ייעוץ בנוגע למגדיל טווח - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ייעוץ בנוגע למגדיל טווח


Leead
 Share

Recommended Posts

שלום כולם,

המצב הנוכחי הוא שאני גר בבית פרטי ביחידת דיור שנמצאת קומה מעל בעלי הדירה, שבבעלותם של HOT, אין סיבים אופטיים בישוב והם על עסקה של 200Mbps, משתמשים ב-FiberBox שזה גם לטלוויזיה וגם .

אני מעוניין להגדיל את טווח ה-WIFI בקומה, וכן ארצה להתחבר בעזרת כבל לאינטרנט במחשב הנייח שלי. חשבתי על משהו כמו מגדיל טווח שיש לו יציאת RJ45 שממנו אוכל להוציא כבל, ואני לא בטוח מה הטכנולוגיה שתניב לי תוצאות מיטביות.

 

חשבתי לקנות נתב(שיוכל לשמש אותי בעתיד) ולהשתמש בו בתור נקודת גישה שמתחברת לרשת המקורית באופן . קראתי קצת בנושא והבנתי שיש אופציה כזאת שנקראת WDS בנתב Archer VR600 TP-Link ודומיו. מצד שני הבנתי גם שכל פיתרון שכזה עלול לחלק לחצי את רוחב הפס. האם אפשר להימנע מכך? האם יש דרך יותר מומלצת לגשת לנושא? תודה לעוזרים.

 

עריכה: הסתכלתי על פתרונות שונים ומשונים ונראה שכל קפיצה בין מכשיר שמתווך בין הראוטר בקומה למטה למחשב יחלק בחצי את רוחב הפס, בין אם זה repeater/extender/wds/whatever.

עם זאת שמתי לב לפיתרון בשם moca adapter שמתלבש על כבל קואקסיאלי ומספק משם. האם למישהו יש ידע אם זה יכול לעבוד עם תשתית של HOT? (יש גם של HOT)

נערך על-ידי Leead
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הגעת למסקנות בעצמך.

מתאם מוקה הוא הרע במיעוטו וכשהוא עובד טוב לרוב הקצבים שמקבלים דומים למקור (200Mb במקרה שלך)

כמובן שהטופולוגיה העדיפה ביותר היא לנסות להעביר כבל מהפייבר-בוקס שלהם אל היחידה שלך למטה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תוכל להסביר לי אולי איך זה עובד? (ניסיתי לדבר עם הוט, בלתי אפשרי למצוא נציג שמבין עניין) - לבעלי הדירה למטה יש מתאם MOCA מחובר ל-Fiber הממיר הראשי. האם זה אומר שעבור כל שקע קואקסיאלי, מחברים ממיר כלשהו שהופך קואקסיאלי לחיבור RJ? במקרה שאכן זה עובד כך, האם יש מגבלה כלשהי למהירות? (במקרה וארצה לשדרג ל-500Mbps)

 

אפשרות נוספת היא להביא ממיר Mini Fiber שיתפקד בתור ממיר  + , וממנו להוציא כבל RJ45 של איזה 20 מטר למחשב. במקרה הזה, האם זה כמו לחבר כבל ישירות לממיר/נתב הראשי ה-Fiber 4K? או שמא יש פה קפיצה כלשהי ברשת ששוב מחלקת את המהירות לחצי

 

תודה על העזרה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בוא נחלק את זה ל-2:

1. אם לא מצאת נציג שמבין מה זה מתאם מוקה (קיים אצל כבר שנים) זה הזמן לבקש מנהל\ראש צוות, זכותך לקבל.

- יש מתאם מוקה 1 שמחובר לנתב הראשי ש"ממיר" את האינטרנט דרך הכבל הקואקסיאלי, בכל חדר תוכל להוסיף מתאם מוקה 1 שיוציא לך חיבור RJ45 (על אותו רכיב שמחובר לנתב הראשי).

איך תתחלק המהירות? כמה תיפגע? מה יהיה בקצה במידה ויהיו 3-4-5 נקודות מוקה שמחוברות? מלבד לנסות אין ולא תהיה לזה תשובה כי התשובה תלויה בהמון משתנים מאיכות הציוד\כבלים\עומס\מתאמים ועוד ועוד.

2. ממיר Mini Fiber כמדומני ואם אני זוכר נכון עושה בדיוק את אותה עבודה רק שהוא גם משדר בעצמו, משמע כמו לחבר מתאם מוקה ל-AP פרטי שלך פשוט משמש גם כממיר של שאתה בטח צריך בחדר וגם AP נוסף בחדר, בגדול 2 ב-1. יעיל מבחינת מקום\הגדרות\"אחריות" במידה וקורה משהו מבחינת הציוד, כן כלכלי לא כלכלי אני משאיר לך את השיקול הזה.

- התשובה הכללית היא לא, זה לא כמו לחבר את המחשב ישירות לנתב הראשי אם את זה אתה מחפש תמתח כבל ממנו אל המחשב שלך. והתשובה בקטן, זה הכי קרוב לזה מבלי לפרוס תשתית חדשה רק שוב, אל תשכח שאתה עובר דרך המון "תחנות" בדרך. (מתאמי מוקה\כבלים קואקסיאליים שאתה לא יודע מה איכותם וכו')

נערך על-ידי yotam.m
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...