Half Life: EP1 & Far Cry
Half Life 2: Episode 1
משחק זה הוא המשך לאחד המשחקים שהיוו נקודת מפנה בעולם המשחקים. כאמור, Half Life 2 הביא חידושים רבים, כגון ריאליזם פיזיקאלי וכמובן גרפיקה מרהיבה ביופייה. עם זאת, עברו כבר כמעט שנתיים מאז שיצא לעולם והרבה מים זרמו בנהר הגרפיקה והטכנולוגיה.
משחק זה איתו אנו בוחנים את ביצועי המערכת הינו לא רק המשך עלילתי למשחק הקודם אלא מכיל גם שדרוג היכולות הגראפיות של מנוע המשחק ושיפור ביצועים. הטכנולוגיה הגראפית החשובה ביותר במשחק היא כמובן ה-HDR שמוצאת את דרכה לאט לאט לכל משחק מודרני, ולמעשה משפרת את חווית המשחק על ידי תצוגה הרבה יותר ריאליסטית של אור וצבעים שונים.
המשחק עצמו מתחיל בנקודה בה נגמר Half Life 2, ומשם אנו עוברים הרפתקאות רבות יחד עם גורדון פרימן (אותו אתם משחקים) ואלכס, כאשר שניהם מנסים לברוח מ-City 17 זרועת ההרס.
מבחן ביצועים זה ממחיש עד כמה חלוקת עומס יעילה בין הליבות יכולה להשפיע על התוצאה, שכן פיצול המשחק לשתי ליבות נפרדות גורר ירידה של כ-5 פריימים לשנייה יחסית למעבד דו ליבתי בעל מהירות שעון זהה, דבר שלא יעלה על הדעת כאשר מדובר במעבד חזק פי שניים, לפחות על הנייר.
Far Cry
משחק זה, שהקדים בצאתו לשוק את היריבים הגדולים Half Life 2 ו-Doom 3, היווה אבן דרך בעולם המשחקים בכל הנוגע לגרפיקה ואינטליגנציה מלאכותית. מנוע פיזיקלי מצוין וגרפיקה מהרמה הגבוהה ביותר העניקו לו אינספור תארים, והשילוב המצוין בין צריכה במשאבי עיבוד מתמטי וגרפי הופך אותו לבנצ\'מרק המושלם.
מכיוון שזהו משחק ישן יחסית, אף יותר מ-Doom 3, סביר להניח שהתוצאות במבחן זה לא יהיו בשמיים וככל הנראה הוא אף לא יעשה שימוש בכל הליבות הזמינות של מעבדי ה-Quad. כפי שציפינו, התוצאות שקיבלנו נמוכות אף יותר מאלו של המעבדים הדו-ליבתיים וכנראה שמדובר, שוב, בבעיית תאימות כלשהי.