למבינים במכוניות: תיבות הילוכים שונות... - עמוד 5 - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

למבינים במכוניות: תיבות הילוכים שונות...


yotamoo

Recommended Posts

ימין

הדשוות בבריטניה בדיוק כמו בארץ, מימין לשמאל - גז ברקס קלאץ

off topic - איך מזהים זר בבריטניה? לפי השטף דם במרפק של יד ימין

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 72
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

off topic - איך מזהים זר בבריטניה? לפי השטף דם במרפק של יד ימין

חחח נחמד

מה שמזכיר לי אתמול שאיזה אחד על ווספה קפץ פיתאום לכביש והתחיל ליסוע בנתיב שלי(שמאל שלו,ימין שלי)

בקיצור דפקתי ברקס והוא עשה תנועות של עומד ליפול ואז הוא כזה עושה לי

"יא בן ז**ה לך תלמד חוקים"

חחחח הייתי בשוק

אני עושה לו "יא בריטי מטומטם מה אתה נוסע בצד השני של הכביש" ועוד שאר קללות אבל נחסוך את זה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקיצור, שכול אחד ינהג במה שיש לו בבית, האוטו שההורים שלו וזהו, כי זה מה שיש לנו לעשות, לא? או למי שישי מספיק כסף וקנה לעצמו אוטו. בדרך כלל מכוניות של חיילים/סטודנטים/שאר צעירים  הן ידניות בגלל שיקולים של תקציב... אפשר לפנטז על כול גיר שבעולם (ליתר דיוק על כול מכונית עם גיר זה או אחר. למשל מכוניות עם תיבת הילוכים בעלות מצמד כפול... גררר... זה אוכל את כול מה שתיארתם פה...).

מצמד כפול - הסבר!!!

אבל אין עד גיר רגיל .... אני מסוגל לעשות עכשיו שיעור נהיגה (ועברתי כבר טסט ונגמר המלווה ..) רק בשביל הגיר!!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ככה, כדי לעשות סדר בבלאגן.

כיום יש ארבעה סוגי תיבות:

1. ידנית רגילה (כמו שלמדתם בשיעור נהיגה).

2. אוטומאטיות (כן, כל הטיפטרוניק, סטפטרוניק ועוד הן תיבות רגילות).

3. רובוטיות (ידניות שמנוע קטן מעביר את ההיולכים בשבילכם).

4. רציפות (CVT).

עכשיו הסברים:

תיבות ידניות - קלאצ' להרדת גלגלי שיניים ובד"כ 5 או 6 גלגלי שיניים ליחסי העברה שונים.

תיבות אוטמטיות - בנויות על מערך פלנטרי (כמו מערכת השמש שלנו) של גלגלי שיניים. יחס העברה נקבע ע"י בלימת גלגלי השיניים והשארת אחד בלבד לתנועה. ממיר מומנט מתפקד כקלאצ'. כל הטיפטרוניק מיועדות לדבר אחד, שנרגיש שאנחנו מעבירים הילוכים. יש + ויש - להעלאת ההילוך או הורדתו. ניהול נקבע ע"י היצרן (ישני לגמרי או הודות ע"י החלטת המכונית וכו').

תיבות רובטיות - תיבות שיש מנוע מסויים המדמה את הקלאצ' ומנוע מסויים להעברת ההילוך (SMG - ב.מ.וו., DSG - אאודי, לאופל יש כזו, רנו וכו'). יש להם שני מודים - ידני (אתם מתפעלים ובוחרים את ההילוך ממש כמו ידני רק בלי קלאצ') ואוטמאטי (המנועים עושים הכל). יש המון תחכומים ופטנטים. לכל יצרן את שלו. הכי מתקדמת בנושא כיום היא אאודי.

רציפות (CVT) - פותחה ע"י "דאף" במקור. ההמשכים נעשו בעיקר ע"י סובארו ופיאט. התיבה של העתיד בפי רוב (מנתאימה ביותר למנועים חשמליים). ואכן, שני קונוסים ובינהם שרשרת יוצרים אינסוף יחסי העברה (רק בין שני יחסי העברה קובעים, קצוות הקונוסים). כיום מפותחת בעיקר ע"י אאודי וניסאן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חייב להגיד משהו קצת לא קשור...

אתמול (יום שישי) אני וחברים שלי מסטלבטים על האוטו שלי (אופל קדט מודל 85) ,אני עוצר ברמזור באדום ומי עומדת לידי ? האוודי TT חדשה ועצבנית , אני לוחץ על הגז

ומזמין אותו לקרב בצחוק   ;D החברים שלי נקרעו מצחוק ... הרמזור מתחלף לירוק...שנינו מפרפרים... ואני עוקף את ה TT !!! ושתבינו זה אופל קדט 85 זה עגלת סופר עם מנוע ! אין לי שם אפילו הילוך חמישי ,וזה לא שזה ב TT לא ניסה שנינו פירפרנו אבל אני לקחתי אותו בהתחלה ואז הוא וויתר (כניראה בגלל הבושה חחחחח)

ד"א אני יודע שהאוטו שלי בכלל לא באותה ליגה אבל אבל בוא נגיד שהוא לא היה בדיוק שומאכר והיה לי קצת מזל ...

אופל קדט כבוד !!!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הוא צודק למה להאודי יש את התיבת הילוכים הרציפה הכי משוכללת שיש בשוק היום.

וזה אחרי שלקחת בחשבון את הדור השלישי של SMG DriveLogic ?

אני לא אומר שהיא בהכרח יותר טובה (למעשה אני דיי בטוח שלכל אחת יש את היתרונות והחסרונות שלה), אבל אני פשוט לא בטוח שאפשר להגיד בצורה כל-כך חדה שה-DSG של אודי היא התיבה הטובה בעולם...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התיבה של אאודי עדיפה על זו של ב.מ.וו מסיבה פשוטה.

השטח הוכיח.

בדיקות.

הסיבה הטכנולוגית הינה שלאאודי 2 קלאצ'ים אשר עובדים במקביל.

עיקר הבעיה של התיבות הנ"ל היא מהירות התגובה והעדינות (מכירים את ההכנה שאנחנו עושים אוטמטית בהעברת הילוך, ובכן לרובוטים זה קצת קשה).

האאודי מהירה וחלקה יותר. בגלל שלהילוכים 1,3,5 יש קלאצ' אחד ולהילוכים 2,4,6 אחר. כלומר לכל קלאצ' יש יותר זמן להתכונן להעברה.

שלא תטעו גם התיבה של ב.מ.וו מדהימה ומהירה.

הגרסא השלישית שלה עוד לא יצאה. היא תופיע ב- M5.

ולאחר בחינה נדע האם היא באמת עדיפה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 חודשים מאוחר יותר...

מהירות תגובה ? מה רע בחמישית השנייה (שבידנית ספוטיבית זה כפול ויותר)

אני מסכים שיש איזה שהוא אכט של הנאה למשוך בידית ......ולשלוט בהילוך אבל אני לא מדבר רק על פתיחות ברמזור אני מדבר על נהיגה רציפה של שעתיים נניח בין כבישים עירוניים. למרות שאני בטוח שיש פה כמה וכמה שומאכרים, תמיד יקרה שלא לחצת מספיק על הקלאצ' או הרמת מהר מדיי או שהוא קפץ בעלייה או בצומת ונעבה הרכב ...... זה קורה וזה מרגיז ומעיק ומוציא כל הנאה מחוויות הנהיגה.

עכשיו בתיבות החדישות של אאודי ושל גולף GTI אפשר לקבל תיבות הילוכים סגנון פורמולה אחת עם תגובה מהירה מאוד ובחירת סגנונות נהיגה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...