soundstorm the wonder of dolby digital - עמוד 2 - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

soundstorm the wonder of dolby digital


ברק

Recommended Posts

  • תגובות 41
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

בכל מקרה רק תיקון קל , הסאונד סטורם יודע לקודד (לפענח) דולבי דיגיטל בדיוק כמו כל כרטיס כל אחר וכמו כל תוכנה אחרת , ולמעשה בדיוק כמו כל רסיבר.

זה לא מה שהכרטיס עושה הוא מקודד ונותן לריסיבר לפענח.

יכול להיות שלא הבנת נכון היכולת המיוחדת של הסאונדסורם הוא לקודד דולבי דיגיטל בזמן אמת ולתת לריסיבר לפענח אותו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

:kopfpatsch:

גבר , אתה מתחיל להשמע כמו איש שיווק במשפטים שלך. אני הבנתי טוב מאוד מה הוא עושה. רק ההתיחסות הראשונה שלי היתה - לזה שאמרת "יש לו יכולות להוריד תדרים שהאוזן האנושית לא שומעת ובלה בלה בלה" . זה מן דרך מעוותת להגיד שהוא יכול לתת פלט AC3 לכל הסאונד שמושמע מהמחשב, זה הכל. לא יודע מה הקשר לתאור העילאי והלא קשור של "יכולת יחודית להוריד תדרים ובלה בלה בלה " כל המשפט השליו והמשוכלל הזה זה בדיוק כמו להגיד "הוא יכול לדחוס" זה הכל , וזה דווקא הקטע הרע שבעניין כי אתה פוגע האיכות הפלט , הקטע הטוב הוא שהדחיסה הזאת זה הדבר היחיד שמאפשר לשמוע צליל רב ערוצי שהוא לא AC3 דרך היציאה הדיגיטלית. ואם תקרא טוב טוב בפורומים תגלה שאת האופצייה היחודית הזאת חלק מהאנשים מעדיפים לכבות בשביל האיכות.

הדחיסה עצמה וכל הטררם שציינת זה הקטע הרע - אתה מקריב איכות בשביל פונקצוינליות.

ושוב - כדי שלא תעוות שוב דברים - להגיד "יש לו יכולות להוריד תדרים שהאוזן האנושית בלה בלה בלה" זה שקול ללהגיד " יש לו יכולות להעביר פולסיים חשמליים בתוכו שמפעילים את חומרת המעבד המיוחדת שמאפשרת לאוזניים שלנו להנות מסנסצייה של צלילים רב ערוצים שתערבל את החושים שלנו ובלה בלה בלה", משפט כזה הית מצפה שיגידו בצורה הזאת  "כשהכרטיס קול מקבל חשמל ועובד הוא מוציא רב ערוצי"  8) .

למעשה השלמתי את החסר וקראתי יום שלם על כל הנושא , כולל שאר כרטיסי הקול. לגבי הסאונדטורם - וזה מתוך עיונים מעמיקים בפורומים של NFORCEHQ , יש מלא בעיות שמלוות אותו בדומה לשאר בעיות הדריברים לציפסט של , בעיות גימגום והפרעות. כמו כן יש קצת זעם מצד המשתמשים שהכרטיס חותך את התדרים העליונים בשביל עוד ביצועים. ורבים מציינים שעם כל השימושיות שיש בדחיסת ה AC3 לפלט, חשוב לזכור שדחיסה באה על חשבון ירידה באיכות ומזכירים את זה שנחתכים גם התדרים העליונים. אני רק מציין מה שקראתי, וחשוב גם לציין שמדובר באנשים שמאוד חשובה להם האיכות , אודיופילים , שזה בהחלט לא כולם.

בכל מיקרה, על פניו, היתרון הגדול של הSOUNDSTORM הוא לאפשר שמיעה רב ערוצית בעזרת יציאה דיגיטלית כשיש רסיבר חיצוני , אמנם זה בא קצת על חשבון איכות , אבל למי שהשימושיות חשובה לו - זה יתרון אדיר.

בכל מיקרה זה הכרטיס היחיד שמבצע זאת, ולמעשה החברה שמייצרת אותו הפסיקה את יצורו (בציפסטים חדשים) בדיוק מאותו סיבה ששאר החברות לא תומכות באופצייה - תשלומים אדירים לחברת דולבי. מה שגורם לי כרגע לשים את דולבי ובזק באותה קטגורייה , דולבי יצרו מונופל על עולם הסאונד הרב ערוצי ומנצלים אותו לרעה בשביל שאיבת כספים - מה שבסוף מגביל אותנו. ומה שגרם לכריאטיב בעצמה אפילו להוריד את אופצית פלט הפרולוגיק מהדריברים הישנים שלה.

בכל מקרה טוב עשית שהבהרת לקוראים על היכולות היחודיות של הSS , בטוח יש כאלה שמחפשים זאת ואכן הנושא לא ברור. רק חבל שעשית זאת בצורה של איזה איש שיווק של כריאטיב או משהו כזה, לא רק שזה מיותר כל התאורים האלו - זה עדין משאיר את כל העסק באפלה - ולא ממש מסביר מה בכלל היתרון , שהוא : לאפשר רב ערוצי דרך יציאה דיגיטלית גם לקלט שלא הגיע בAC3. וזה יתרון בעיקר למי שיש רסיבר חיצוני ומן הסתם מעדיף שימוש ביציאה דיגיטלית ואת פיענוח הAC3 והDAC האיכותיים של הרסיבר שלו על פיענוח הAC3 והDAC של כרטיס הקול (או התוכנה). למי שיש מערכת רגילה זה הרבה פחות חשוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתכלס, כל המוזיקה שאנחנו שומעים דחוסה כבר בשולחן העריכה (בשלב ההקלטות, לא דחיסה של וכו')... בגלל שהדיסקים מוגבלים בכמות במידע שהם יכולים להכיל, אז הטכנאי הקלטה כבר בשלב המיקסים דואגים לדחוס את הצליל של הרכיבים השונים של השיר...

ב DTS ו AC3 פורטמים שכמובן יכולים להכיל יותר מידע, יש אפשרות להכיל הרבה יותר מידע לגבי המוזיקה, אז משתמשים בהרבה פחות דחיסה, ואז במפענחים יש DRC שדואגים לבצע את הדחיסה ONLINE לפי מה שאנחנו שומעים בצורה טובה יותר..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה?

דבר ראשון לא יודע לפי איזה סטנדרטים אולפן העריכה שלך עובד , אבל זה לא משנה כי זה לא קשור לעניין. העניין הוא שמדובר בדחיסה נוספת - ועוד בזמן אמת , כל דחיסה נוספת רק תוריד מהאיכות - לא משנה מה עבר על המקור , נדחס לא נדחס , ,דרכו עליו , זרקו אותו, - זה לא משנה :) סה"כ כל הקטע של DTS למשל הוא דחיסה הרבה יותר נמוכה - זה כל הסיבה שהוא יותר איכותי , וזה כבר אינדיקצייה שAC3 זה לא השיא באיכות.

לגבי הפיסקה השנייה שלך , אני חושב שכדאי שתמחק אותה , היא גם שגוייה לגמריי וגם לא אומרת כלום. דחיסה אוןלייין בצורה טובה יותר ? , מי בדיוק דוחס ומה בדיוק ? על מה אתה בדיוק מדבר ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דבר ראשון אתה יכול קצת להרגע...

דבר שני, אני לא מדבר על דחיסה של הורדת BITRATE כפי שנעשה בפורמטים דיגיטלים כמו , OGG ואחרים... אני מדבר על דחיסה של תחום התדרים של הצלילים שמקולטים ולבסוף נכנסים לתוך הדיסק . כשאתה רוצה להכניס היום לשירים כמה שיותר צלילים ביחד (כדי שתישמע עדכני), בזמן המיקס, כשמחברים ביחד את הזמר, את כלי הנגינה השונים ואת האפקטים, בגלל מגבלות הפורמט הדיגיטלי (AUDIO CD) נאלצים באולפן לדחוס את הרכיבים השונים כדי שיוכלו לשמוע אותם בדיסק. דבר זה גורם מן הסתם לירידה באיכות המוזיקה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שתי שאלות :

1) איך זה קשור לנושא ? (כי אנחנו כן מדברים על דחיסה כמו , AC3 , OGG).

2) גורם לירידה באיכות המוזיקה - יחסית למה בדיוק ? (ולמרות שזה נשמע כמו תרד אחר לגמריי - אתה מדבר במונחים קצת כללים, כמו מגבלת פורמט האודיו סידי - שהיא מגבלה דיגיטלית נטו , יש קשר חזק לתחום תדרים, שאגב נחתך ולא נידחס גמו שציינת , אך אין ממש קשר לעירוב כמה ערוצי קול דיגיטלים ביחד, ובכלל איך בגענו להקלטות דיגיטליות מהעובדה שאיכות הפלט נפגעת עקב דחיסה ב AC3?)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כנראה לא הבנת על מה אנו מדברים ידידי, אנו מדברים על:

היציאה הדיגיטלית + דחיסה כוללת של הסאונד ל AC3

לעומת (VS)

היציאה הדיגיטלית בלי דחיסה כוללת של הפלט ל AC3

התרד ממש לא מדבר על יציאה דיגיטלית מול יציאה אנלוגית , ממש לא , וגם לא הדיון שהתפתח ממנו. למעשה אף אחד לא הזכיר כאן יציאה אנלוגית. טוב לא משנה הבנתי כבר מה הבעיה , אז אני לא אסיים ב "קאפיש?".

לילה טוב 8)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב.... אז לצערי... אני לא בקיא בכל המונחים שאתם משתמשים אבל עם כל הכבוד ל SOUNDSTORM (ויש כבוד 8) )

אני מעדיף את האודיג'י 2...גם מבחינת איכות הסאונד הטובה טיפה יותר לדעתי.. (במיוחד כאחד שמשתמש בחיבורים אנלוגים ולא דיגיטלים)... והכי חשוב לי זה הפיצ'ר.. שהאודיג'י מסוגל לנגן פורמט AUDIO... שזה ה-דבר הבא..

לצערי... נראה לי ישראל באותה רמת התפתחות כמו של הודו ואין פה תקליטורים כאלה למכירה... אני הייתי בארה"ב ונפתחו לי העיניים!.. אתה קונה דיסק של הלהקה האהובה עליך... בפורמט AUDIO.. ניגש לנגן ה בבית שלך.. (או במקרה שלנו זה ה-AUDIGY 2)... מכניס ת'דיסק.. ומתחיל להרגיש מוזר.. אבל במובן בחיובי!... :)

פשוט חוויה מדהימה של שעוטף אותך מכל הכיוונים... אתה מעריך כל צליל וצליל שיוצא מהקופסאות השחורות החמודות הללו.

סופסוף חסל סדר הפלספנים שגורסים כל הזמן שמוזיקה-שומעים בסטריאו-או שלא שומעים בכלל (מוכר לכם הסלוגן הזה מאיפושהו?)

לי די נמאס מההערה הזו.. והיא לא נכונה... וה AUDIO מוכיח את זה!

פשוט מדהים! אין לי מה לומר!.. ברגע שיש לכם הזדמנות- תנסו להאזין לפורמט הזה! תאווה לאוזניים! ושוב-אין את זה לסאונד סטורם...

כמובן יש גם תקליטורים בפורמט DTS שזה גם באיכות עולמית... אבל לא ב-5.1 :)

יאללה.. יום טוף ותפסיקו לריב ילדודס...

אילע לקאע! :hi:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...