3DMark 2006 & F.E.A.R
3DMark 2006
תוכנת 3DMark 2006 היא מעין עדכון לגרסת 2005 כאשר שלוש מארבע הסצנות המצויות בגרסת 2006 הועתקו ישירות מגרסת 2005 תוך שיפור בגרפיקה והעלאת העומס על המעבד הגראפי. העלאת העומס הגראפי ב-2006 הוא אינו העדכון היחיד שאנו מוצאים בתוכנה, שכן כעת היא תומכת באופן מלא ב-Pixel Shaders 3 וב-HDR (להם מיועדים שני מבחנים מתוך הארבעה). מלבד הגרפיקה, בודקת 3DMark 2006 גם את ביצועי המעבד אך שלא כמו בגרסאות 2005 ו-2003, בהן ציון המעבד אינו נכלל בציון הסופי, הפעם מהווה ציון המעבד מרכיב חשוב בציון הסופי ולמעשה מקבל משקל גדול מאוד בו (ציון גבוה ניתן בעיקר למעבדים דו ליבתיים).
תוצאות המעבד בבדיקה זו הן מהגבוהות שראינו, שכן תוכנה זו עושה שימוש בכל ארבע הליבות כפי שתצלום מסך זה מראה:
תוצאת המעבד הגבוהה עוזרת למערכת שלנו לקבל ציון גבוה עוד יותר, למרות שהדגש של התוכנה הוא על ביצועי כרטיס המסך.
F.E.A.R Multiplayer Demo
המשחק F.E.A.R (או בשמו המלא First Encounter Assault Recon) כשמו כן הוא, מסתורי ומפחיד. מלבד העובדה הזו נבחר המשחק לאחד המשחקים הטובים ביותר של שנת 2005 וזאת לא רק בשל העלילה שלו. האפקטים הגראפיים שאנו רואים בשימוש במנוע המשחק של F.E.A.R אין כדוגמתם בעוד משחקים שיצאו עד היום וספק אם נראה אותם מיושמים בעוד משחקים בזמן הקרוב. כל אלו הופכים את המשחק למבחן מצוין עבור כרטיסים חזקים ביותר כאשר גם אלו נכנעים אל מול הדרישות הגראפיות העצומות של המשחק. המשחק כולל בתוכו מערכת בדיקה ייעודית כך שאנו נעזרנו בה תוך כדי הגדרת כל פרמטרי האיכות על המקסימום (כולל ה-Soft Shadows).
התוצאות במשחק זה הן מעט מאכזבות שכן היינו בטוחים שנקבל קצת יותר ביצועים עקב העובדה שמשחק זה אמור לתמוך בריבוי ליבות. רק לאחר שבדקנו את ניצול המעבד בפועל נוכחנו לגלות שהמציאות שונה:
כפי שניתן לראות, המשחק עושה שימוש רק בשתי ליבות מתוך הארבע, כך שהוא למעשה מותאם למעבדים הדו ליבתיים אבל לא מסוגל לנצל את מלוא היכולת של מעבדי ה-Quad. נמשיך ונבדוק האם מגמה זו ממשיכה במשחקים האחרים הקיימים בשוק.