חייל צעצוע - עמוד 6 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חייל צעצוע


Merrymoon

Recommended Posts

אני בטוח..

אתה אומר בעצם שרק שמי שהלך לצבא יש לו זכות לבחור..........

אז אחרי זה יעשו שרק שמי שהיה קרבי

ואז רק קצינים

ואז השלטון יהיה בעצם של הצבא מה שיוביל לדיקטטורה

אני חושב שקוראים לזה קפיצה למסקנות פזיזות. אל תכניס לאנשים מילים לפה ואל תנסה להוציא דברים מהקשרם או להמציא דברים שלא נאמרו מעולם.

להגביל את זכות הבחירה למי שהתנסה בכוח ואחריות (צבא/שרות לאומי) הוא צעד הגיוני. להגביל רק לקצינים הוא צעד לא הגיוני. פשוט וברור כשמש. אז אל תקפוץ סתם למסקנות, אף אחד לא מתכוון לצעדים לא הגיוניים.

אז אנחנו נפגע בכמה מעקרונות הדמוקרטיה, אבל לפחות האנשים שיבחרו יקבלו את הכוח להטוות מדיניות מאנשים שיודעים מהו כוח ומהי אחריות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 146
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

גילי, אתה היחיד כאן שאומר מה שנוח לו. ראיתי אנשים קטנים ממך תורמים למדינה הזאת, בהתנדבות, בפעילויות חברתיות, למען הקהילה והסביבה, ואתה לא אחד מהם - אני כן. הייתי. הלכתי לצבא, כתוב לי אפילו שעם מוטיבציה גדולה, יכולתי יפה מאד לארוז את המזוודה ולטוס ולהתחתן ולירוק עליך ועל אחרים כמוך ועל הצבא. הצבא חרא, הצבא הורס חיים בשביל אנשים מסויימים, הוא לא מושלם ולא מתקרב לזה, אבל הוא החרכי לקיום המדינה הזאת.

בקשר לכך שרק קרביים יורשו להצביע, ואז רק קצינים - תעשה טובה, 'סתכל טוב טוב על מי שיושב בצמרת - קצונה זאת מעין דרך סלולה לפוליטיקה-קה הארצישראלית. כל פושע היה פעם מפקד אוגדה, ואז רמטכ"ל, ואז שר בטחון ואז ראש ממשלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש כאן מישהו שקרא את starship troppers של Robert A Heinlein? (כן, יש ספר כזה. הסרט מספר את הסיפור אבל ממש לא מעביר את המסרים של הספר).

בכל מקרה, בספר הסופר פורש אג'נדה מדינית שלמה מאד מעניינת.

נכון להיום במדינת דמוקרטיות לכל אחד יש זכות הצבעה. השינוי שמציע Heinlein בספרו הוא שרק מי שעשה שרות כלשהו עבור המדינה (צבאי/לאומי/בטחוני) יהיה רשאי להצביע בבחירות. הנימוק שלו לכך הוא ששירות כזה נותן בידי האדם כוח ואחריות וכך האדם לומד מהו כוח ומהי אחריות.

גם ההצבעה בבחירות היא שימוש בכוח - הכוח לקבוע מי ינהיג את המדינה. ולכן רק אדם שהתנסה בכוח ואחריות יכול להשתתף בבחירות.

אני חושב שכדאי ליישם את זה כאן. סתם בשביל הכיף, שלא תוכל להצביע ;)

הספר האהוב עלי - לא מסוגל לספור כמה פעמים קראתי אותו. והאמת? הלוואי וזה באמת היה תנאי לקבלת אזרחות - אז אולי חלק מהאנשים שהביעו את דעתם בפורום היו מבינים שאין להם מושג על מה הם מדברים.

בתור מישהו שהיה לוחם, תומך לחימה בגדוד אחרי פציעה ולבסוף קצין בבסיס של ג'ובניקים - אני למדתי טוב טוב שאכן - כל אחד (ואני מסייג את היוצאים מן הכלל שקיימים בכל כלל) עוזר בדרכו שלו. למעשה, הספר שמוזכר למעלה אפילו מדבר על הצורך בלוגיסטיקה הגדולה (ומסורבלת לעיתים) שמטרתה הסופית היא ליצור את התנאים המושלמים בשביל הכוחות הלוחמים, וזאת כדי שבשטח יוכלו לעשות את המיטב. [ההבדל העיקרי הוא שבחזונו של היינלין ביחידה לוחמת תומכי הלחימה הם הלוחמים עצמם שעוסקים בעבודות השונות בזמן שאינם נמצאים בלחימה, כולם נלחמים - "מהגנרל עד אחרון הטוראים"

עם זאת, אכן קיימים יוצאים מן הכלל, וראיתי (ופיקדתי על) הרבה חיילים שאינם מתאימים לצבא / אינם ממוצים בצבא / בזבוז של שכר טוראי (כן, אני יודע שאני בוטה, אבל לא תאמינו איזה תפקידים/תנאים יש לחלק מה"חיילים" בצבא שלנו).

לדעתי - למרות שאני מבין טוב את הבעיות של הצבא כמערכת גדולה ומסועפת להתחשב ברצון החייל / למצות אותו בהתאם ליכולתיו ולא עפ"י דרישותיו של קצין המיון שצריך למלא פערים - הצבא כן מסוגל לשפר את הנושא, אבל פשוט אין רצון לעשות זה.

באידיאל - כל חייל (וחיילת!) היו הולכים עם . המציאות (כפי שכבר אמרתי בפסקה הקודמת) לא מאפשרת, לצערי, לתרחיש כזה להיות מציאותי. חיילים רבים לא ידעו מה לעשות (אם רק הצבא היה דואג להכשרה שלהם במקום לחפף את הכל), לא ירצו לעשות כלום או פשוט יזרקו את הנשק ויברחו. [ושוב, אני מדבר על אוכלוסייה מאוד מסויימת]

וכנאקדוטה אחרונה, לאלה מאיתנו שעוד לא התגייסו ודיברו שטויות על "לא לוחמים" (בלי שמות ;-) ) - האם שמעתם על ליל הגילשונים? לא זוכר באיזו שנה מדובר, אבל להלן תמצית של הסיפור:

מחבלים חדרו לישראל מלבנון על גלשני אויר, נחתנו ליד בסיס (גולני או נחל זה היה? לא משנה). הורידו מכונית עם קצין וחיילת מחוץ לבסיס, נכנסו לבסיס והתחילו לקצור. הם עברו יותר מחצי בסיס תוך כדי שהם הורגים לוחמים ובסוף אפסנאי לקח את הנשק שלו ויצא החוצה (כמו במערב הפרוע) להתמודד איתם. ונחשו מה? הוא הרג אותם (ונפצע אם אני זוכר נכון).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Rule The - אני באמת מצטער, אבל אתה עדיין לא ראש אכ"א שיקבע איפה ישובץ כל חייל ומה תהיה התועלת שלו לצבא. כל חייל בצבא מביא תועלת, וזה לא משנה אם הוא מש"ק ממטרות או מפק"ץ בסיירת מטכ"ל, כי חייל שמשרת בבסיס מוזנח בנגב שרואים בו רק חול (בהל"צ, שבטה ושות') הוא חייל הרבה פחות מרוצה מחייל שמשרת בבסיס שיש בו דשא ירוק ועצים, ומי ששומר על הדשא הירוק הזה הוא מש"ק הממטרות ועובדי הרס"ר.

אני משוכנע לחלוטין שלפחות 85% מכלל החיילים בתפקידיים עורפיים ולפחות 50% מתומכי הלחימה בטוחים שהם לא מועילים לצבא, אבל בסופו של דבר, אם לא היה מישהו שהיה חותם על אישורי יציאה לחופשות, ואם לא היה מישהו שהיה קובע פגישות ומכין קפה למח"ט ועוד מאות תפקידים "לא מועילים" אחרים, אז הצבא היה מתפקד הרבה פחות טוב. באמת, לא הגיע הזמן לשתוק? הרי כל מילה שאתה מוציא מהפה רק מראה שני דברים: 1) שאין לך מושג ירוק על מה אתה מדבר. 2) שאתה עלוקה שחיה על חשבון של אחרים ועוד צוחקת להם בפנים ומרוצה מזה.

דן - פאציפיזם זו סיבה מספיק טובה לשחרר מישהו מהצבא, אבל אני מדבר על דברים כמו אנשים שבאים ומזייפים מחלות נפש למיניהן מול הקב"ן ואז משתחררים. אני אישית מכיר שני מקרים של אנשים, שאצל אחד מהם אובחנה סכיזופרניה ואצל השני גם הפרעה נפשית קשה, הם קיבלו פרופיל 21 נפשי, ואני יכול להעיד ששניהם בריאים לחלוטין - פיזית ומנטלית.

ערביי זו סוגיה שונה לחלוטין כי הצבא ממילא לא רוצה לגייס אותם.. אי אפשר להתנות מתן זכויות במשהו שהם לא מסוגלים בכלל לבצע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז זהו, שהחלטתי שאכלתי יותר מדיי נקניקיות בגרמניה והתחלתי להשמין אז אמרתי אני אלך לצבא כדי שאקבל התקפת הקאות וארזה קצת. אז זהו, שלא. אמרתי אני לא רוצה להיות חייבת למדינה הזאת כלום ועוד פעם אחת אתה מזכיר את השירות שלי - אנחנו סותמים לך את הביוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אממממממם.....

אני חייכתי וכל זה רק כדי לעצבן את ההוא שקילל

אם הוא לא יכול לדבר באופן מתורבת אז צריך לעצבן אותו ;D

אני מחשיב את עצמי בן אדם מאוד מתורבת. אבל לא היית מנסה לדבר בנימוס לג'וק נכון? כנ"ל אתה. אין לי שום שאיפה לדבר אלייך באופן מתורבת. כמו שנאמר פה, אתה שם זין על מי ששומר עליך וצוחק לו בפנים. מתורבת? הצחקת אותי. ואתה לא מעצבן אותי. צריך הרבה יותר מסמרטוט רצפה כמוך כדי לעצבן אותי, תאמין לי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא אני ממש לא שם זין על מי שמשרת

אני חושב שהם עושים עבודה ממש טובה שהם משרתים

אבל מי שמשרת והוא משק ממטרות או אפסנאי אז הוא סתם בצבא והוא לא צריך להיות בצבא

תיקון:

לא כל משק ממטרות או מחסנאי לא צריך להיות בצבא

אבל יש הרבה שלא צריך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הטיפשות שלך היא כמו מעיין אינסופי... אתה אפילו לא מתאר לעצמך מה זה אפסנאי בצבא ומה זה אומר. בלי אפסניה אין , חודשיים שלושה וכולם מתפגרים מחוסר ציוד/הספקה. עדיף שלא תדבר (בקרוב אצלך).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא אני ממש לא שם זין על מי שמשרת

אני חושב שהם עושים עבודה ממש טובה שהם משרתים

אבל מי שמשרת והוא משק ממטרות או אפסנאי אז הוא סתם בצבא והוא לא צריך להיות בצבא

תיקון:

לא כל משק ממטרות או מחסנאי לא צריך להיות בצבא

אבל יש הרבה שלא צריך

תגיד, אתה בכלל טורח לקרוא מה שכותבים לך?

תיקון או לא, נראה לי שעדיף שפשוט תפסיק עכשיו, כי צחוק כבר עשית מעמצמך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...