הצלחה או בעצם חרפה לדורות? הבלאגן סביב Cyberpunk 2077 מסרב להיעלם - משחקי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הצלחה או בעצם חרפה לדורות? הבלאגן סביב Cyberpunk 2077 מסרב להיעלם


yonatan.mendelson
 Share

Recommended Posts

מצד אחד, גרסת ה-PC קוצרת שבחים והמחמאות למרות הבאגים הרבים והמוזרים - ומצד שני גרסת הקונסולות השבורה של המשחק השאפתני גורמת לשחקנים לזעום ולטעון להטעייה מכוונת אשר מביאה את סוני לביצוע צעדים דרסטיים. האם הנחישות לשים סוף לדחיות תתנקם במפתחת בעתיד?

לכתבה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הביקורות המשבחות מצד התקשורת למשחק הזה מראה עד כמה התעשייה הזאת חולה ומלאה באתרים שהולכים על קליפות ביצים מחשש לאבד את הספונסרים שלהם. 

 

גם אם נתעלם לרגע מעניין באגים שוברי משחק שכנראה יתוקנו עם הזמן ונסתכל על הפוטנציאל העתידי של המשחק, המשחק הזה לא מקיים חלק גדול מהפיצ'רים שהבטיחו לנו במהלך השנים וזה לגמרי פרסום שקרי מצד CD Project. לכן ציונים של 80 ומעלה הם פשוט לא ריאליים. 

 

מה שהתרחש בקונסולות הדור הקודם זה ביזיון מוחלט גם מצד CD Project שהוציאו משחק לא אפוי לחומרה חלשה מידי וגם מצד Sony/Microsoft שהיו אמורים לוודא שמשחק ברמה טכנית שכזאת לא מגיע לקונסולות של הלקוחות שלהם. לקוחות שקנו עותק דיגיטלי יקבלו את כספם חזרה, אבל מה יעשו אנשים שקנו עותק פיזי ב-60$ ואפילו לא יכולים לשחק בו? מי יתן להם זיכוי?  

 

התרשמות שלי שחסר למשחק לפחות עוד שנה וחצי - שנתיים של פיתוח גם מבחינה טכנית וגם מבחינה שכמעט לאף אחד אין חומרה שיכולה להריץ את המשחק כפי שהמפתחים התכוונו שיריצו אותו. אז מה היה הלחץ לשחרר? מבחינה כלכלית לא היה לחץ כי המכירות המוקדמות כיסו את כל עלויות הפיתוח. האם היה לחץ מצד Sony/Microsoft למשחק AAA בהשקה של קונסולות הדור הבא? חמדנות של CD Project שראו הזדמנות היסטורית לגזור קופון על מיליוני כלואים בבית בחורף בזמן מגפת הקורונה? לא ברור. 

 

מה שכן ברור הוא שהמוניטין של החברה הזאת הלך לזבל ושום Patch לא יחזיר אותו. 

נערך על-ידי lev-27
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא שיחקתי ולא אשחק ולא ארכוש לפחות שנה מהיום שיצא לשוק. למה ? למוד ניסיון . רלוונטי לכל המשחקים מהשנים האחרונות . על דור קודם של הם בכלל היו צריכים לוותר , סתם חזירות שתעלה להם ביוקר.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תכלס, משחק כזה שאפנתי ומתקדם מה היה הלחץ לשחרר אותו גם לדור הקודם? בהחלט חזירות שחזרה אליהם כמו בומרנג. היו מתמקדים אך ורק במחשבים ובדור הבא של הקונסולות, כך גם המשחק היה יוצא מוכן יותר ואולי אפילו עם עוד תוכן, חבל..
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתור אחד שמשחק על זה במחשב.. הבאגים לא מאוד מטרידים אותי... הבעיה העיקרית של המשחק היא שהוא מרגיש פשוט חסר חיים מחוץ למשימות..העיר נראית נהדר..אבל,פשוט מתה.. npcs שלא עושים כלום..ואם אתה מסובב את הראש לחצי שניה נעלמים..שלא נדבר על של הנהגים שפשוט לא קיים. הפיזיקה גרועה וזה מאוד מאכזב אחרי כל ההצהרות והראיונות של המפתחים על כך שכל מקום שיהיה בו קרב יראה ככה אחכ..בפועל המון עצמים לא מגיבים בכלל לירי(אי אפשר אפילו לפנצ'ר גלגלי רכב!)
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של amit14

בתור אחד שמשחק על זה במחשב.. הבאגים לא מאוד מטרידים אותי... הבעיה העיקרית של המשחק היא שהוא מרגיש פשוט חסר חיים מחוץ למשימות..העיר נראית נהדר..אבל,פשוט מתה.. npcs שלא עושים כלום..ואם אתה מסובב את הראש לחצי שניה נעלמים..שלא נדבר על של הנהגים שפשוט לא קיים. הפיזיקה גרועה וזה מאוד מאכזב אחרי כל ההצהרות והראיונות של המפתחים על כך שכל מקום שיהיה בו קרב יראה ככה אחכ..בפועל המון עצמים לא מגיבים בכלל לירי(אי אפשר אפילו לפנצ'ר גלגלי רכב!)

 

בדיוק זה. דברים שלא עובדים, שלא מתפקד, קווסטים שמרגישים שחתכו חלקים מהם בדקה ה-90 בשביל לדחוף את המשחק החוצה כמה שיותר מהר. הדברים האלה זה משהו שאף Patch לא יתקן. 

נערך על-ידי lev-27
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל, בתור אחד שמשחק את המשחק על מחשב אישי, זה משחק מדהים. גם עם הבאגים. דבר שני, להערכתי נושא קונסולות הדור הקודם (xbox one, 4) נגרם כתוצאה מכך שהמשחק הזה כבר מאוד מלכתחילה ולא היה צריך לצאת בכלל לקונסולות שלא יכולות להתמודד איתו. וזה גם היה די ידוע מלכתחילה כי אפשר לעשות הערכות של בכמה פוליגונים (כוח חישוב גרפי) ובכמה טקסטורה (זכרון) המשחק ישתמש באופן מאוד גס, ולהשוות לחומרה שבקונסולות. הן מראש לא נבנו לעומס כזה. כך שאו שלא טרחו לבדוק את זה, או שפשוט היו חמדנים בלי קשר למציאות. זה יכול להיות גם קשור לפרק הזמן הארוך שעבר בין ההכרזה ועד שהמשחק יצא. אגב, גם גרסה מהונדסת מראש בנפרד עבור הקונסולות האלה להערכתי לא הייתה עובדת טוב במיוחד אלא אם כן היו נעשים ויתורים שהיו הורסים את החוויה ביחס לגרסה המלאה על המחשב האישי. בתור שחקן עם , אני שמח שאין לי קונסולה. חדשה או ישנה.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי אחד המשחקים הטובים שיצאו לאחרונה . החסרון הגדול שלו הוא ההייפ שהיה לפני היציאה שלו. בתור אחד ששיחק את וויצ'ר 1+2 לפני שהחברה נהפכה למפורסמת אני יכול להגיד שהמשחקים שלהם תמיד היו עם באגים ומה שהפך את המשחקים לטובים היתה העלילה והדמויות. סיימתי בדיוק אתמול את המשחק והיה ממש כיף. הירי ממש טוב לדעתי - גם מגוון הנשקים והיכולת לשפר אותם. גם הבניה של הדמות לאיזה סגנון אתה רוצה להתקדם (אני בניתי נינג'ה האקר - דמות די חלשה אבל המשחקיות היתה ממש כיפית ודורשת הרבה חשיבה ואסטרטגיה). העלילה ממש טובה גם של הסיפור המרכזי וגם של רוב המשימות הצדדיות. היה אפשר יותר טוב אבל עדיין... - היו באגים שפגעו בחוויה והיה גם באג אחד שמנע ממני לסיים משימה צדדית (ממש מבאס - במיוחד ששרפתי 40 דקות כדי להבין שזה לא אני שעשה משהו בעייתי אלא המשחק). - אכן ציפיתי ליותר מבחינת הAI של הNPC בעיר. - בתור אחד שבנה דמות עם cool גבוה וציפיתי לחוויה של splinter cell, הAI ממש גרוע בזיהוי שלך מתגנב - אם אם רואים אותך לשניה ואז נעלמת, הם לא באים לבדוק מה הם ראו אלא ממשיכים כרגיל. - יש מלא נשקים ואייטמים ששוברים את המשחק - אבל יש את זה ברוב הRPG. המשחק מקבל אצלי 7.5/10 שזה הרבה פחות מוויצ'ר 3 אבל אחלה משחק
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של bjnhv

לדעתי אחד המשחקים הטובים שיצאו לאחרונה . החסרון הגדול שלו הוא ההייפ שהיה לפני היציאה שלו. בתור אחד ששיחק את וויצ'ר 1+2 לפני שהחברה נהפכה למפורסמת אני יכול להגיד שהמשחקים שלהם תמיד היו עם באגים ומה שהפך את המשחקים לטובים היתה העלילה והדמויות. 

 

אני גם שיחקתי במשחקים של החברה בהשקה ובאגים היו, נכון, אבל לא במצב שהמשחק יצא לשוק שבור לגמרי. 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מאמין שהם ניסו להיות פופולריים ולא התמקדו במה שהם טובים - העלילה.

הם ניסו להיות הכל - RPG, style, משחק התגנבות, looter & shooter ועוד... ולא הצליחו.

אני נהנתי  מהעלילה ולא חוויתי יותר מדי באגים רציניים למעט מה שכתבתי בהערה הקודמת.

ממש מוזר לי שלקח להם 7 שנים לפתח משחק כזה. יכול להיות לאחרי שנהיה כל כך הרבה הייפ אז הם רצו ללכת לקראת קהל חדש שאוהב looter & shooter ואת הסגנון של וניסו לשנות את המשחק מה ששבר הרבה דברים.

בתור מפתח (לא של משחקים), אני מכיר את התופעה שאתה מפתח שעובדת מצויין ואז מגיע המנהל ודורש להוסיף עוד פיצ'ר - הוא חושב שזה משהו קטן אבל בפועל זה משפיע על המון דברים ויכול לשבור המון לוגיקה) 

אין ספק שהם פישלו בגדול - אבל אני עדיין חושב שזה אחלה משחק.

 

משהו שלילי שאני רוצה להוסיף - העולם די מת.

שיחקתי ממש לאחרונה את Kingdom Come Deliverance  והעולם שם מגיב הרבה יותר טוב אליך ויש לNPC חיים משלהם. לעומת CP שממש לא מנסה אפילו ללכת בכיוון.

נערך על-ידי bjnhv
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני הבנתי שהפיתוח הרציני התחיל רק ב-2016 אחרי שהם סיימו לעבוד על Witcher 3. 

 

לדעתי יש למשחק יסודות מצויינים והם בהחלט יכלו להוציא יצירת מופת, אבל לגמרי מרגישים שחסרים עוד 12-24 חודשי בשביל להוציא את החזון שלהם לפועל. 

 

בנוסף הם היו צריכים לבטל את המשחק לקונסולות דור קודם ולהתמקד רק ב- וקונסולות הדור הבא. מאחר וכמעט לאף אחד אין את הקונסולות הדור הבא ובעולם ה- כמעט בלתי אפשרי למצוא דור הבא בלי לשלם פרמייה של 200%, והמכירות המוקדמות כיסו לחלוטין את עלויות הפיתוח שלהם, מה בדיוק בער להם לשחרר את המשחק דווקא עכשיו?   

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הסיבה העיקרית זה הפחד מדעת קהל אחרי שהם כבר דחו פעמיים והביקורת עליהם שהם דוחפים את המפתחים לעבוד שעות נוספות אחרי שהם הבטיחו שזה לא יקרה.

 

כמובן זאת דעתי...😊

נערך על-ידי bjnhv
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...