 10-20 דקות כדי שיגידו לי אין מה לעשות... באופן מפתיע - ביום ב' בסוף היום, קיבלתי טלפון מהנציג ששאל אותי שוב (לא יודע אם זה מצחיק או עצוב) האם קיבלתי את המשלוח כבר? עניתי לו, ידידי, איך אקבל? הוצאת משלוח? בדקת מול חברת השליחויות? לא עשית עם זה כלום. שורה תחתונה, יש סניף / מקום שאני יכול לנסוע אליו עכשיו לקחת מחשב מהמלאי? נעניתי בשלילה וכמובן, ביקשתי שיפנה אותי להנהלה ואז הוא אמר לי שאין טעם... הציעו לך כבר 50 ש"ח אמרתי לו ובכל זאת, תפנה אותי להנהלה. ושוב נעניתי, אתה יכול רק לשלוח אליהם מייל... אמרתי לו מעולה, אני בנהיגה - שלח לי את כתובת המייל, ואז שוב נעניתי בשלילה, אמר לי שהוא לא יכול ושאכתוב בנהיגה. אמרתי לו שזה לא יקרה, שישלח לי בהודעה את הכתובת מייל... ושוב נעניתי בשלילה, ואז הוא אמר לי, מה הבעיה יש לך את הכתובת הישירה אליהם באתר. אמרתי לו, אם יש באתר אז בראש שקט מחר בעבודה אפנה אליהם. ואז חשבתי למה להיכנס לזה, מחר (ג') גם ככה צריך להגיע המחשב עזוב שטויות לעובד יהיה פתרון וזהו... והפלא ופלא... גם אתמול (ג') לאחר שנאמר לי שהמשלוח יגיע, הוא לא הגיע... היום בבוקר חיפשתי באתר של KSP את המייל של ההנהלה ונתקלתי בהפניות חוזרות בתוך האתר בין סניפים / שירות לקוחות לכל מוצר אפשרי שהם מוכרים, אפילו הנציג האינטרנטי נותן אפשרות לבדוק איפה שום דבר וכלום, אבל הנהלה או כתובת אליהם אין באמת. לאחר בדיקה שוב עם חברת השליחויות שאמרו שאין להם מושג אם זה יגיע היום (ד') או לא, ורק לקראת 12 יוכלו לבדוק... אני יכול לסכם כך: שילוב של שירות לקוחות גרוע, חוסר לקיחת אחריות ורצון אמיתי לתת פתרון מ-KSP ומחברת השליחויות שעובדים איתה, זה מינוס כפול מינוס שבניגוד למתמטיקה, פה לא נוצר פלוס... כל הנאמר ונכתב פה, מגובה בהזמנה, חשבונית, קבלה ושיחות מוקלטות, ולצערי מכיוון שלא מצאתי שותף לפתירת התקלה ראיתי נכון להזהיר את הציבור. מחילה על החפירה אבל אם אחד ימצא בה תועלת אולי היה שווה. אבי.
  10. 3 points
    כמו שקיריל כתב - אנשים עובדים בTMS. לטעות זו תכונה אנושית, אם ניקח את זה בהנחה אז המסקנה שלך לא נכונה*. * - אם אלה טעויות אנוש שקורות בתדירות גבוהה משמעותית ממקומות אחרים אז הצדק איתך. עכשיו כשאנחנו מניחים שכל חנות תעשה טעות מתישהו, טעות היא לא קריטריון לפסילה של חנות. הצעה לקריטריון פסילה? איך מטפלים בטעות. בתור אחד כמוך שקונה מחשבים וחומרה לא רק לעצמו אלה גם למכרים וקרובי משפחה אני יכול להגיד שההתנהלות שלי מול TMS הייתה מצויינת. גם בתהליך הקנייה וגם במתן השירות לאחר מכן. ממה שאני קורא בפורום אני לא לבד. מה האלטרנטיבה הטובה יותר שיש לך כרגע? קשה לי לחשוב על רשת\חנות בארץ שאני יכול להצהיר "הו, הם טובים יותר מTMS", ואם אתה מתכוון להזמין מחו"ל אתה תתעסק בכל הקשור למשלוח (ובהצלחה לך עם שירות הדואר בישראל). הכל בפרופורציה
  11. 3 points
    בשורה התחתונה מעבר לענייני עיכוב במשלוח, התקלה המהותית היתה שהתקינו לך קירור שונה, את המקורי שמגיע עם המעבד במקום אחד אחר שהזמנת. במפרט שהזמנת, המעבד היה בגירסת Box (שמגיע עם מאוורר מקורי)? אני מניח שכן כי הצצתי באתר וזאת הגירסה היחידה של ה-2600 שהם מציעים.. זה יכול להסביר את הבילבול של המרכיב, במיוחד לאור העובדה שהקירור המקורי של AMD הוא מעולה ובכנות אני לא רואה שום סיבה להחליף אותו. אגב לגבי האוברקלוק, במאמר מוסגר זה לטעמי מיותר לחלוטין. הסיבה היחידה לעשות אוברקלוק בשנת 2019 היא "בשביל הספורט", לא רלוונטי לקהל היעד שאתה מדבר עליו של "מכרים, חברים, משפחה". בכל אופן, גם אני לא ממש הבנתי את הסוף של הסיפור. תקלות קורות, במיוחד בסיטואציות מבלבלות (כפי שציינתי בשורה השניה של התגובה), ואם הם מתקנים את התקלה (כלומר מחליפים לך את המאוורר שהזמנת) אז אני לא מבין כלכך על מה התלונה. קצת הפריע לי גם הניסיון לסחיטה באיומים שכתבת שניסית לעשות עליהם ("תפצו אותי במאוורר יקר יותר על חשבונכם או שאני אמליץ לא לקנות אצלכם יותר", ניסוח כמו שאני הבנתי את הדברים שכתבת).
  12. 3 points
    המסך הגיע אתמול והנה ההתרשמות מהיום הראשון. החבילה אינה כבדה במיוחד (כ 25 ק"ג) אך הגודל שלה מקשה על הטיפול בה. המסך נשלף מתוך הקופסה ללא בעיות מיוחדות, הציורים מסייעים בפתיחה כך שלא מסתבכים. תהליך ההרכבה מעט יותר בעייתי, לא ניתן לחבר את הבסיס (מחבר ה VESA 100*100) כשהמסך מונח בתוך מארז הספוג אחרי הפירוק. אחרי נסיון כושל הבנתי מה צריך לעשות, לשלוף את המסך למעלה, לסובב ב 180 מעלות ולהחזיר לספוג כך שאיזור הגב מתפנה. בשום מקום לא ראיתי הסבר לזה, לדל הפתרונים... המסך מגיע עם סט כבלים התואם לכניסות הקיימות אך משום מה, ללא CD התקנה. באתר שלהם ישנם קבצי ההתקנה ל WIN 7 64 וההתקנה של הדרייור וה Display Manager מתבצעת ללא בעיות מיוחדות. במסך מותקנים כפתורי לחיצה להגדרות (סוף סוף, שיפור אדיר אחרי שני מוניטורי הדל הקודמים שלי עם כפתורי מגע דפוקים) כפתור ההפעלה שקוע ועוד ארבעה כפתורים, קטנים אך בולטים, לבחירה. ניתן להגדיר כפתור מסוים לביצוע פעולה (ללא צורך לרוץ על כל התפריט כדי להגיע אילו), הגדרתי כפתור שישמש לבחירת כניסת הווידאו אבל זה לא ממש הצליח לי, אני צריך לקרוא את המדריך מן הסתם... ניסיתי שוב והכל עובד, מסתבר שיש ללחוץ לחיצה ארוכה. מבחינת תיכנון לשימוש דל פישלו פה בענק. אין מכסה לכיסוי הכבלים מאחורה, קצת מוזר כי בכל המוניטורים הקודמים שלי הוא הופיע וחשבתי כי חתיכת הפלאסטיק הזולה הזו היא הסטנדרט בכל מוניטור. כרגיל, הדפוקים מדל החליטו לעטר את המסך עם הלוגו שלהם בכאילו מתכת מנצנצת. וכרגיל, ההשתקפות בלוגו מטרידה (וכפי שעשיתי בשני המוניטורים הקודמים שלי, אני עומד להעיף אותו בהקדם). שינוי גובה/זווית המוניטור בלתי אפשרי, למעט Tilt של +10 מעלות עד -5 מעלות לא ניתן לשנות כלום, אבל ממש כלום. רגל המוניטור היא בגובה 9 ס"מ שהייתי מאוד מאוד שמח להיפטר מהם כדי שאוכל להציב את המוניטור מולי ולא להרים מבט. עושה רושם שאצטרך להזמין "זרוע 3 מפרקים הידראולית גז כיוון גובה צידוד הטייה חיבור לקיר למסכים עד 50 תקן NB North Bayou F450 Gas-Strut TV Mount VESA" בעלות של 350 ש"ח ובנוסף לרתך פרופיל לגב העגלה כדי להשתמש בו כמו שצריך. הצבת ההגדרות במסך דפוקה לחלוטין, גם ידנית באמצעות הכפתורים וגם בשימוש עם ה Dell Display Manager Application. כאשר ה Display Manager מוגדר כאוטומטי הוא משנה פרופיל (בהירות וניגודיות בלבד) בהתאם לאפליקציה הפעילה. בעייה ראשונה בשימוש בו הוא שישנם 5 פרופילים בלבד ולמעט פרופיל ה custom לא ניתן לשנות אף אחד מהפרופילים או להוסיף פרופילים חדשים. בעיה נוספת היא שחוץ מבהירות וניגודיות לא מוגדר דבר בפרופיל custom, אפילו לא טמפרטורה. ב readme מוסבר שישנה שפת סקריפטים המאפשרת (כנראה) הצבה של פרמטרים אבל עוד לא התעמקתי בזה. עד כמה שאני זוכר בדל הקודם שלי היה ניתן לשלוט טוב יותר בתצוגה (אבל שם הייתה בעייה קטנה שעידכון ה Display Manager גרם לכך שהמסך נדלק מעצמו באמצע הלילה....) לוקח זמן להתרגל למסך כזה גדול אחרי המוניטור 27" הקודם שלי (u2715h), הצבתי את המסך במרחק של 70-80 ס"מ ומרבה הפלא זה דיי נוח. שיניתי את גודל הטקסט ל 200% (בהגדרות הווינדוס) וקל לי מאוד לקרוא, הטקסט צפוף אך עם פונטים גדולים מספיק כך שלא צריך להתאמץ. צריך להזיז את הראש קצת בזמן השימוש אך לא במידה שממש מפריעה, כרגע מה שמפריע לי הוא גובה המסך שגורם לכך שאני צריך להסתכל כלפי מעלה ומותח את הצוואר. אם הוא היה נמוך ב 15 ס"מ או ניתן לכיוון אז הייתי יכול להגדיר את חוויית הצפייה כמצויינת, כרגע היא לא יותר מבסדר. החיבוריות ווידאו דיי סטאנדרטית לתקופתנו, שני חיבוריHDMI (מספיק טובים לרזולוצית 2560*1440 למחשבים ניידים) וחיבורי DisplayPort 1.2 ו MiniDisplayPort לתמיכה ב 4K UHD (2160*3840 ב 60 הרץ). החיבור בו אני משתמש הוא ה DisplayPort, כרטיס המסך שלי הוא Sapphire PULSE RX 570 ITX MINI שיכול להציג ב4K UHD כך שאני יכול להשתמש ביכולות המקסימאליות שלו. בדקתי כמה סרטים ב 4K UHD ואני חייב להודות שיצאתי דיי מבולבל. סרט 4K UHD ברזולוציית *16003840 [HEVC 10 ביט HDR10] ראיתי טוב במוניטור הקודם שלי ברזולוציית 1440*2560. במוניטור החדש, בגלל הגודל (עם 43" במרחק של 70 ס"מ מזיזים את הראש כמו בקולנוע...) והרזולוצייה הסרט נראה ממש מגורען... סרטים אחר באותו פורמט אך ברזולוציה גבוהה יותר (2160*3840) נראים טוב יותר אך עדיין התמונה אינה חלקה לגמרי וישנם שרידי גרעיניות, אולי הסרט לא מקודד מספיק טוב? לא נתקלתי בבעיות של מריחה בתנועה מהירה או בבעיות אחרות. אחרי יום של הסתגלות אני יכול להגיד כי הכל בסדר בגדול. עושה רושם שזו קנייה טובה מאוד, אין מתחרה ליחס גודל/רזולוצייה מול מחיר. אם הדפוקים בדל לא היו מפשלים אז הייתי יכול לאמר כי זו קנייה מצויינת.
  13. 3 points
    שלום לכולם! הקישור הבא הוא אל אחד המאמרים מהבלוג החדש שאני מתחיל לכתוב כתחביב ועוסק בשאלה: מה צריך לשים לב אליו כשאני מנקה את המחשב הנייח? שם אני מדבר על הסיכונים בניקוי המחשב, ואיך להמנע ממנו. בנוסף אני מראה לכם איך להחליף משחה טרמית מהמעבד במידה וחשקה נפשכם בחידוש המחשב לרמה הקטנה ביותר. למה כדאי להשתמש דווקא בפחית לחץ אוויר, ולא במדחס אוויר מכל סוג אחר? מה הבעיה עם שואב אבק? ולמה כדאי ללבוש כפפות לייטקס? מעוניינים לגלות? לחצו כאן להכנס למאמר שלי אשמח לשמוע מכם בכל נושא, אופן הכתיבה, התוכן עצמו, אורך וכל מה שבא ליד.
  14. 3 points
    הזוי שאתם מתלהבים ממוצר שהיה מוצר נישה כבר שהושק עקב מחירים ומבעיות מלאי, ומעל להכל החברה כשלה בלהוציא מנהלי התקנים ראויים. מה שעצוב שאנשים רואים את זה כהישג שלקח להם שנתיים להדביק את הפער, בזמן ש nvidia כבר עברה למחוזות אחרים מבחינת ביצועים.
  15. 3 points
    מקבל, עידכנתי בהתאם. ובהחלט מסכים שעדיף לרכז הכל במקום אחד במקום לפתוח ת'רד על כל פיפס שיוצא, הרבה יותר נוח לעקוב ולנהל דיון.
  16. 3 points
    אז מצד אחד אתה אומר - שהגיוני להצביע למפלגות גדולות (אפילו הליכוד), כדי שיהיו להן 40-50 מנדטים וקשה יהיה לסחוט אותן. מצד שני אתה אומר שאם אנשים היו חושבים, הם לא היו מצביעים לליכוד. אז למי? לכחול לבן? מי שהצביע ליכוד בבחירות האלה עשה את זה כי הוא במודע לא רצה את כחול לבן. אז למי היה מצביע אם לא לליכוד? עוד פעם למפלגה קטנה? אז מה הרווחנו? רוב האנשים שהצביעו ליכוד אולי באמת היו מעדיפים ממשלה עם פחות כוח לחרדים, אבל הם עדיין מעדיפים ממשלה כזו מאשר ממשלה בראשות בני גנץ, שגם מה בכל מקרה היו יושבים החרדים, יחד עם העבודה ומרצ.
  17. 3 points
    חבל שלא עטפו אותה בפצפצים.
  18. 3 points
    תפסיקו להיות בעד מה שטוב ונגד מה שרע ותצביעו ליחידים שאשכרה עשויים לשפר את איכות החיים שלכם פה...
  19. 2 points
  20. 2 points
    כפי שהכותבים בפרוום הזה בטח מכירים, אנחנו, אלה שמתעניינים בחומרה, לא רק בונים מפרטים לעצמנו, אלא למכרים, חברים, משפחה ועוד. בKSP כבר מזמן אני לא קונה, ובפלונטר אני לא קונה בשום אופן עקב מה שפירסמתי כאן- בשנים האחרונות כמעט כל החומרה שקניתי הייתה מTMS, וכל אדם ששאל שלחתי אליהם (מלבד אולי דברים קטנים כמו כונני USB) למרות שרוב הסביבה שלי גרה בדרום. הפעם שלחתי את חברה שלי לקנות מחשב ב3500 שקל בTMS, והינה הסיפור- הזמנו מחשב והתקשרו לוודא הזמנה ולספר על שתי בעיות, ומכיוון שחשוב לי להשאר אובייקטיבי אציין את החלק החיובי: הסבירו שהקירור למעבד שבחרתי גדול מדי למארז, ושמהניסיון שלהם הזכרונות שבחרתי גורמים לBSOD עם מעבדי רייזן, אז החלפנו את שניהם. עד כה המחמאות. התקשרו לסגור תשלום לגבי הקירור שהחלפנו (כל השאר כבר שולם) ביום שישי שעבר והאשראי לא היה בקרבת מקום אז קבענו לסגור את התשלום ביום ראשון. הם לא חזרו עד הצהריים אז ביום ראשון התקשרנו וסגרנו שאת התשלום לקירור נמסור לשליח, נאמר שאין בעיה ושהמחשב יצא ביום שני או שלישי. יום שלישי אחה"צ עדיין לא התקבל המחשב אז התקשרנו לשאול מה איתו ונציג המכירות שזיהה אותנו אמר שחברה שלי לא הייתה זמינה שלושה ימים בגלל המצב הבטחוני(????) ושמי שדיבר איתה כתב שהיא לא יכולה לדבר בגלל המצב הבטחוני. עכשיו עם כל הכבוד לרקטות האחדות שנורו על באר שבע ביום ראשון, לצערנו כבר עברנו גרוע מזה ולא זה מה שימנע ממני לקבל משלוח של מחשב. אף אחד מאיתנו לא קיבל אף שיחה מהם, ובטח שלא אמרנו שטות כזאת על המצב הבטחוני. הם גם הוסיפו שלא יכלו להוציא את המחשב כי לא סגרנו את התשלום באשראי לקירור, למרות שאני מזכיר שכבר הוסכם שנשלם לשליח. הם אמרו שהמחשב יוכל להגיע רק ביום ראשון בגלל חגים, ובסוף הצליחו לשלוח אותו ברביעי. לאחר שהמחשב הגיע (מורכב היטב יש לציין), הוא הגיע בלי הקירור שקנינו, אלא עם הקירור המקורי של הרייזן 2600 כבר מורכב עליו. זה כבר עצבן אותי כי לא רק שזו פאשלה שניה, אלא גם שאם אני לא הייתי מעורב בסיפור, חברה שלי לעולם לא הייתה מגלה שהיא לא קיבלה את הקירור שהיא שלמה עליו בכלל, ובפועל היו נגנבים ממנה 130 שקל (מזכיר דרך פעולה של רשת מסוימת). התקשרתי היום ולבסוף חזר אלי אחד העובדים במעבדה שלהם שמתעסק גם עם המשלוחים, הצטער והסביר קודם כל שהקירור שהזמנתי (ANTEC C400 GLACIAL) לא מספיק טוב למעבד (רייזן 2600, אני מזכיר) ושהקירור שקבלתי עם המעבד יותר טוב ועושה אחלה עבודה (שוב, רייזן 2600 לא X). אני מקווה שברור לכולם שזו חרטא, אבל זרמתי ואמרתי שהקירור של ה2600 לא מספיק לי כי אני מתכוון לעשות OC (המעבד נמצא על 40-50 מעלות במנוחה) והוא הסביר שלרייזן 2600 אי אפשר לעשות OC, אלא רק לX. לא יודע אם זה סתם נבע מחוסר ידע או מרצון לחסוך את המשלוח הנוסף אלי, אבל שיהיה. מבחינתי כל זה לא מאפשר לי להמליץ יותר על TMS לאף אחד, בטח שלא אנשים שאני לא גר איתם/לידם ואין לי דרך לוודא פיזית שקבלו מה שהזמינו. הסברתי לו את זה והצעתי שיציעו שדרוג לקירור טוב יותר ב40-30~ שקל על חשבונם ולו כדי שלפחות למראית עין זה יראה שהם עשו מאמץ לפצות על כל הדברים שציינתי ושאוכל להמשיך להמליץ עליהם, הוא ענה שאין אפשרות ושכבר קרה לו שהם הוציאו משלוח של מחשב עם סטיק אחד של RAM במקום שניים ללקוח ששם לב רק אחרי שלושה חודשים, וציין את זה שאחרי שלושת החודשים כשהלקוח התקשר הם לא ברחו מאחריות ושלחו לו את הסטיק החסר (כל הכבוד!). הוא הסביר שזה בסדר ואנשים עושים טעויות. לסיכום, אני מתכנן לקנות שני מחשבים בקרוב ולא רואה איך אני קונה בארץ. עם אייבורי הניסיון שלי טוב בסך הכל, אבל הם יקרים מדי. האם האפשרות היחידה שנותרה לי היא לקנות בחו"ל? מיותר לציין שבמקומות כמו אמזון במקרים כאלה גם זיכו אותי על המוצר וגם שלחו חדש.
  21. 2 points
    אז מי עובר לקוריאה/יפן/ליטא? כי בינתיים לא נראה בעתיד הקרוב וגם לא הרחוק והסיבים היחידים שבאופק הם סיבים תזונתיים...
  22. 2 points
    חשוב לדעת מה קונים... התשובה היא שכן, אפשר להוציא דרך הממשק הזה לא רק ממשקיות רגילה של USB סטנדרטי, אלא גם תצוגה דרך מתאם ל-DisplayPort למסכי 4K וכו'
  23. 2 points
    אתה לא לוקח בחשבון חפיפה. בחלק לא קטן מהבתים פרוסות 2 תשתיות ויותר (פרטנר+אנלימיטד \ סלקום+פרטנר וכו'..). 400 אלף בתים יחודיים נשמע סביר בהחלט, מה שמוריד עוד יותר את האחוזים. לגבי המחיר - זה הושק לפני מספר ימים, אין אפילו שוק סיטונאי ובאנדלים. חכו חודש, המחירים יהיו שפויים יותר. עד אז - תצטרפו באתר האינטרנט. זה 89 ש"ח ל-3 החודשים הראשונים (תשתית) ו-10 ש"ח ל-3 החודשים הראשונים (ספק, HOTNET). עד שיעבור הזמן, החבילות יהיו שפויות
  24. 2 points
    או שיעבור לחו"ל פשוט. למה להסתבך?
  25. 2 points
    תגדיר "יותר ביצועים" בבקשה. אני מוכן להתערב איתך על כל סכום כסף שאתה רוצה, שאם אני מביא לך שני מחשבים זהים עם רייזן 2600, אחד רגיל ואחד שעבר אוברקלוק, אתה לא תוכל להבדיל ביניהם. בתקנון של ההתערבות יהיה רק סעיף פשוט - הבדיקה לא יכולה לכלול מבחנים סטטיים. רק שימוש אמיתי במחשב. שוב, איך אתה מגדיר "ביצועים גרועים יחסית"? זה שיש מאווררים (שעולים הרבה יותר כסף מה-0 ש"ח שעולה המאוורר שמגיע בחינם עם המעבד) ששומרים על טמפרטורה נמוכה יותר? ולמה אתה חושב שזה רלוונטי למשהו? המעבד מתוכנן לעבוד בטמפרטורות מסויימות, זה שתשלם יותר על גירור גדול יותר שיגרום לו לעבוד בטמפרטורות נמוכות יותר - לא יתן לך כלום... אם שום בעיה עם זה שתעבור לאיזה עסק שבא לך (רק שים לב שמתחילות להיגמר לך כל החנויות בארץ, ואחרי פאשלה אחת של אמזון כבר לא ישאר לך איפה לקנות מחשבים בכל רחבי העולם......), אבל להגיד לחנות "או שתביאו לי בחינם משהו שבכלל לא מגיע לי או שאני אמליץ לאנשים לא לקנות מכם" זאת לדעתי הלא מקצועית סוג של סחיטה באיומים. אבל אני לא עו"ד ולא שופט...
  26. 2 points
    ערב טוב לכולם:) ושבוע נפלא. * פותח התר'ד, מצטער שנפגעת מהתנהלות של החנות , כמובן שלא היית שום כוונה לגרום לך לאי נעמיות אין באפשרותי לבדוק מהבית מתי כן הניסו ומי ניסה לטפוס אותכם ובאיזה יום. לעניין הקירור, קירור שבחרת (אחרי החלפה) אנו לא שולחים אותו מורכב על מעבדי AMD בכלל החיבור שלו למעבד\לוח. הוא פשוט לא שורד המשלוח לרב ויכול לתנתק ולגרום נזק לרכיבים פנימים של המחשב. אם גולשי הפורום רוצים לשמוע הסבר מפורט בבקשה - מי שמוציא את המשלוחים הוא מחסנאי, תפקידו לבדוק שהוא מוצאי למשלוח את כל ההזמנה + ציוד הקפי אם קיים.סוכם איתכם שקירור שבחרת ישלח בנפרד מהמחשב ולא מורכב ( לפחות ממה שאני מבין נכון לעכשיו). מחסנאי לא ראה ציוד הקפי בחשבונית שלכם ולקירור שהופיע בחשבונית הוא לא התייחס כלחלק שצריך לשלוח בנפרד ( טעות שלנו). אין לנו שום רצון\נסיון לא לספק מוצרים שעליהם התקבל תשלום, תאמין לי גם אם אחרי חודש או כמו שדביר סיפר לך על זיכרונות אחרי שלושה חודשים היית מתקשר היינו שולחים\מזכרים אותך על קירור. כן יש אחוז מאד קטן של טעיות , הרי אנשים עובדים ב TMS:). יכול לספר לכם שהיו טעויות גם הפוכות, לקוחות קיבלו מוצר יקר יותר ממה שהוזמן, וחלק גדול מהם הודיע לחנות על הטעות ( כן אני נמצא ה TMS כבר 10 שנים ואנו מוציאים לא הזמנה אחד ביום) אם היינו מספקים לך מחשב שאינו ראוי לשימוש, בחור שדיבר איתך בטלפון היה מציע לך לקרור וטוב יותר ללא תוספת תשלום.
  27. 2 points
    יש ברשותי את המסך המדובר, מסך מצויין, לגמרי עושה את העבודה גם למשחקים וגם לשימוש רגיל. לגבי ההגדרות בהירות, בהחלט אפשר לשמור את הבהירות דרך הגדרת הפרופיל (בהגדרות יש אפשרות לפרופילים כמו TEXT WEB וכו') תחת הפרופיל של TEXT או WEB אפשר להגדיר בהירות וההגדרות ישמרו גם אחרי כיבוי והדלקה. ד"א גם לי היה מסך 23 אינ' של דל לפני כן ברזולוצית 1080, כשעברתי למסך הזה חשבתי שאצטרך להתפשר על הרזולציה ו/או לקנות כרטיס חדש, אך אני מריץ כמעט כל משחק על הגדרות גבוהות ב1440P (הכרטיס שלי GTX 1070 שדי משתווה ל1660TI). כך שמבחינת משחקים לא הייתי דואג יותר מידי. מבחינת האייקונים, הם בגודל סביר וקריא, במיוחד אם אתה יושב קרוב למסך (ניתן להגדיר בוינדוס איקונים גדולים יותר וכך לפתור את הבעיה) בהצלחה ותהנה!
  28. 2 points
    אני לחלוטין מסכים עם פותח הדיון. על הדרך אפשר להכפיל את כמות הליבות במעבדים הבאים של אינטל, להקפיא את הקוטבים בשביל לאזן את ההתחממות הגלובלית, ולצלם עונה חדשה לקרובים-קרובים
  29. 2 points
    לי דווקא יש הסבר פשוט מאוד. מצאת שתי חנויות שידועות בכך שאף פעם לא מעדכנות את המחירון ולא מורידות מהאתר מוצרים ישנים שכבר לא זמינים. מה שאתה רואה הוא את המחיר שהמחשב הזה עלה, חדש, לפני איזה 7 שנים כשאפשר היה לקנות אותו.
  30. 2 points
  31. 2 points
    אני מניח שהטכנאי בדק את הזיכרונות RAM שלך. אם הזכרונות תקינים כנראה לוח. לא ממליץ להתעסק עם החלפת לוח. הייתי ממליץ לך על מחשב חדש.
  32. 2 points
    מה בכלל הדילמה ? יש לך נייד שעומד במטלות ( גיימינג ), והכל סבבה, חוץ מהמשקל מן הסתם. אתה פשוט צריך נייד נוסף ללימודים, שיהיה קל ומעין לוח כתיבה כזה. תמצא משהו מינימלי, ונגמר הסיפור.
  33. 2 points
    שים לב גם לזה:) זה עוד לא כל הרשימה:) https://www.tms.co.il/index.php?route=product/super_special
  34. 2 points
    אכן , והנה עוד סקירה טובה של סטיב שמראה את זה
  35. 2 points
    אחריות על מה? שאתה מביא קישור לחשד לטעיות/זיופים עם רוב הצבעה עצום לליכוד ולישראל ביתנו? כשאתה מתעלם מקישור כנראה של טעות הקלדה של קולות שנלקחו מכחול לבן, שד"א אם תקרא את המצע שלהם הם יותר ימין מהליכוד, אוי סליחה, ביבי אמר שהם שמאל. בינתיים היחידים שפחדו לצאת למלחה זה הליכוד. במידה ורצו לזייף לא היו מפרסמים תוצאות ביניים ותוצאות סופיות בכזה פירוט, למה? כדי שחבר שלך לא יוכל לבצע ניתוח סטטיסטי, עובדה שפירסמו לכן זה אומר שהם לא פחדו מזה. איפה שאני גר ליכודניק שמשהו היה אחריו סימן המון פתקים של כחול לבן מאחורה כדי שיפסלו אותם, כולם יודעים מזה, כמעט אף אחד אפילו לא שאל מזה, למה? כי זה לא מעניין את הביצה כמו שזה מעניין ליכודניק בכיין מצוי.
  36. 2 points
    מי בוכה? היחידים שבוכים גם כשהם מנצחים זה הימין, שלא מפסיקים להתבכיין כי ככה הם רגילים. אכלו לי, שתו לי, אני רוצה לאמא!!!!! אתם רוב הזמן בשלטון מ77, קחו קצת אחריות על מה שאתם עושים. כל דבר מה שיש לכם להגיד, זה השמאל יצר/אשם. היו כנראה טעויות גם במקומות אחרים, אתה החלטת זיופים: למשל: https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5492550,00.html ומי שידוע בתור זייפן ראשי זה חרדים.
  37. 2 points
    אז יש מידע על הקונסולה הבאה של סוני, יש אישור שהוא מבוסס על מעבד רייזן הדור הבא עם 8 ליבות וכרטיס גרפי מבוסס NAVI עם תמיכה בRAY TRACING ומודגש"with less of a hit on performance" ותמיכה ב8K! https://www.cnet.com/news/next-gen-playstation-hardware-details-revealed/ לא מאמין שאנשים חשבו שלAMD לא יהיה תשובה לRTX :-).
  38. 2 points
    אני מקווה שכתבת את זה בצחוק. אבל בגלל הסיכוי הקטן שלא וגם בגלל שאחרים יכולים לקרוא את זה אז הנה התשובות: לחלל לא שולחים רק דלק אלא גם חמצן מנועי דלק מוצק הם חזקים מאוד אבל לא ניתנים לכיבוי לאחר הדלקתם ולכן משמשים בדר כלל רק להוצאת הטיל מהאטמוספירה למסלול מעל כדור הארץ: https://he.wikipedia.org/wiki/מנוע_דלק_מוצק מנועי דלק נוזלי הרבה יותר קלים לשליטה אבל יש להם חסרונות אחרים: https://he.wikipedia.org/wiki/מנוע_דלק_נוזלי יש עוד הרבה מידע ופרמטרים שהשמטתי פה אבל המחמצן תמיד מגיע עם הדלק. אחרת אין בעירה. הסיפור של NASA הוא אחר לגמרי. הרוסים באמת השתמשו בעפרונות. גם האמריקאים. זה יצר בעיות בחלל. שימוש בעפרונות גורם לאבק (הגרפיט העיפרון) פשוט לרחף באוויר מה שמפריע לנשימה וגם פוגע במערכות סינון האוויר. באמריקה, בלי קשר ל NASA היתה חברה שהשקיעה מיליון דולר בפיתוח עט שכותב בכל מצב, באוויר, מתחת למים והם גילו שגם בתנאים של חוסר כוח משיכה. הם פנו ל NASA והציעו להם להשתמש בעטים שלהם. מה שהיה מצב של WIN-WIN לשני הצדדים. להם יש עטים ולהם יש פרסום שכסף לא יכול לקנות.
  39. 2 points
    אני לא אומר לך לא לרכוש מחשב משומש, אבל המחירים שנדרשים ממך נראים לי מוגזמים . אני גם מבין שקשה קצת להעריך שווי של ציוד משומש , אבל מאחר ומחשבים משתפרים עם הזמן אז דעיכת המחיר צריכה להיות בהתאם למחשב חדש שווה כח . ואם מחשב חדש כזה עולה 3300 ש"ח , והמחשב המדובר הוא בן 4 שנים אז אפשר בשקט להוריד 15-20% לכל שנה . נניח משהו כמו 3300x0.85x0.85x.0.8x0.85 , על כל שנה שעברה , כאשר על השנה שבה פגה האחריות הורדנו יותר . וירדנו ל 1650 ש"ח . אני לא מתכוון להספיד את המחשב הזה אבל צריך להשוות אותו למחשב חדש שווה כח ולא למחשב חדש עם i7-9700 או אפילו i5-8400 שמהווה קפיצת מדרגה ראשונה של אינטל ל 6 ליבות . אחרי זה צריך לגלם את הבלאי והגיל ואת הסיכוי ההולך וגדל מיום ליום לכשל של אחד הרכיבים. הרי אני מניח שאם התקציב שלך לחוץ , אתה תכעס\תתבאס\תיפגע אם יהיה כשל מהותי באחד הרכיבים בטווח זמן קצר יחסית. כרטיס מסך 980-4 ג"ב שווה ערך בביצועיו ל 1060 -3ג"ב ושניהם ייעקפו ככל הנראה עוד כשבועיים ע"י 1650 4 ג"ב . כרגע יש מבצע בTMS ועם מחשב חדש אתה מקבל 1660ti ב 1050 ש"ח ! זה כרטיס שווה ערך ל 1070 . https://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_1060_Gaming_X_3_GB/26.html ( הביצועים של ה 1060 שהיה אז טרי השתפרו מעט מאז בזכות דרייברים ואלו של ה 980 כבר הגיעו למקסימום בזמן המבחן הנ"ל ) i7-4770 שווה ערך בביצועיו בערך ל i3-8100 ברוב המשחקים למעט הכבדים יותר שנהנים מ HT, באלו אתה גם תוגבל על ידי כרטיס המסך. הריזן 5-2600 עוקף את ה i7-4770 בערך בכל משחק . לו היה מדובר במעבד K אז היית לפחות יכול להמהיר אותו קצת . יש כאן מבחן שבודק קצת מעבדים ישנים , אין 4770 אבל ה 4770 חלש מה 4790 ב13% בערך . https://www.gamersnexus.net/hwreviews/3412-intel-i7-2600k-revisit-2018-benchmarks-vs-9900k-ryzen-more אם כרטיס המסך ימות עוד חצי שנה או שנה , אז כרטיס חדש בעל ביצועים דומים יעלה 800-900 ₪. אם הלוח ימות אז המבחר של הלוחות לדור 4 הינו נמוך , אתה תיאלץ לקחת לוח פשוט יותר ולהפרד מ 250-300 ₪ לפני עבודה אם אתה צריך שטכנאי יבצע עבורך את העבודה. ב 3,100 ש"ח אתה מקבל מחשב חדש עם 3 שנות אחריות עם 1660 או אפילו 1660ti . לא נראה לי מתקבל על הדעת לשלם 80% ממחיר של 'חדש עם אחריות 3 שנים' עבור מוצר בן 4-5 ללא כל אחריות. מה התקציב שלך ? יש בטרייד זון מחשב נוסף: https://hwzone.co.il/advert/מחשב-נייח-i5-4690/ אני מודע לכך שהוא יותר חלש אבל דרישת המחיר הבסיסית שלו הינה ריאלית יחסית יצא לי חפירה....
  40. 2 points
    אגב, כולנו צעירים כאן אבל היתה תקופה שפלוס מינוס זה היה המצב - המדינה היתה שייכת (פשוטו כמשמעו) למפא"י ההיסטורית . אני ממש לא רוצה לחזור לימים ההם.
  41. 2 points
    אתה נשמע כמו בחור צעיר שלא ראה יותר מידי מערכות בחירות... בתאוריה אפשר לומר שהיה עדיף שהמפלגות הגדולות היו גדולות יותר, אבל מאיפה המנדטים יבואו? מהחרדים? מהערבים? למפלגות אלה יש את המצביעים שלהם שכמעט בשום תסריט לא יזוזו למקום אחר. גם אם תאורטית כל המנדטים של הגושים היו מתנקזים אצל ביבי/גנץ, עדיין אף אחד מהם לא היה יכול להרכיב קואליציה בלי החרדים. לא ברור לי מה נטפלת לסמוטריץ'. כאילו סמוטריץ' לא היה ח"כ בקואליציה היוצאת? כאילו לא ברור לך שרוב מצביעי הליכוד מעדיפים קואליציה של נתניהו עם סמוטריץ' מאשר קואליציה בראשות בני גנץ? למעשה, לא הרוב, אלא כנראה 100% ממצביעי הליכוד מעדיפים זאת, אחרת היו מצביעים לגנץ! הדבר היחיד שיכול היה לשנות זאת היא ממשלת אחדות של הליכוד וכחול לבן. אבל לגנץ ולפיד יותר חשוב היה להיות ראשי ממשלה, מאשר לתמוך בממשלת נתניהו בתור המפלגה "החברתית" או "הממתנת". עם יד על הלב, אני יכול להבין אותם. הם בחיים לא היו מגיעים לכמות כזו של מנדטים בלי לרכז אצלם את רוב מחנה ה"רק לא ביבי". ואני יכול גם להבין שיש הרבה אנשים במדינה שבאמת ובתמים חושבים שביבי הוא ראש ממשלה רע, ורוצים להחליף אותו. עם זאת, החלק שחושב הפוך מכך עדיין גדול יותר, וזה כל הסיפור של הבחירות האלה.
  42. 2 points
    ההתרשמות שלך לא רלוונטית, אלא המציאות. (לצורך העניין, אני מכיר אנשים שלפי "ההתרשמות שלהם" זהות היתה אמורה לקבל 18 מנדטים) ובמציאות, מה לעשות, בהגדרה רוב העם מרוצה ממי שקיבל את רוב הקולות בבחירות.
  43. 2 points
    בגלל המרחק, היא קיבלה את תוצאות הבחירות באיחור, רגע לפני הנחיתה. ...וזה ריסק אותה.
  44. 2 points
    ננסה שוב, והפעם הבאה תהיה טובה יותר אנחנו מדינה מלאה במוחות מבריקים, ונצליח לעשות זאת.
  45. 2 points
    תחילה, במידה והמסך נשאר שחור בעליית הביוס - אין שום קשר למערכת ההפעלה או הדרייברים. במידה והמסך נשאר שחור רק בעליית הווינדוס - יש קשר למערכת ההפעלה או הדרייברים. במידה והמסך נשאר שחור גם בעליית הביוס תמשיכי לקרוא מטה לפעמים אין כלל בעיה מלבד חוסר תשומת לב, לפעמים אנשים שוכחים להעביר את הכבל מהכרטיס מסך המובנה לחיצוני. מה כן הייתי בודק, 1) חיבור כרטיס מסך חיצוני, לא לשכוח יציאות מתח מהספק כוח במידה וקיימות. 2) לפני הדלקת המחשב לחבר כבל וידאו לכרטיס מסך החיצוני 3) להדליק את המחשב: א) במידה ויש תמונה, כנראה ששכחת לחבר כבל ווידאו לכרטיס מסך החיצוני או שחיברת כבל ווידאו לכרטיס מסך החיצוני לאחר הדלקת המחשב וכתוצאה מכך הביוס העביר את התמונה לכרטיס מסך הפנימי (IGPU) ב) במידה ואין תמונה, תנסי לכבות את המחשב ולהעביר את כבל הווידאו לכרטיס מסך הפנימי, במידה ויש שם תמונה כנראה שיש בעיה בהגדרות הביוס. מעבר לכל מה שהצעתי כאן הייתי ממליץ לנסות יציאה אחרת בכרטיסי המסך החיצוניים והייתי ממליץ לבצע את הבדיקה עם 2 הכרטיסים.
  46. 2 points
    https://www.eurogamer.net/amp/digitalfoundry-2019-new-video-shows-the-rise-and-fall-of-amd-intel-and-nvidia-graphics-cards מדהים שהייתה תקופה ש AMD שלטה בטבחה ללא עוררי (עד הגעת ה 660 ואז ה 8800, ומאז די נעלמה:
  47. 2 points
    מה? לא הבנתי כלום חוץ מנכשל בלשון
  48. 2 points
    ספק group regulated נותן מקור מתח ל3 מסילות (מסילה זה מתח עבור ערך מסויים, נגיד מסילת 3.3V) מ2 מוקדים, מוקד אחד נותן מתח למסילת 3.3V ומוקד שני מתח ל5V +12V ביחד. בגלל ש12V וה5V מאותו מקור הם משפיעים אחד על השני, כשה12V+ למשל דורש הרבה זרם וה5V קצת, זה מקשה על המתחים של ה5V להיות יציבים, בדר"כ גם מגדיל את הריפל (קפיצות מתח קטנות). ניתן לעשות ספקים עם 3 מוקדי מתח, לא נפוץ או שעושים מוקד מתח אחד עבור מסילת ה12V שממנה מבצעים המרת DC-DC עבור המסילות הקטנות, ככה המתחים של המסילות כמעט לא מושפעים אחד מהשני. ספק group regulated לא מתנהג טוב בחלק ממצבי השינה שניתן לבטל. תראה אני עם ספק group regulated מ2011, אני לא בא ליצור FUD, נכון שמצבים של העמסה צולבת (מה שתיארתי) לא בהכרח קורים ואז אין לזה משמעות, אבל עבור מחשב חדש כשלך לא רואה סיבה לקחת ספק כזה. בנוסף הספקים היותר טובים של כל החברות הם עם DC-DC. לא שכל ספק עם DC-DC הוא ספק על, ניתן לייצר ספק כזה באיכות נמוכה, מאוורר גרוע בלי הגנות. בne650m לא מצויינות ההגנות שלו, רשום שיש בלי פרוט, אישית הייתי פוסל ספק רק על זה, סביר שחסרות לו כמה הגנות, שוב לא בשביל להחליף ספק כזה עבור מי שקנה, או שהוא סכנה וכו', אלה שמראש הייתי קונה משהוא אחר, ללא ספק זה לא ספק ג'נרי או משהו בסגנון.
  49. 2 points
    רק זהות! אולי נצליח לקנות חומרה במחירי חו"ל.
  50. 2 points
×
  • צור חדש...