Doom 3 & Quake 4
Doom 3
משחק זה, שיצא לפני כשנתיים, מהווה את אחד משני המשחקים החשובים ביותר שיצאו בשנים האחרונות. המשחק עושה שימוש באפקטים מתקדמים של הצללה ומהווה מדד מצוין לא רק לכרטיסי מסך אלא גם למערכות מחשב כוללות, כאשר הוא רגיש כמעט לכל שינוי שנעשה במערכת, החל מכרטיס מסך ועד לתזמוני הזכרון. משחק זה אומנם ישן מעט אך עדיין מאפשר לנו למדוד ביצועים שכן ישנם לא מעט משחקים המבוססים או יתבססו על מנוע המשחק שלו.
למרות שהמשחק ישן יחסית הוא דווקא נהנה מתוספת הליבות, אם כי מדובר בשיפור ביצועים של כ-6 פריימים לשנייה בלבד לעומת ה-X6800, הבדל שקשה להרגיש בו בעת משחק רציף.
Quake 4
המשחק Quake 4 עושה שימוש במנוע שפיתחה חברת id עבור המשחק Doom 3 שיצא לפני כשנתיים לשוק. המשחקיות של Quake 4 דומה מאוד למשחקיות של Doom 3 בשל העובדה ששניהם מבוססים על אותו מנוע גראפי. המנוע הגראפי של שניהם שם דגש מיוחד על עיבוד של אור וצל כאשר את רובם של שני המשחקים תבלו בתוך מסדרונות ומחילות חשוכות ובהם אויבים שכנראה לא מפחדים מהחושך. אך בדבר אחד שונה Quake 4 מ-Doom 3: בעוד ש-Doom מסתמך על אלמנט ההפתעה של האויבים והם מגיעים לעיתים רחוקות יחסית, ב-Quake 4 האויבים נפוצים הרבה יותר ונמצאים כמעט בכל חדר או מסדרון בו תעברו – מה שהופך את המשחק לקצבי הרבה יותר. מלבד המשחקיות השונה שופר גם המנוע הגראפי במעט ועכשיו הוא מאפשר איכות גבוהה יותר ואובייקטים מורכבים מעט יותר. את הבדיקות שלנו ביצענו בהגדרות ברמת ה-Ultra המתאימה לכרטיסי מסך עם 512MB של זכרון.
המשחק אמור לעשות שימוש ב-SMP, כלומר ריבוי מעבדים וליבות, כך שגם הפעם ציפינו לשיפור משמעותי אך נוכחנו לגלות שה-Quad שוב לא מצדיק את עצמו.
התוצאות שקיבלנו קרובות מאוד לתוצאות של המעבדים הדו ליבתיים, והתמונה הבאה מראה את הסיבה לכך:
במשך רוב הזמן המשחק עושה שימוש בשתי ליבות בלבד, כאשר בפרקי זמן קצובים נכנסת לפעולה ליבה נוספת. כח העיבוד שוב לא מנוצל כראוי ויתרה מכך – נראה כי חלוקת העומס של אינטל דווקא גורמת לפגיעה בביצועים (כמו שצפינו מראש) ולמעבדים מרובעי הליבה אין למעשה כל יתרון במשחק זה.