מוות - תיכנות או בעיה? וקצת על האבולוציה - עמוד 2 - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מוות - תיכנות או בעיה? וקצת על האבולוציה


xZiPeR

Recommended Posts

שלום,

שאלתי היא כזו:

האם גם אם אחייה בלי לשאוף כל חיי דבר אחר מחמצן, אוכל דבר אחר חוץ מהחומרים הנחוצים לגוב ובכמויות הנחוצות, אחיה בסביבה ללא חידקים או שאר מזיקים וכו' .. האם אני בכל זאת אמות ... או אזדקן בכלל ...? - האם המוות הוא תיכנות בגוף האדם? ואם כן אז האם אפשר לתכנת אותו מחדש ?

או שהמוות הם בעיות שמצברות עם הזמן וגורמים בסופו של דבר למוות..

עוד אפשרות שחשבתי שאפשרית היא שזה בעצם כל בעיה שמצטברת עם השנים אבל לא משהו שאנחנו יכולים לעצור אותו - למשל שאחד החומרים שאנו זקוקים לו חוץ מלעזור גם גורם הרס ..

דבר ראשון, יש מנגנון שאחראי על השמדת תאים ישנים ובמקומם נוצרים חדשים. במקרה של תקלה במנגנון אנו נהים חולים בסרטן.

אכן המוות הוא תוצאה ישירה של תקלות שמצטברות עם הזמן וגורמות למוות. קחו לדוגמא את הכבשה דולי (למי שלא יודע, היא הכבשה המשוכפלת). דולי מתה בגיל צעיר מאוד ממחלה גנטית שברך כלל מופיע אצל כבשים מבוגרות. הסיבה לכך הוא שה-D.N.A שלה היה מבוגר יותר יחסית לגילה ועם הזמן נוצרו בו תקלות..

חשבתי על עוד משהו אבל לא יודע ...

אני אסביר את זה בצורה של חשמל.. אולי החמצן הוא בעצם כמו מטען שמטעין סוללות עד שהסוללות כבר לא ניתנות לטעינה, ז"א כאילו שכבר טענו את עצמנו יותר מידי?

עוד משהו - אולי אפשר לנשום בתדירות נמוכה יותר? הרי אנחנו שואפים ונושפים כל כמה? 3 שניות לערך? אז אולי נלמד את עצמנו לנשום פחות וזהו? אולי נעצור את הנשימה כל פעם עד שיגמר לנו האוויר ואז נוציא את האוויר ה"משומש" ונשאף עוד חמצן ואז אולי בדורות הבאים הם בטבעם ינשמו פחות ואז ככה חייהם יהיו ארוכים יותר אבל כנראה שהם יהיו טפשים יותר, קטנים יותר וחלשים יותר, הלא כן?

בקשר לרעיון שלך לנשום כל שלוש שניות, תדע לך שזה אפשרי, הכל תלוי בגוף שלך. אני אסביר: נעשה חילוף גזים חמצן נכנס פד"ח יוצא. החמצן מובל בדם על ידי המוגלובינים (נמצאים בכדוריות הדם האדומות). ככל שיהיו יותר המוגלובינים, כך יהיה ניתן לקשור יותר חמצן. ספורטאים לפני תחרויות הולכים להתאמן בהרים מפני שהאוויר שם יותר דליל בחמצן, וכדי להתגבר על הדלילות של החמצן הגוף מיצר יותר המוגלובינים.

בנוסף, לתינוקות או עוברים (לא זוכר בדיוק) יש המוגלובין יותר משוכלל מבוגרים, הוא קושר חמצן בצורה יותר יעילה. שילוב של שני הדברים, הרבה המוגלובין ושיהיה משוכלל אפשר שהגוף יקלוט הרבה חמצן בכל נשימה. אבל פה הקאטץ', החמצן בריכוזים גבוהים הוא ממש לא חומר ידידותי, לכן כנראה לא מומלץ שכמות החמצן בגוף תהיה גדולה

אז יש מצב שאולי ביום מן הימים נמצא באיזשהו כוכב רחוק גז כלשהו או מרכיב כלשהו שיהיה בשבילנו כמו החמצן רק שלא יגרום לנו נזק, אז נחייה לנצח? אני מדבר על תאוריה בלבד.

האם יש דבר כזה [בתאוריה בלבד] לנסות ולהחליף את החמצן במשהו אחר שלא יפגע בנו ואני מתכוון למערכת שונה לגמריי ממה שאנו מכירים! אני מדבר על להחליף את הכדוריות האדומות ואת הריאות ואת כל מערכת הנשימה במערכת אחרת שצורכת למשל, פחמן? אני יודע שהחמצן נחוץ בכל תהליך שקיים בגוף אבל אולי אפשר לסדר משהו ולהחליף את החמצן ?

אתם חיים בסרט שגוף האדם הוא סוג של מכונה, כדי שהגוף יפעל הוא צריך חמצן בכמות תקינה, החמצן משמש להרבה תהליכים בגוף, אין כזה דבר לשנות את הקליטה של החמצן.

לדעתי, הסיוכי היחיד לחיי נצח הוא החלפת כל הגוף והשארת המוח בלבד,ולספק למוח מערכת שתזין אותו בחמצן ובשאר ירקות, תדע לנקות את הפסולת, תתמוד עם חידים ותאמינו לי שיש עוד הרבה בעיות שאין לי מושג עליהם, ולדעתי גם למדענים. חוץ מזה, תדעו לכם שהאדם הוא המכונה הכי משוכללת שיש, אני לא מאמין שיש מכשיר שיוכל להחליף אותו (קחו למשל את מכשיר הדיאליזה שבא להחליף את הכליות...) ואם אתם רוצים דוגמאות נוספות יש לי אבל גם ככה הגזמתי עם התגובה שלי, לילה טוב. עריכת שגיאות אני אעשה כשאני אהיה ערני. תקנו לי את הטעויות בתוכן אם אתם חושבים שאני טועה)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 97
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

לא נראה לי שהמוח יכול לבדו, עם כל הצרכים יסופקו, להתקיים לעד, תזכור שיש לך מספר מוגבל של תאי מוח וקשרים נוירונים, בסופו של דבר זה יתמלא או משהו ואתה תהפוך לסנילי, משוגע, או משהו אחר...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תפרט טיפה יותר אם אתה יכול.

בוא נסתכל על הגוף האנושי על חלקיו: לב- מזרים את הדם, משאבה שכבר יש לה תחליפים. ריאות- אחראי על החלפת הפד"ח בחמצן- אפשר למצוא תחליף (יקר אמנם אבל תחליף). כליות- מסנן את הדם מרעלים, קיים תחליף-מכשירי דיאליזה. כבד- די בעייתי למצוא לו תחליף בגלל שיש לו הרבה תפקידים, בין היתר פירוק חומרים (אלכוהול בין היתר ;) שמפורק לחומר רעיל >:()

בעיות שהמדע צריך למצוא להם תחליף: מערכת החיסון, ובעיה של החלפת הדם (תוחלת החיים של תא דם אדום או לבן הוא 120 יום)

בוא נגיד מחברים מוח לדיאליזה, מסדרים לו משאבת דם, מנקים לו את הדם, דואגים שהוא יכיל חומרים חיונים, סביבה סטרילית (כדי להתמודד עם הבעיה החיסונית)

אני לא רואה סיבה שהבן אדם לא יוכל לחיות ככה, הבעיה שזה מאוד מסובך ויקר, מה שהגוף עושה חינם צריך לשלם מלא כסף על כל השטויות הנ"ל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Guy King, עשית מהמציאות סרט.

גוף האדם אינו מחשב שאתה יכול להחליף את החלקים שבו, כפי שאתה מתאר. (לפחות לא בזמן הזה.)

עובדה שאנשים משותקים עדיין משותקים וכיום, ע"פ מיטב ידיעתי לא ניתן לחבר עצבים. אם למישהו נחתך האצבע, אז ניתן לחבר אותה שוב אבל הבן-אדם מאבד את התחושה באצבע שנחתכה, מכיוון שלא ניתן לחבר עצבים. ומאיפה שמעת בכלל שכבר מייצרים חלקי אדם!? יעני מייצרים יד אמיתית בדיוק כמו שיש לאדם?! בולשיט זה לא ניתן לביצוע כיום.

לגבי המוות, אני זוכר שקראתי איפהשהוא שהמוות נגרם בגלל חלבון (או אולי הורמון  :-\) מסויים, אני לא ממש זוכר, וזה קשור איכשהוא לחמצן  ::)

אם אמצא את זה אעדכן אתכם.

אפשר לייצר חלקי-אדם ומייצרים כבר חלקי-אדם. אל תגיד בולשיט על דברים שאין לך מושג ירוק בהם.

על יד עדיין לא שמעתי, אבל לפני כשנה הצליחו במעבדה לייצר אוזן של בן-אדם (העתק מדיוק ו"חי" של אוזן) על גב של עכבר גדול. אם אני אמצע את הניסוי באינטרנט אני אקשר אליו מאוחר יותר.

נקודת המפתח בדברייך היא "לפחות לא בזמן הזה". בעתיד, לפי השערות מבוססות של המדענים (אני אומר לך מה שראיתי בדיסקברי, לא המצאתי כלום) יהיה ניתן לחבר עצבים. כנראה בעזרת מכונות מיניאטוריות ומדויקות מאוד שיעשו שימוש בכלים מתוחכמים מאוד.

ונכון להיום זה נשמע לך כמו סרט. רק ליידע אותך שלפני שבוע הייתה כתבה במעריב שעד סוף העשור הזה (משמע 2009) יהיה ניתן לקנות כבר מכוניות מעופפות. ה"סרט" הופך למציאות יותר מהר ממה שנדמה לך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ניתן כבר היום לקנות מכונית מעופפת

השאלה זה כמה בא לך לשלם...

ובקשר לקטע של לגדל אוזן על גב עכבר,

ראיתי את זה פעם איפשהו,זה נראה מזעזע

במיוחד (תחשבו על אוזן בגודל עכבר על הגב שלו)

אבל זה עובד....

עכשיו חמצן אינו חומר בריא בעקרון, הוא מחמצן

את הריאות ובכך גורם להן למות לאט לאט

אנשים אגב לא יכולים לנשום 100% חמצן שכן אז

הם ייכנסו לסוג של טריפ (שכחתי את השם של התופעה,אבל זה מה שזה בעצם)

בקשר לחולים שמקבלים 100% חמצן, זה בגלל שהריאות

שלהן לא עובדות טוב, ולכן הם צריכים אחוז יותר גבוה של חמצן

באוויר שהם נושמים בשביל שהגוף שלהם יספוג את אותה כמות חמצן

וכמו שאמרו,המנגנון שגורם לתאים למות קיים בDNA שלנו והוא

בדיוק הבעיה בתאים סרטניים (וגם המנגנון של החלוקה של התאים)

ואז התאים מתחלקים עד אינסוף ולא מתים מעצמם וככה נוצר גידול סרטני

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ניתן כבר היום לקנות מכונית מעופפת

השאלה זה כמה בא לך לשלם...

לפי הכתבה עוד לא.

יהיה ניתן לקנות את המכונית הראשונה (שעדיין עובדים עליה) בסוף 2006, אבל היא תעלה משהו כמו 10 מיליון דולר.

ב-2009 יעברו לפס ייצור של 600 מכוניות בשנה והמכונית המעופפת הכי זולה תעלה 600,000$ בלבד.

במעריב הכתבה היתה יותר מורחבת וגדולה- הנה הכתבה המקוצרת עם הפרטים הטכניים-

http://www.nrg.co.il/online/12/ART/779/682.html

אומנם כתוב שם תוך 3 שנים אבל בעיתון היה כתוב סוף 2006, משמע עוד שנתיים- שנתיים וחצי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנה מכונית מעופפת:

http://www.brageforlag.no/bigm400-.jpg

ולמען הסר ספק,כן,היא מסוגלת לעוף

אני בטוח שאם תשלם מספיק הוא יבנה לך אחת

אתה לא מסכים?

נכון שזה לא ייצור המוני,אבל עדיין אפשר לקנות אחת

חוץ מזה שאנחנו סוטים מנושא הדיון אז בוא נפסיק עם זה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ובקשר לקטע של לגדל אוזן על גב עכבר,

ראיתי את זה פעם איפשהו,זה נראה מזעזע

במיוחד (תחשבו על אוזן בגודל עכבר על הגב שלו)

אבל זה עובד....

אתה רציני בקטע הזה? אני מאמין לך, אבל זה נשמע מעבר לכל דימיון הגיוני...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חיפוש בגוגל מעלה את הדברים האלה: (בתחתית ההודעה שלי יש קישור למאמר מאוד מעניין).

הניסוי נערך האוניברסיטת מצ'ואצ'טס ב-13.6.1997

תמונה של העכבר ( תמונה מזוויעה במיוחד. לא לבעלי קיבה רגישה)- http://www.bioteach.ubc.ca/TeachingResources/Genetics/Mouse&Ear.jpg

מותך אתר מדעי לילדים באנגלית-

http://www.kidzworld.com/site/p1219.htm

מאמר שמסביר איך המדענים הצליחו לעשות את זה-

http://www.madsci.org/posts/archives/jun2000/961007439.Ge.r.html

עוד מאמר בנושא

http://www.organicconsumers.org/mouseear.html

ועוד אחד:

http://www.madsci.org/posts/archives/1070561342.Gb.r.html

ועוד אחד, מאמר מעניין למדי:

http://www.cato.org/dailys/12-27-99.html

ועוד אחד, עם התמונה של העכבר:

http://nyc24.jrn.columbia.edu/2002/issue04/story04/page2.asp

מסתבר שיש הרבה מאמרים בנושא:

http://home.primus.com.au/jbandbr/Touch%20cyborg%20ears.htm

האתר של BBC שמדווח על זה ומרחיב את הנושא. מאמר מאוד מעניין על גידול בוהן אנושית על אלמוג. כדי להיכנס:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/153444.stm

נראה לי שזה מספיק  :cool2:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ניתן לגדל איברים אנושיים.

היה לי ויקוח על זה שנה שעברה עם האקסית שלי, כי אני הייתי בטוח שאפר רק לגדל עוברים לצורך השתלות (כלומר לשבט אותך ולהוציא מהעובר את האיברים שאתה צריך...). זה נגמר בזה שהיא הקליטה בתור הודעה במשיבון את המורה שלה בזמנו שהייתה ד"ר לביולוגיה אומרת שאפשר לגדל איברים. ומאז, כל פעם שאני מתקשר אליה והיא לא עונה, אני שומע את זה....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראיתי את הדיון רק עכשיו ואני רק רוצה להגיד (ואולי לחזור על דברים של אנשים), שמוות הוא דבר מתוכנת.

בתוך גרעין התאים שמהם אנו בנויים ישנם כרומוזומים (אין צורך להגיד לכם) ובתוכם סליל הגנום - הפולימר וכל פעם שהתאים שלנו מתחלקים ומתחדשים, ישנם אנזימים בתוך התא שמשכפלים ומשלימים את הפולימר בעט שהתא מתחלק ובסיום תהליך ההתחלקות. מה שכן, הם לא תמיד משלימים את המידע בצורה מושלמת וכך הפולימר מתקצר. הפולימר הוא בעצם כמו מסמך הוראות לכיצד אותו התא (ושאר התאים יפעלו) וככל שהוא מתקצר המידע הזה הולך לאיבוד עד שבשלב מסויים, אחרי כ-80 חלוקות התא פשוט משמיד את עצמו, שגם, אותם פגמים בפולימר יכולים להביא תופעות אחרות כגון גידולים - לא תמיד סרטניים.

הסרטן אגב, הוא גידול ממאיר שמקורו בעצם בתא או קבוצת תאים שסיגלו את עצמם לחלוקה אינסופית - ממש כמו תאי הגזע האובריים. מוזר ככל שזה נשמע אך אולי סוד חיי הנצח תמון בסרטן ואופן שבו התאים ממשיכים להתחלק עד אינסוף מבלי להיפגם? כל כל הפגם שלהם זה שהם מתחלקים עד אינסוף ובעצם הופכים לצורת חיים נפרדת שמשמידה את הפונדקאי שלה.

כל כל הקסם הוא שאם לא היינו מתים לא היינו מתפתחים למה שאנחנו היום. מה זאת אומרת? הרי מי שמכם מאמין בתהליך האבולוציה יודע שהתפתחנו מצורות חיים נחותות יותר - חדתאים. למעשה אנו חולקים קרוב ל-50% מהגנום עם צמחים, משמע שגם הם התפתחו מאותו מקום.

סיגלנו לעצמינו מערכת רביה שלא מתבססת בעיקרה על חלוקה אלא גם על התפתחות וגדילה. אם חדתאים רוצים להתרבות הם מתחלקים. מה שאנחנו צריכים לעשות אני לא צריכה להסביר לכם... העניין הוא שאנחנו בנויים מכל כך הרבה קבוצות שסוגים שונים של תאים שאנחנו לא יכולים להיות פשוטים כמו אותה סנדלית או אמבה. בעודן צורת חיים שמתבססת על תא, אנחנו מושבה של תאים. אפשר לחשוב עלינו כמו על אלמוג בצורה מסויימת... במשך השבועות ה-1 של ההריון תאי האובר מתחלקים בצורה מושלמת לתאים זהים לגמרי, בלי התקצרות של הפולימר, ואח"כ, לפי ה"פקודה" שרשומה להם בפולימר, הם הופכים לתאים מסוגים שונים. תאי סחוס (לתינוקות אין תחילה שלד עצם, רק אח"כ הוא מפתח שלד עם אחוז גבוה יותר של סידן), תאי עצב, תאי מוח, תאי עין, שן, שריר, תאים של איברים שונים (תאים של כליה או כבד למשל), ופועלים לפי פקודת השמדה עצמית במידת הצורך (כדי לעצב אצבעות למשל).

הידעתם שאובר בשלבים ה-1 שלו נראה בדיוק כמו כל אובר אחר? כולם נראים כמו דגים, לא משנה אם זה אובר של אדם, סוס, ציפור או לטאה. למעשה, לאוברים בשלבים כ"כ מוקדמים של ההריון יש שאריות של זימים שאח"כ מתפתחים למשהו אחר אצל כל אובר. עצם שתומכת בזימים של הדגים, לקחת את אותה העצם באובר של בנאדם, היא מתפתחת לעצם הקטנה ביותר בגוף שגודלה לא עולה על גרגיר אורז והיא באוזן. לא משנה שיש להן תפקיד שונה במערכות שונות לגמרי, המקור הוא אותו מקור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עכשיו אני מאמין לך שקיבלת 143 ;)

אם מה שאת אומרת הוא נכון, אז מה שאני אמרתי (בנוגע ללהחליף בהדרגתיות את כל חלקי הגוף בחלקים חדשים) יכול בהחלט לקרב אותנו לקראת חיי-נצח. (גם 500 שנה זה מספיק :)). מה את חושבת?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה חשבת שאני עושה בתחום לימודי הרפואה? וזה 145 ולא 143. ;D

אפשרי אבל זה לא יחזיק אותנו מעמד הרבה זמן. למה גם לחיות חיי נצח? זאת מותרות לדעתי שאין לאיש להרשות. גם ככה פיצוץ אוכלוסין אז אם אנשים יחיו לנצח?

בקשר לתרומות איברים או החלפת איברים לא תקינים אז אני אולי אחדש לך משהו. כיום משתילים/מזריקים תאי עובר (תאי גזע "קדמונים") שנלקחים בד"כ משליה או מעוברים מוקפאים (לא, לא ממש תינוק, גוש תאים חסר צורה). התאים האלו, בהשפעת התאים האחרים בסביבה, מתפתחים לאותו סוג תאים בדיוק מצמיחים כלי דם והופכים לאט להיות חלק מאותו איבר. נושא זה יכול להציל חיים של אנשים שנפגעו פגיעה מוחית למשל או שאיבריהם הפנימיים כמו הכבד למשל נפגעו חלקית. אדם שנורה בראשו ושרד היה נכה וחשבו שלא יחזור לעצמו לעולם עד שהוא הסכים להשתתף בתהליך נסיוני של ריפוי בעזרת תאי גזע. לחלק הפגוע במוחו הוזרקו אותם תאים והם פשוט "השלימו" את התאים והקשרים הפגועים במוח שלו והוא התעושש ועכשיו מוגדר כעצמאי ולא נזקק לסיעוד. הבעיה היא כל מיני ארגונים נוצריים מפגרים שמוחים נגד זה כמו שהם מוחים נגד שיבוט עוברים/ירקות והפלות שמשכנעים גופים מפגרים כמו בתי משפט לאתיקה רפואית וחרטא כזה שזה לא מוסרי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...