מצד אחד, גרסת ה-PC קוצרת שבחים והמחמאות למרות הבאגים הרבים והמוזרים – ומצד שני גרסת הקונסולות השבורה של המשחק השאפתני גורמת לשחקנים לזעום ולטעון להטעייה מכוונת אשר מביאה את סוני לביצוע צעדים דרסטיים. האם הנחישות לשים סוף לדחיות תתנקם במפתחת בעתיד?
רק לפני מספר חודשים, המפתחת CD Projekt RED נחשבה לאחד מהכוכבים הזורחים של עולם הגיימינג – חברה שהתחילה בקטן ועבדה באופן קשה והוגן על מנת להגיע אל הפסגה במסגרת סדרת The Witcher, תוך שהיא מכבדת ומעריכה את השחקנים שלה. היום, נראה כי חלק גדול מאותה הילה יוקרתית וייחודית התפוגג לו – וזאת למרות העובדה שהמשחק החדש שלה הוגדר בתור להיט כבר ביום הראשון שלה.
Cyberpunk 2077 הושק עם באזז עצום ב-10 בדצמבר, לאחר שרשרת של שלוש דחיות אשר נועדו להבטיח כי השחקנים זוכים לחוויית משחק בסטנדרט הכי גבוה שניתן – אך למרות אותן דחיות, הבטחות וחודשים של עבודה סיזיפית במיוחד מצד אנשי הפיתוח שזכתה להרבה התנגדות וביקורת ברשת, המצב בו הושק משחק התפקידים העתידני בעולם פתוח היה רחוק מאוד מבשלות מלאה, אפילו ביחס למשחקים הקודמים של הסטודיו שלא בדיוק הבריקו בהיבט הטכני שלהם לפני שזכו לשלל עדכונים הדרגתיים מקיפים.
במחשבים האישיים מדובר היה בשלל באגים משעשעים לרוב, שגרמו לעצמים ולדמויות לפעול בדרך שגויה בסיטואציות בלתי צפויות, לצד בעיות ביצועים וקריסות עבור חלק מהמשתמשים להם היה קצת פחות מזל – אך כל אלו החווירו בעיני רבים ביחס לאיכות הויזואלית, לאיכות הכתיבה ולעלילה האיכותיים שמהווים את נקודות החוזק המובהקות של היצירה.
עם זאת, בקונסולות ה-Xbox One וה-PlayStation 4 המצב היה (ונשאר) גרוע הרבה יותר – מעבר לבאגים ולחוסר היציבות שהקשו על השחקנים להישאב אל תוך היקום הדיסטופי של Night City, הביצועים הוכיחו את עצמם כזוועתיים באופן בלתי רגיל במסגרת גרסאות הבסיס המקוריות של הפלטפורמות מבית מיקרוסופט וסוני, עם טבילות לקצב תצוגה של 15 פריימים בשנייה ואפילו 10 פריימים בשנייה בסצינות עמוסות אקשן אשר לא יהיה מקובל אפילו בעיני שחקנים עם ניסיון מינימלי בתחום. כאשר זה קורה למרות שניכר בכל צעד כי עוגלו פינות רבות בהיבטים הויזואליים של המשחק בכדי להתאים ליכולות הקונסולות הוותיקות, מדובר בחדשות מאכזבות אפילו יותר – משום שלא ברור האם ל-CD Projekt תהיה היכולת הטכנית להביא את המשחק לרמה תקינה מינימלית ללא תלות בכמות ההשקעה בטלאים ועדכונים עתידיים.
השוואה בין הציונים עבור גרסת ה-PC לגרסת הקונסולות של המשחק עוזרת להמחיש את ההבדלים הענקיים – מדוע המשחק לא נדחה שוב או אפילו בוטל לגמרי לפלטפורמות שככל הנראה פשוט אינן מסוגלות לתמוך בהפעלה סבירה שלו?
כעת, לאחר הודעות התנצלות מצד היוצרים, סוני היא זו שמבצעת צעד קיצוני אך הגיוני ומסירה את Cyberpunk 2077 מהחנות המקוונת שלה עבור קונסולות ה-PlayStation – בראש ובראשונה בשל העובדה כי בשום שלב לפני ההשקה עצמה לא קיבלנו הדגמה או אפילו התייחסות לאופן בו המשחק יפעל בקונסולות הבסיס של הדור הקודם, אף על פי שנחשף במקור עבורן הרבה לפני שקונסולות ה-PlayStation 5 וה-Xbox Series S/X הפכו משמועה למציאות.
ניכר כי אנשי הניהול והשיווק ב-CD Projekt הבינו את המצב הבעייתי בו הם נמצאים במסגרת השאיפה להשיק את המוצב ללא דחיות נוספות ולכל הפלטפורמות בכל מחיר, ובחרו להסתיר מידע מהצרכנים – ועכשיו מגדל הקלפים מתחיל לקרוס לו, עם מאות אלפי שחקנים זועמים שדורשים זיכוי כספי באופן מיידי ואינספור אחרים שמפגינים סולידריות ויוצאים בפומבי נגד ההחלטות והמעשים של החברה גם אם לא נפגעו מהם בעצמם.
העדכונים התכופים עבור Cyberpunk 2077 זורמים גם כעת וכנראה ימשיכו לזרום גם בעתיד הנראה לעין, ויש סיכוי לא רע כי הכותר אף יוחזר אל החנות של סוני בשלב מאוחר יותר – אך האם יתכן כי הנזק הגדול כבר נעשה, וכעת ב-CD Projekt לא יוכלו לצבור מאות מיליוני דולרים במכירות מקדימות עבור יצירות העתיד שלהם? מוזמנים לספר לנו מה דעתכם על כל הסאגה המצערת הזו בתגובות.